Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Hoor ik ook wel wat, maar zit een Laser uitlaat onder waardoor je dat natuurlijk wat sneller hoort, kan je controleren of ze veren of membraans nog goed zijn zonder de carburateurs er achterweg te plukken?
hawk kan het wel, beetje gepruts... ntv weet ik niet
hawk.jpg
 
Vanavond de Hawk even van nieuwe achterwielrubbers (transmissierubbers) voorzien, dat was hard nodig....
En meteen alles schoongemaakt, het lag toch al open :Y
[/QUOTE

Waar zijn deze te bestellen.
 
Vanavond de Hawk even van nieuwe achterwielrubbers (transmissierubbers) voorzien, dat was hard nodig....
En meteen alles schoongemaakt, het lag toch al open :Y
[/QUOTE

Waar zijn deze te bestellen.

Nog een vraag, wat is de dop maat van de centrale moer.
Ik bedoel dus waar waar tandwiel op zit, lijkt mij dezelfde als de vfr.
 
Moet ik ook nog eens doen voor mijn Hawkje,eens kijken of het lukt voor mijn Eifel tochtje binnenkort..en idd.kijken of ik die dop of sleutel heb liggen.
Ondertussen heb ik een complete voorvork van een Deauville geregeld..die wil ik op de zijspan NTV zetten, ws wat stuggere vork en nog betere remwerking.
Maar eerst eens remleidingen regelen en nieuwe remblokken ..leuk projekt voordat winter weer begint:]
 
Hallo allemaal,
Jullie hebben me al een paar keer goed geholpen en ik zou graag weer gebruik maken van de kennis die hier is verzameld.
Vandaag voor een vriendin wezen kijken naar een 2e hands NTV650 en de motorfiets was voor zn prijs best wel goed. Het enige waardoor ik m niet heb gekocht was de motor die weliswaar meteen startte maar een te hoog stationair toerental had (+/- 1500 toeren) en daarbij plofte. Om de seconde hoorde je een plof waarbij het niet uitmaakte of ie koud of warm was. Bij nader onderzoek bleek dat het afstelschroefje van het stationaire toerental verbogen was waardoor het niet meer bijgesteld kon worden. Dat op zich had ik wel kunnen fixen maar het geplof vertrouwde ik niet. We hebben nog de choke kabel losgehaald maar daar stond geen spanning op. Bij de proefrit merkte ik dat (met warme motor) bij flink accelereren bij 4000 toeren de motor even inhield.
Waardoor kan het geplof ontstaan? Ik ben best wel handig maar weet niet goed waar ik moet gaan zoeken.
Allemaal avast bedankt voor het meedenken.
Hoi,
Aad.
 
Ben nu zover, dit is met de X-grip en het tussenstuk van mijn andere motor, ik ga denk ik nog even een iets langere bestellen, hij zit nu niet echt hinderlijk een stukje voor de tellen tot de 40km/u maar je kan er heel gemakkelijk omheen kijken mocht dat nodig zijn. Er is ook met stuur om nog ruimte voor een USB stekker, al houd dat niet vreselijk over. Ik laat nog even weten hoe het afloopt.
Even verder breien op dit bericht, ik heb de spiegelbevestiging binnen, en met het middellange verlengstuk van RAM zit de telefoon echt geweldig, en niet voor de klokken oid, ik kon even geen foto maken met de telefoon geplaatst (omdat ik daar de foto mee moest nemen) ben hier tevreden over.

US $1.96 29% OFF|Motorfiets Mounts Vaste Bal Houder Isoleren Dempt Shock Base Met 10mm Gat Motocicleta Accessoires in Motorfiets Mounts Vaste Bal Houder Isoleren Dempt Shock Base Met 10mm Gat Motocicleta Accessoires van Basis op AliExpress.com | Alibaba Groep
 

Bijlagen

  • 2019-05-04 15.44.55.jpg
    2019-05-04 15.44.55.jpg
    223,1 KB · Weergaven: 5
  • 2019-05-04 15.45.06.jpg
    2019-05-04 15.45.06.jpg
    130,3 KB · Weergaven: 5
  • 2019-05-04 15.46.35.jpg
    2019-05-04 15.46.35.jpg
    104,5 KB · Weergaven: 5
Even verder breien op dit bericht, ik heb de spiegelbevestiging binnen, en met het middellange verlengstuk van RAM zit de telefoon echt geweldig, en niet voor de klokken oid, ik kon even geen foto maken met de telefoon geplaatst (omdat ik daar de foto mee moest nemen) ben hier tevreden over.

US $1.96 29% OFF|Motorfiets Mounts Vaste Bal Houder Isoleren Dempt Shock Base Met 10mm Gat Motocicleta Accessoires in Motorfiets Mounts Vaste Bal Houder Isoleren Dempt Shock Base Met 10mm Gat Motocicleta Accessoires van Basis op AliExpress.com | Alibaba Groep

Ziet er inderdaad goed uit! Alleen wel net naast het windscherm. Maar met een originele ram x-grip moet dat wel goed gaan
 
Ziet er inderdaad goed uit! Alleen wel net naast het windscherm. Maar met een originele ram x-grip moet dat wel goed gaan
Precies, raampje zit er trouwens ook nog maar een week op, maar bij mijn BMW GS zit hij er ook naast, en gaat ook bij 190 goed, ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Na lange tijd stilstaan is de tank van mijn NTV is behoorlijk verroest aan de binnenkant, zo erg zelfs dat er geen benzine meer uit de benzinekraan kwam toen ik hem open draaide. Het filter dat om het standpijpje van de kraan zit is vergaan en ik vermoed dat de kraan zelf helemaal vol met roest zit. De kraan heb ik los liggen, maar ik als ik er op blaas dan komt er heel weinig of geen lucht door (in alle standen). Kortom ik moet op zoek naar een andere tank, of in ieder geval naar een nieuwe benzinekraan/filter. De kraan en het filter is nieuw niet meer leverbaar zag ik. Heeft iemand nog wat liggen of tips om er toch nog aan te komen?

Of weet iemand andere modellen waarvan de kraan bruikbaar is?
Deze lijkt er wel enigzins op: https://www.dennisdeal.com/products...-for-honda-cbr600f1-87-90-vlx600-shadow-88-07
 
Hallo allemaal,
Jullie hebben me al een paar keer goed geholpen en ik zou graag weer gebruik maken van de kennis die hier is verzameld.
Vandaag voor een vriendin wezen kijken naar een 2e hands NTV650 en de motorfiets was voor zn prijs best wel goed. Het enige waardoor ik m niet heb gekocht was de motor die weliswaar meteen startte maar een te hoog stationair toerental had (+/- 1500 toeren) en daarbij plofte. Om de seconde hoorde je een plof waarbij het niet uitmaakte of ie koud of warm was. Bij nader onderzoek bleek dat het afstelschroefje van het stationaire toerental verbogen was waardoor het niet meer bijgesteld kon worden. Dat op zich had ik wel kunnen fixen maar het geplof vertrouwde ik niet. We hebben nog de choke kabel losgehaald maar daar stond geen spanning op. Bij de proefrit merkte ik dat (met warme motor) bij flink accelereren bij 4000 toeren de motor even inhield.
Waardoor kan het geplof ontstaan? Ik ben best wel handig maar weet niet goed waar ik moet gaan zoeken.
Allemaal avast bedankt voor het meedenken.
Hoi,
Aad.
carburateurs schoonmaken, dwz sproeiers checken of ze niet vervuild zijn... dat geplof duidt op verbranding van brandstof in de uitlaat, in de cilinder is de verbranding (verhouding brandstof/lucht) niet optimaal, zo eindigt er brandstof in de uitlaat, die ontbrandt nadat de klep open gaat
 
Onlangs hadden we het hier over banden. Nu heb ik van de week eens naar de staat van mijn banden gekeken en volgens mij ben ik wel toe aan nieuw rubber. Deze zitten er inmiddels al ruim 10k Km onder:

Voor:

Voorband.png


Achter:

Achterband.png


Ja, ik ben er niet zo eentje die met knee-downs door de bochten gaat :P

Nu zit ik rond te kijken maar de banden die ik nu heb (Pirelli Sport Demon) kan ik nergens vinden. Volgens Wikipedia heeft de Hawk 150/70/17 maten. Dan kom ik uit op deze:
Motorbanden - Motorbanden Quick Service (Pirelli en Dunlop aangevinkt met maten 15/70/17)
En hier:
https://webshop.hansvanwijk.nl/onderdelen/motorbanden/maat/150/70-17.html
Omdat ik het zelf gewoon niet kan wil ik liever naar een bedrijf die dit voor me kan doen terwijl ik wacht. Zijn dit twee goede adressen daarvoor? Ik woon in regio Den Haag, vlakbij Hollands Spoor. Stukje rijden vind ik geen probleem maar andere kant van het land gaat me net wat te ver ;)

En welke banden moet ik nou nemen? Ik ben een mooi weer rijder en sporadisch (misschien één keer per jaar) doe ik een circuit training via motorcircuitraining.nl (en zit ik gewoonlijk in de langzaamste drie groepen). Woon-werk doe ik er nauwelijks mee. In de afgelopen drie jaar heb ik er denk ik 12 duizend km op gezet. Dus ben ook geen toermonster.
Desalniettemin wil ik ook in de regen vertrouwen kunnen op de band, je weet in het Nederlandse weer immers nooit. De BT-45 wil ik liever vermijden, die vind ik te oud en onder mijn GPZ gaven ze me niet echt heel veel vertrouwen (maar misschien zat dat tussen de oren want dat was mijn eerste motor).

Omdat ik zo weinig rij hoeven ze wat mij betreft ook geen 50k km mee te gaan.
 
Hoe diep is je profiel? Ik ben wel benieuwd om eens het vergelijk met mijn banden te trekken, die zien er niet heel erg anders uit op het eerste gezicht en wil daar eigenlijk nog wel even mee door rijden. Deels ook omdat ik 400km per week doe tegenwoordig woon-werk, maar had überhaupt nog niet het idee dat ze al aan vervanging toe zijn bij mij
 
Ik heb onlangs een blokwissel gedaan, en heb nu een raar iets in de 2e versnelling. Soms, niet altijd dus, als ik naar z'n 2 schakel dan hikt het blok even bij gas geven, alsof hij nog niet goed in de 2e versnelling zat en er dan in schiet. Gebeurt zowel bij 1->2 als terug van 3->2. Wel een mooie indicatie welke versnelling ik te pakken heb :+, maar ook best irritant.

Nu lees je op internet wel veel gedoe over NTV's met de 2e versnelling, maar dat gaat allemaal over eruit schieten, bij mij blijft ie er wel altijd in.

Iemand die dit bekend voorkomt?
 
Hoe diep is je profiel? Ik ben wel benieuwd om eens het vergelijk met mijn banden te trekken, die zien er niet heel erg anders uit op het eerste gezicht en wil daar eigenlijk nog wel even mee door rijden. Deels ook omdat ik 400km per week doe tegenwoordig woon-werk, maar had überhaupt nog niet het idee dat ze al aan vervanging toe zijn bij mij
Hmm, ik weet het uit mijn hoofd helaas niet. De motor staat in de stalling en die is niet echt in de buurt. Ik gok zo tussen de 1-3mm op de achterband. Voorband iets dieper. Maar de banden zitten er al een tijd onder en achter zit ik sowieso al op de slijtnokken.
 
STOCK SIZE 110/80 17 front and 150/70 rear 17

Dunlop D205 (both front and rear)

Dunlop GT501 (both front and rear)

Bridgestone BT45 (bias- both front and rear)

Metzeler Lasertec (both front and rear)


OPTION SIZE 110/70 17 up front and 160/60 rear 17

Bridgestone BT-014 (front)
Bridgestone BT-020(21) (rear)

Bridgestone BT010 (front)
Bridgestone BT020 (rear)

Pirelli Diablo (front)
Pirelli Diablo Strata (rear)

Michelin Pilot Power (both front and rear)

Michelin Pilot Road (both front and rear)

bron: Hawkgtforum
 
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een benzinekraan van een HAWK op een NTV-tank? (en dan eigenlijk met name het filtertje dat er op zit?)

Of weet iemand of een filter van een deauville ook past?
 
Laatst bewerkt:
Op een van mijn zijkappen brak het achterste lipje af, heb het nu liggen drogen met superglue maar heb er weinig vertrouwen in, iemand een idee waarmee ik dat het beste kan plakken?
 

Bijlagen

  • 2019-05-08 18.28.43.jpg
    2019-05-08 18.28.43.jpg
    142,2 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan