Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Mijn NTV start momenteel niet en ik zit eraan te denken hem voor paar tientjes van de hand te doen aan een klusser in de trant van 'loop of sloop'. Geen tijd en kennis om daar in te duiken.
Accu zal na de winter wel leeg zijn, startknop indrukken gaf ie een tik, daarna brandde acculampje niet meer. Sleutel omdraaien, opnieuw proberen zelfde, weer een tik, dan niks en lampje op dashboard uit.

Moet nog even advertentie in elkaar jassen maar toevallig hier interesse in?
Laatst gelopen in augustus 2017, staat in Utrecht, ooit omgebouwd door een MF-er.
Heeft een Africa twin voorvork, eigenbouw voorspatbord, aangepaste zelfbouw kont (electronica weggewerkt onder het zadel, mede reden waarom ik er niet aan begin qua klussen), superbike stuur, open uitlaat met aardige roffel/knallen bij gas los.
Banden (weet ik) en slijtagen onderdelen (denk ik) zijn aan vervanging toe en ik verwacht een aardig vastzittende schroeven + creatieve zelfbouw aanpassingen festijn.

In betere tijden:
[afbeelding]

Eventueel interesses in mijn NTV? Ik moet die echt eerst kwijt wil ik er weer iets bij zetten namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Geen auto(accu) en startkabels in de buurt?
Accu zit nog wel prik in maar hij geeft alleen een tik en dan brandt lampje niet meer.
Denk dat hij ergens kortsluiting maakt en aangezien het allemaal kluswerk is onder het zadel om onder klein zadeltje alles weg te werken zie ik het niet meer zitten om me daar met 2 linke handen in te verdiepen.

Accu aanduwen en beetje met kabels frotten dan gaat startlampje weer aan maar zelfde probleem.

Wat een hoop interesse, zat het voor me uit te schuiven om van ding af te komen... Dat had ik net zo goed in oktober kunnen doen :o

Maar goed, zodra RDW de nieuwe tenaamstellingscode opstuurt, ga ik in volgorde van reactie na wie hem nog wil, dus overschrijven & schorsen zal wel moeten. Geen behoefte om kenteken te houden oid.
 
Eventueel interesses in mijn NTV? Ik moet die echt eerst klaar wil ik er weer iets bij zetten namelijk.
Dat is die gepimpte streetfighter NTV toch?

Cool ding maar volgende motor moet wat comfortabeler voor vriendinlief zijn (die vond de NTV nogal afzien achterop) & wat meer pit op de snelweg hebben (de A12 vond ik dan weer afzien).

Zat meer richting VFR 800/850 te denken.
 
Dat is die gepimpte streetfighter NTV toch?

Cool ding maar volgende motor moet wat comfortabeler voor vriendinlief zijn (die vond de NTV nogal afzien achterop) & wat meer pit op de snelweg hebben (de A12 vond ik dan weer afzien).

Zat meer richting VFR 800/850 te denken.

haha, het is maar wat je streetfighter noemt. Nee, die van de foto's hiervoor. Het is nog steeds een normale NTV alleen met wat sportiever stuur. Die kun je zo vervangen door een hoger stuur waardoor je nog comfortabeler zit.
VFR is niet per definitie comfortabeler. ALs passagier zit je het meest comfortabel als je rechtop kunt zitten. Op een VFR zit je snel voorover. Vooral als je niet al te lange armen hebt. Dus de passagier moet dan meeleunen. Dat is voor de langere ritten niet echt fijn zitten. Tenminste dat is mijn ervaring, waardoor ik nu een Transalp ben gaan rijden.
 
Accu zit nog wel prik in maar hij geeft alleen een tik en dan brandt lampje niet meer.
Denk dat hij ergens kortsluiting maakt en aangezien het allemaal kluswerk is onder het zadel om onder klein zadeltje alles weg te werken zie ik het niet meer zitten om me daar met 2 linke handen in te verdiepen.

Accu aanduwen en beetje met kabels frotten dan gaat startlampje weer aan maar zelfde probleem.

Wat een hoop interesse, zat het voor me uit te schuiven om van ding af te komen... Dat had ik net zo goed in oktober kunnen doen :o

Maar goed, zodra RDW de nieuwe tenaamstellingscode opstuurt, ga ik in volgorde van reactie na wie hem nog wil, dus overschrijven & schorsen zal wel moeten. Geen behoefte om kenteken te houden oid.

We wachten in spanning af haha
 
haha, het is maar wat je streetfighter noemt. Nee, die van de foto's hiervoor. Het is nog steeds een normale NTV alleen met wat sportiever stuur. Die kun je zo vervangen door een hoger stuur waardoor je nog comfortabeler zit.
VFR is niet per definitie comfortabeler. ALs passagier zit je het meest comfortabel als je rechtop kunt zitten. Op een VFR zit je snel voorover. Vooral als je niet al te lange armen hebt. Dus de passagier moet dan meeleunen. Dat is voor de langere ritten niet echt fijn zitten. Tenminste dat is mijn ervaring, waardoor ik nu een Transalp ben gaan rijden.
:^

En als je kunt als passagier ook wat meer om je heen kijken als je rechtop zit lijkt mij. :)
 
Heeft er iemand ervaring met het aanbrengen van een geschakelde stroomvoorziening voor een navigatiesysteem aan een NTV650? Bij het contactslot, de koplamp of de benzinepomp (goed beschut tegen regenwater)? De bijgeleverde kabel is plm 1m lang en er zit een geintegreerde trafo in de kabel. Plaatje hier.

Wat lijkt jullie de eenvoudigste optie?
 
Ik heb ‘m destijds afgetakt van het achterlicht, kabeltje doortrekken onder de tank naar de voorkant. Nooit problemen mee gehad en heb het bij mn nieuwe fiets precies weer zo gedaan.
 
Nou, links langs het motorblok is de meeste plaats om het kabeltje naar voren te leggen, zonder dat je de tank eraf hoeft te halen. Alles goed weggewerkt en met tie-raps aan bestaande kabels vastgemaakt. De min heb ik aan het frame bevestigd. De plus heb ik direct aan de plus van de accu gehangen met een schakelaartje ertussen, zodat het kabeltje, het transformatortje en de navigatiemontage niet permanent onder spanning staan als ik geen navigatie nodig heb. Voor bediening van de schakelaar moet ik alleen het zadel even losmaken. Testritje gemaakt, werkt goed.
 
Laatst bewerkt:
mbt het probleem met de kenteken verlichting hier een microfiche hoe het orgineel hoort te zitten
full
 
Heeft er iemand ervaring met het aanbrengen van een geschakelde stroomvoorziening voor een navigatiesysteem aan een NTV650? Bij het contactslot, de koplamp of de benzinepomp (goed beschut tegen regenwater)? De bijgeleverde kabel is plm 1m lang en er zit een geintegreerde trafo in de kabel. Plaatje hier.

Wat lijkt jullie de eenvoudigste optie?

Eenvoudig of goed?

Eenvoudig: direct aan de accu. Nadeel: de trafo trekt de accu leeg. En tussen laadpunten op de cradle kan oxidatie komen als 't nat wordt

Beter: + vanaf achterlicht nemen (dan is hij met licht meegeschakeld). Wel zekering tussen zetten als die er nog niet tussen zit. De - kan aan elk willekeurig massapunt. Dit werkt prima voor elektronica dat niet veel vermogen vraagt.

Best: Voor als je tzt meer elektronica wilt aansluiten kan je beter dit doen: een relais op 't achterlicht geschakeld (relais heb ik ook bij 't achterlicht liggen). Goed dikke gezekerde kabels vanaf de accu die je met dit relais schakelt. Op die kabels kan je vervolgens van alles aansluiten (ik heb: navigatie, DLR, zwaardere toeter, USB lader)
 
Ik heb 't vermoeden dat mij remschijven tegen de grens aan zitten. Er zit best een rand op namelijk. Ik moet 't nog even precies opmeten, maar welke minimum maat mag ik aanhouden? Gaat om een revere uit 1992.
Heeft iemand toevallig een set schijven (voor en achter) liggen?

Daarnaast zijn de knippers achter ene beetje lam (motor keer omgevallen en bochtje om schutting te krap genomen (en ze steken meer uit doordat ze op kofferrek gemonteerd zijn).
Iemand een set originele liggen?

graag pb!
 
Ik heb 't vermoeden dat mij remschijven tegen de grens aan zitten. Er zit best een rand op namelijk. Ik moet 't nog even precies opmeten, maar welke minimum maat mag ik aanhouden? Gaat om een revere uit 1992.
Heeft iemand toevallig een set schijven (voor en achter) liggen?

Daarnaast zijn de knippers achter ene beetje lam (motor keer omgevallen en bochtje om schutting te krap genomen (en ze steken meer uit doordat ze op kofferrek gemonteerd zijn).
Iemand een set originele liggen?

graag pb!

Het minimum is 5mm, dat staat ook op de schijven :Y liggen heb ik ze niet, maar ik kan ze wel leveren.
 
ja, nieuw zullen ze nog wel te krijgen zijn ja... maar ik zoek meer 2e hands ongebruikt. Maargoed, eerst maar eens een goede meting doen.

Iemand trouwens ook tips voor een meer comfortabele zit? Na een uurtje rijden krijg ik toch altijd pijn in mijn achterwerk... een schapenvel erover vind ik geen gezicht (en lijkt mij een soort natte spons).
 
Afgelopen zaterdag heb ik bij Jellert de motor op mogen halen. Na hem wat liefde te hebben gegeven heb ik er gisteren de eerste 100km op gereden (de rit eindigde in een onweersbui dus waterbestendigheid is ook getest).

Nu vraag ik me alleen af of iemand de geschiedenis van dit project kent.Wie heeft deze ombouw verzonnen/uitgevoerd?


3 generaties aan het sleutelen:
full
 
Laatst bewerkt:
ja, nieuw zullen ze nog wel te krijgen zijn ja... maar ik zoek meer 2e hands ongebruikt. Maargoed, eerst maar eens een goede meting doen.

Iemand trouwens ook tips voor een meer comfortabele zit? Na een uurtje rijden krijg ik toch altijd pijn in mijn achterwerk... een schapenvel erover vind ik geen gezicht (en lijkt mij een soort natte spons).

Waarschijnlijk een te zacht zadel,dat kan verstevigd worden zodat hij weer wat comfortabeler is.

Rijd iemand hier op een rood met gouden hawk gt? Zag hem net bij de supermarkt staan bij mij om de hoek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan