Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik zou de spanningregelaar vervangen, kosten op MP bijna niks tweedehands.
Ik heb het ook gehad onderweg vanuit Duitsland net terug in Nederland, alles uit. Accu helemaal leeg. Spanningsregelaar koste me toen €25,- bij Otterparts. Maar die is gestopt volgens mij.

Ok bedankt! Ik zal al beginnen met dat te vervangen. Hopelijk is het daar mee opgelost :)
 
Heeft iemand ervaring met deze eBay voetsteun verlagers?
Ik heb even een willekeurige gelinkt, want ze zijn er niet voor de revere, hebben jullie enig idee welke andere honda dezelfde type voetsteun bevestiging heeft? (ik wist niet dat er zoveel verschil in kon zitten).

zijn een stukje goedkoper dan die van MFW en wat beter beschikbaar en minder werk dan Deauville schetsplaten

edit:
Ik zie dat ze er ook zijn voor de NT 650 Hawk, de Deauvile 700, en bijvoorbeeld een cbr600.
Een snelle vergelijking op CMSNL lijkt te bevestigen dat die van de Deauvile en een chr zouden passen (zelfde vorm lig, maar de hawk lijkt net iets anders te zijn (een buis met een gat er door ipv gefreesd alu/staal.
Iemand die dit kan bevestigen?
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de ntv 650 modellen?
Revere is gewoon de naked versie?
Ik zie de eerdere modellen een andere kortere uitlaatpot dan die van mij uit 96.

technisch ook verschillen?
 
Heeft iemand ervaring met deze eBay voetsteun verlagers?
Ik heb even een willekeurige gelinkt, want ze zijn er niet voor de revere, hebben jullie enig idee welke andere honda dezelfde type voetsteun bevestiging heeft? (ik wist niet dat er zoveel verschil in kon zitten).

zijn een stukje goedkoper dan die van MFW en wat beter beschikbaar en minder werk dan Deauville schetsplaten

edit:
Ik zie dat ze er ook zijn voor de NT 650 Hawk, de Deauvile 700, en bijvoorbeeld een cbr600.
Een snelle vergelijking op CMSNL lijkt te bevestigen dat die van de Deauvile en een chr zouden passen (zelfde vorm lig, maar de hawk lijkt net iets anders te zijn (een buis met een gat er door ipv gefreesd alu/staal.
Iemand die dit kan bevestigen?

ik kan niet iets voor je bevestigen, maar het lijkt dat men in china producten levert die men eerder in opdracht heeft gemaakt voor , in europa bekendere, merken.
bovenstaande set lijken erg op die van Gilles, die sinds enige tijd betaalbare alternatieven hebben voor hun 300-400 euro kostende voetsteunsets.

die gebruik ik met veel plezier op mijn R1, zo te zien is het product op bovenstaande link vergelijkbaar , qua functie en bouwwijze.
qua kwaliteit is het echt een kwestie van proberen.

soms kan je op alie express ook onderdelen vinden op oem nr.
dus een sensor van 110 euro in NL, origineel Honda, via china 18 euro.

Of je het voor die 50 euro wil proberen is aan jou, denk dat het via MP altijd wel weer te verkopen is aan iemand :)
 
Een maat van me gaat morgen blijkbaar een VFR kopen (daar maken ze ze wel voor), dan trek ik meteen even de poten er af om te vergelijken met mijn Revere. Ik zal mijn bevindingen posten.
Zou wel mooi zijn als het werkt en degelijk is, scheelt toch weer een kleine €80.

Bedankt voor het meedenken.
 
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de ntv 650 modellen?
Revere is gewoon de naked versie?
Ik zie de eerdere modellen een andere kortere uitlaatpot dan die van mij uit 96.

technisch ook verschillen?

Niet zo veel verschillen. Allebei fijne motoren om op te rijden.
Middenbok, buisstuur, uitlaatdemper, instelbare schokdemper, zekeringkastje. Dat zijn geloof ik de grootste verschillen.
 
In sommige jaren is de gearing nog iets aangepast, de NTV (niet Revere) is eigenlijk een iets goedkopere doorproductie van de oorspronkelijke (Revere) versie. Beide modellen zijn origineel naked en zijn volgens mij ook nooit met kuip (fabriekaf) geleverd. De Revere heeft overigens ook nog metallic/parel lak itt de NTV
 
20160507_200258_zpseuqg9d5k.jpg
 
Na bepaald bouwjaar langere demper ivm. emissie eisen, cockpit Revere/NTV ook verschillend, hoewel de NTV de uitgeklede versie zou zijn zonder middenbok heb ik er nooit een gezien/gehad zonder,ws. zijn vele NTV toch met meerprijs ermee uitgerust..
 
ik kan niet iets voor je bevestigen, maar het lijkt dat men in china producten levert die men eerder in opdracht heeft gemaakt voor , in europa bekendere, merken.
bovenstaande set lijken erg op die van Gilles, die sinds enige tijd betaalbare alternatieven hebben voor hun 300-400 euro kostende voetsteunsets.

die gebruik ik met veel plezier op mijn R1, zo te zien is het product op bovenstaande link vergelijkbaar , qua functie en bouwwijze.
qua kwaliteit is het echt een kwestie van proberen.

soms kan je op alie express ook onderdelen vinden op oem nr.
dus een sensor van 110 euro in NL, origineel Honda, via china 18 euro.

Of je het voor die 50 euro wil proberen is aan jou, denk dat het via MP altijd wel weer te verkopen is aan iemand :)

Nou... soms wel, maar in de meeste gevallen is het gewoon ordinair jatwerk :N en dan zonder bijbehorende Research&Development naar materiaalsterkte, duurzaamheid van de anodisering, etc. Ik besef dat er ook goed spul te koop is, maar een goed deel is op de lange termijn lager van kwaliteit. Het is qua eerste aankoop goedkoper, maar je hebt er ook minder lang plezier van.
 
Hey guys, ben ik weer :) Zit te plannen om in de zomer een solo tour te doen naar Ukraine, Chernobyl. Echt spannend en heb niet veel ervaring met touren.. Weten jullie een plek waar goede informatie te vinden is over zo'n soort tour?

Nu weet ik dat er best wat over te vinden is hoor, ben alleen benieuwd of er nog speciale sites zijn die echt de moeite waard zijn om te lezen om voor- te bereiden op een motorreis als deze.
 
Laatst bewerkt:
elenafilatova.com

Het is trouwens niet echt gebeurt, ze heeft toegegeven er een mooi verhaal van te hebben gemaakt. Maar niettegenstaandedezefeiten best leuk om te lezen.

Thanks, deze site had ik ook al gevonden. Erg mooi om te zien!

Jaren terug heb ik een site gezien waar iemand dus met de motor naar Chernobyl is gegaan en dat vond ik echt magisch om te zien. Kidofspeed ofzo (edit, ik zie nu dat die elena website van dezelfde persoon is), site is nu down. Anyway, aangezien er volgend jaar een dome over de reactor wordt geplaatst, is dit het laatste jaar dat je de beschadigde reactor nog kan zien. De huidige overkoepeling is ernstig beschadigd en vind het mooi om alles nog te bezoeken in de oude situatie.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf hoor zo'n onderneming.

Mijn ntv update.

Sinds zaterdag in bezit.
paar dagen terug dacht ik even de olie controleren.
stond helemaal op minimum,oeps.
Gelijk bijgevuld tot max en ondertussen paar honderd km gereden en vandaag weer even gecontroleerd en geen druppel lager.
Gelukkig.

Vandaag flink stuk gereden en reed wat langzamer.
bojng bojng kling kling rammel rammel.
Wat is dat nou weer?
Goed kijken bleek het rubber wat tussen de zijkant tank en frame zit ineens verdwenen aan 1 kant.
Schoonvader is schoenmaker en heeft ter plekke twee rubbers op maat gemaakt en geplaatst.
opgelost.... ;)

Nog steeds super tevreden met de ntv.
Rijdt heerlijk stabiel ook met duo.
voldoende power ook op de snelweg.
Lekker koppel.
verbruik gemiddeld 1:21

Enigste is dat hij met warme motor lastig in neutraal wil.
soms gelijk en soms gewoon niet.
Zet ik hem uit dan klikt hij er zo in.
vreemd ?

En laatste puntje..
Misschien herkenbaar voor jullie.
als ik van stilstand optrek en weg rij doet hij rare bibber/rammel geven precies op het moment dat de koppeling helemaal vastpakt.

Hoord dat gewoon beetje bij het karakter van het cardan ?

Thank's voor het lezen.
 
Laatst bewerkt:

paar dagen terug dacht ik even de olie controleren.
stond helemaal op minimum,oeps.
Gelijk bijgevuld tot max en ondertussen paar honderd km gereden en vandaag weer even gecontroleerd en geen druppel lager.
Gelukkig.
Je kan beter bijvullen tot dat hij precies in het midden staat. Heb niet de kans dat je er teveel in doet.

Enigste is dat hij met warme motor lastig in neutraal wil.
soms gelijk en soms gewoon niet.
Zet ik hem uit dan klikt hij er zo in.
vreemd ?
Beetje vooruit rollen en koppeling ietsjes los laten (echt een klein beetje!) en hij klikt er zo in (in mijn ervaring :))
En laatste puntje..
Misschien herkenbaar voor jullie.
als ik van stilstand optrek en weg rij doet hij rare bibber/rammel geven precies op het moment dat de koppeling helemaal vastpakt.
Geen idee hoe je weg rijdt maar misschien iets meer toeren maken? Vanaf stationair had mijn NTV ook dat de cardan lawaai ging maken. Komt omdat de cardanas zelf niet vast aan elkaar zit maar gewoon tegen elkaar en bij te weinig druk niet goed tegen mekaar komt (zeg ik dat zo goed?, niet heel technisch uitgelegd :9).


iig veel plezier met je NTV, heb er zelf ook met plezier op gereden. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan