Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Een korte vraag want ik ga binnenkort een ander stuur op mijn Revere zetten (zeer voordelig een superbike kroonplaat gescoord) zodat het stuur ietsjes hoger komt.

Ik begreep al dat ik mogelijk de kabels moet gaan vervangen om dat ze straks te kort zijn (rem, gas, koppel).

Zijn de kabels van de Deauville p&p te gebruiken?
En zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
 
Diameter van je nieuwe stuur ivm overzetten van je instrumenten.
Heb je vast al aan gedacht maar schoot als eerste binnen
 
Laat me graag een keer verleiden tot een mini Hawk Meet & Greet... Schoonhoven...
iets in die buurt... of Veenendaal... of Utrecht... paar Hawkers naast elkaar: cool!

Altijd leuk een paar hawkjes bij elkaar. Jammer dat het voor ons zo ver weg is anders waren we er zeker ook bij.
 
Wat heb jij een schitterende machine zeg.
wat heb je allemaal moeten doen om hem zo te krijgen ?
Alles laten spuiten of polijsten ?
Veel zelf gedaan ?

Thanks.

Niet zoveel eigenlijk. Motor is met 12.000 mile nog helemaal origineel.

Vorige eigenaar heeft em nieuw gekocht in 1992, daarvoor 3 jaar in een krat gestaan in canada. Hij is 4 keer op vakantie naar Frankrijk geweest met de hawk vanaf dat moment 20+ jaar stil gestaan in verwarmde garage.

Toen we gingen kijken zag hij er niet uit. Helemaal geel van de vet en troep volgens de verkopen alleen maar ter conservering. Heb er gelukkig doorheen kunnen kijken want na 2 flessen dasty ontvetter, goed wassen en poetsen was het echt wel genieten.

Heb alleen de uitlaatbochten gepolijst en hem voorzien van nieuwe banden en een onderhoudsbeurt.
 
Een korte vraag want ik ga binnenkort een ander stuur op mijn Revere zetten (zeer voordelig een superbike kroonplaat gescoord) zodat het stuur ietsjes hoger komt.

Ik begreep al dat ik mogelijk de kabels moet gaan vervangen om dat ze straks te kort zijn (rem, gas, koppel).

Zijn de kabels van de Deauville p&p te gebruiken?
En zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

Ik zou eerst even monteren en de kabels achter de vork laten lopen ipv er tussen. Dat kan net voldoende zijn. Je moet wel een andere plek voor je zekering kastje vinden.
 
Is er iemand die mij zou kunnen helpen aan dit onderdeeltje:

full
 
Eens even weer een paar foto's van hoe m'n NTV is geworden met Deauville voorwiel.




Nu met Pilot Power CT2 voor en Pilot Road 2 achter.
 
Thanks.

Niet zoveel eigenlijk. Motor is met 12.000 mile nog helemaal origineel.

Vorige eigenaar heeft em nieuw gekocht in 1992, daarvoor 3 jaar in een krat gestaan in canada. Hij is 4 keer op vakantie naar Frankrijk geweest met de hawk vanaf dat moment 20+ jaar stil gestaan in verwarmde garage.

Toen we gingen kijken zag hij er niet uit. Helemaal geel van de vet en troep volgens de verkopen alleen maar ter conservering. Heb er gelukkig doorheen kunnen kijken want na 2 flessen dasty ontvetter, goed wassen en poetsen was het echt wel genieten.

Heb alleen de uitlaatbochten gepolijst en hem voorzien van nieuwe banden en een onderhoudsbeurt.


Gaaf hoor.
ziet er geweldig uit als nieuw :)
 
Kan dan zeker niet ;( .
Zit dat weekeind bij motorhotel GuS *O* :] .

Ik heb trouwens ook nog een paar onderdelen van een NTV/Hawk liggen.
onder andere:

-Voorwiel ( zonder schijf) met zgn Michelin pilot active
-binnenpoot van een Hawk/CB1/ eerste serie NTV ( Revere )
-Rechter buitenpoot
-Remsysteem voor kompleet ( zonder schijf ) en nog geheel in elkaar.

En volgens mij zwerft er ook nog ergens een gepolijste kroonplaat van een Hawk in de schuur.

Wat wil je voor het voorwiel hebben?
 
Haha, bedankt voor het aanbod defi maar dat is helaas iets te veel van het goede op dit moment..

Ik heb hem er even afgeschroefd, ik zal even kijken of ik hem na kan maken. Zelf hoeft het van mij niet origineel, dus als ik hem klaar heb mag je de originele wel overnemen.
 
Ik heb hem er even afgeschroefd, ik zal even kijken of ik hem na kan maken. Zelf hoeft het van mij niet origineel, dus als ik hem klaar heb mag je de originele wel overnemen.

Dat is wel buitengewoon aardig van je zeg. Misschien is het een idee als ik mijn oude dan gewoon opstuur naar jou en we ruilen? Die heeft de vorige eigenaar in het midden opengemaakt.
Zo dus:
full
 
Dat is wel buitengewoon aardig van je zeg. Misschien is het een idee als ik mijn oude dan gewoon opstuur naar jou en we ruilen? Die heeft de vorige eigenaar in het midden opengemaakt.
Zo dus:
[afbeelding]

Dat is ook een optie. Volgens mij kan hij in een enveloppe. Stuur maar ff pbtje voor de adressen.
 
Hallo NTVers,

Na jaren geen NTV meer te hebben gereden (wel een heleboel andere motoren) heb ik bij de laatste verkoop van een motor een NTV als inruiler gekregen.

ik heb al een stuk of 4 NTVs en een hawk gehad, maar ik was vergeten wat een lekkere fietsen het zijn!

Ik ben inmiddels na de bmw R1150GS nogal fan geworden van het 'allroad' segment en heb de intentie deze NTV om te bouwen naar dit:

full


Een vlugge Paint schets, maar het idee is duidelijk.
De voorvork wordt verlengt en net als eerder iemand op dit forum komt de cardan ook 2,5cm lager en wordt de motor dus hoger.

De kappen blijven standaard maar de achterste kap wordt bewerkt.
de rally toppkuip zal ik zelf maken.
Verder komt er een rally 28mm stuur op met risers.. stuur dicht bij je neus rally stijl.

Het zadel wordt iets aangepast/opgeoogt voor een crossmotor look en hogere zit.

uiteindelijk valt de hele verbouwing dus best mee.. Ik ben nu onderdelen aan het bestellen en alwat begonnen te slopen.

Ik hou jullie wel op de hoogte

Gr Ger
 
De eerste aanpassing is trouwens al gedaan..

Remus demper die ik jaren geleden al eens pas heb gemaakt.

En meteen de foto van het beest zelf.. 54xxx op de teller

full

full
 
HMG (hawk meet & greet), plaats en tijd? Tsja... anders gezegd alle suggesties zijn welkom...

Kennen jullie de piramde in Austerlitz? Dat is bij Zeist een plek waar de Ducati club bijeen komt. Is een centrale plek in Nl en je kunt er leuke routes heen maken.
Zelf kom ik uit Noord Holland en heb wel een mooie route. We kunnen daar een meet en greet plannen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan