Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Fair point... onder die 750-1500 euro die je er nu voor betaalt kom je niet snel. Terwijl je voor dat geld toch heel veel motor krijgt.
De €1000 zit ik nog wel onder incl aanschaf, nieuwe banden, remmen en motorolie en 30.000km gereden O-)

Maar zoals je zegt, zullen niet veel verder zakken onder die prijzen op een lelijke eend met bizarre kilometerstand als de mijne na. Op zich ook niet zo gek, anders eindigen ze allemaal op de sloop als de prijs nog verder zou zakken
 
De €1000 zit ik nog wel onder incl aanschaf, nieuwe banden, remmen en motorolie en 30.000km gereden O-)

Maar zoals je zegt, zullen niet veel verder zakken onder die prijzen op een lelijke eend met bizarre kilometerstand als de mijne na. Op zich ook niet zo gek, anders eindigen ze allemaal op de sloop als de prijs nog verder zou zakken

Geen geld, voor een motor die zuinig is in gebruik, weinig kost in WB+verzekering, motorisch onverwoestbaar is en weinig verslijt.
 
Geen geld, voor een motor die zuinig is in gebruik, weinig kost in WB+verzekering, motorisch onverwoestbaar is en weinig verslijt.
Mee eens, goedkoper kan ik niet op m'n werk komen. Behalve op met m'n koekblik op LPG misschien, maar als ik onderhoud en afschrijving daar vanaf trek valt dat denk best tegen.

En het is nog 100x leuker ook op de motor :]

Als ik alles wegstreep, afschrijving (€0), onderhoud en brandstof op de NTV, hou ik denk wel €50 - €100 reiskosten vergoeding netto over in de maand.
 
Ik vraag het me af. Om meer waard te worden moeten ze schaars zijn en nostalgische waarde hebben. Die fan-schare mis je een beetje, waar de CB500/550/750 zo'n "Dat was mijn eerste motor" kopersgroep hebben.
:^

Ook de CB500 PC26/32 staat net wat beter in de markt omdat ze gewoon zo bekend zijn (wie heeft er niet op gelest).

De NTV en zeker de Hawk GT zijn gewoon niet bekend bij het grote publiek. Zit ook niet echt bijzondere techniek in (zoals een CX Turbo of CBX1000) dus betwijfel dat ze ooit echt omhoog schieten qua prijs. Kun je ook als voordeel zien, hoef je geen torenhoge prijs te betalen als je een andere wil.
 
Hehe lol. Yep, ben ik met je eens, geel staat de Hawk (ook) erg goed. Het wordt steeds moeilijker om afscheid te nemen van motoren, maar zo langzamerhand staat er wel teveel :+

Ze hadden hem ook prima in het geel kunnen uitbrengen, past perfect
GeleHawk21maart2020-1.jpg

GeleHawk21maart2020-2.jpg
Ik vind dit toch wel errug mooi !!!!!!!!!!!!!!

En aan die bekendheid kunnen we wel wat doen.
 
Ik zie ze toch echt wel meer opbrengen...ik zit altijd onderin de markt te kijken waar je paar jaar geleden nog veel onder de 300 euro zag lijkt het bijna of je niet veel meer onder de 750 euro ziet ...150 die ik voor mijn Hawk betaald heb zal niet meer voorkomen:+...en die rijd nog gewoon goed zonder dat ik er wat aan gedaan heb:]..alleen nog steeds transmissierubbers wisselen
Maar 3 NTV's is nu wel genoeg..steeds minder ruimte en eigenlijk ook minder rijden tegenwoordig, maar zou stiekem ook gewoon nog een Deauville en een Transalp erbij willen hebben al dan niet verbouwd8-)
 
Dan heb je geen transmissiedempers :)

Zijn bedoeld om de klappen van de ketting op te vangen, cardan is direct verbonden dus niet nodig.
 
Als je ze wel hebt kun je ze verbeteren door er een stukje fietsbinnenband omheen te doen. zit mooi strak en de speling is er wel weer uit voor een paar jaar.
Dit is uit eigen ervaring .......................
 
Goedenavond ik zoek ff hulp.
Ben opzoek naar nieuwe bandjes heb nog nooit motorbandjes gekocht dus kan het nergens mee vergelijken. Maar er zijn zoveel soorten meningen.

Ben dus opzoek naar betaalbare bandjes. Gaat eigenlijk voornamlijk om achter en eventueel voor. en die goede grip bij natwegdek hebben

Wat zijn jullie goede ervaringen?( maxxis promaxx 6102 of 6103, bridgestone bt45)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond ik zoek ff hulp.
Ben opzoek naar nieuwe bandjes heb nog nooit motorbandjes gekocht dus kan het nergens mee vergelijken. Maar er zijn zoveel soorten meningen.

Ben dus opzoek naar betaalbare bandjes. Gaat eigenlijk voornamlijk om achter en eventueel voor. en die goede grip bij natwegdek hebben

Wat zijn jullie goede ervaringen?( maxxis promaxx 6102 of 6103, bridgestone bt45)

Voor de ntv bestel ik eigenlijk altijd bt45. Heb er ook in het nat mee op circuit gereden en zelfs dat ging goed. Enige nadeel is cuppen van de voorband door stevig remmen.
 
Voor de ntv bestel ik eigenlijk altijd bt45. Heb er ook in het nat mee op circuit gereden en zelfs dat ging goed. Enige nadeel is cuppen van de voorband door stevig remmen.
BT45 is vervangen door BT46. Ik rij nu BT45, maar ga over een half jaartje wel naar BT46. Schijnen nog beter te zijn op nat wegdek.

Cuppen doen ze wel een beetje, maar goede bandenspanning helpt daar al een hoop bij is mijn ervaring.
 
Goedenavond ik zoek ff hulp.
Ben opzoek naar nieuwe bandjes heb nog nooit motorbandjes gekocht dus kan het nergens mee vergelijken. Maar er zijn zoveel soorten meningen.

Ben dus opzoek naar betaalbare bandjes. Gaat eigenlijk voornamlijk om achter en eventueel voor. en die goede grip bij natwegdek hebben

Wat zijn jullie goede ervaringen?( maxxis promaxx 6102 of 6103, bridgestone bt45)
De maxxis heb ik geen ervaring mee en de bt45 is opzicht een goede band met het probleem van cupping. Heb er nu de bt023 onderzitten maar pas 600km
 
Ik zie ze toch echt wel meer opbrengen...ik zit altijd onderin de markt te kijken waar je paar jaar geleden nog veel onder de 300 euro zag lijkt het bijna of je niet veel meer onder de 750 euro ziet ...150 die ik voor mijn Hawk betaald heb zal niet meer voorkomen:+...en die rijd nog gewoon goed zonder dat ik er wat aan gedaan heb:]..alleen nog steeds transmissierubbers wisselen
Maar 3 NTV's is nu wel genoeg..steeds minder ruimte en eigenlijk ook minder rijden tegenwoordig, maar zou stiekem ook gewoon nog een Deauville en een Transalp erbij willen hebben al dan niet verbouwd8-)
HAkwjes gaan voor veel meer weg inderdaad. 1200-1500 is niet gek qua vraagprijs als ik een beetje marktplaats / speurders volg. Jammer wel, voor de helft had ik er wel eentje willen hebben :Y €150 is wel echt gratis 8-)
 
BT45 is vervangen door BT46. Ik rij nu BT45, maar ga over een half jaartje wel naar BT46. Schijnen nog beter te zijn op nat wegdek.

Cuppen doen ze wel een beetje, maar goede bandenspanning helpt daar al een hoop bij is mijn ervaring.
Goede bandenspanning en de voorvorkolie tijdig vervangen, zodat hij minder gaat stuiteren :Y de bandenspanning helpt het meeste, maar de olie tijdig vervangen scheelt ook weer een beetje.

HAkwjes gaan voor veel meer weg inderdaad. 1200-1500 is niet gek qua vraagprijs als ik een beetje marktplaats / speurders volg. Jammer wel, voor de helft had ik er wel eentje willen hebben :Y €150 is wel echt gratis 8-)

Haha ja, ik heb het juist andersom. Mijn groene Hawk staat te koop, maar daar komen alleen van die onzin-biedingen van 800/900 op :+
Het blijft bizar dat zo'n goede motor zo laag gewaardeerd wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: RTMK
ik heb is gekeken naar de bt-46. ziet er wel goed uit en het cuppen schijnt ook minder te zijn.
denk dat we waar op safe gaan aangezien de herfst er ook aan gaat komen.

nog tips waar dit te vervangen? regio utrecht of amsterdam.
had gekeken bij banderleader maar lees veel slechte dingen erover.
 
Goede bandenspanning en de voorvorkolie tijdig vervangen, zodat hij minder gaat stuiteren :Y de bandenspanning helpt het meeste, maar de olie tijdig vervangen scheelt ook weer een beetje.



Haha ja, ik heb het juist andersom. Mijn groene Hawk staat te koop, maar daar komen alleen van die onzin-biedingen van 800/900 op :+
Het blijft bizar dat zo'n goede motor zo laag gewaardeerd wordt.
Die voorkolie staat nog op de planning.

Maar waarschijnlijk van de week eerst een ander blok ophalen en die er eens onder hangen. Als t goed is, is t olieverbruik dan over en hopelijk vind ik dan ook mijn missende paarden weer terug. Max 140 op teller is toch net karig.
En aangezien t andere blok goed liep toen ie gedemonteerd zou zijn, geen olie verbruikte en 100.000 minder gelopen heeft heb ik goede hoop ervoor.

Ik bied wel €500 op de groene Hawk _O-
 
ik heb is gekeken naar de bt-46. ziet er wel goed uit en het cuppen schijnt ook minder te zijn.
denk dat we waar op safe gaan aangezien de herfst er ook aan gaat komen.

nog tips waar dit te vervangen? regio utrecht of amsterdam.
had gekeken bij banderleader maar lees veel slechte dingen erover.
Geen idee, ik laat banden altijd doen bij de eenmanszaak in t dorp. Zal vast een tientje of misschien wel 2 goedkoper kunnen maar geen gezeur en ken die man ook al heel lang, dus vind t wel prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: RTMK
Goedenavond ik zoek ff hulp.
Ben opzoek naar nieuwe bandjes heb nog nooit motorbandjes gekocht dus kan het nergens mee vergelijken. Maar er zijn zoveel soorten meningen.

Ben dus opzoek naar betaalbare bandjes. Gaat eigenlijk voornamlijk om achter en eventueel voor. en die goede grip bij natwegdek hebben

Wat zijn jullie goede ervaringen?( maxxis promaxx 6102 of 6103, bridgestone bt45)
Ik heb er de Maxxis onder, ik moet zeggen een prima bandje, ik het de Revere erbij en wordt hoofdzakelijk bereden door vrienden van me die wel een rijbewijs en geen motor meer hebben, ze gaan er allemaal meteen vol vertrouwen mee door de bocht.
Omdat hij enkel met mooi weer wordt gebruikt geen ervaring met natte omstandigheden.
 
Weet iemand trouwens welke olie en hoeveel? En meet je het niveau in de vork, of de CC's die je erin giet? En welke seals ik nodig heb als ik de poten aan wil pakken? Kan geen rocket science zijn maar heb t nog nooit gedaan 8-)
 
volgens mij 10W, kijk niet naar de hoeveelheid maar naar de lengte van de luchtkamer. Dit staat in het wphb beschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Terug
Bovenaan Onderaan