Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Als hij vanaf 2012 heeft stilgestaan dan zou ik er in ieder geval even verse benzine in gooien, en geen E10 maar een premium, die zijn wat beter houdbaar. ;-)
 
Afgelopen weekend kwam ik erachter dat mijn choke bleef hangen..bleek dat de kabel toch niet meer zo jofel was..blijft toch altijd geklooi met de aansluitingen ervan en het weer monteren van het luchtfilter..goedwerkende choke blijft wel belangrijk met gebruik in koudere omstandigheden.
 
iemand hier toevallig die 2 fatsoenlijke voetsteuntjes van de hawk over heeft en aan mij kwijt wil? (alleen de steuntjes, niet de schetsplaten)
voetsteun hawk.jpg
 
Nieuwe zijn bij japparts maar 24 euro.
dank voor je reactie, die heb ik toevallig liggen: ze passen niet op mijn vfr en niet op mijn hawk; ik heb geen zin het aluminium eraf te moeten slijpen.
De voetsteunen van de hawk zijn niet moedermooiste: eens, maar ze zijn wel effectief in het dempen van trillingen en geven goede grip...
dus wie mij aan een extra setje kan/wil helpen?!
 
dank voor je reactie, die heb ik toevallig liggen: ze passen niet op mijn vfr en niet op mijn hawk; ik heb geen zin het aluminium eraf te moeten slijpen.
De voetsteunen van de hawk zijn niet moedermooiste: eens, maar ze zijn wel effectief in het dempen van trillingen en geven goede grip...
dus wie mij aan een extra setje kan/wil helpen?!
Weet iemand of ze wel op de NTV passen?
 
een vraag welke zijn beter onder de ntv de dunlop arrowmax streetsmart of de bridstone battlax bt 45.
het gaat mij om woonwerk verkeer dus goede grip met nat en droog weer en goede stuur eigenschappen.
wat zijn jullie ervaringen met deze banden.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of ze wel op de NTV passen?

Yes, ik heb ze zelf regelmatig gebruikt en het past, maar ze steken een beetje meer omhoog dan de standaard steunen. Werkt prima, maar een klein beetje vijlen aan het gedeelte dat tegen je schetsplaat rust is wel aan te raden.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
dank voor je reactie, die heb ik toevallig liggen: ze passen niet op mijn vfr en niet op mijn hawk; ik heb geen zin het aluminium eraf te moeten slijpen.
De voetsteunen van de hawk zijn niet moedermooiste: eens, maar ze zijn wel effectief in het dempen van trillingen en geven goede grip...
dus wie mij aan een extra setje kan/wil helpen?!

Ik heb ze waarschijnlijk nog wel op die van mij zitten. Ik heb heb complete Rizoma schetsplaten dus denk dat ze over blijven. Moet er wel voor naar de opslag dus heb ze niet binnen handbereik
 
nog even een vraag.
zijn de wielen van een ntv uit 1994 uit te wisselen met een revere uit 1990.
 
Volgens mij wel. Ik heb een revere en een oude NTV voor onderdelen, en hele aandrijflijn is t zelfde volgens mij. Heb blok, cardan en wielen al uitgewisseld
 
dat zou mooi zijn want in de revere zitten een paar licht gekleurde velgen en in de ntv een paar donkeren.
en die vind ik niet zo mooi.
is het trouwens nog gelukt met je uitlaat?
 
Nee nog steeds dezelfde demper eronder. En dus nog steeds max 140 :-(
Maar voor woonwerk wel prima, dus stond ff niet zo hoog op t prioriteit lijstje.

Nog steeds op zoek naar een demper om eens te proberen of dat echt t verschil maakt. En t andere blok moet binnenkort ook nog even uit elkaar, dan kan ik ook een overwegen die er weer in te hangen. Misschien ligt t ook wel aan dit blok...
 
k ben opzoek naar mijn oude motor, ik weet dat deze nog in Nederland rondrijd want hij staat nog op kenteken en er wordt verzekering voor betaald.
Het gaat om een Honda NTV650 Revere met kenteken MJ-03-LK de motor is uitgerust met een volle kuip van Schurgers en dit is best opvallend.
Wie weet wie de huidige eigenaar is of waar de motor is.

Groeten Marcel
 
Hey guys, na nogal veel pech in mijn leven ben ik weer in staat om langzaam na te denken over het motorrijden. Echter, mijn Revere heeft twee jaar onder een hoes op een hoekje staan wachten op mijn liefde en is erg afgetakeld...

