Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12


Nieuwe, zwaardere Hawk? Of alleen qua naam?

Tsja, niet echt een Hawk. Wellicht een Hawk 250 / Nighthawk referentie, maar met de NT650 Hawk GT heeft hij niets van doen. Het is al net zo'n gedrocht als de nieuwe Rebel was, en de tank lijkt meer op een NTV650 tank dan een Hawk tank.
Gewoon een beetje jammerlijk :N
 
Ja, ik denk ook alleen in naam. Zie er verder niet zoveel van terug van de originele Hawk. Paralleltwin, twee veren, fairing bovenop.
 
Hop oma, wakker worden :Y

Zo, de Hawk van Erik gisteren voorzien van een VFR750 achterwiel en CBR600F voorwiel *D
ErikHawkwiel1.jpeg

ErikHawkwiel2.jpeg

ErikHawkwiel3.jpeg
 
Ik zou persoonlijk een ring maken, of de binnenring van oude remschijf monteren aan de rechterkant. Maar verder netjes vooral het achterwiel.
 
Ik ben afgelopen week nog lekker beziggeweest aan het zijspan, wilde er ander stuur op en heb in eerste instantie soort motorcross stuur erop gezet..dit had nogal wat gevolgen voor de diverse kabels.
Het lukte niet om met de huidige kabels en anders verleggen het spul aan te sluiten, vooral de koppelingskabel was echt te kort...
Dus gegeven moment besloten Deauville gas- en koppeling kabel te gebruiken, die zijn net iets langer en daarmee kom je goed uit en met een goede routing zonder knelpunten..
Ondertussen vond ik weer een Deauville stuur welke zoek was en deze past wat beter bij meer recht opzit positie.
Door teveel rommelen met de lichtunit aan de gaskant was kabel van noodstop gebroken, unit op de plank bleek 1 draad minder te hebben(seinlicht), de volgende op de plank was goed echter was de nok voor bevestiging weer afgeslepen dus van een paar 1 goede gemaakt.
Het overzetten van het binnenwerk ging verrassend goed, de oude ga ik binnenkort solderen voor reserve.
Het is prima weer om het spul eens uit te proberen:]
Nu nog de gebruikte koppelingskabel vervangen door een nieuwe, met monteren zijn paar draadjes van binnenkabel gebroken op slijtplek, dus ga daar geen risico mee nemen...
 
Netjes Michiel, veel werk om achterwiel passend te maken?
Ik heb ws. nog wel rooster en rechter zijkapje..
Valt wel mee, je moet alleen de spindle overzetten, originele remmerij van de VFR en de spacers op de tandwieldrager. Al met al was het in 2 avondjes gefikst (met wat gevloek en getier omdat we net dat ene deeltje niet hadden :+ )
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Lekker bezig weer! Het blijft een mooi project.
Thnx , ja en het is zelfs een verbetering, het stuurt iets gemakkelijker en de zitpositie is ook fijner dan voorheen:]..
Jammer dat met monteren de koppelingskabel iets verder begon te rafelen..toch maar snel een nieuwe kopplingskabel bij jou bestellen Michiel!
 
Hoi! Heb vorig jaar, na jááren geleden er bij n rijles op mogen rijden, n Revere gekocht. Heeft/weet iemand nog van die rubbers, waar de zijschilden aan de achterkant mee vast worden gehouden? Of n alternatieve oplossing (wil t t liefst origineel houden). Alvast bedankt!
 
Hoi JBi, dank. Ze zijn daar helaas niet leverbaar op dit moment. K ga verder kijken. Maar als iemand ze gebruikt heeft liggen, neem k ze graag over.
 
Halloooooo!
Na een paar jaar afwezig ben ik weer terug met een NTV!! Ik kon het niet laten, het is een zwarte, en die is naar mijn mening toch bijna wel de mooiste.
En dan heef mijn vriending ook een zelfde (al sinds vorig jaar), ik de mijn sinds een paar weken. Dan nu lekker toeren in zuidelijk limburg en omstreken, daar staattie namelijk. En voor in de randstad mijn 'dubbele NTV': de V4 Pan European 1300! En nog een VTR100f '97, maar die probeer ik te slijten, dat was 'm niet helemaal. Oja, nog drie NTV tuinkabouters, dwz die niet meer rijden, in de tuin hangen en opgeknapt moeten worden, mss voor reserve delen.
20220318_191540.jpg
20220322_182718.jpg
 
Halloooooo!
Na een paar jaar afwezig ben ik weer terug met een NTV!! Ik kon het niet laten, het is een zwarte, en die is naar mijn mening toch bijna wel de mooiste.
En dan heef mijn vriending ook een zelfde (al sinds vorig jaar), ik de mijn sinds een paar weken. Dan nu lekker toeren in zuidelijk limburg en omstreken, daar staattie namelijk. En voor in de randstad mijn 'dubbele NTV': de V4 Pan European 1300! En nog een VTR100f '97, maar die probeer ik te slijten, dat was 'm niet helemaal. Oja, nog drie NTV tuinkabouters, dwz die niet meer rijden, in de tuin hangen en opgeknapt moeten worden, mss voor reserve delen.Bekijk bijlage 1747627Bekijk bijlage 1747628

Welkom terug ;) mooie keuze zo, en mooie foto's!

En dan zien we jullie op 7 mei op de NT(V)650 meeting in Apeldoorn! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan