Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Klopt, maar er gaan ook waardevolle PK's verloren :+

Pk zegt mij niet zo veel. Koppel is mijn magische woord. En dat heeft een NTV best wel. Het hangt er ook vanaf waar je rijd. In de eiffel of op her circuit. Of op de randweg. Bij de eerste wil ik koppel, bij de tweede pk (vermogen) en bij de derde is geen van beide interessant 🤣. Daar heeft de buurman met zijn 125cc scooter genoeg aan.
 
Pk zegt mij niet zo veel. Koppel is mijn magische woord. En dat heeft een NTV best wel. Het hangt er ook vanaf waar je rijd. In de eiffel of op her circuit. Of op de randweg. Bij de eerste wil ik koppel, bij de tweede pk (vermogen) en bij de derde is geen van beide interessant 🤣. Daar heeft de buurman met zijn 125cc scooter genoeg aan.
Liever een rondje Eiffel dan een rondje Assen als je mij vraagt 8-)
 
Maakt mij niet zoveel uit. Ik doe beide nu op een andere fiets dan een NTV 😎
20200831_180612.jpg
 
Nou, er gaat wat heen en weer over onze ntv / revere . uiteindelijk is het zoveel mensen en zoveel meningen dus dat blijft altijd een discussie.
ik heb wat geken naar de gewichten en denk dat je dat met een korreltje zout moet nemen. mijn huidige REVERE heeft op kentegen een leeg gewicht van maar liefst 218 kg. en de Deauville volgens het boekje 223 kg. Ik denk ook dat er bij de opgave naar de rijksdienst wegverkeer wel fouten gemaakt worden.
Desondanks heb ik zo`n slordige 70000 km gereden met een REVERE , met koffer en een achteroppie . en half Europa doorgecrost met dat beestje , en altijd overal gekomen en uiteindelijk ook weer thuis.
Persoonlijk vind ik dat de Revere/ NTV onwijs goed is uitgedacht en gemaakt . voor mij een topfiets wat niet zegt dat andeen dat zouden moeten beamen.
Lekker rijden met die dingen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Bijlagen

  • Mijn revere ton hij er net was .jpg
    Mijn revere ton hij er net was .jpg
    107,2 KB · Weergaven: 8
Nou, meteen de daad bij het woord gevoegd; hij is 79 kg onder het voorwiel en 118 kg onder het achterwiel .
Eigenlijk best mooi eendere voor en twee derde achter zoals het hoort. Gemeten met ongeveer driekwart tank kom je dus op ongeveer 181 kg wat exact overeenkomt met de opgave in het boek alle motoren. Nou nog iemand met een NTV die dat even kan doen en met een Deauville , dan hebben we alles helder denk ik ?? O en dan ook maar de Hawk gt dan hebben we alles gehad.
P.S. de mijne heeft op kenteken 218 kg droog gewicht staan, kun je nagaan hoe goed ze alles noteren en controleren. Niet dus !
 
Nou, meteen de daad bij het woord gevoegd; hij is 79 kg onder het voorwiel en 118 kg onder het achterwiel .
Eigenlijk best mooi eendere voor en twee derde achter zoals het hoort. Gemeten met ongeveer driekwart tank kom je dus op ongeveer 181 kg wat exact overeenkomt met de opgave in het boek alle motoren. Nou nog iemand met een NTV die dat even kan doen en met een Deauville , dan hebben we alles helder denk ik ?? O en dan ook maar de Hawk gt dan hebben we alles gehad.
P.S. de mijne heeft op kenteken 218 kg droog gewicht staan, kun je nagaan hoe goed ze alles noteren en controleren. Niet dus !
79+118 = 181 197kg :? ;)

Komt dan nog ongeveer 2kg bij aan benzine omdat de tank voor 90% gevuld is bij rijklaar gewicht. Je komt dan nog 9kg tekort voor het officiële rijklaar gewicht van 208kg. Weet niet precies hoe je gewogen hebt maar je kunt beter een platformweegschaal opzoeken als je een motor wil wegen.

Waar die 181kg vandaan komt snap ik dan wel, dat is het officiële rijklaar gewicht van de Honda Bros 650. Hawk GT is weer 3kg zwaarder als het goed is. En de Revere is weer 24kg zwaarder dan de Hawk door stalen frame, cardan en grotere tankinhoud enzo.

De RDW was vroeger niet precies, en met import motoren waren/zijn ze al helemaal niet precies (m'n Hawk GT had 60kW). :9


Verder is het ook niet heel boeiend en mierenneukerij, het zijn gewoon fijne machientjes punt
 
  • Leuk
Waarderingen: RTMK
En iedereen hier ondertussen maar "zeuren" hoeveel / weinig PK een NTV of Deauville wel niet heeft :+

Ik vind niet echt dat een NTV te weinig vermogen heeft; het is net wat Defiduc ook zegt, er zit best een leuk koppel in.
Dat geldt natuurlijk ook voor een Deauville, maar als je die zou gebruiken met flinke bepakking in de koffers en eventueel ook met passagier, dan merk je wel dat voor de totale massa (grotere massa als een NTV + bagage gewicht + evt passagier); je toch echt niet veel power hebt.

Maar dat staat wel los van het feit dat beide erg goed rijden :}
 
Persoonlijk vind ik dat de Revere/ NTV onwijs goed is uitgedacht en gemaakt . voor mij een topfiets wat niet zegt dat andeen dat zouden moeten beamen.
Lekker rijden met die dingen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volledig mee eens. Het is ook onbegrijpelijk dat ze niet populairder zijn (ja ik weet de argumenten waarom (niet).
Onbekend maakt onbemind zeggen ze dan. Gelukkig weten de NTV/Revere bezitters wel beter :Y
 
Toch heb ik het gevoel dat ze op een gegeven moment gewaardeerd gaan worden, maar er zijn (mede door hun kwaliteit) nog te veel en ze zijn nog net te jong, zie ook de oudere CB Honda's waar de waarde echt van stijgt.
Ik had die van mij erbij gekocht voor mijn vriendin, er nieuwe bandjes om gegooid alles wat nodig is vervangen, maar ze durft na een ongeluk met haar eigen motor in 2017 toch niet meer te rijden, althans niet op de motor, wel op de motorscooter, en dan houd het op.

Als ik zie wat ze opleveren dan schors ik hem, vind hem over een aantal jaren wel weer terug in het hok, zonde om hem nu weg te schijten, en wat ruimte betreft staat hij ook niet in de weg.
Achteraf wou ik dat ik dat ook met de Boldor en de CB900C had gedaan, maar achteraf is een koe in de kont kijken. ;-)
 
Ik heb geen idee of ze nog meer waard worden, maar zou zo maar kunnen zoals je zegt. En momenteel brengen ze inderdaad erg weinig op.
 
Ik denk ook dat er te weinig promotie gedaan wordt door de eigenaren.
Ik zou graag een website zien ontstaan over de ntv/revere. hawk, dat biedt veel mogelijkheden voor elkaar en om op de markt bekendheid te krijgen.
Dan kun je ook dingen als een treffen en of tourcompetitie en dergelijk houden . en bijvoorbeeld een clubstandje op motorbeurzen en zo .
dan zul je na ongeveer twee jaar ineens de prijzen zien stijgen .
Ik heb in het verleden veel gedaan aan promotie van een ander type honda, dit gaf heel veel gevolg . met een club met zo`n 2oo leden .En een hele goede prijswaardering voor dat type.
 
Ik vraag het me af. Om meer waard te worden moeten ze schaars zijn en nostalgische waarde hebben. Die fan-schare mis je een beetje, waar de CB500/550/750 zo'n "Dat was mijn eerste motor" kopersgroep hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan