Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Heb ik ook daarom gedaan tevens vond ik het symetrische van de NTV tellerbak mooier.. en ik vind het een hele verademing die snelheid gewoon in KM's8-)

Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van de tellerbak kunnen plaatsen.
Ben al aan het kijken naar een vervanger maar zie verschillende types voorbij komen..
 
Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van de tellerbak kunnen plaatsen.
Ben al aan het kijken naar een vervanger maar zie verschillende types voorbij komen..
Het is een tellerbak van de gewone NTV dus niet de Revere...maar ik heb ooit eens vergelijkfoto's gemaakt voor vriendenapp...eens zoeken op de telefoon anders zal ik nieuwe maken.
 
IMG_20170311_162735.jpg
 
Ik heb toch weer iets wat lijkt op een NTV/ Hawk 😱.
De Beemer was me toch te zwaar in gewicht, daardoor voelde op minder wegdek en losse ondergrond niet zeker.
Nu heeft die plaats gemaakt voor dit.
monster.jpeg
 
Ik heb bij de Groene de voorkant omgebouwd naar dubbele schijf om het remvermogen en bandenmaat wat te verbetereren.
Maar wilde het originele uiterlijk van de NTV behouden, dus geen ander voorspatbord.
6e NTV650 uit '95.jpg
 
Voorwiel en remmen van een Deauville, rechter buitenpoot van een CB1, binnenpoot origineel van de NTV.
Zodoende kon ik het originele spatbord behouden.
Alles bij elkaar heeft het me toen €300,- gekost.
En een deuk in de tank *D, maar die hoort bij een NTV.
 
Ik heb bij de Groene de voorkant omgebouwd naar dubbele schijf om het remvermogen en bandenmaat wat te verbetereren.
Maar wilde het originele uiterlijk van de NTV behouden, dus geen ander voorspatbord.
Bekijk bijlage 1435756
Voorwiel en remmen van een Deauville, rechter buitenpoot van een CB1, binnenpoot origineel van de NTV.
Zodoende kon ik het originele spatbord behouden.
Alles bij elkaar heeft het me toen €300,- gekost.
En een deuk in de tank *D, maar die hoort bij een NTV.

Ziet er netjes uit, zit met de Hawk ook met de voor rem, valt mij wat tegen en ben anders gewend wat remmen betreft. Ik wil de Hawk wat opknappen en twijfel nog een beetje om er een andere vork te monteren.
Heb nog zat wensen op mijn lijstje staan o.a. mijn zadel, die is aardig plat.
Voorwiel en remmen van een Deauville, rechter buitenpoot van een CB1, binnenpoot origineel van de NTV.
Zodoende kon ik het originele spatbord behouden.
Alles bij elkaar heeft het me toen €300,- gekost.


Ziet er netjes uit, zoiets staat ook nog op mijn lijstje. Ben al druk bezig met het opknappen van de Hawk.
En inderdaad de voor rem is niet geweldig.
En mijn zadel moet ook opnieuw gevuld worden, die is redelijk plat.
IMG_20190812_161822.jpg
IMG_20190805_143412.jpg
 
Een betere remklauw en stalen remleiding werkt al aardig.
Wat is er met je zadel dan?

Stalen remleiding heb ik al, maar wat zijn de opties dan wat betreft de de remklauw dan, is er een betere die past.

Mijn zadel is een beetje plat, zit voor geen meter meer.
Wil eigenlijk een paar centimeter hoger en dan het uiterlijk van bijvoorbeeld corbin.
IMG_20191011_155500.jpg
 
Voorwiel en remmen van een Deauville, rechter buitenpoot van een CB1, binnenpoot origineel van de NTV.
Zodoende kon ik het originele spatbord behouden.
Alles bij elkaar heeft het me toen €300,- gekost.
En een deuk in de tank *D, maar die hoort bij een NTV.
Is de binnenpoot van een CB1 korter dan ws?
Ik heb al zitten passen met Deauville remmerij op vork van NTV maar dat past door de verschillende diameter schijven totaal niet..klauwen staan totaal anders
Het kan zijn dat Deauville meerdere types remmen heeft gehad? misschien door gecombineerde voor/achterrem?
Ik gooi heel de voorkant over..leijke voorspatbord pas ik wel aan is toch ratbike..
Ik vind de standaard remmerij van een solo NTV/ Hawk best goed eigenlijk..mijn enige solo is de Hawk, heeft staalommantelde leiding en standaard blokken , en remt erg goed met harde korte slag..
Met NTV zijspan is het maar net aan vandaar plan Deauvile voorkant, ws. ook zwaardere vering wat ook weer fijner zou zijn voor een span..
 
Er reed hier een ntv rond met een 4 zuigerige remklauw van oa een fireblade en een maatje van mij had op zijn hawk 750 een zxr remklauw maar ik weet niet hoe dat pas gemaakt was.

Het zadel is geen probleem , stuur mij maar een berichtje als je info wil
 
De remmen van de eerste serie Deauville passen.
De CB1 poot is gelijk van lengte als de Hawk en Revere, de latere NTV's hebben een kortere binnenpoot.
Vandaar dat ik de originele binnenpoot moest gebruiken, anders kwam ik in de knoop met het stuur.
 
De remmen van de eerste serie Deauville passen.
De CB1 poot is gelijk van lengte als de Hawk en Revere, de latere NTV's hebben een kortere binnenpoot.
Vandaar dat ik de originele binnenpoot moest gebruiken, anders kwam ik in de knoop met het stuur.
Ah dan zal ik voorvork van latere serie hebben(3 zuiger remklauw) geeft niet zet heel het spul over..
 
Ah dan zal ik voorvork van latere serie hebben(3 zuiger remklauw) geeft niet zet heel het spul over..

Ik heb hier een vfr staan, diameter van de poten zijn hetzelfde dus die zullen passen, alleen zit ik dan met de aandrijving van de snelheidsmeter.
 
Mooie uitlaat! Heb je toevallig ook een geluidsclip? En is hij erg luid of valt het mee?
ach, wat is luid? zit een db-killer bij, maar die heb ik er niet in... met db-killer is het redelijk beschaafd hoor
als ik moest beschrijven: diepe grom als een bas, niet als een trompet scherp tenzij je hoog in de toeren zit;
kwam laatst ook dit tegen: Dominator Exhausts | Motorcycle Exhausts Online | Official Supplier zit in amsterdam, ca. zelfde prijs als Fuel,
misschien maken ze ook linkjes voor de hawk/ntv zodat hun slip-on past... zie de gp1/hp3 die lijken op mijn fuel diablo
 
Mijn ntv wil niet starten, ik heb de bobines en de pulsgever doorgemeten en daar meet ik niets vreemds. Ik heb op de achterste cilinder een goede vonk (voorste cilinder niet gecontroleerd). Ik ruik benzine als ik een tijdje start. Ook heb ik m gestart terwijl ik wat remmenreiniger in de inlaat spoot. Dat hij niet loopt vind ik niet vreemd, maar ik had toch wel een plofje verwacht. Dodemansknop staat goed en ik kan verder geen kabelbreuken vinden.... iemand hier nog een briljant idee? 😅

Gisteren eindelijk weer even tijd gehad om wat aan de motor te doen (ik ben ons nieuwe huis aan het opknappen, we wonen ook al in het nieuwe huis, maar de motor staat nog in de oude garage, ca. 1 uur rijden van het nieuwe huis).

Ik heb er wat extra benzine in gedaan (er zat niet veel in de tank) en na heel lang starten (met startkabels aan de accu van de auto) gaf hij tekenen van leven en na een tijdje liep hij zelfs goed. Ik ben er erg blij mee. Ik denk dat ik de vorige keer te weinig benzine in de tank had en het niet lang genoeg heb geprobeerd.

De originele CDI en bobines zijn dus toch goed (die heb ik nu wel als reserve).

Ik ben er echt blij mee, ik denk dat het 2012 was dat hij voor het laatst liep, toen begon ik aan de klus om hem te verbouwen. In de tussentijd (kan zomaar 2014 zijn geweest) van defiduc een ander blok gekocht (bij mijn blok is de 2e versnelling slecht). Nu alleen nog de achterrem maken en het blok lekt nog een beetje koelvloeistof (ik denk dat pakking van de waterpomp lek is), daarna kan hij weer de weg op :]*O**O*
 
Gisteren eindelijk weer even tijd gehad om wat aan de motor te doen (ik ben ons nieuwe huis aan het opknappen, we wonen ook al in het nieuwe huis, maar de motor staat nog in de oude garage, ca. 1 uur rijden van het nieuwe huis).

Ik heb er wat extra benzine in gedaan (er zat niet veel in de tank) en na heel lang starten (met startkabels aan de accu van de auto) gaf hij tekenen van leven en na een tijdje liep hij zelfs goed. Ik ben er erg blij mee. Ik denk dat ik de vorige keer te weinig benzine in de tank had en het niet lang genoeg heb geprobeerd.

De originele CDI en bobines zijn dus toch goed (die heb ik nu wel als reserve).

Ik ben er echt blij mee, ik denk dat het 2012 was dat hij voor het laatst liep, toen begon ik aan de klus om hem te verbouwen. In de tussentijd (kan zomaar 2014 zijn geweest) van defiduc een ander blok gekocht (bij mijn blok is de 2e versnelling slecht). Nu alleen nog de achterrem maken en het blok lekt nog een beetje koelvloeistof (ik denk dat pakking van de waterpomp lek is), daarna kan hij weer de weg op :]*O**O*
Hey, dat is mooi dat hij toch loopt nu! Start hij ook makkelijker nu hij gelopen heeft?

Qua koelvloeistof lekkage, controleer ook even goed de O-ring in dat buisje dat uit de waterpomp komt. Bij mij kostte dat ook 4 pogingen, hij bleef maar koelvloeistof druppelen daar als ie warm was. Uiteindelijk klein beetje vloeibare siliconen pakking gebruikt en nu is t al 12.000km dicht 8-)
 
Hey, dat is mooi dat hij toch loopt nu! Start hij ook makkelijker nu hij gelopen heeft?

Qua koelvloeistof lekkage, controleer ook even goed de O-ring in dat buisje dat uit de waterpomp komt. Bij mij kostte dat ook 4 pogingen, hij bleef maar koelvloeistof druppelen daar als ie warm was. Uiteindelijk klein beetje vloeibare siliconen pakking gebruikt en nu is t al 12.000km dicht 8-)
Nadat hij even gelopen had startte hij heel makkelijk, ik moet alleen de stationair afstelling iets hoger zetten, nu slaat hij nog af als ik het gas los laat.
Ik zal eens goed kijken waar de lekkage vandaan komt, bedankt voor de tip!
 
Laatst bewerkt:
Nadat hij even gelopen had startte hij heel makkelijk, ik moet alleen de stationair afstelling iets hoger zetten, nu slaat hij nog af als ik het gas los laat.
Ik zal eens goed kijken waar de lekkage vandaan komt, bedankt voor de tip!
Met de choke open slaat hij ook af? Mijn NTV start koud (ook in de zomer) alleen met de choke vol open, wel in 1x aanslaan altijd. Dan de choke half dicht, en na n klein stukje rijden kan ie helemaal dicht. Zonder choke slaat ie koud gelijk weer af
 
Terug
Bovenaan Onderaan