Ik ben er achter gekomen dat iemand meer dan dagelijks zijn/haar hond tegen mijn motor heeft aan laten plassen en dit heeft veel schade veroorzaakt door de ammoniakdampen die uit de urine vrijkomen en dan onder de motorhoes op de motor neerdalen. Vrijwel alles is verrot, de motor is in hele nette staat weggezet. Helaas kan ik niemand beschuldigen want ik woon in een tokkiewijk en als ik hier iemand op aanspreek kan ik net zo goed gaan verhuizen.

Anyway, de meeste zaken kan ik zelf fixen, maar de voorvorkpoten kan ik niet meer opknappen. Omdat ik op dit moment ook niet echt veel geld over heb zit ik heel erg te dubben wat ik moet gaan doen. Of de motor laten fixen, of verkopen als sleutelfiets en een ander tweedehandsje gaan zoeken. Eigenlijk wil ik hem liever opknappen maar ik heb moeten verhuizen naar een bovenwoning en heb dus geen schuur meer waar de motor in gestald kan worden om aan te sleutelen.

Is het te doen om in je eentje op de stoep te sleutelen aan een NTV en bijvoorbeeld de voorvorkpoten te vervangen? Ik heb er redelijk wat aan gedaan, zo ook een andere uitlaat erop en nog wat zaken zoals een custom bagagerek erop.

Zit een beetje met mijn handen in het haar en heb denk ik wel wat hulp nodig. Ik wil de voorvorkpoten vervangen of laten opknappen en daarna de motor rijdend maken. Zodra hij weer rijdt gaat 'ie naar de motorzaak voor een goede check-up (ik heb het idee dat de achtervering niet in orde is). Ik heb in totaal zo'n €500 euro beschikbaar voor het opknappen. Momenteel werk ik deels freelance en deels ergens vast maar zit nog steeds onder het minimum inkomen dus ben even al mijn opties aan het verkennen. Er is veel gebeurd de afgelopen jaren en daardoor kan ik momenteel nog niet voluit werken maar heb nu een nieuw baantje in Amsterdam voor 1 dag in de week en ik wil daar graag met de motorfiets heen omdat het OV richting Amsterdam-Zuid erg duur is. Op den duur wil ik ook op vakantie met de motor.

Ik kom zelf uit Haarlem, heeft iemand wellicht een tip voor een adresje? Want ik weet echt niet of ik de motor zelf kan opknappen en hem rijdend kan maken. Ik heb al een nieuwe accu en nieuwe olie liggen plus filter. De motor heeft vier jaar geleden een grote beurt gehad en er zitten zelfs nieuwe banden op, daarna is er misschien 2000km mee gereden dus motorisch kan er niet veel mis mee zijn. Het is echt vooral de buitenkant die erg heeft geleden.

Ik schaam me heel erg voor wat er is gebeurd en wil absoluut geen zielig verhaal opzetten. De revere is een motor naar mijn hart en ik hoop dat ik iemand in de buurt vind die mij een klein beetje kan adviseren wat ik het beste kan doen met die prachtige rode NTV die hier voor de deur staat..

Hier de motor in betere tijden, toen ik ermee op vakantie ging:
12080098_159475474399975_8914274614433198677_o.jpg
 
Jammer man, dat dit je is gebeurd maar goed dat je weer doorpakt. Ik heb bewust gekozen om kleiner te wonen en heb daarvoor ook flink aan sleutelruimte ingeleverd. Maar heb er nog ruimte voor.
Ik moet binnenkort naar Haarlem om een motor op te halen. Ik kan je motor eventueel meenemen en er wat aan doen. Ik heb hier een Hawk staan met een tijdelijke vork van een revere er in. Niet de mooiste poten maar nog wel lekvrij. Van mij mag je ze hebben.
Ik wil ze wel voor je over zetten en je motor meteen nalopen. Heb zelf met ingang van februari weer een ntv om op te rijden. Tegen die tijd wordt het weer krapper in de garage.
 

Bijlagen

  • 20191126_185325.jpg
    20191126_185325.jpg
    154 KB · Weergaven: 10
  • 20191126_185341.jpg
    20191126_185341.jpg
    98 KB · Weergaven: 7
Jammer man, dat dit je is gebeurd maar goed dat je weer doorpakt. Ik heb bewust gekozen om kleiner te wonen en heb daarvoor ook flink aan sleutelruimte ingeleverd. Maar heb er nog ruimte voor.
Ik moet binnenkort naar Haarlem om een motor op te halen. Ik kan je motor eventueel meenemen en er wat aan doen. Ik heb hier een Hawk staan met een tijdelijke vork van een revere er in. Niet de mooiste poten maar nog wel lekvrij. Van mij mag je ze hebben.
Ik wil ze wel voor je over zetten en je motor meteen nalopen. Heb zelf met ingang van februari weer een ntv om op te rijden. Tegen die tijd wordt het weer krapper in de garage.

Wauw, dat zou ik echt heel erg tof vinden. Ja graag dus. Ik heb dus ook al voor 100 euro aan olie, filter, nieuwe washer voor de bout, accu etc. Mijn motorhoes is ook nog gescheurd door een auto die per se over de stoep wilde rijden twee maanden terug tussen mijn woning en de motor door.. Dus die ga ik deze week nieuw bestellen. Ik zit te denken aan een 'Held' hoes van Motozoom, die zijn nu in de aanbieding. Of heeft iemand hier nog een tip voor een kwalitatieve hoes??

Heb echt heel erg lekker gereden op deze NTV en wek hem graag weer tot leven. Dus ja, ik kan je aanbod niet afslaan, ik zou wel gek zijn. En jij weet goed wat je doet. Ik heb nadat er nieuwe bandjes onder zijn gezet helemaal niet zo veel meer gereden door omstandigheden :$. Denk dat de carburateurs ook wel schoongemaakt moeten worden. Ik had er een ultrasoonreiniger voor gekocht tweedehands, mocht jij er geen hebben dan wil ik die ook wel aan je uitlenen.

Er is al een hele waslijst van tripjes die ik wil gaan ondernemen als 'ie weer leeft *O* (Kröller Muller, Voorlinden, Haringvliet, de Wadden, Schoorlse duinen (vlakbij jou toch?) en meer. Onder andere uiteindelijk als ik weer helemaal ingereden ben misschien wel een motorvakantie naar Abkhazië en Kroatië, maar dat is iets voor volgend jaar of het jaar daarop. Mocht er nou nog weinig leven uit te halen dan ga ik denk ik voor een NT650V Deauville of toch een BMW, dat was toen ik de Revere jaren terug kocht ook al een geduchte kanshebber. Toch heeft de Revere zoveel meer charme. Als de motor opgeknapt is wil ik de tank ook opnieuw laten spuiten tzt. Ik werk nu af en toe op mijn oude kunstacademie (Rietveld Academie) en daar hebben ze een speciale ruimte met afzuiging waar je kunt spraypainten.
 
Stuur me even een pb voor een afspraak en gegevens.
Mooi alle plannen die je hebt.
Grappig genoeg ben ik na wat omzwervingen via een multistrada, paar cagiva's en nu een triumph tiger 800 weer naar een NTV. Fijne motor. Volgens mij prima in staat om je geplande trips inclusief vakanties te volbrengen.
Ultrasoon reinigen kan handig zijn, maar geheel uit elkaar halen, reinigen en weer in elkaar en synchroon stellen is niet zomaar even gedaan. We zullen eerst eens kijken of we er weer wat leven in kunnen krijgen
 
Mee eens, eerst een kijken hoe die loopt zonder de carburateurs uit elkaar te halen. Don't fix what ain't broken :-)

En een heel mooi aanbod defiduc, chapeu. Ik heb ook al een jaar elke dag plezier van de NTV dus daar kan t volgens mij niet aannliggen
 
Naast het feit dat ze ongelofelijk betrouwbaar zijn en onderhoudsvriendelijk? Nou, supergoedkoop in aanschaf en onderhoud, leuke basis om te verbouwen. Vriendelijke forumleden. Heb er nog steeds een paar leuke maatjes aan overgehouden.
Veel uitwisselbare onderdelen waardoor je ze lang en voordelig op de weg kunt houden. Goedkope verzekering, goede actieradius, niet te saai met rijden.

Natuurlijk is het verder niet te vergelijken met de ducati 's die ik heb gehad en de tiger uit 2016 die ik nu nog heb, maar de ontzorging is zo fijn...
 
voor defiduc :t :t
dat probleem met de honde plas ken ik.
mijn velgen worden binnen kort gepoedercoat .
de lak die er opzat komt nu van de velg af door de honde plas.'(
 
Helaas was de laatste NTV een drama. De rooie was geweldig. Vraag me af of hij nog rondrijd ( MY-23-RG ). Hij heeft hier in de groep gestaan nadat ie verbouwd was.
Na een BMW R1100RT nu een Monster ( omdat het nu kan, want ik rij geen woon-werk meer ).
Toch blijf ik de NTV en Hawk leuke fietsen vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan