Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Tank aangesloten op de caborateur (met filter) en nu start hij door.

Op choke blijft het toerental net boven de 1100. Ik liet hem 30 sec lopen tot ik hem uitzetten. Ik ben bang dat ik verder iets sloop.

Wat zegt dit over de brandstofpomp?

Mvg. Sjoerd
 
Bij een NTV draait de startmotor niet als de jiffy schakelaar of killswitch het probleem is. Dan is de startschakelaar gewoon "dood"
 
Staat de motor niet in de versnelling? 1e of 2e?

....ik stond zelf ook wel eens zo te kutten bij een tankstation. Motor wilde niet starten omdat ik nog in zijn 2 stond :$
 
Tank aangesloten op de caborateur (met filter) en nu start hij door.

Op choke blijft het toerental net boven de 1100. Ik liet hem 30 sec lopen tot ik hem uitzetten. Ik ben bang dat ik verder iets sloop.

Wat zegt dit over de brandstofpomp?

Mvg. Sjoerd
Dat is de enige schakel die je er tussenuit gehaald hebt, dus die lijkt wel eens een oorzaak te kunnen zijn dan. Alle stekkers gecontroleerd van de pomp? En wordt ie warm ofzo?

Toerental met choke erop van 1100, is wel laag, dat moet +/-2000 zijn volgens mij, soms zelfs iets hoger. Zou kunnen dat je nu wat weinig brandstof hebt bij gebrek aan pomp ertussen?
 
Dat is de enige schakel die je er tussenuit gehaald hebt, dus die lijkt wel eens een oorzaak te kunnen zijn dan. Alle stekkers gecontroleerd van de pomp? En wordt ie warm ofzo?

Toerental met choke erop van 1100, is wel laag, dat moet +/-2000 zijn volgens mij, soms zelfs iets hoger. Zou kunnen dat je nu wat weinig brandstof hebt bij gebrek aan pomp ertussen?

Ik denk dat er inderdaad compressie ontbreekt op de brandstoftoevoer.

De pomp wordt niet warm en gaf enkel een tik toen ik de cut-off relay omzeilde. Wellicht is de relay aan vervanging toe.

Een andere brandstofpomp zou het zo eenvoudig uitsluiten. Heeft iemand er misschien een liggen waarmee ik kan testen?
 
Misschien, zou ik vanavond thuis even moeten kijken. Ik zie in je profiel niet waar je woont, aan t andere kant van t land heeft dat ook weinig zin.
Ik kan me overigens niet herinneren ooit de brandstofpomp gehoord te hebben, maar rij ook dagelijks dus vlotterbakken zullen wel vol blijven
 
Heb wel begrepen dat die pompjes nog wel een kapot willen gaan, er zijn ook alternatieven voor.
Er zijn hier enkele specialisten die precies weten welke dat zijn.
Misschien was de nieuwe batterij net de genadeklap voor de pomp
 
Goedemorgen,

De motor doet het weer!
De benzinepomp had letterlijk een tik nodig. Aangesloten op de accu (vast niet zoals het hoort) deed de pomp het. De relay bypass had de pomp een zachte tik (alsof je op een deur klopt) nodig en begon te pompen.

Terug op zijn plek aan de motor hebben we er benzine door laten pompen voordat we het weer aansloten op de caborateur slangen.

Ik ga zeker een vervangend exemplaar halen maar het ziet er naar uit dat ik vandaag op vakantie kan!

Heel erg bedankt voor jullie input en hulp!

Mvg. Sjoerd
 
Kijk, dat is goed om te horen. Wellicht is een vervangende pomp inderdaad geen luxe, volgens mij werd er een paar pagina's terug in dit topic nog gesproken over een vervangende pomp. Ander model ofzo?

Leuk dat je even laat weten dat het opgelost is en goede vakantie! Waar gaat de reis heen?

Mijn NTV heeft net vorige week 1600km Luxemburg achter de kiezen, en geen krimp gegeven en geen druppel olie gebruikt. Op het feit na dat ik hem even op zn zijkant legde met keren en mn spiegel van mijn koppelingshendel afbrak geen enkel probleem dus. Gelukkig had ik thuis nog een reserve liggen dus is alweer opgelost.
 
Dat is de enige schakel die je er tussenuit gehaald hebt, dus die lijkt wel eens een oorzaak te kunnen zijn dan. Alle stekkers gecontroleerd van de pomp? En wordt ie warm ofzo?

Toerental met choke erop van 1100, is wel laag, dat moet +/-2000 zijn volgens mij, soms zelfs iets hoger. Zou kunnen dat je nu wat weinig brandstof hebt bij gebrek aan pomp ertussen?

Oh nee, zeker niet, 2000 is veel te hoog. Rond de 1100-1300 is prima, maar boven de 2000 wordt het al arelaxt voor je bak als je hem vanuit neutraal in de versnelling zet.
 
Kijk, dat is goed om te horen. Wellicht is een vervangende pomp inderdaad geen luxe, volgens mij werd er een paar pagina's terug in dit topic nog gesproken over een vervangende pomp. Ander model ofzo?

Leuk dat je even laat weten dat het opgelost is en goede vakantie! Waar gaat de reis heen?

Mijn NTV heeft net vorige week 1600km Luxemburg achter de kiezen, en geen krimp gegeven en geen druppel olie gebruikt. Op het feit na dat ik hem even op zn zijkant legde met keren en mn spiegel van mijn koppelingshendel afbrak geen enkel probleem dus. Gelukkig had ik thuis nog een reserve liggen dus is alweer opgelost.

Deze reis gaat naar België.

Afgelopen mei naar Zwitserland gereden (2900km totaal) op deze fiets ook zonder problemen. Maar had nu twee weken stil gestaan...

Ik zal het forum eens afzoeken naar een vervangende pomp. Dank.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Oh nee, zeker niet, 2000 is veel te hoog. Rond de 1100-1300 is prima, maar boven de 2000 wordt het al arelaxt voor je bak als je hem vanuit neutraal in de versnelling zet.
Met de choke vol open loopt ie +/-2000 bij mij. Zeg niet dat je dan ook moet rijden met de choke vol open. Al zegt het Boekje van honda dat wel geloof ik met koude start. Meestal bij erg koud blok starten met choke open, dan loopt ie 2000 neutraal, en dan gelijk choke half dicht tot 1200rpm oid is wat ik meestal doe.
 
Met de choke vol open loopt ie +/-2000 bij mij. Zeg niet dat je dan ook moet rijden met de choke vol open. Al zegt het Boekje van honda dat wel geloof ik met koude start. Meestal bij erg koud blok starten met choke open, dan loopt ie 2000 neutraal, en dan gelijk choke half dicht tot 1200rpm oid is wat ik meestal doe.

Check, maar dat zijn twee verschillende zaken, hij loopt dus niet standaard 2000 toeren stationair ;) met choke gaat het inderdaad omhoog, maar je normale stationair toerental hoort rond de 1100-1300 toeren te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ik heb met behulp van het handboek de brandstofpomp van de relay afgehaald en direct verbonden. Bij het omdraaien van de sleutel geeft de benzine pomp dan 1 tik. Zelf had ik verwacht dat hij dan blijft tikken/pompen.

Hopelijk geeft dit nog inzichten.

als je het relais los hebt is het volgens mij logisch dat er maar 1 klik te horen is.

Als de pomp stuk is kun je deze uit het systeem halen (gewoon direct de slang van de tank af naar de carbs). Dan moet je wel zorgen dat je vaak genoeg tankt, maar kun je wel rijden en het weekend weg.


Sorry, veel te laat gereageerd....
 
Kijk, dat is goed om te horen. Wellicht is een vervangende pomp inderdaad geen luxe, volgens mij werd er een paar pagina's terug in dit topic nog gesproken over een vervangende pomp. Ander model ofzo?

Leuk dat je even laat weten dat het opgelost is en goede vakantie! Waar gaat de reis heen?

Mijn NTV heeft net vorige week 1600km Luxemburg achter de kiezen, en geen krimp gegeven en geen druppel olie gebruikt. Op het feit na dat ik hem even op zn zijkant legde met keren en mn spiegel van mijn koppelingshendel afbrak geen enkel probleem dus. Gelukkig had ik thuis nog een reserve liggen dus is alweer opgelost.


De andere pomp die veel gebruikt wordt is deze: Mikuni DF52-176
(en er zijn speciale houders voorop de markt: Mikuni-DF-52-vacuum-brandstofpomp-montage )

maar op reis is die niet handig even in te bouwen. Mocht je er wel voor gaan dan heb ik nog slangpilaren liggen voor in je carb (om het vacuüm vandaan te halen) die zijn voor weinig over te nemen, mocht iemand interesse hebben)


Je kunt als je standaard pomp stuk is wel de pomp bypassen (dus direct een slang tussen je tank en de carbs) dus neem voor de zekerheid even een langer stuk brandstof slang mee.


Er zijn overigens veel andere mogelijkheden om de standaard brandstofpomp aan te passen zodat hij langer mee gaat of zelfs helemaal niet meer stuk gaat:
- condensatoren erop solderen
- ik denk dat een "mr bean"oplossing (de naam komt van iemand op het KTM forum, niet van de echte met de groene mini):
(hij heeft een optische sensor gebruikt om de pomp te laten weten wanneer hij iets moet doen ipv het vonkende contactpuntje wat honda (en KTM) bedacht heeft, dat contactpuntje is de bron van alle ergernis)

meer informatie: Dr. Bean's 950 fuel pump kits
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig een CDI liggen die over is?

Mijn motor geeft geen vonk, maar ik kan nergens een kabelbreuk vinden en de weerstanden van de pulsgenerator en van de bonines zijn volgens mij goed (de weerstand van de bobines liggen net buiten de marges in het werkplaatshandboek, maar daar heeft hij nog wel mee gelopen).

Al kan ik m maar even lenen om te bepalen dat het aan de CDI ligt dan ben ik al geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk ik wateringen, das naast Delft. Ik woon in Reeuwijk. Ik kan wel even voor je kijken in de schuur, iig te leen om diagnose te stellen
 
Deze reis gaat naar België.

Afgelopen mei naar Zwitserland gereden (2900km totaal) op deze fiets ook zonder problemen. Maar had nu twee weken stil gestaan...

Ik zal het forum eens afzoeken naar een vervangende pomp. Dank.

IK heb volgens mij nog een emmer met pompen liggen. Stuk of 4 geloof ik. Of er een goede bij zit weet ik niet, maar zijn allemaal van draaiende motoren afgekomen. Zowel NTV als Hawk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan