Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Aan de kook raken is denk ik niet heel gezond voor vooral koppakking enz..
maar ik heb ook al schakelaar ergens gevonden voor rond de 40 euro
 
Nee is zeker niet gezond Roblc het schijnt dat de chinees zelfs een paar graden eerder aanslaat dan de originele, bij die van mij staat hij normaal op een kwart, als hij over de helft komt is hij dus te warm, en bij 3 kwart gaat hij aan de kook, daar moet het bij deze motoren dus zeker onder blijven.
 
Sinds vrijdag komt er een ratelend knerpend geluid uit het motorblok van de NTV. Zit ergens in de aandrijflijn, want is alleen aanwezig bij rijden, stationair klinkt het blok gewoon goed. Onder belasting of vrij (koppeling in of uit) veranderd het geluid wel wat, maar gaat niet weg dan. Gistermiddag maar de aandrijflijn gedemonteerd om te zoeken, alles daar is netjes (cardan, cardanklok, haakse overbrenging, kruiskoppeling) allemaal als nieuw en spelingsvrij.

Wel klinkt het in het blok niet helemaal 100%, beetje schurend / knarsend als ik het uitgaande tandwiel met de hand beweeg.

Iemand al eens zoiets mee gemaakt?

Blok heeft +/-120.000 gelopen, aandrijflijn is net over de 220.000 heen.

Gisteravond om 22u zat het blok er overigens weer onder, lag om 1900 nog los onder het frame. Vanochtend weer lekker op 2 wielen naar het werk, maar ben niet gerust op de bij geluiden.

En nu heb ik nog een 2e motorblok met de koppeling eruit (115.000 gelopen maar wel goed verder). Wat zouden jullie doen? Doorrijden en wachten tot de ANWB me een keer thuis moet brengen, of nu alvast dat andere blok de koppeling vervangen en daarmee verder gaan rijden?
 
Het gaat vast niet vanzelf weer over, als ik een frisser blok op reserve had dan zou ik dat eronder gooien, je kan niet alleen stilvallen onderweg maar er kan ook wat vastslaan met alle gevaren van dien.
 
Als je toch een reserveblok hebt liggen zou ik em gewoon wisselen,koppeling gelijk meepakken ..onderweg stilstaan is nooit prettig...
Gisteren heb ik op mijn Hawk de tellerbak gewisseld voor 1 van een NTV, eindelijk goed leesbare KM's en vind ik dan mooiere symetrische klokken..
Bekabeling en bevestiging paste zomaar, draadje van zijstandaard signalering zit niet op de Hawk maar mis ik niet, draadje voor de grootlicht signalering zit weer niet op de NTV tellerbak mis ik ook niet maar nog een keertje misschien eraan vogelen ..
Vanmorgen in elk geval weer eens lekker woon-werk gereden:]
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Is dat het NTV dashboard met de ronde indicatie lampjes onder de tellers? Mijn dashboard heeft wel een groorlicht indicatie. Is de tellerbak met de vierkante lampjes tussen de tellers.
 
Nou, het andere blok gaat eronder. Het geluid wordt er niet beter op (duh). ZIt in de hoogste versnellingen vooral (4 en 5), dus denk de versnellingsbak. En als je dan toch nog een ander frisser blok hebt (115.000km)... NTV staat de komende week dus binnen. Nu maar een weekje met een Buell XB12S naar het werk :) Wel leuk speelgoed als leenmotor :]
 
Na een tijdje twijfelen toch maar besloten om mijn Hawk GT te gaan verkopen, hij is me toch iets te zwaar/serieus voor rondjes rond de kerk en wil eigenlijk dus iets lichters.

Zit nieuwe olie op, nieuwe voorvork olie met Wilbers voorveren, nieuwe bougies, K&N Pod filters met Remus demper en is hier op afgesteld bij Ten Kate motoren (55PK gemeten), stalen remleidingen voor en achter en maar 25.000 kilometer op de teller. Heeft nog wel een plekje op de tank zitten en voorspatbord. Alle originele onderdelen zijn ook nog aanwezig (zelfs de originele handleiding).

Als iemand hier interesse heeft hoor ik het graag, zat te denken aan zo'n €1500. Zal over een paar dagen nog wat duidelijkere foto's maken.

VEknQbo.jpg

rTRDXXh.jpg
Deze is kwa prijs aardig over de kop gegaan lijkt mij........

 
Zo, "nieuwe" blok zit eronder, 1e 50km gereden. Kan er hopelijk weer een tijdje tegen.

Ander vraagje, heeft er iemand hier nog een uitlaat demper liggen voor een NTV. Liefst de korte? De 2e is bij mij onderhand ook behoorlijk sportief qua geluid :p Zou het wel fijn vinden als hij weer iets stiller gaat klinken.
 
iemand hier die toevallig 2 vacuum veren uit de carburateur van een nvt of hawk heeft die ik kan overnemen?

carb.jpg
 
Ik kan je er helaas niet aan helpen, is dat van een soort acceleratiepompje? Die van mij wil vanuit stationair wat slecht op toeren komen, zeer vervelend bij het stoplicht, ik vermoed dat er ook zoiets mee aan de hand is.
wat jij "acceleratiepompje" noemt, zijn meen ik "air cutoff valves" ... die zijn nog steeds te krijgen: 16048MR1004P
 
Kan iemand mij vertellen hoeveel olie er in het blok moet met nieuw oliefilter, en peilen op middenblok of wielen op de grond, ben mijn boek vergeten. BvD.
 
Als die kapot zijn krijg je dan het probleem wat ik omschrijf? Dan weet ik in ieder geval dat ik ook zo'n setje moet bestellen. ;-)
zou kunnen... veelal leidt het tot "backfires" dwz arm mengsel waardoor er brandstofresten ontbranden in je uitlaat (=knal)
 
zou kunnen... veelal leidt het tot "backfires" dwz arm mengsel waardoor er brandstofresten ontbranden in je uitlaat (=knal)
Hoor ik ook wel wat, maar zit een Laser uitlaat onder waardoor je dat natuurlijk wat sneller hoort, kan je controleren of ze veren of membraans nog goed zijn zonder de carburateurs er achterweg te plukken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan