Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ze hebben waarschijnlijk gevonden wat er stuk is aan mijn motor, de bobine. Gaan ze eerst nog even verder testen ( blijkt nogal een onderzoek te zijn, wat het probleem is, daar heb ik me flink in vergist ) Dan nieuwe bestellen en hopelijk kan ik hem dan volgende week weer halen.
Herkenbaar probleem, dat heeft mijn vorige NTV ook gehad. Zo'n NTV loopt wel nog verbazingwekkend hard op één bobine _O- het kostte wat moeite, maar ik kon toch 125km/u halen.
 
Vandaag de NTV weer deels gestript. Het stuurkuipje naar de spuiter om wat kleine schade weg te laten werken (transportschade van de Motorbeurs en diverse andere evenementen), de uitlaatbochten en stuurclips zijn naar de poedercoater om hittebestendig satijnzwart gecoat te worden.

bochtencoaten.jpg

bobines-kabels-accu.jpg
 
lekker met volle kuip :t

Bobine... ben benieuwd. Nameten van die dingen is niet zo lastig, maar ze zitten wel echt ver weggewerkt in het frame.
 
Achter de schermen wel enige werkzaamheden, uitlaat verwijderd.
Ik heb nog geen nieuwe, ga denk ik eerst maar voor een delkevic misschien niet de beste, maar verder weinig te koop.
IMG_20200319_150551.jpg
 
Nee er is niet heel veel te koop. En vanwaar dat je zegt is niet de beste, slechte ervaring mee? (Ik heb zelf geen idee overigens)
 
Zelf geen ervaring mee, meer van horen zeggen (lezen)... Ik ben al tevreden als de uitlaat niet te luid is.
De oude is nog redelijk gaaf maar het chroom is niet mooi meer.
15846290302458665709639591036426.jpg
 
Plannen voor de originele uitlaat? O-)

Van mij hoeft er overigens ook niet zo'n luide pijp onder, voegt niks toe, zeker niet op een NTV en soortgelijke fietsen
 
heb ik ook gedaan, werkt in principe wel goed hoor, als de roest er goed vanaf is (zandstralen)

vandaag gestart met de primer nadat ik een redelijke vorm in de tank had geschuurd

bIkgime.jpg


Fp8fozn.jpg
 
Nee mijn NTV loopt nog steeds niet omdat ik hem puur gewoon naar de verkeerde garage heb gebracht. Ik begin me steeds nerveuzer te voelen over het feit dat ik me afgraag of ik hem uberhaupt nog bij me ga krijgen.
 
Het komt goed ! Morgen word hij naar Arnold gebracht. Hopelijk kan ik daarna weer snel erop tuffen ! *D

Nu heb ik zelf het gevoel dat veel garages geen zin hebben aan oudere motoren, ik wil voor de Hawk de kleppen laten controleren/ stellen.
Ik kreeg bedragen tot 400 euro en er was er een bij die meende dat het blok er onderuit moest.
 
Nu heb ik zelf het gevoel dat veel garages geen zin hebben aan oudere motoren, ik wil voor de Hawk de kleppen laten controleren/ stellen.
Ik kreeg bedragen tot 400 euro en er was er een bij die meende dat het blok er onderuit moest.
Ach, mijn motor heeft volgensmij een simpel probleem. Maar, ben naar de verkeerde garage gestapt. tja.. niks aan te doen.

Ja, maar carburateurs schoonmaken kost al snel 350 euro dacht ik ook zo ergens te horen enzo.
 
Ach, mijn motor heeft volgensmij een simpel probleem. Maar, ben naar de verkeerde garage gestapt. tja.. niks aan te doen.

Ja, maar carburateurs schoonmaken kost al snel 350 euro dacht ik ook zo ergens te horen enzo.

Dat kan aardig kloppen ja, het is alles bij elkaar best wat werk, meer dan het voelt. Doe dan 3-4 uur a € 80,- plus wat materiaal en je zit zo aan die 350.
 
En als een membraam in de carburateur is gescheurd reken dan maar op iets meer. Een membraam kost alleen al €150,- en dat voor een stukje rubber.
Had het bij de groene.
 
En als een membraam in de carburateur is gescheurd reken dan maar op iets meer. Een membraam kost alleen al €150,- en dat voor een stukje rubber.
Had het bij de groene.
Ik weet niet meer over wie zijn motor we het hebben. Maar, ik deed maar een soort gok over de carburateurs van @hank4all dat het zoveel kostte.

Mijn motor start niet en ploft. Blijkt niet de bobine te zijn. Dus, andere garage gaat dat straks voor mij uitzoeken.:) Ik hoop volgend weekend weer te kunnen rijden.... :Y Duimen....
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Terug
Bovenaan Onderaan