Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ja als je toch de voorvorken van een deauville hebt ivm de dubbele schijven, dan is die kroonplaat wel de meest logische. Heb alleen geen deauville om te meten voor je. Misschien even in het deauville topic vragen of iemand meten kan?

Yes, dat past, is 1-op-1 uitwisselbaar
 
Yes, de 1993-1996 NTV650 zonder Revere aanduiding (er zit nog wat overlap in verkoop in 1993 en 1997)
Houdt er wel rekening mee dat de vorkpoten van de Revere langer zijn dan die van de NTV650 en dat je dus ofwel door moet laten steken (wat niet volledig kan) danwel andere vorkpoten moet monteren, of moet accepteren dat je vorklengte iets verandert.

Ik heb nog een bovenste kroonplaat voor de NTV650 liggen :Y
Dacht al zoiets. Ik heb nu de bodykit van een "niet revere" met een frame / stuur / tellers etc van een revere. zijn er nog andere technische verschillen dat je weet? Motorisch bijvoorbeeld? Beide fietsen zijn geloof ik in 1993 gebouwd.

En wat de vorklengte betreft, had de "niet revere" dan een andere balhoofdhoek dan de revere, of is alleen de kroonplaat anders?
 
Kwam gisteren een rode NTV achterop bij Borger, samen een stukje door de bossen gereden. :]
Leuk, dat gebeurt niet vaak.
Groeten aan de eigenaar als je dit leest.
 
Dacht al zoiets. Ik heb nu de bodykit van een "niet revere" met een frame / stuur / tellers etc van een revere. zijn er nog andere technische verschillen dat je weet? Motorisch bijvoorbeeld? Beide fietsen zijn geloof ik in 1993 gebouwd.

En wat de vorklengte betreft, had de "niet revere" dan een andere balhoofdhoek dan de revere, of is alleen de kroonplaat anders?

Ze zijn verder nagenoeg identiek, de balhoofdhoek is identiek. De vorkpoten steken namelijk verder door boven de kroonplaat, maar de lengte kroonplaat-vooras is gelijk.
Een 1993 Revere is eigenlijk een overjarige 1992, in 1993 was de NTV650NR (Niet-Revere) de enige officiële variant.
De Revere had andere sproeierbezetting etc., met meer vermogen tot resultaat.

Een aantal significante verschillen:
- Tellers
- Bovenste kroonplaat
- Locatie zekeringen
- Lengte vorkpoten
- Kabelboom (ivm locatie zekeringen)
- Sproeierbezetting
 
Dank voor de info. Motorisch wel hetzelfde dus behalve de sproeiers in de carb? Of moet het motorvermogen echt iets schelen? Zie ook mijn vragen een paar posts terug, momenteel hangt het NR blok eronder. Met de Revere carbs, dat dan weer wel.

Kabelboom en zekeringkast was ik al achter idd :-)

Lengte voorkpoten is ook goed om te weten, want heb nog een set bijna nieuwe vorkpoten, maar die zijn dus voor de NR. Heb ze nooit naast elkaar gehouden O-)
 
Dank voor de info. Motorisch wel hetzelfde dus behalve de sproeiers in de carb? Of moet het motorvermogen echt iets schelen? Zie ook mijn vragen een paar posts terug, momenteel hangt het NR blok eronder. Met de Revere carbs, dat dan weer wel.

Kabelboom en zekeringkast was ik al achter idd :-)

Lengte voorkpoten is ook goed om te weten, want heb nog een set bijna nieuwe vorkpoten, maar die zijn dus voor de NR. Heb ze nooit naast elkaar gehouden O-)
Klopt niet wat ik hier zij, het Revere blok zit er momenteel onder. Welke carbarateurs weet ik niet zeker. Zou ik iets moeten merken van het feit dat er eventueel de "verkeerde" carbarateur set op zit?
 
even een vraag klopt het dat je de schetsplaten van een deauville zo op een ntv kan zetten?
past dat 1 op 1
en dat dan je stepjes lager uitkomen?
 
Klopt niet wat ik hier zij, het Revere blok zit er momenteel onder. Welke carbarateurs weet ik niet zeker. Zou ik iets moeten merken van het feit dat er eventueel de "verkeerde" carbarateur set op zit?
Gisteren even beide sets carburateurs open gehad, sproeiers zijn hetzelfde 128 voor 132 achter. Enige wat nog overblijft is dan de Hawk uitlaat die er nu onder zit denk ik...
 
Gisteren even beide sets carburateurs open gehad, sproeiers zijn hetzelfde 128 voor 132 achter. Enige wat nog overblijft is dan de Hawk uitlaat die er nu onder zit denk ik...

Hoi, je geeft aan dat je een blokwissel hebt gedaan toch? En met het oude blok en carbs heb je 180 gereden? Ik heb met mijn NTV 210 gehaald met open filter en open uitlaat. Dat is op de teller. Dus die 180 moet hij makkelijk lopen.
Heb je bij de blokwissel ook de inlaatrubbers overgezet van het oude blok? Ik zou die even met elkaar vergelijken. Het kan zijn dat je kleinere inlaatrubbers op je nieuwe blok hebt zitten. Dat zijn dan inlaatrubbers voor de 25kw uitvoering.
Het kan zelfs ook nog zijn dat het een 600cc blok is. Dat blok is geleverd aan de engelse markt. Wij hadden een ierse importmotor met een 600cc blok er onder. Liep overigens ook met normale carbs tegen de 180kph maar deed er iets langer over.
De Hawk demper is gelijk aan die van de NTV behalve de ophanging. Daar kan het dus niet aan liggen.
 
Dacht al zoiets. Ik heb nu de bodykit van een "niet revere" met een frame / stuur / tellers etc van een revere. zijn er nog andere technische verschillen dat je weet? Motorisch bijvoorbeeld? Beide fietsen zijn geloof ik in 1993 gebouwd.

En wat de vorklengte betreft, had de "niet revere" dan een andere balhoofdhoek dan de revere, of is alleen de kroonplaat anders?

Voorkant (poten) van de deauville, Hawk, CBR600F, CB1 etc past allemaal in dezelfde kroonplaat.
Je kunt eventueel ook een CB1 of CBR600f kroonplaat nemen en daar losse risers op zetten. Dan kun je ook zo'n mooi fatbar stuurtje monteren :)
 
De Hawk leeft weer *O*
Brembo Goldline rempomp gemonteerd
CNC Racing 12ml remvloeistof reservoir gemonteerd (link)
ABM Superbike kit (GSX-R1000) gemonteerd
CNC Racing risers (link)
CNC Racing fatbar (link)
CNC Racing handvatset (link)
Honda Shadow VT600C gaskabels gemonteerd (nodig voor de extra lengte)
Honda Transalp koppelingskabel
L4 (H4) lamp geplaatst
Vers gespoten tank en zitje gemonteerd

Nu alleen een steun maken voor het dashboard, bar-end spiegels monteren en de kabels fatsoeren
Alive1.jpg

Alive2.jpg

Alive3.jpg

Alive4.jpg

Alive5.jpg

Manmanman....mooi apparaatje! ik krijg weer kriebels om die van mij af te bouwen
 
Hoi, je geeft aan dat je een blokwissel hebt gedaan toch? En met het oude blok en carbs heb je 180 gereden? Ik heb met mijn NTV 210 gehaald met open filter en open uitlaat. Dat is op de teller. Dus die 180 moet hij makkelijk lopen.
Heb je bij de blokwissel ook de inlaatrubbers overgezet van het oude blok? Ik zou die even met elkaar vergelijken. Het kan zijn dat je kleinere inlaatrubbers op je nieuwe blok hebt zitten. Dat zijn dan inlaatrubbers voor de 25kw uitvoering.
Het kan zelfs ook nog zijn dat het een 600cc blok is. Dat blok is geleverd aan de engelse markt. Wij hadden een ierse importmotor met een 600cc blok er onder. Liep overigens ook met normale carbs tegen de 180kph maar deed er iets langer over.
De Hawk demper is gelijk aan die van de NTV behalve de ophanging. Daar kan het dus niet aan liggen.
Hoi,

Blokwissel heb ik inderdaad gedaan. Heb nu het Revere blok eronder hangen. is gewoon 647cc, dus dat kan t niet zijn. Is ook 100% zeker geen 25kw blok, dus rubbers mag ook niet t probleem zijn. Zijn ook de rubbers die samen met de carb op t oude blok zaten, heb letterlijk alleen t blok gewisseld.

Wat betreft de Hawk demper, kan t zijn dat t nog een andere demper is? Van een andere fiets die er erg op lijkt? Er staat wel een hele rij text in de uitlaat gestanst over federal law etc. Dus dat suggereert een amerikaanse uitlaat, wat matcht met een Hawk zou ik zeggen.

Blijft een bijzonder verhaal dit, maar ook een beetje jammer ;( Ga sowieso het oude blok na de vakantie eens uit elkaar halen om geluid in de hogere versnellingen te fixen, en dan ook die weer eens proberen. Misschien tussendoor toch nog een keer zien te proberen met een andere uitlaat, al heb ik die nu niet liggen :p

Maar jij bent dus vrij zeker dat de uitlaten echt t zelfde moeten zijn (leek mij ook logisch toen ik deze hawk uitlaat kocht)?
 
Ben zelf bezig ook een voorkantje van een Deauville te gaan monteren voor mijn zijspanNTV.
Alles past redelijk blijkbaar maar er zijn wel degelijk verschillen zodat je sommige dingen wel compleet moet vervangen en / of aanpassen.
Poten, remschijven ,wiel en klauwen omdat er andere klauwen en diameter remschijven gebruikt zijn.
Tevens moet van de linker remklauw de middelste remcilinder (3zuigerig) afgeblind of doorverbonden worden omdat deze bij de Deauville gebruikt wordt voor de combirem( voor en achter).Misschien is dit ook weer bouwjaar/type afhankelijk.
Ook zal ik erachter komen hoe de NTV remhendel zich gaat gedragen met deze combi en anders zal ik een Deauville remhendel moeten gebruiken.
Bij de bovenste Deauville kroonplaat is de stuur bevestiging ook hoger en zitten geen schroefpunten voor de cockpit .
Maatje van mij heeft een CBR600 en CB-1en we verbazen ons weleens hoeveel hetzelfde is maar hoeveel ook eigenlijk net niet hoewel het wel zo lijkt.
Schetsplaten van een Deauville wil ook ook nog eens proberen ,heb hier weleens gelezen dat je alleen de uitlaatbevestiging beetje moet aanpassen.
 
Ik zit voor de Hawk ook aan andere poten te denken, het gaat me vooral om betere voor remmen.

Het mooiste is als 1 op 1 overgezet kan worden.

Heeft iemand ervaring met een demper van Delcefic, ik wil niet veel meer herrie dan de originele demper.
 
Hoi,

Blokwissel heb ik inderdaad gedaan. Heb nu het Revere blok eronder hangen. is gewoon 647cc, dus dat kan t niet zijn. Is ook 100% zeker geen 25kw blok, dus rubbers mag ook niet t probleem zijn. Zijn ook de rubbers die samen met de carb op t oude blok zaten, heb letterlijk alleen t blok gewisseld.

Wat betreft de Hawk demper, kan t zijn dat t nog een andere demper is? Van een andere fiets die er erg op lijkt? Er staat wel een hele rij text in de uitlaat gestanst over federal law etc. Dus dat suggereert een amerikaanse uitlaat, wat matcht met een Hawk zou ik zeggen.

Blijft een bijzonder verhaal dit, maar ook een beetje jammer ;( Ga sowieso het oude blok na de vakantie eens uit elkaar halen om geluid in de hogere versnellingen te fixen, en dan ook die weer eens proberen. Misschien tussendoor toch nog een keer zien te proberen met een andere uitlaat, al heb ik die nu niet liggen :p

Maar jij bent dus vrij zeker dat de uitlaten echt t zelfde moeten zijn (leek mij ook logisch toen ik deze hawk uitlaat kocht)?

Ik heb echt al heel wat NTV, Hawk motoren gehad en ook heel veel uitlaten, maar heb er nog nooit verschil in gemerkt. Maar dat neemt niet weg dat deze toch dicht kan zitten. Uiterlijk zegt niet zo veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ik zit voor de Hawk ook aan andere poten te denken, het gaat me vooral om betere voor remmen.

Het mooiste is als 1 op 1 overgezet kan worden.

Heeft iemand ervaring met een demper van Delcefic, ik wil niet veel meer herrie dan de originele demper.

Ik heb voor mijn Hawk nu een complete fireblade 2007 voorkant. Dat is een upsidedown vork met radiale klauwen. Die kun je 1 op 1 in de Hawk hangen.
Voor wat minder budget kun je een CBR600F3 voorkant gebruiken, maar dan heb je geen km-opnemer meer. Dan zul je dus weer een oplossing voor de kmteller moeten vinden. En zo blijven we lekker sleutelen aan de fietsjes!
 
Ik zit voor de Hawk ook aan andere poten te denken, het gaat me vooral om betere voor remmen.

Het mooiste is als 1 op 1 overgezet kan worden.

Heeft iemand ervaring met een demper van Delcefic, ik wil niet veel meer herrie dan de originele demper.

Had de 350mm op de NTV zitten, die is niet veel luider dan het origineel maar wel iets dieper geluid.
Prima dempertje voor het geld. :Y

PoaAdCP.jpg
 
Ik heb voor mijn Hawk nu een complete fireblade 2007 voorkant. Dat is een upsidedown vork met radiale klauwen. Die kun je 1 op 1 in de Hawk hangen.
Voor wat minder budget kun je een CBR600F3 voorkant gebruiken, maar dan heb je geen km-opnemer meer. Dan zul je dus weer een oplossing voor de kmteller moeten vinden. En zo blijven we lekker sleutelen aan de fietsjes!

Leuke informatie, ik neem aan dat bij de fireblade vork ook geen km opnemer zit. Ik ga het eens bekijken.
 
Had de 350mm op de NTV zitten, die is niet veel luider dan het origineel maar wel iets dieper geluid.
Prima dempertje voor het geld. :Y

PoaAdCP.jpg

Die ziet er goed uit, wil hem wel zo kort mogelijk houden zoals de originele uitlaat.
Zie op hun website dat hij daar wel road legal is.
 
Hoe korter je gaat hoe meer geluid eruit komt, had daarom zelf ook de 350. :)

Ja, nou.... ongeveer. Hoe kleiner je dempervolume, hoe meer geluid er uit komt. Een hele korte, overdreven dikke uitlaat kan ook voldoende dempen, en een hele lange maar dunne uitlaat zal weinig dempen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Volgens mij heb ik nog een korte ronde BSM Vampire demper met collector ergens liggen. Maakte ook behoorlijk geluid. Ik weet niet meer of dat met killer was.
In ieder geval als iemand er interesse in heeft. Voor 5 tientjes mag hij weg. Zal er even een plaatje van maken zodra ik hem heb gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan