Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Had hetzelfde probleem, maar heb m vervangen voor een ander kapje via marktplaats. Ging eigenlijk een bagage rekje halen, maar die man had ook nog een zijkapje in de goede kleur liggen. Soms heb je een beetje geluk nodig.

Plakken zou ik doen met een lapje glasvezel en wat polyester of epoxy, maar dat moet je maar net hebben...
 
Op een van mijn zijkappen brak het achterste lipje af, heb het nu liggen drogen met superglue maar heb er weinig vertrouwen in, iemand een idee waarmee ik dat het beste kan plakken?

Ik heb al aardig wat afgeklooid met allerlei lijmen om dat soort spul te repareren, maar vorig jaar ben ik Q-bond tegengekomen. Topspul... werkt eenvoudig en supersnel. Je kunt het kopen bij HBM, en bij Alie hebben ze het ook (een kloon natuurlijk) maar die heb ik nog niet geprobeerd ... het spul werkt namelijk ook nog onverwacht zuinig .. inmiddels meerdere lipjes en zelfs complete gebroken kappen mee gerepareerd en het zit (voor zover ik weet;)) allemaal nog.
 
Ik heb al aardig wat afgeklooid met allerlei lijmen om dat soort spul te repareren, maar vorig jaar ben ik Q-bond tegengekomen. Topspul... werkt eenvoudig en supersnel. Je kunt het kopen bij HBM, en bij Alie hebben ze het ook (een kloon natuurlijk) maar die heb ik nog niet geprobeerd ... het spul werkt namelijk ook nog onverwacht zuinig .. inmiddels meerdere lipjes en zelfs complete gebroken kappen mee gerepareerd en het zit (voor zover ik weet;)) allemaal nog.
Is dat het setje met vulpoeder?

Q-Bond ultra sterke lijm & vulpoeder set 2 x 10ml lijm + poeder
 
Op een van mijn zijkappen brak het achterste lipje af, heb het nu liggen drogen met superglue maar heb er weinig vertrouwen in, iemand een idee waarmee ik dat het beste kan plakken?
Met MEK (methyl ethyl keton) of met nagellakremover. Als de stukken perfect op elkaar passen dan is dat ideaal.
Als je wat vulmateriaal nodig hebt dan kun je ABS oplossen in dat spul. ABS is te koop bij de hornbach in staafjes (Lego is ook van ABS, maar dat is wel zonde...).

Je kunt het ook smelten met een soldeerbout.

Zorg ervoor daar er in beide gevallen zo min mogelijk vervuiling (lak, superglue etc.) ingemengd wordt, schuur dat eerst weg.

Even googelen op ABS en MEK zal nog wat meer info geven denk ik.


Ik heb zelf ook al eens glasvezelmatjes in de reparaties gebruikt om meer sterkte te geven.
 
Laatst bewerkt:
Hier op het werk gebruiken we veel 2 komponentenlijm, oa van Bison,Griffon enz in een dubbele spuit..heb er al eens het andere bevestigingspunt van NTV kap mee gelijmd, zit nog beter dan standaard;)
Morgen de Hawk uitlaten richting Duitsland, lekker binnendoor via de Ardennen voor lang weekendje in motorhotel Daytona, Dasburg.
:]
 
Hier op het werk gebruiken we veel 2 komponentenlijm, oa van Bison,Griffon enz in een dubbele spuit..heb er al eens het andere bevestigingspunt van NTV kap mee gelijmd, zit nog beter dan standaard;)
Morgen de Hawk uitlaten richting Duitsland, lekker binnendoor via de Ardennen voor lang weekendje in motorhotel Daytona, Dasburg.
:]
Fijne rit! Hopen dat het weer wat meezit.
 
een goede avond ik heb net een ntv 650 revere gekocht is er wel een die nog wel wat tlc nodig heeft.
helaas heeft de motor een ongeluk mee gemaakt waardoor er wat schade is.
die hebben ze geprobeerd op te knappen en dat is niet echt netjes gedaan.
alle kappen zwart gespoten plus de tank met spuitbussen[grote zakkers] enz...hij was de mooie donker blauwe kleur.
dus ben ik bezig omdat weer netjes te maken.
nu ben ik opzoek naar de rubber ring die om de klokken zitten die zijn stuk gegaan.
heeft iemand die misschien nog liggen.
 
een goede avond ik heb net een ntv 650 revere gekocht is er wel een die nog wel wat tlc nodig heeft.
helaas heeft de motor een ongeluk mee gemaakt waardoor er wat schade is.
die hebben ze geprobeerd op te knappen en dat is niet echt netjes gedaan.
alle kappen zwart gespoten plus de tank met spuitbussen[grote zakkers] enz...hij was de mooie donker blauwe kleur.
dus ben ik bezig omdat weer netjes te maken.
nu ben ik opzoek naar de rubber ring die om de klokken zitten die zijn stuk gegaan.
heeft iemand die misschien nog liggen.


Ik kan je niet aan de ring helpen, maar leuk om je project te volgen, foto's? ;-)
 
de foto's zal ik er op zetten moet alleen nog even kijken hoe dat moet.
vandaag bezig met de voorvork heeft een lekke oliekeerring.
wat denk je wat heb ik er een standerd veer in de een en een Progressieve in de ander daar wordt ik niet blij van.
wat nu standerd veren of Progressieve veren.
 
de foto's zal ik er op zetten moet alleen nog even kijken hoe dat moet.
vandaag bezig met de voorvork heeft een lekke oliekeerring.
wat denk je wat heb ik er een standerd veer in de een en een Progressieve in de ander daar wordt ik niet blij van.
wat nu standerd veren of Progressieve veren.
Ik zou zeggen progressief

Dan zit je eigenlijk altijd goed

Je kunt je ook bij een verenspecialist laten voorlichten (HK suspensoin in Tiel of bij Hyperpro om er maar 2 te noemen) dan stellen ze je vering ook voor je af als je de motor in elkaar hebt zitten
 
Ik zou zeggen progressief

Dan zit je eigenlijk altijd goed

Je kunt je ook bij een verenspecialist laten voorlichten (HK suspensoin in Tiel of bij Hyperpro om er maar 2 te noemen) dan stellen ze je vering ook voor je af als je de motor in elkaar hebt zitten

Natuurlijk is dat spul van Hyperpro etc beter, maar ik moet zeggen dat ik hem met de standaard veren ook al aardig strak vind, heb kortgeleden keeringen vervangen en er frisse olie in gedaan, mocht je in de buurt zitten, ik heb eventueel de juiste tool om de keeringen er weer in te meppen.
 
Vandaag een NTV aangeschaft
Zocht een woon werk brommer en eigenlijk met koffers en kuip maar vond dit ding zo geinig rijden en lijkt me technisch zo netjes in orde dat ik het niet kon laten om te kopen

7/2016 Nieuwe voorvork keeringen incl olie e.d.
2017 Nieuwe accu , nieuwe remvloeistof en nieuwe remvoering voor
2018 bij 77dkm klepspeling afgesteld , nieuwe olie en bougies

In ieder geval bijgehouden ding.
2e eigenaar die hem nu sinds 2013 in bezit had en is overgestapt op een TDM
Weet niet of ik er lang mee ga rijden maar kon hem gewoon niet laten staan

ntv.jpg
ntv1.jpg


Volgende week wordt het ding afgemeld en afgegeven bij mijn vriendin.
Maandag eens zien of ik op korte termijn een afspraak kan maken bij de RDW en anders keuren zonder afspraak.
1ste datum nu was 4juni ofzoiets en dat is wel erg lang.
 
Ziet er goed uit die NTV. En een prima woon-werk machine :-)

Vanwaar het gedoe met de RDW? Is toch een kwestie van overschrijven en rijden? Of is het import oid?
 
Klein deukje boven op de tank , lijkt wel een golfbal op te zijn gevallen maar verder werkelijk in pracht staat
Wellicht krijgen de mannen van dlt.nl het nog eruit.
Machine is een Duitser dus vandaag het gedoe met RDW.
Maargoed , motor stond letterlijk 1km van mijn vriendin af en 12km van mijn huis dus kwam goed uit en gok dat in deze staat ( op het oog dan ) ze lastig te vinden worden.
Die 100eur voor de keuring doen het hem niet en BPM papieren invullen gaat heel snel bij een brommer wat ouder dan 25 jaar is 8-)

Alleen nog even een koffer zien te scoren want die heb ik wel nodig aangezien ik op de vrachtwagen ga zitten en dus kleren e.d. mee moet gaan nemen.
Dus als iemand een leuk koopje heeft in Limburg of laag brabant of gelderland dan hou ik me aanbevolen
 
Vandaar. Desondanks een mooie aanwinst en rijd idd zeker prima :-) En volgens mij onverwoestbaar. Ik heb er iig al 220.000 op staan.

Deukje in de tank hoort er een beetje bij geloof ik, al is t nogal zonde op zo'n net exemplaar. Ik heb ook een tank zonder deuk erop nu (en eentje met een hele grote deuk) van de vorige eigenaar.

Bagage rekjes en dergelijke zijn wel lastig te vinden voor deze Honda is mijn ervaring. Heb dan ook niks in de aanbieding, zelf er een paar maanden naar gezocht.
 
Rekje zit er nog op alleen de koffer niet , toen ik vroeg of er een koffer was werd er nee gezegd , had eerder idee dat die op de nieuwe werd gebruikt.
Achja anders iets van tas erop ofzo , heb nog tot half juli voordat ik op de LKW zit dus rustig aan zoeken
 
Dan moet het niet zo moeilijk zijn. Willekeurige top koffer kopen en op dat rekje monteren. Het rekje was mijn probleem, koffers zijn redelijk universeel en daar staat marktplaats vol mee. En ook nieuw genoeg te koop
 
Ah kijk , zal even kijken of het rekje ook daadwerkelijk het rekje voor de koffer is wat erop zit en dan komt dat goed.
Wellicht zie je al zo op de foto of het goed is ?
Screenshot_20190511-215239_eBay Kleinanzeigen.jpg
 
Natuurlijk is dat spul van Hyperpro etc beter, maar ik moet zeggen dat ik hem met de standaard veren ook al aardig strak vind, heb kortgeleden keeringen vervangen en er frisse olie in gedaan, mocht je in de buurt zitten, ik heb eventueel de juiste tool om de keeringen er weer in te meppen.
Standaard spul is idd ook prima

Mocht je niet bij Leeuwerder in de buurt wonen dan kun je de keerringen er ook goed in krijgen met een stuk pvc pijp met ongeveer dezelfde binnendiameter als de binnenpoot. Als je de pvc pijp in de lengte een zaagsnede geeft heb je een mooie tool om de keerring erin te zetten.
 
Lijkt me dat daar wel een topkoffer op kan. Waarschijnlijk inderdaad een specifieke koffer die er op klikt. Maar vaak komt er bij een topkoffer een montage plaat die je hier wel op kan knutselen.

Of zodra je de motor hebt even hier op het forum een goede foto plaatsen, misschien herkent iemand welk soort koffer hier direct op past. Dan heb je het helemaal netjes voor elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan