Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

hank4all

MF veteraan
18 feb 2004
1.237
56
58
Meppel
Heb ik ook daarom gedaan tevens vond ik het symetrische van de NTV tellerbak mooier.. en ik vind het een hele verademing die snelheid gewoon in KM's8-)
Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van de tellerbak kunnen plaatsen.
Ben al aan het kijken naar een vervanger maar zie verschillende types voorbij komen..
 

roblc

MF veteraan
9 sep 2005
2.011
10
51
Schiedam
Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van de tellerbak kunnen plaatsen.
Ben al aan het kijken naar een vervanger maar zie verschillende types voorbij komen..
Het is een tellerbak van de gewone NTV dus niet de Revere...maar ik heb ooit eens vergelijkfoto's gemaakt voor vriendenapp...eens zoeken op de telefoon anders zal ik nieuwe maken.
 
  • Like
Waarderingen: hank4all

tankard

Die hard MF'er
18 mrt 2010
521
4
48
Zeewolde
Ik heb toch weer iets wat lijkt op een NTV/ Hawk 😱.
De Beemer was me toch te zwaar in gewicht, daardoor voelde op minder wegdek en losse ondergrond niet zeker.
Nu heeft die plaats gemaakt voor dit.
monster.jpeg
 
  • Like
Waarderingen: hank4all

tankard

Die hard MF'er
18 mrt 2010
521
4
48
Zeewolde
Ik heb bij de Groene de voorkant omgebouwd naar dubbele schijf om het remvermogen en bandenmaat wat te verbetereren.
Maar wilde het originele uiterlijk van de NTV behouden, dus geen ander voorspatbord.
6e NTV650 uit '95.jpg
 

tankard

Die hard MF'er
18 mrt 2010
521
4
48
Zeewolde
Voorwiel en remmen van een Deauville, rechter buitenpoot van een CB1, binnenpoot origineel van de NTV.
Zodoende kon ik het originele spatbord behouden.
Alles bij elkaar heeft het me toen €300,- gekost.
En een deuk in de tank *D, maar die hoort bij een NTV.
 

hank4all

MF veteraan
18 feb 2004
1.237
56
58
Meppel
Ik heb bij de Groene de voorkant omgebouwd naar dubbele schijf om het remvermogen en bandenmaat wat te verbetereren.
Maar wilde het originele uiterlijk van de NTV behouden, dus geen ander voorspatbord.
Bekijk bijlage 1435756
Voorwiel en remmen van een Deauville, rechter buitenpoot van een CB1, binnenpoot origineel van de NTV.
Zodoende kon ik het originele spatbord behouden.
Alles bij elkaar heeft het me toen €300,- gekost.
En een deuk in de tank *D, maar die hoort bij een NTV.
Ziet er netjes uit, zit met de Hawk ook met de voor rem, valt mij wat tegen en ben anders gewend wat remmen betreft. Ik wil de Hawk wat opknappen en twijfel nog een beetje om er een andere vork te monteren.
Heb nog zat wensen op mijn lijstje staan o.a. mijn zadel, die is aardig plat.
Voorwiel en remmen van een Deauville, rechter buitenpoot van een CB1, binnenpoot origineel van de NTV.
Zodoende kon ik het originele spatbord behouden.
Alles bij elkaar heeft het me toen €300,- gekost.


Ziet er netjes uit, zoiets staat ook nog op mijn lijstje. Ben al druk bezig met het opknappen van de Hawk.
En inderdaad de voor rem is niet geweldig.
En mijn zadel moet ook opnieuw gevuld worden, die is redelijk plat.
IMG_20190812_161822.jpg IMG_20190805_143412.jpg
 

hank4all

MF veteraan
18 feb 2004
1.237
56
58
Meppel
Een betere remklauw en stalen remleiding werkt al aardig.
Wat is er met je zadel dan?
Stalen remleiding heb ik al, maar wat zijn de opties dan wat betreft de de remklauw dan, is er een betere die past.

Mijn zadel is een beetje plat, zit voor geen meter meer.
Wil eigenlijk een paar centimeter hoger en dan het uiterlijk van bijvoorbeeld corbin.
IMG_20191011_155500.jpg
 

roblc

MF veteraan
9 sep 2005
2.011
10
51
Schiedam
Voorwiel en remmen van een Deauville, rechter buitenpoot van een CB1, binnenpoot origineel van de NTV.
Zodoende kon ik het originele spatbord behouden.
Alles bij elkaar heeft het me toen €300,- gekost.
En een deuk in de tank *D, maar die hoort bij een NTV.
Is de binnenpoot van een CB1 korter dan ws?
Ik heb al zitten passen met Deauville remmerij op vork van NTV maar dat past door de verschillende diameter schijven totaal niet..klauwen staan totaal anders
Het kan zijn dat Deauville meerdere types remmen heeft gehad? misschien door gecombineerde voor/achterrem?
Ik gooi heel de voorkant over..leijke voorspatbord pas ik wel aan is toch ratbike..
Ik vind de standaard remmerij van een solo NTV/ Hawk best goed eigenlijk..mijn enige solo is de Hawk, heeft staalommantelde leiding en standaard blokken , en remt erg goed met harde korte slag..
Met NTV zijspan is het maar net aan vandaar plan Deauvile voorkant, ws. ook zwaardere vering wat ook weer fijner zou zijn voor een span..
 

hawk gt

MF veteraan
11 mei 2003
8.106
56
noord holland
Bezoek site
Er reed hier een ntv rond met een 4 zuigerige remklauw van oa een fireblade en een maatje van mij had op zijn hawk 750 een zxr remklauw maar ik weet niet hoe dat pas gemaakt was.

Het zadel is geen probleem , stuur mij maar een berichtje als je info wil
 

tankard

Die hard MF'er
18 mrt 2010
521
4
48
Zeewolde
De remmen van de eerste serie Deauville passen.
De CB1 poot is gelijk van lengte als de Hawk en Revere, de latere NTV's hebben een kortere binnenpoot.
Vandaar dat ik de originele binnenpoot moest gebruiken, anders kwam ik in de knoop met het stuur.
 

roblc

MF veteraan
9 sep 2005
2.011
10
51
Schiedam
De remmen van de eerste serie Deauville passen.
De CB1 poot is gelijk van lengte als de Hawk en Revere, de latere NTV's hebben een kortere binnenpoot.
Vandaar dat ik de originele binnenpoot moest gebruiken, anders kwam ik in de knoop met het stuur.
Ah dan zal ik voorvork van latere serie hebben(3 zuiger remklauw) geeft niet zet heel het spul over..
 

hank4all

MF veteraan
18 feb 2004
1.237
56
58
Meppel
Ah dan zal ik voorvork van latere serie hebben(3 zuiger remklauw) geeft niet zet heel het spul over..
Ik heb hier een vfr staan, diameter van de poten zijn hetzelfde dus die zullen passen, alleen zit ik dan met de aandrijving van de snelheidsmeter.
 

roybatty

MF'er
10 apr 2012
206
12
Mooie uitlaat! Heb je toevallig ook een geluidsclip? En is hij erg luid of valt het mee?
ach, wat is luid? zit een db-killer bij, maar die heb ik er niet in... met db-killer is het redelijk beschaafd hoor
als ik moest beschrijven: diepe grom als een bas, niet als een trompet scherp tenzij je hoog in de toeren zit;
kwam laatst ook dit tegen: Dominator Exhausts | Motorcycle Exhausts Online | Official Supplier zit in amsterdam, ca. zelfde prijs als Fuel,
misschien maken ze ook linkjes voor de hawk/ntv zodat hun slip-on past... zie de gp1/hp3 die lijken op mijn fuel diablo