Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Bij mijn NTV met zijspan ging ik het vorige week ook proberen,..gegeven moment ging die ook vloeistof spugen met langer stationair draaien met meter 3/4 omhoog..ventilator sloeg niet aan maar alle slangen bij radiator wel goed warm... aansluiting van ventilator aan de massa gelegd en toen sloeg die wel aan...
Ik verdenk dus het thermocontact en ga em binnenkort wisselen en/of vernieuwen.
Gisteren een flink stuk met de Hawk gereden en meter blijft op ongeveer 1/4 tot 1/2 hangen, weet dat de ventilator wel aanslaat bij filerijden.
 
Bij mijn NTV met zijspan ging ik het vorige week ook proberen,..gegeven moment ging die ook vloeistof spugen met langer stationair draaien met meter 3/4 omhoog..ventilator sloeg niet aan maar alle slangen bij radiator wel goed warm... aansluiting van ventilator aan de massa gelegd en toen sloeg die wel aan...
Ik verdenk dus het thermocontact en ga em binnenkort wisselen en/of vernieuwen.
Gisteren een flink stuk met de Hawk gereden en meter blijft op ongeveer 1/4 tot 1/2 hangen, weet dat de ventilator wel aanslaat bij filerijden.

Ik verdenk die er bij mij ook van, maar eens even zien waar die dingen voor een redelijk bedrag te krijgen zijn, ik zie dat het spul origineel aardig aan de prijs zit allemaal.
 
Zojuist even gekeken toen ik thuis kwam uit t werk. Onder t rijden temperatuur niet boven 1/4e. Na een paar minuten stationair in de tuin slaat de fan aan als de temperatuur net onder de helft staat. De fan gaat dan 10-20 sec draaien en dan weer uit. Minuutje later weer even aan, etc. Temperatuurmeter beweegt dan niet meer, steady net onder de helft
 
Zojuist even gekeken toen ik thuis kwam uit t werk. Onder t rijden temperatuur niet boven 1/4e. Na een paar minuten stationair in de tuin slaat de fan aan als de temperatuur net onder de helft staat. De fan gaat dan 10-20 sec draaien en dan weer uit. Minuutje later weer even aan, etc. Temperatuurmeter beweegt dan niet meer, steady net onder de helft
Zo hoort het KvM al blijft het vreemd dat die temperatuurmeter niet gewoon naar de helft gaat maar op een kwart blijft hangen, na wat ik begreep doen ze dat allemaal.
Ik ge er preventief een nieuwe schakelaar in zetten, mijn fan draaide gisteren wel toen ik hem na hij aan de kook ging weer op contact zette, waarschijnlijk omdat ik aan het stekkertje gefrommeld had, maar wil dat uitsluiten voor die paar Euro.
Het blijkt dus dat als de temperatuur op de meter over de helft gaat hij te warm is, en de fan zeker aan hoort te slaan.
Zal wel enkele weken duren voor de sensor binnen is, hij laat wel even weten hoe het afgelopen is.
 
Ja voor €2.78 zou ik t ook niet laten. Misschien wel de oude even bewaren in afwachting van de chinese kwaliteit :p Soms valt dat reuze mee maar ook niet altijd
 
Iemand ervaring met dit scherm?

Ja. Past redelijk, maar heb m er alleen even als proef op gehad. Heb nu nog een hoog scherm erop ivm winter en snelweg. Tijdens testritje had ik vrij veel turbulentie op mn helm, maar moet nog even spelen met de hoek van t schermpje als t definitief mooi weer wordt.

En louis heeft m dacht ik voor de helft. Ik heb 20euro betaald
 
heeft iemand een goede originele uitlaatbocht liggen voor de voorste cilinder van een hawk?

iemand ervaring met dichtlassen? het gaat om een scheur van een cm

(na de winterstop zet ik de hawk buiten, direct starten, wat hoor ik nou, dat klopt niet - scheurtje in de uitlaatbocht.... shit)

update: uitlaatbocht ligt bij de staalboer, hij last er een rvs plaatje op en slijpt het netjes af... paar tientjes goed besteed!
 
Ja. Past redelijk, maar heb m er alleen even als proef op gehad. Heb nu nog een hoog scherm erop ivm winter en snelweg. Tijdens testritje had ik vrij veel turbulentie op mn helm, maar moet nog even spelen met de hoek van t schermpje als t definitief mooi weer wordt.

En louis heeft m dacht ik voor de helft. Ik heb 20euro betaald

Ik ga even bij Louis kijken, het is bij mij niet voor woon werk, en enkel als 2e motor en met mooi weer anders zou ik zeker ook een hoog scherm willen, het gaat mij erom om wat druk van het bovenlichaam weg te nemen, inderdaad met die lage schermen heb je vaak veel meer turbulentie om de helm.
 
Ik ben er ook nog niet uit wat de beste optie is van de zomer. Lang scherm, kort scherm of helemaal niks. Laatste is ook niet echt fijn met 100+. Zeker met 40km enkele reis elke dag.
 
Misschien is die hoge ruit bij Louis voor de NTV met het ronde stuur, niet de clipons? Geen idee welk type / jaartal dat andere stuur heeft, maar dat weet iemand hier vast wel.
 
Ben niet zo van de Chinese spullen en zeker niet electronische onderdelen(tenzij Chinees eten)..dus ga ws toch maar voor origineel thermocontact.
Nog ook wel een keer een beetje zoeken ,ook op het internet.
Zal eens kijken hoe het ook weer gaat fotootje posten, doe het dan maar via mijn mobieltje ,gaat ws het makkelijkst8-)
 
Ben niet zo van de Chinese spullen en zeker niet electronische onderdelen(tenzij Chinees eten)..dus ga ws toch maar voor origineel thermocontact.
Nog ook wel een keer een beetje zoeken ,ook op het internet.
Zal eens kijken hoe het ook weer gaat fotootje posten, doe het dan maar via mijn mobieltje ,gaat ws het makkelijkst8-)
Ik op zich ook niet hoor, maar ik weet beroepshalve dat je in de aftermarket veel kans loopt precies ditzelfde ding uit dezelfde fabriek te kopen, maar dan voor het tienvoudige, en bedenk dat de I-phone er ook gewoon gemaakt wordt ;-)
Voor mij is dit een projectje erbij geen woon werk ding, en als de de OE prijzen bekijk dan lijkt dat mee echt te gortig daar kost dit ding 106 Euro

https://www.motorcyclespareparts.eu...n0FnEcdzQAn-iVBVsT6VLrK_E0I1v1CxoCpecQAvD_BwE
 
Remdelen wil ik alleen van kwaliteitsmerken, zo'n schakelaartje lig ik niet wakker van, ik weet nu waar de meter staat als hij aan de kook gaat bij te lang stationair.
 
Terug
Bovenaan Onderaan