Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Om nog even terug te komen op die kentekenplaatverlichting. Is het wellicht een idee dat ik er een stukje transparant plexiglas in de kont klus en dan met wat kroonsteentjes een lampje erin laat branden? Of is dat eigenlijk onnodig of gewoon heel dom? :P
 
Om nog even terug te komen op die kentekenplaatverlichting. Is het wellicht een idee dat ik er een stukje transparant plexiglas in de kont klus en dan met wat kroonsteentjes een lampje erin laat branden? Of is dat eigenlijk onnodig of gewoon heel dom? :P
Maak er eens een foto van? Volgens mij heb ik een achterlicht van een Hawk met een doorzichtig plexiglas.
 
zal er toch uit moeten om de klemring op de olieseal eruit te kunnen halen.... beetje gepast geweld moet kunnen ;)
Jup, en zoals vaker was een hamer de oplossing. :9

Pootjes zitten nu weer in mekaar, zal ze morgen weer in de motor zetten. Wss nog even een blokje om en dan nog even nieuwe motorolie erin. Motor zal nu vast een stuk beter in de bochten liggen, was iig met hoe die was aardig slecht.
 
De Road5 zit er omheen, de motor kan snel weer op zijn wielen B|

Road5-2.jpg

Road5-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yes, die set is opnieuw gepoedercoat toen ik frame etc. liet poedercoaten :Y
Netjes hoor, ziet er erg mooi uit zo! :t

Maak er eens een foto van? Volgens mij heb ik een achterlicht van een Hawk met een doorzichtig plexiglas.

IMG_20180224_111721651.jpg


Zo ziet de onderkant er uit. Zoals je ziet is er wel ruimte maar geen opening waar licht door komt. Het achterlicht zit daar ook vast in een soort behuizing, er straalt dus geen licht naar beneden zeg maar. Misschien toch een Monster kontje eronder? :9
 
Netjes hoor, ziet er erg mooi uit zo! :t[afbeelding]

Zo ziet de onderkant er uit. Zoals je ziet is er wel ruimte maar geen opening waar licht door komt. Het achterlicht zit daar ook vast in een soort behuizing, er straalt dus geen licht naar beneden zeg maar. Misschien toch een Monster kontje eronder? :9
Mijn vorige Hawk had daar doorzichtig plastic, mijn huidige is het ook gewoon zwart omdat er een kentekenplaathouder opzit met verlichting. Misschien een idee om er een gat in te maken en daar weer iets doorzichtig op te plakken? :)
 
Ik ben even aan het opruimen in de schuur, maar ik kan binnenkort even kijken of het achterlicht dat ik heb aan de onderkant doorzichtig is.
 
Plexiglas of doorzichtig achterlicht zou wel kunnen maar dan moet er ook een lampje naar beneden stralen denk ik. Misschien dat zo'n ledlampje zou kunnen helpen? Hoe werkt zoiets, maak je dan middels kroonsteentjes oid een verbinding?

Ik weet zeg maar heel weinig van (elektro)techniek en ben ook niet echt een sleutelaar, dus als ik nu iets heel doms zeg wordt ik graag verbeterd :P
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dit lampje er op zetten, die plak je gewoon met dubbelzijdig tape vast.
Kost € 11,95 inclusief btw, en uit ervaring weet ik dat deze goed blijft zitten (mits je de ondergrond goed voorbereidt, uiteraard)

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net even naar het achterlicht gekeken dat ik nog heb liggen....is ook een zwart ondoorzichtig plaatje!
Ohw jammer. Maar bedankt voor het kijken, dan moet ik eens uitzoeken hoe dat werkt met een lampje zoals guntherrex en savagepielk zeggen :t
 
Ja, dat snap ik. Maar die heb je ook in een "trail" variant :+ gezien de afmetingen die de band heeft en de bolling die de band laat zien dacht ik dat dat het geval was.
 
Vandaag weer voor het eerst dit jaar een ritje gemaakt op de Hawk, na een nieuwe accu startte hij weer zonder problemen. Voorvork lijkt goed gelukt te zijn, niet overdreven strak maar strak genoeg. Heb 128mm luchtkamer aanhouden (wat in de wphb staat) met 10w Motul olie. :)
 
Ja, dat snap ik. Maar die heb je ook in een "trail" variant :+ gezien de afmetingen die de band heeft en de bolling die de band laat zien dacht ik dat dat het geval was.

Ah zo, die variant heb ik nog niet gezien :N dat is de Road 4 Trail:
michelin_pilot_road4_trail_tires_750x750.jpg


Van de Road 5 is voor zover ik kan vinden (nog) geen Trail variant, het zou wel een interessante optie zijn :}
 
Vandaag weer voor het eerst dit jaar een ritje gemaakt op de Hawk, na een nieuwe accu startte hij weer zonder problemen. Voorvork lijkt goed gelukt te zijn, niet overdreven strak maar strak genoeg. Heb 128mm luchtkamer aanhouden (wat in de wphb staat) met 10w Motul olie. :)

Lekker, goed om te horen :Y
 
Vandaag weer voor het eerst dit jaar een ritje gemaakt op de Hawk, na een nieuwe accu startte hij weer zonder problemen. Voorvork lijkt goed gelukt te zijn, niet overdreven strak maar strak genoeg. Heb 128mm luchtkamer aanhouden (wat in de wphb staat) met 10w Motul olie. :)

Nog even wachten tot het wat geregend heeft, zodat de pekel van de weg is. :)

Wat de vork betreft. Ik heb een VX800 gehad die had ook een probleem met te zachte voorvorkvering. Iets dikkere olie erin en het probleem was opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan