Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Goedemiddag dames en heren,
Ik ben op zoek naar een "kettingkast" van een NT 650 Hawk, zoals op het plaatje.
Wie kan mij hier aan helpen?
1607523448099.png
 
Goedemiddag dames en heren,
Ik ben op zoek naar een "kettingkast" van een NT 650 Hawk, zoals op het plaatje.
Wie kan mij hier aan helpen?Bekijk bijlage 1572293
Die kettingkasten ontbreken nog wel eens op de motoren die ik koop. Voor mijn project heb ik er een van een ducati 748 gevonden. Die lijkt er op en is goed pas te maken. Idee heb ik ook maar gejat hoor.
Tenzij je voor origineel wilt gaan. Dan wordt het een ander verhaal. Ze zijn lastig te vinden. Succes in ieder geval!
 
Die kettingkasten ontbreken nog wel eens op de motoren die ik koop. Voor mijn project heb ik er een van een ducati 748 gevonden. Die lijkt er op en is goed pas te maken. Idee heb ik ook maar gejat hoor.
Tenzij je voor origineel wilt gaan. Dan wordt het een ander verhaal. Ze zijn lastig te vinden. Succes in ieder geval!
Top!
Daar heb ik wat aan.
Ga ik naar een kettingkast van een 748 op zoek.
Voor origineel ga ik niet echt... ;-)
Voorkant VFR750
Frame + blok CB750
Achterbrug NT650 Hawk
1607631916925.png
 
Malissa's Rooie heeft een lekkere upgrade gekregen, alles gisteren aangepakt.
- Achterste klepdeksel vervangen
- Remmen gecontroleerd
- Nieuwe remhendel- en koppelingshendels (had ik nog liggen)
- Velgen, frame, lakdelen schoongemaakt en met stoomreiniger aangepakt
- Velgen, frame, lakdelen gekleid en in de Glaze + Keramische wax gezet

De tank na het stoomreinigen. Je ziet dat hij alweer glimt en de kleur weer beter klopt, maar hij mist nog de echte shine.
Clean-EZ-Wax-1.jpg


Hier staat hij in de Glaze:
Clean-EZ-Wax-2.jpg


En dan in de HydroSlick (zie hier) Keramische Wax, lekker 12 maanden bescherming 8-)
Clean-EZ-Wax-3.jpg


Ook de velgen zijn in de wax gezet, zodat er geen vuil aan hecht. Het komt er wel op, maar kan niet aan de lak hechten en is dus makkelijker te verwijderen.
WheelWax.jpg


En dan het totaalplaatje :]
Rooie1.jpg

Rooie2.jpg

Rooie3.jpg

Rooie4.jpg
 
hij glimt als een ......in de maneschijn nu moeten eigenlijk de uitlaat bochten ook nog glimmen.:)
 
Malissa's Rooie heeft een lekkere upgrade gekregen, alles gisteren aangepakt.
- Achterste klepdeksel vervangen
- Remmen gecontroleerd
- Nieuwe remhendel- en koppelingshendels (had ik nog liggen)
- Velgen, frame, lakdelen schoongemaakt en met stoomreiniger aangepakt
- Velgen, frame, lakdelen gekleid en in de Glaze + Keramische wax gezet

De tank na het stoomreinigen. Je ziet dat hij alweer glimt en de kleur weer beter klopt, maar hij mist nog de echte shine.
Clean-EZ-Wax-1.jpg


Hier staat hij in de Glaze:
Clean-EZ-Wax-2.jpg


En dan in de HydroSlick (zie hier) Keramische Wax, lekker 12 maanden bescherming 8-)
Clean-EZ-Wax-3.jpg


Ook de velgen zijn in de wax gezet, zodat er geen vuil aan hecht. Het komt er wel op, maar kan niet aan de lak hechten en is dus makkelijker te verwijderen.
WheelWax.jpg


En dan het totaalplaatje :]
Rooie1.jpg

Rooie2.jpg

Rooie3.jpg

Rooie4.jpg
Mooi om te zien !
Hydroslick is ook voor plastic kappen ?

Ohja, remschijven en remblokken waren als goed is nog oké toch ? Tenminste, dat is wat ik denk.
 
Mooie bling Michiel8-)
Ik ga binnenkort ook maar eens een NTV demonteren voor spare parts, heb ook te weinig plek in mijn garage waar oa. een klassieke Kadett ,MZ, de Hawk en Sparta een hoop ruimte opslokken .. en ik heb er weer een BMW K75 erbij O-)
 
Savage. Zo zag mijn eerste NTV er ook uit toen ik hem kocht 😆 .
Na 70K was ie iets minder rood. Maar mis nog wel de deuk in de tank.
Ben eigenlijk wel benieuwd of mijn oude NTV's nog leven en waar ze zijn.
De rode heeft hier nog een keer gestaan na z'n verbouwing.
De groene is naar omgeving Zaandam verhuisd.
 
Savage. Zo zag mijn eerste NTV er ook uit toen ik hem kocht 😆 .
Na 70K was ie iets minder rood. Maar mis nog wel de deuk in de tank.
Ben eigenlijk wel benieuwd of mijn oude NTV's nog leven en waar ze zijn.
De rode heeft hier nog een keer gestaan na z'n verbouwing.
De groene is naar omgeving Zaandam verhuisd.

Haha, tsja... goed in de wax houden ;) en in een goede wax. Je ziet veel dat mensen pas achteraf gaan kijken hoe ze hem schoon moeten krijgen, in plaats van gewoon te beginnen met een 12-maanden-wax. Minder gedoe, langer plezier van :Y
Mijn gele Hawk staat helemaal in de keramische wax en na bijna een jaar van rijden plus buiten slapen is hij nog steeds netjes.
 
Haha, tsja... goed in de wax houden ;) en in een goede wax. Je ziet veel dat mensen pas achteraf gaan kijken hoe ze hem schoon moeten krijgen, in plaats van gewoon te beginnen met een 12-maanden-wax. Minder gedoe, langer plezier van :Y
Mijn gele Hawk staat helemaal in de keramische wax en na bijna een jaar van rijden plus buiten slapen is hij nog steeds netjes.
Glimt in ieder geval goed, ik heb wel eens gezocht naar een goede wax maar het is moeilijk om daar een keuze in te maken het ene merk is niet beter dan het ander je krijgt er zowat de kippehik van. Uiteindelijk maar weer de wel bekende turtlewax gekocht. Glimt ook redelijk goed.
 
Glimt in ieder geval goed, ik heb wel eens gezocht naar een goede wax maar het is moeilijk om daar een keuze in te maken het ene merk is niet beter dan het ander je krijgt er zowat de kippehik van. Uiteindelijk maar weer de wel bekende turtlewax gekocht. Glimt ook redelijk goed.
Het gaat er niet om hoeveel het glimt, want dat hangt van je voorbereiding af. Een topwax op een slechte ondergrond geeft nog steeds geen resultaat. Neem een wax met een lange standtijd, bijvoorbeeld Collinite Insulator Wax (5-6 maanden) of HydroSlick (tot 12 maanden).
Maar vooral; wassen, kleien, evt. polijsten, waxen. Dat is één keer een extra inspanning, maar als je hem daarna (half)jaarlijks in de wax zet hoef je dat maar één keer te doen.

Het probleem is dat de meeste merken òfwel adverteren met 'easy on, easy off', maar zo'n makkelijke spray wax gaat ook maar 1 tot max 2 maanden mee, dànwel niet vertellen dat je lakvoorbereiding goed moet zijn.
Maarre; van harte welkom in Leiderdorp, ik wil de lak van je motor best poetsen en in de keramische wax zetten. Kost twee uurtjes en dan kun je het zelf ervaren.
 
Wellicht dat het leuk is om begin volgend seizoen een poetsmeeting bij mij te doen? Ik heb de ruimte, spullen en kennis, en vind het leuk om die kennis te delen. Maken we er meteen een Hawk- en NTV-meeting van :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan