Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Vakantie zit er weer op, tijd om weer aan de Hawk te knutselen.
Ik had mijn carbs weggebracht om ultrasoon te laten reinigen maar helaas heeft de knul die dat voor ons groepje doet problemen met de bak 😔 carb ligt al wel helemaal uit elkaar dus hopelijk snel een oplossing.
Kreeg het probleem van het uitvallen met gas geven niet opgelost dus nu maar reinigen en synchroniseren. Kijken wat dat doet.

Heeft er iemand heel toevallig nog y stukken voor de uitlaat liggen waar ze niks mee doen ?
Ik heb ook nog een benzine kraan en tankdop nodig voor een revere tank, iemand die die ook bij toeval heeft ?
 
Vakantie zit er weer op, tijd om weer aan de Hawk te knutselen.
Ik had mijn carbs weggebracht om ultrasoon te laten reinigen maar helaas heeft de knul die dat voor ons groepje doet problemen met de bak 😔 carb ligt al wel helemaal uit elkaar dus hopelijk snel een oplossing.
Kreeg het probleem van het uitvallen met gas geven niet opgelost dus nu maar reinigen en synchroniseren. Kijken wat dat doet.

Heeft er iemand heel toevallig nog y stukken voor de uitlaat liggen waar ze niks mee doen ?
Ik heb ook nog een benzine kraan en tankdop nodig voor een revere tank, iemand die die ook bij toeval heeft ?

Wat voor y stukken? Tankdop heb ik wel. Die zijn overigens gelijk aan de Hawk. CBR. Vfr. Cb1. Etc
Kraantje moet ik even zoeken
 
Wat voor y stukken? Tankdop heb ik wel. Die zijn overigens gelijk aan de Hawk. CBR. Vfr. Cb1. Etc
Kraantje moet ik even zoeken
Oh echt dat wist ik niet, goed om te weten. Laat maar even weten als je een kraantje hebt en wat je er voor wilt hebben.

Ik heb een uitlaatdemper gekocht met een mondstuk van 51 mm, ik moet nu een Y koppeling maken om de bochten samen te voegen. Maar mocht iemand dat toevallig hebben hoef ik hem niet te laten maken
 
Aha dus een collector. Laat ik die nu net hebben. Je moet dan nog mogelijk wel een bocht maken om de demper in de juiste stand te krijgen.
Als je kunt tiglassen is dat geen probleem.
Andere optie is de demper naar mij sturen en ik maak hem pas op de Hawk. Heb er al een paar gemaakt.
 
Deze collector bedoel je zeker?
Op de andere foto zie je de 2 mallen die ik heb gemaakt. Bovenste is van een Hawk. Onderste van NTV
 

Bijlagen

  • 20200919_205919.jpg
    20200919_205919.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 8
  • 20200919_205911.jpg
    20200919_205911.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 10
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Oh echt dat wist ik niet, goed om te weten. Laat maar even weten als je een kraantje hebt en wat je er voor wilt hebben.

Ik heb een uitlaatdemper gekocht met een mondstuk van 51 mm, ik moet nu een Y koppeling maken om de bochten samen te voegen. Maar mocht iemand dat toevallig hebben hoef ik hem niet te laten maken

Ben ik ook al een tijdje naar op zoek, ik heb delkevic ook al een mail gestuurd maar die verkopen alleen complete systemen, wel voor redelijke prijzen maar ik ben bang dat de uitlaat vrij luidruchtig is.

 
Deze collector bedoel je zeker?
Op de andere foto zie je de 2 mallen die ik heb gemaakt. Bovenste is van een Hawk. Onderste van NTV
Ah top ja dat bedoel ik inderdaad, zodra ik de doet binnen heb laat ik het je weten. Moet ook even naar de positie van de ophanging kijken nameljk
 
Aha dus een collector. Laat ik die nu net hebben. Je moet dan nog mogelijk wel een bocht maken om de demper in de juiste stand te krijgen.
Als je kunt tiglassen is dat geen probleem.
Andere optie is de demper naar mij sturen en ik maak hem pas op de Hawk. Heb er al een paar gemaakt.

zou je voor mijn REVERE ook een collector kunnen maken ? heb nog geen demper maar ben aan het zoeken wat ik mooi vindt op mn revere
 

Bijlagen

  • IMG_20200418_162736.jpg
    IMG_20200418_162736.jpg
    921,3 KB · Weergaven: 7
Ik moet even kijken of ik nog collectors over heb. Anders zal ik het zelf moeten maken. Daar zit wat meer werk in en is niet met een manipulator gemaakt. Dus wordt het mijn handwerk zeg maar ;-)
 
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar de 6 boutjes en moeren om het achtertandwiel van de NT560Hawk mee vast te zetten.
Wie kan mij hier aan helpen?
 
Hi, heeft er iemand nog een toevallig een kroonplaat liggen om een 'normaal' stuur te kunnen monteren op een hawk? En weet iemand ook of ik dan langerege remkabels en gaskabel enzo nodig heb bij het plaatsen van een superbikestuur?
 
Hi allen, ben op zoek naar leuke led achterlichten die op de standaard hawk kont pakt. Iemand die toevallig nog een laatste bestelling van Ali aan kan raden of elders ?
 
Hi, heeft er iemand nog een toevallig een kroonplaat liggen om een 'normaal' stuur te kunnen monteren op een hawk? En weet iemand ook of ik dan langerege remkabels en gaskabel enzo nodig heb bij het plaatsen van een superbikestuur?

Ik heb er misschien nog een. Maar je kunt ook losse risers op je kroonplaat !zetten. Paar gaten boren en plaatringen onder. Als je een normale breedte stuur neemt zal het.meevallen met de kabels. Eventueel achter de vorkpoten langs gaan ipv er voor.
 
Ik heb er misschien nog een. Maar je kunt ook losse risers op je kroonplaat !zetten. Paar gaten boren en plaatringen onder. Als je een normale breedte stuur neemt zal het.meevallen met de kabels. Eventueel achter de vorkpoten langs gaan ipv er voor.

Losse risers inboren klinkt als een precies klusje, of valt dat wel mee? Ik zat niet aan een enorm breed stuur of apenhangers _O-te denken, dus dat moet met de kabels wel goedkomen dan. Zou je eens kunnen kijken wat je hebt liggen?
 
Ik denk iederr willekeurige ijzerboer. En misschien zelfs wel een motor dealer.
Forget it... het zijn geen standaard moeren, maar moeren met een kraag en een bolle kop:
10059899.jpg


Wellicht dat een specialist als Fabory hier aan kan komen, maar ik vermoed van niet.
Als er voldoende vraag is kan ik wel een balletje opgooien bij mijn leveranciers, maar dan moeten we wel serieuze aantallen afnemen.
 
Donderdag een motorblok opgehaald bij @SavagePielk , en er zaterdag maar gelijk onder gehangen.

Kan wel merken dat dit blok wat "verser" is, scheelt ook maar 100.000km. Schakelt veel strakker, loopt mooier rond, en denk ook wat meer power.

Maar nog steeds niet de topsnelheid waar ik naar op zoek ben, nog steeds 140km/h op de teller :( Volgende stap, carburateurs nalopen, synchroniseren. Al verdenk ik ook de brandstofpomp nog, zou die niet genoeg op kunnen brengen? Iemand er nog eentje liggen in de randstad toevallig?
 
Donderdag een motorblok opgehaald bij @SavagePielk , en er zaterdag maar gelijk onder gehangen.

Kan wel merken dat dit blok wat "verser" is, scheelt ook maar 100.000km. Schakelt veel strakker, loopt mooier rond, en denk ook wat meer power.

Maar nog steeds niet de topsnelheid waar ik naar op zoek ben, nog steeds 140km/h op de teller :( Volgende stap, carburateurs nalopen, synchroniseren. Al verdenk ik ook de brandstofpomp nog, zou die niet genoeg op kunnen brengen? Iemand er nog eentje liggen in de randstad toevallig?

ik heb er nog een paar liggen. Alkmaar
 
Donderdag een motorblok opgehaald bij @SavagePielk , en er zaterdag maar gelijk onder gehangen.

Kan wel merken dat dit blok wat "verser" is, scheelt ook maar 100.000km. Schakelt veel strakker, loopt mooier rond, en denk ook wat meer power.

Maar nog steeds niet de topsnelheid waar ik naar op zoek ben, nog steeds 140km/h op de teller :( Volgende stap, carburateurs nalopen, synchroniseren. Al verdenk ik ook de brandstofpomp nog, zou die niet genoeg op kunnen brengen? Iemand er nog eentje liggen in de randstad toevallig?

Mooi om te horen! :Y

Ik heb er nog wel eentje te leen, kun je even kijken of het scheelt.
Mocht je het nodig hebben dan is mijn CarbTune Pro synchronisatie apparaat ook te leen.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Mooi om te horen! :Y

Ik heb er nog wel eentje te leen, kun je even kijken of het scheelt.
Mocht je het nodig hebben dan is mijn CarbTune Pro synchronisatie apparaat ook te leen.
Graag, als we daar even contact over kunnen houden, kom ik die pomp graag ff n keer ophalen voor n testje 👍
 
Losse risers inboren klinkt als een precies klusje, of valt dat wel mee? Ik zat niet aan een enorm breed stuur of apenhangers _O-te denken, dus dat moet met de kabels wel goedkomen dan. Zou je eens kunnen kijken wat je hebt liggen?

Losse risers er op zetten valt mee hoor. Eerst bepalen hoeveel je ze uit elkaar wilt hebben. Dan op de kroonplaat uitzetten. Tikkie met een centerpons en boren.
Belangrijkste is dat je er een zo groot mogelijke plaatring onder zet zodat de krachten verdeeld worden. Je verzwakt immers de constructie iets.

Maar eventueel heb ik nog een kroonplaat van een NTV liggen. Alleen de stuurklemmen kan ik niet vinden. die heb ik van een andere gepakt. Voor het mooie zou je hem even een verse laag lak moeten geven. Is wel voor een 22mm stuur.
Zelf vind ik de fatbar sturen altijd erg mooi. Dus als je voor losse risers gaat kun je ook meteen een fatbar stuur er op zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan