Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

IMG-20190608-WA0011.jpg
 
Heeft hier iemand nog interesse in een voorbok die onder het balhoofd kan worden geprikt? Zoals op de foto bij Savagepielk zijn Hawk. Ik heb er nog een hangen maar doe er niets mee. Er moet wel een nieuwe pen voor worden gedraaid. Kan ik eventueel ook doen als ik de maat krijg.
Voor 2 tientjes mag hij weg.
 
1566298931776.png


Dit span heb ik nu staan. Maar moet wel de verkoop in. Geen ruimte meer om hem te stallen helaas.
 
Heeft iemand hier toevallig nog een NTV zadel liggen waar ie wel vanaf wil? De mijne is na 227.000km wel een beetje doorgezeten kwam ik vorige week op vakantie achter...
 
Zucht. Ik heb nog steeds geen nieuwe banden en dat moet er toch echt van komen.

Ik heb erg goede verhalen gehoord over de MPR4&5. Alleen, is die wel in Hawk maten te krijgen? Als ik op de site van Michelin kijk zie ik dat ze beginnen bij 120/70 en dat past niet op de Hawk. Motorbanden Quickservice in Bleiswijk heeft ze in elk geval niet.

Of hebben jullie andere tips? Ik wil een band die ook op nat wegdek voldoende grip/vertrouwen geeft. Ben niet echt een doorrijder maar als het gaat regenen wil ik wel gewoon doorrijden. Nu zitten er Pirelli Sport Demon's onder en het is tijd voor nieuw rubber.
 
Heeft iemand hier toevallig nog een NTV zadel liggen waar ie wel vanaf wil? De mijne is na 227.000km wel een beetje doorgezeten kwam ik vorige week op vakantie achter...

Ik zou hem gewoon laten opvullen + overtrekken, meestal is een tweedehands zadel ongeveer even slecht, omdat het vooral de leeftijd is die hem parten speelt.
 
Zucht. Ik heb nog steeds geen nieuwe banden en dat moet er toch echt van komen.

Ik heb erg goede verhalen gehoord over de MPR4&5. Alleen, is die wel in Hawk maten te krijgen? Als ik op de site van Michelin kijk zie ik dat ze beginnen bij 120/70 en dat past niet op de Hawk. Motorbanden Quickservice in Bleiswijk heeft ze in elk geval niet.

Of hebben jullie andere tips? Ik wil een band die ook op nat wegdek voldoende grip/vertrouwen geeft. Ben niet echt een doorrijder maar als het gaat regenen wil ik wel gewoon doorrijden. Nu zitten er Pirelli Sport Demon's onder en het is tijd voor nieuw rubber.

Ik heb bij MotorMike een set MPR5 onder mijn NTV laten leggen, in de maten 120-70-17 & 150-70-17
Nog geen idee hoe het rijdt :+
 
Laatst bewerkt:
Echt? Ik had namelijk ergens gelezen (bron kwijt) dat een 120 band op een 110 velg teveel "gepropt" wordt waardoor het niet aan te raden is.
Ik heb een standaard Hawk, dus niet een andere voor- of achterkant.

Maar als dat wel kan, zou ik er dus ook een 120 voor en 160 achter op kunnen hebben?

Kijk, Honda Hawk GT

Talk to me about tire profiles Jonex reactie

Tire Size question, Help please. - Honda Hawk GT Forum tweede reactie

Yes, maar je gaat van een 110/80 naar 120/70, waardoor hij in het midden minder bol staat. De hoogte van de 120/70 (84) is minder dan die van de 110/80 (88).
 
Hallo mensen,

Mijn NTV start niet meer. Draaide een halve minuut en viel toen uit. Sindsdien start hij niet meer door. Er zit een nieuwe en volle li-ion accu in.

Ik vermoed een brandstof probleem en anders spanningsregelaar. Heeft iemand een spanningsregelaar om te testen/uitsluiten?

Het plan is om morgen op motorweekend te gaan dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Mvg. Sjoerd
 
Laatst bewerkt:
Zijn wel 2 heel verschillende vermoedens. Ik denk eerder brandstof dan spanningsregelaar door die halve minuut draaien. Loopt je kraan nog goed door? Even slangetje los boven een bakje.
Als er vuil in de carbs zit dan zou ie wel op 1 cilinder een soort van moeten lopen, of een beetje beroerd / weinig vermogen denk ik...

En kijk ook even naar de kleur van je bougies. Als ie al een tijdje te arm loopt zijn die wel wit uitgeslagen.

Spanningsregelaar moet je wel kunnen meten, is wel een howto laadsysteem controleren ergens op het forum. Dan even systematisch alles nalopen.
 
Zijn wel 2 heel verschillende vermoedens. Ik denk eerder brandstof dan spanningsregelaar door die halve minuut draaien. Loopt je kraan nog goed door? Even slangetje los boven een bakje.
Als er vuil in de carbs zit dan zou ie wel op 1 cilinder een soort van moeten lopen, of een beetje beroerd / weinig vermogen denk ik...

En kijk ook even naar de kleur van je bougies. Als ie al een tijdje te arm loopt zijn die wel wit uitgeslagen.

Spanningsregelaar moet je wel kunnen meten, is wel een howto laadsysteem controleren ergens op het forum. Dan even systematisch alles nalopen.

Bedankt KvM voor de snelle reactie.

De bougies zijn niet wit uitgeslagen (zie foto).

De brandstofkraan (direct onder de tank) loopt goed door. Wat de brandstofslang betreft, waar kan ik die het best controleren; voor of na de filter, pomp of caborateur?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    66,7 KB · Weergaven: 5
Hallo mensen,

Mijn NTV start niet meer. Draaide een halve minuut en viel toen uit. Sindsdien start hij niet meer door. Er zit een nieuwe en volle li-ion accu in.

Ik vermoed een brandstof probleem en anders spanningsregelaar. Heeft iemand een spanningsregelaar om te testen/uitsluiten?

Het plan is om morgen op motorweekend te gaan dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Mvg. Sjoerd

Onduidelijk, gaat de startmotor wel rond?
 
Ik heb met behulp van het handboek de brandstofpomp van de relay afgehaald en direct verbonden. Bij het omdraaien van de sleutel geeft de benzine pomp dan 1 tik. Zelf had ik verwacht dat hij dan blijft tikken/pompen.

Hopelijk geeft dit nog inzichten.
 
Toch even kijken of er een vonk is, pomp weet ik niet.
Ik hoor bij de Hawk niks als ik hem op contact zet.
Misschien even rechtstreeks slang van de tank naar de carburateur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan