Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Zo, alles compleet voor de Hawk, dat wordt een leuk onderhoudsprojectje :Y
20200218_155641.jpg
 
heb het vanochtend op verschillende manieren geprobeert maar ik krijg hem met al mijn gewicht net niet over het randje, dat hij op de bok valt. Dus, denk ook niet dat ik daarmee wil zitten bij een tankstation. dan maar wat minder in de tank. :)
Malissa je doet het ook door te gaan staan op de bok, zodat je gewicht hem als hefboom zeg maar omhoog drukt, dan even over het dode punt heen trekken, maar ik heb natuurlijk makkelijk lullen met mijn 105 kilo 8-), op het moment dat je gewicht zet op de bok trekt de motor rechtop, dus voor omvallen hoef je niet zo heel bang te zijn. ;-)
 
mooie spullekes! die PD valves gaan in de voorvork?

Ik heb de project hawk weer eens afgestoft... dit keer wil ik hem klaar krijgen

zMq76Lx.jpg
 
mooie spullekes! die PD valves gaan in de voorvork?

Ik heb de project hawk weer eens afgestoft... dit keer wil ik hem klaar krijgen

zMq76Lx.jpg

Yes! De PD Valves komen tussen de veer en de demper. Je boort de gaten van de demper uit zodat de olie onbeperkt vloeit, de PD Valves nemen die functie over. Je krijgt daarmee het effect van een cartridge met shims, toegepast in een conventionele voorvork. Ik heb ze al getest op een F650GS, daar werkte het top, dus nu de Hawk er van voorzien.
Ben sowieso erg benieuwd naar de Hawk. Aan de voorkant pak ik remmen, voorvork en voorwiellagers aan, achteraan komen er nieuwe dempingsrubbers in en zit er al een WP achterveer, dit wordt weer een lekker sturend Hawkje.

Sweet :Y wat ga je er nog aan doen?
 
Je gaat met je motor naar Mile, zoekt een uitlaatdemper uit, en Mile maakt alle bochten etc. op maat. Je hoeft het dus zelf niet te monteren, het wordt voor je gelast en gemonteerd waar je bij staat.
Heb al contact met ze gehad! en heb van de site ook veel informatie kunnen krijgen. Zit alleen met iets in mn maag.. hoe krijg ik mn originele uitlaat mee...
 
Heb al contact met ze gehad! en heb van de site ook veel informatie kunnen krijgen. Zit alleen met iets in mn maag.. hoe krijg ik mn originele uitlaat mee...
Die kan hij vast wel voor je opsturen, of je laat hem even daar liggen en haalt hem later met de auto op :Y ga er in ieder geval niet mee rijden met de uitlaat in een rugzak, als je een ongeluk krijgt en dat ding zit in je rug... :X
 
oh klinkt wel goed! wat kosten die PD valves? Ik heb de voorvork al voorzien van nieuwe bussen, olie en keerringen, achteraan een YSS shock.

Ik ben mechanisch vrij ver, brandstof leidingen en kraan aansluiten en kettingsetje monteren, dan is ie in principe gereed voor de weg. (nouja... achterste ventiel heeft een scheurtje dus waarschijnlijk een kort weggetje). Elektrisch heb ik lang tegenaan gehikt, niet echt mn ding. Maar dat is nu bijna klaar (hoop ik) dus als het meezit kan ik binnenkort testen. Mocht dat goed gaan dan kan ik de tank en voorspatbord glad maken en de boel in de verf zetten.
 
Heb al contact met ze gehad! en heb van de site ook veel informatie kunnen krijgen. Zit alleen met iets in mn maag.. hoe krijg ik mn originele uitlaat mee...
Ik heb aan de andere kant van het land een gebruikte uitlaat opgehaald. Heeft 250km met een spanbandje achterop gezeten. Karton en handdoek eronder :):]
 
oh klinkt wel goed! wat kosten die PD valves? Ik heb de voorvork al voorzien van nieuwe bussen, olie en keerringen, achteraan een YSS shock.

Ik ben mechanisch vrij ver, brandstof leidingen en kraan aansluiten en kettingsetje monteren, dan is ie in principe gereed voor de weg. (nouja... achterste ventiel heeft een scheurtje dus waarschijnlijk een kort weggetje). Elektrisch heb ik lang tegenaan gehikt, niet echt mn ding. Maar dat is nu bijna klaar (hoop ik) dus als het meezit kan ik binnenkort testen. Mocht dat goed gaan dan kan ik de tank en voorspatbord glad maken en de boel in de verf zetten.

Zo'n setje zit op € 99,- inclusief btw en verzenden.

Dat is een flinke verbouwing :Y wat heb je qua bedrading aangepast?
 
oh da's een hele nette prijs! beter dan een setje racetech cartidges :)

nou, vanwege de monster achterkant hebben een aantal zaken een nieuw plekje gekregen, dus vooral verlengen en verleggen. De teller is een digitale aliexpress geval, koplamp heeft geïntegreerde knippers en achteraan ook LED spul. verder is de brandstof pomp eruit en zit er nu een vacuumpomp op. Accu is een samengestelde unit, kabels heb ik ook moeten aanpassen. achteraf eigenlijk best te doen :P
 
oh da's een hele nette prijs! beter dan een setje racetech cartidges :)

nou, vanwege de monster achterkant hebben een aantal zaken een nieuw plekje gekregen, dus vooral verlengen en verleggen. De teller is een digitale aliexpress geval, koplamp heeft geïntegreerde knippers en achteraan ook LED spul. verder is de brandstof pomp eruit en zit er nu een vacuumpomp op. Accu is een samengestelde unit, kabels heb ik ook moeten aanpassen. achteraf eigenlijk best te doen :P

Zeker :Y ik zal mijn ervaringen hier nog even delen.

Achteraf is het makkelijk praten he O-) dat ken ik van mijn NTV-project... mooie upgrades, op naar de finish.
 
Die kan hij vast wel voor je opsturen, of je laat hem even daar liggen en haalt hem later met de auto op :Y ga er in ieder geval niet mee rijden met de uitlaat in een rugzak, als je een ongeluk krijgt en dat ding zit in je rug... :X
Ja mja het is al 180 km rijden... ik ga niet 2x 180 km rijden om weer een uitlaat op te halen xD. maar idd, goed idee laten opsturen. :)
 
Mooi accent, de CNC Racing olievuldop voor MV Agusta past op de NTV650/Hawk. Enige dat je moet doen is het streepje voor Minimum een klein stukje hoger zetten. Mooie toevoeging aan de NTV en hij komt ook nog wel op de Hawk :Y
TA1xx NTV6502.jpg

TA1xx NTV6501.jpg
 
mooi!

van de week de accu aangesloten, en het meeste lijkt te werken! Alleen de lampjes van de knippers en het grootlicht werken niet op de teller, geen idee waarom. startmotor gaat ook rond en zelfs de driving lights werken nu. Alleen nog een lastonafhankelijk relais erin voor een betere frequentie!
 
mooi!

van de week de accu aangesloten, en het meeste lijkt te werken! Alleen de lampjes van de knippers en het grootlicht werken niet op de teller, geen idee waarom. startmotor gaat ook rond en zelfs de driving lights werken nu. Alleen nog een lastonafhankelijk relais erin voor een betere frequentie!
Heb je geen last van 4 knipperlichten die tegelijk branden? ;)
 
dat wilde ik juist :P
Haha fair enough.
Waar ik op doelde is het verklikkerlampje, heb je een sperdiode tussen je knipperlichten en het verklikkerlampje zitten? Als je LED lampen monteert en geen diode monteert gebruikt hij de - van het verklikkerlampje als + voor de knipperlichten aan de andere kant, waardoor alle lampen tegelijk branden en je verklikkerlampje niets/nauwelijks iets doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan