Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Heb je enig idee van de status van het schuim? Als deze ook door gezeten is ben ik er nog niet echt mee geholpen :P
Nieuw overtrekje moet lukken, Louis heeft die gewoon nog op voorraad voor de NTV
 
Heb je enig idee van de status van het schuim? Als deze ook door gezeten is ben ik er nog niet echt mee geholpen :P
Nieuw overtrekje moet lukken, Louis heeft die gewoon nog op voorraad voor de NTV
Het is in redelijke staat. Maar het geeft je in ieder geval de mogelijkheid om door te rijden terwijl je zadel weg is.
 
Heb je jouw eigen zadel opnieuw laten bekleden inclusief schuim? En wat heeft dat (ongeveer) gekost als ik vragen mag?
 
Heb je jouw eigen zadel opnieuw laten bekleden inclusief schuim? En wat heeft dat (ongeveer) gekost als ik vragen mag?
Ik was het heel lang van plan om het uit te besteden. Echter bleef dit maar liggen en uit eindelijk een hoes besteld bij louis.nl en zelf overtrokken. Dit ook omdat mijn NTV te koop wilde zetten en daar dus zo min mogelijk geld aan wilde besteden.
 
Ik was het heel lang van plan om het uit te besteden. Echter bleef dit maar liggen en uit eindelijk een hoes besteld bij louis.nl en zelf overtrokken. Dit ook omdat mijn NTV te koop wilde zetten en daar dus zo min mogelijk geld aan wilde besteden.
Dat was ook mijn eerste gedachte als ik een zadel heb met goed schuim. Is die hoes van Louis een beetje goed qua maat?
 
Laatst bewerkt:
Dat was ook mijn eerste gedachte als ik een zadel heb met goed schuim. Is die hoes van Louis een beetje goed qua maat?
Ja, die maat is echt prima. Louis heeft ook een Gel inzetstuk wat je gewoon uit het schuim kan snijden. Dat is misschien ook wel een oplossing.
Zadel 1.jpg
Zadel 2.jpg
 
Mijn ntv wil niet starten, ik heb de bobines en de pulsgever doorgemeten en daar meet ik niets vreemds. Ik heb op de achterste cilinder een goede vonk (voorste cilinder niet gecontroleerd). Ik ruik benzine als ik een tijdje start. Ook heb ik m gestart terwijl ik wat remmenreiniger in de inlaat spoot. Dat hij niet loopt vind ik niet vreemd, maar ik had toch wel een plofje verwacht. Dodemansknop staat goed en ik kan verder geen kabelbreuken vinden.... iemand hier nog een briljant idee? 😅
 
Laatst bewerkt:
Als je een goede vonk hebt (voorste cilinder misschien ook even controleren, bougie aan de rechterkant moet je ook wel bij kunnen toch?) dan blijft volgens mij brandstof mengsel over?

Als er iets is met de dodemansknop / jiffy schakelaar / vrijstandschakelaar, dan moet de startmotor helemaal niet rond gaan. Dus die electronica lijkt mij wel in orde. Zet de dodemansknop maar eens uit, dan zal je zien dat heel de startmotor niet draait.
 
Auw. Schijfremslot vergeten. Nu is m’n verbindingsbrug met voorremklauw en voorvork gebroken. Heeft iemand deze nog liggen?

En nu ik toch bezig ben, misschien ook een koplamp met oortjes?
 
Beste forum leden,

Ik heb gisteren een Honda NTV 650 Revere gekocht met de bedoeling er dit jaar een chopper/bobber van te maken.
Dus mijn vraag is, past er een voorvork + kroonplaat in van een Honda VT?
Kan de Pro Arm van de NTV lager worden gezet?
Welke onderdelen van Honda Choppers zijn uitwisselbaar naar de NTV?
Ik zou ook graag een andere uitlaat willen monteren voor een dieper geluid, welk merk uitlaat is hier het beste aan te bevelen?
 
Je zou even moeten achterhalen wat de diameter van de vorkpoten is van de VT. Als dat 41mm is dan hoef je de kroonplaten niet over te zetten. Kun je de vorkpoten zo inschuiven. En anders zou je de hoogte van de balhoofdpen moeten opmeten. De NTV heeft een langere pen dan de Hawk. Dat weet ik wel.
De achterbrug kun je lager zetten door een kortere veer te monteren. Hij is direct geveerd en je hebt geen mogelijkheid om de ophangpunten te verplaatsen.
Omdat er een kruiskoppeling tussen de cardanas zit kun je hem volgens mij zonder problemen verlagen.
Voor de rest weet ik niets van Honda Choppers. Is niet mijn ding, dus welke onderdelen uitwisselbaar zijn kan ik je niet vertellen. Maar als je toch al gaat choppen denk ik dat je vooral veel zelf gaat maken. En dat is ook weer het leukste van zo'n ombouw toch? Voor een uitlaat zou je eens op de site van Japparts kunnen kijken (roukama sloperij in wormerveer is dat). Daar staan voor een paar tientjes universele dempers op die wel op een bobber/chopper zouden passen. Uiteraard zul je zelf een collector moeten maken.
Succes!
 
Ben benieuwd hoe dat gaat worden..heb er wel eens over gedacht om er een extreme ratbike van te maken met idd chopper invloeden maar vind frame/tank niet mooi voor een chopper dus veel zelf maken/verbouwen...
Denk dat je van een VT frame makkelijker een leuke chopper kan maken omdat het al een custom is...blok is al de voorvader van NTV blok (VT500 dan..)..
Ook NTV ver familielid Transalp lijkt me makkelijker te verbouwen tot chopper..
Maar hoe dan ook laat maar zien hier*D
 
hoi wai so dim zit er bij de spullen nog een nette koplamp bij daar zou ik wel interesse voor hebben
 
Toevallig nog een snelheidsmeter, ben benieuwd of die in een Hawk past.
NTV teller pas niet zomaar in de Hawk cockpit, beetje verbouwen aan de bevestiging binnenin de cockpit. Makkelijker is NTV tellerbak/cockpit helemaal overzetten, moet je alleen grootlicht indicatie anders verbinden..of zo laten ..
Maar Revere teller is weer beetje anders maar zou zomaar weer wel kunnen passen...ws.past de hele tellerbak ook..
 
NTV teller pas niet zomaar in de Hawk cockpit, beetje verbouwen aan de bevestiging binnenin de cockpit. Makkelijker is NTV tellerbak/cockpit helemaal overzetten, moet je alleen grootlicht indicatie anders verbinden..of zo laten ..
Maar Revere teller is weer beetje anders maar zou zomaar weer wel kunnen passen...ws.past de hele tellerbak ook..

Mooi bedankt voor de info. Gaat me voornamelijk om van de mijlen teller af te zijn
 
met al die regen, het is tijd voor een fotootje... op de achtergrond kasteel De Haar omgeving Utrecht... tuut...tuut
hawk.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Terug
Bovenaan Onderaan