Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

komt een andere teller op (digitaal)

edit: en andere positie van accu, startrelais en spanningsregelaar ivm andere achterkant
 
Laatst bewerkt:
komt een andere teller op (digitaal)

edit: en andere positie van accu, startrelais en spanningsregelaar ivm andere achterkant

Die teller is niet zo'n probleem, dat is maar één stekker overzetten, kwestie van hier een keertje langsrijden :t

Waar wil je je accu etc. naar verplaatsen?
 
Laatst bewerkt:
Lekker, goed om te horen :Y
Zeker. :)

Moet alleen wel zeggen dat ik momenteel wel op gewicht ben (na m'n ongeluk niet echt veel beweging meer gehad), ben nu weer begonnen met hardlopen maar denk wel dat de demping misschien iets te hard word als ik weer wat lichter ben. Gelukkig weet ik nu hoe het zaakje in mekaar zit dus op zich kost het ook niet zoveel tijd om het weer aan te passen.


Nog even wachten tot het wat geregend heeft, zodat de pekel van de weg is. :)

Wat de vork betreft. Ik heb een VX800 gehad die had ook een probleem met te zachte voorvorkvering. Iets dikkere olie erin en het probleem was opgelost.
Was gister droog en heb voornamelijk op binnenwegen gereden dus qua zout viel het wel mee. Motor kan ook wel een beetje hebben. :9

Maar de voorvork was ook wel hoognodig aan onderhoud toe, hij voelde niet echt meer vertrouwd aan. Dat is nu gelukkig een heel stuk beter geworden. Naast andere olie zit er nu trouwens ook Wilbers veren in wat ook een boel helpt.
 
bDPNkYu.jpg


heb twee snoezelige ultrabatt batetrijtjes die voor onder het zitje passen. De spanningsregelaar zal ik waarschijnlijk onder het subframe moeten plaatsen voor genoeg rijwind. daarnaast zullen het startrelais en knipperrelais nog een plekje moeten krijgen, moet wel passen maar is puzzelen.

Ik heb het elektrisch schema erbij gepakt, maar lijkt erop dat ik van diverse stekkers wat draden nodig heb voor de nieuwe teller... heb al wel een berg molex stekkers gekocht, alleen nog geen tang :P

daarnaast LED knippers in de koplamp en achter, dus wellicht nog wat weerstanden ertussen of het knipperrelais vervangen
 
De vorkpoten van de CB zijn geslepen, klaar om gemonteerd te worden:
vorkpoten.jpg


De NTV is ook weer een stapje verder, ik zal later nog even foto's plaatsen
 
Even geen NTV, maar in de pauze de vorkpoten van de CB maar eens gemonteerd, hij staat er weer frisser bij. Nog lang niet klaar, van kleine details zoals de voorvorkhoezen die nog niet netjes zitten tot aan de bedrading die nog netjes weggewerkt moet worden, maar er zit schot in.
(foto's zijn een beetje wazig, dat zag ik helaas pas achteraf)

Voorvork1.jpg

Voorvork2.jpg

Voorvork3.jpg

Voorvork4.jpg
 
Past die road 5 ook op normale ntv velgen?
Jullie pakken dan een andere maat voor de voorband toch?

Ik zou wel graag wat moderners willen ipv de BT-45. Ik heb gelezen dat de vooral de regenprestaties van de road 5 super zouden moeten zijn? Ik rij het hele jaar door dus dat is wel van belang.
 
Ik heb er Pirelli Sport Demons onderzitten. Hoewel ik er weinig mee in de regen heb gereden (zie signature) vind ik het wel fijne banden. Ook al een twee keer circuit mee gereden en dat ging er prima mee.
 
Past die road 5 ook op normale ntv velgen?
Jullie pakken dan een andere maat voor de voorband toch?

Ik zou wel graag wat moderners willen ipv de BT-45. Ik heb gelezen dat de vooral de regenprestaties van de road 5 super zouden moeten zijn? Ik rij het hele jaar door dus dat is wel van belang.
Vond zelf een te kleine band (110/70) niet helemaal fijn rijden, met de standaard maat vond ik de Dunlop Streetsmart een hele fijne band, ook in de regen presteert die prima. Had er zelf iig geen onverwachte slips mee op glad wegdek in tegenstelling tot de Michelin PilotActiv en Avon. Hoe ze vergelijken met de BT kan ik helaas niet zeggen, tot nu toe nog nooit mee gereden (in de regen).
 
Laatst bewerkt:
Even geen NTV, maar in de pauze de vorkpoten van de CB maar eens gemonteerd, hij staat er weer frisser bij. Nog lang niet klaar, van kleine details zoals de voorvorkhoezen die nog niet netjes zitten tot aan de bedrading die nog netjes weggewerkt moet worden, maar er zit schot in.
(foto's zijn een beetje wazig, dat zag ik helaas pas achteraf)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er al goed uit. :t

Wel geinig dat daar al een hydraulische koppeling opzit, heeft mijn auto geeneens. :9
 
Past die road 5 ook op normale ntv velgen?
Jullie pakken dan een andere maat voor de voorband toch?

Ik zou wel graag wat moderners willen ipv de BT-45. Ik heb gelezen dat de vooral de regenprestaties van de road 5 super zouden moeten zijn? Ik rij het hele jaar door dus dat is wel van belang.

Yes, dat past gewoon, het is alleen even opletten dat je de juiste hoogte neemt. Neem je standaard maten sportbanden, dan komt hij teveel omhoog aan de achterkant, waardoor hij zenuwachtig wordt in de bochten.
 
Yes, dat past gewoon, het is alleen even opletten dat je de juiste hoogte neemt. Neem je standaard maten sportbanden, dan komt hij teveel omhoog aan de achterkant, waardoor hij zenuwachtig wordt in de bochten.


Staat dat hoogteverschil in de bandenmaat?

Welke maat voorband pak jij dan? De achterband lijken ze gewoon te hebben.
 
[afbeelding]

heb twee snoezelige ultrabatt batetrijtjes die voor onder het zitje passen. De spanningsregelaar zal ik waarschijnlijk onder het subframe moeten plaatsen voor genoeg rijwind. daarnaast zullen het startrelais en knipperrelais nog een plekje moeten krijgen, moet wel passen maar is puzzelen.

Ik heb het elektrisch schema erbij gepakt, maar lijkt erop dat ik van diverse stekkers wat draden nodig heb voor de nieuwe teller... heb al wel een berg molex stekkers gekocht, alleen nog geen tang :P

daarnaast LED knippers in de koplamp en achter, dus wellicht nog wat weerstanden ertussen of het knipperrelais vervangen

Het startrelais is inderdaad een leuke puzzel, mede door z'n complexe vorm (rond+vierkant), het knipperlichtrelais kun je overal kwijt, of zet er zo'n relais tussen: Nano knipperlicht relais last-onafhankelijk

Qua stekkers gebruik ik zelf altijd AMP, aangezien dat waterdicht is en zonder speciale tool gemonteerd kan worden.
 
Ziet er al goed uit. :t

Wel geinig dat daar al een hydraulische koppeling opzit, heeft mijn auto geeneens. :9

Merci :Y hij heeft nog wat werk nodig, maar de lijn zit er in 8-)

True that! Die komt ook nog op de NTV, maar ik moet nog even een Brembo koppelingspomp scoren.
 
Merci :Y hij heeft nog wat werk nodig, maar de lijn zit er in 8-)

True that! Die komt ook nog op de NTV, maar ik moet nog even een Brembo koppelingspomp scoren.

Wil je er standaard pompen op of Radiaal? Ik heb nog een hoop pompen liggen waaronder een set van een 999.
 
Die is van een hypermotard of streetfighter. Die set heb ik ook op mijn multistrada zitten. Icm de CNC racing koppelingsslave van jou gaat hij nu superlicht!
 
Die is van een hypermotard of streetfighter. Die set heb ik ook op mijn multistrada zitten. Icm de CNC racing koppelingsslave van jou gaat hij nu superlicht!

Beide niet :N dit is van een 848 en 848EVO, de Hypermotard 796 heeft een pomp met ingebouwd reservoir, Hypermotard 1100 heeft het model met versteller aan de bovenkant, de Streetfighter heeft een ander type potje. Ik heb het mezelf redelijk moeilijk gemaakt met dit type rempomp haha

Een Brembo Goldline koppelingspomp mag ook, ik heb nog ergens een Goldline rempomp zwerven.
 
maakt toch niet zoveel uit? zolang de diameter maar de juiste is, ik heb ook zoiets op de zrx, alleen dan met een stelknop voorop... van een 999 geloof ik.

Hoe werken die AMP stekkers dan? Gewoon draadje strippen en erin steken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan