Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik twijfel of ik mijn Hawk toch maar te koop zet. Ik kom er voorlopig echt niet.aan toe.
Wordt wel de duurste Hawk die dan te koop komt want hij is nogal geüpgraded...

Moet met alles wat er bij zit toch wel 3000 opleveren. En dan moet hij nog worden afgebouwd. Draadboom aanpassen en de elektronica een plekje geven.
 
Ja, Den.
Een 900 ie. met spuitwerk. Hij ziet er niet uit, maar is technisch 100% .
Ik kan deze groep niet verlaten omdat ik hier te veel leuke mensen heb ontmoet met een hart voor techniek en liefde voor motoren.
Hier wordt nog echt gedacht met een sleutelhoofd om de motoren rijdend te houden op een low-budget manier. Maar aan de andere kant wordt er geld geïnvesteerd in de ombouw naar wat mooie cafe-racers of streetfighters.
Dat maakt deze groep zo gezellig.
 
Ja, Den.
Een 900 ie. met spuitwerk. Hij ziet er niet uit, maar is technisch 100% .
Ik kan deze groep niet verlaten omdat ik hier te veel leuke mensen heb ontmoet met een hart voor techniek en liefde voor motoren.
Hier wordt nog echt gedacht met een sleutelhoofd om de motoren rijdend te houden op een low-budget manier. Maar aan de andere kant wordt er geld geïnvesteerd in de ombouw naar wat mooie cafe-racers of streetfighters.
Dat maakt deze groep zo gezellig.

Haha, en daar kom ik dan met mijn 'wens' om de motor zo onwijs mogelijk tourmodel te houden. Ik voel me suf en saai maar ik ben op alle andere vlakken al zo extreem dat het misschien wel gewoon compenseren is. Lekker rustig tuffen op een tweecilinder, het leven is beter met twee cilinders. Een cilinder was mij net iets te rustig en vier weer veel te heftig. Liever motor tuffen dan tandjes tuffen btw. Als mijn motortje weer rijdt en ik wegrijdt bij Dennis dan is de eerste halte de Schoorlse duinen <3 Ik heb nog een herinnering die ik moet verversen daar. Appeltaart met thee en eventjes lekker de benen strekken.

voor defiduc :t :t
dat probleem met de honde plas ken ik.
mijn velgen worden binnen kort gepoedercoat .
de lak die er opzat komt nu van de velg af door de honde plas.'(

Ja jezus.. Echt.. Die hondenpis is zo ontzettend corrosief. Een vrouw heeft vijf hondjes en laat ze twee keer per dag uit, ze is al bejaard dus loopt met een rollator en ruimt ook de poep helemaal niet op. En die vijf hondjes pissen dus allemaal tegen mijn motor en dat voor twee jaar lang. Ik kon de motor helaas niet goed zien vanuit mijn woning en hoorde dit pas laatst via via. Maar iemand aanspreken kan dus niet want dan heb ik echt een probleem in de wijk.

Vreselijk dat dit kan, ik zou haar van alles willen toewensen maar dan ben ik net zo erg.

Even wat anders, ik ben ook op zoek naar een goede motorhoes, niet zo'n flimsy ding dat na een jaar in vellen erbij hangt. Liefst van een sterke stugge stof die ook nog ademt. De HELD hoezen die ik heb gezien waren prijstechnisch wel interessant maar er zit geen sluiting aan de onderzijde waardoor de hoes in principe los over de motor hangt, dit vind ik geen prettig idee. Wie weet nog een mooi model dat goed over de hele NTV heen past zonder dat de remschijven zichtbaar zijn?
 
dat is het grootte nadeel als je motor buiten moet staan.
als die mevrouw elke dag dezelfde tijd langs komt kan je net voor dat ze kom wat ammoniak bij je motor kunnen gieten.
dat vinden de honden niet lekker om te ruiken.
je moet een hoes hebben die eigenlijk de hele motor inpakt en toch nog wel ventileert.
anders roest de motor nog weg vanwege het condens vocht.
welke hoes je daar voor hebben moet durf ik niet te zeggen.
die van mij staat gelukkig binnen in de schuur.
 
Mijn ervaring met motorhoezen is niet positief. naar mijn mening kun je dan nog beter je motor blootstellen aan de elementen. Het voordeel is dat je dan snel ziet wanneer je aandacht aan hem moet besteden. En hondenbezitters zullen denk ik ook sneller hun hond bij een motor weg trekken wanneer deze zonder hoes staat. Bovendien spoelt de regen vaak de boel schoon waardoor hondjes niet continu hun territorium willen afbakenen.
Je mag dan weliswaar niet iemand aanspreken in een tokkiebuurt omdat je dan misschien snel ruzie krijgt....als je ziet dat iemand zijn honden daar uitlaat zou je wel snel er naast kunnen gaan staan en zelf tegen je motor pissen. Eens kijken wat dan hun reactie is....._O-
 
Bij mijn bovenwoning hoort een externe berging. Die staat nu nog vol met spullen maar ik wil gaan proberen om er ruimte te maken voor de ntv. Ik weet niet of de motor uberhaupt wel naar binnen kan, er zal ook een soort draaiplateau gemaakt moeten worden want de bocht is erg krap. Maar dat zou in de loop.van volgend jaar een optie kunnen worden omdat ik met iemand samen ga kijken of we die berging vol kunnen hangen met planken voor opslag zodat niet alles meer op de grond staat. Nadeel is dat ik de motor niet naar binnen kan rijden als ik net gereden heb ivm uitlaatgassen en dampen omdat er boven de berging woningen zitten. Voordeel is dat hij in de berging aan de druppellader kan. Ik weet overigens niet of het wel toegestaan is om een motorvoertuig in de berging te plaatsen.
 
Normaal gesproken moet dat toch niet een probleem zijn qua warmte en dampen in een kelderbox. Zo erg stinkt een motor toch niet? Bij mij gaat ie ook altijd direct de schuur in.

Of t mag van je verhuurder of VvE geen idee, maar zou t gewoon niet vragen en doen. Je hoort t vanzelf als er commentaar is
 
Normaal gesproken moet dat toch niet een probleem zijn qua warmte en dampen in een kelderbox. Zo erg stinkt een motor toch niet? Bij mij gaat ie ook altijd direct de schuur in.

Of t mag van je verhuurder of VvE geen idee, maar zou t gewoon niet vragen en doen. Je hoort t vanzelf als er commentaar is

Jaaa dat sowieso, als de lokale heroïnedealer gewoon in zijn huis mag blijven wonen na een inval zullen ze er niet zo'n punt van maken als ik mijn motor binnen stal en iemand er over klaagt ;)

ps Nu ik toch bezig ben, iemand nog een tip waar ik kan zoeken naar een kuip voor een NTV650? Aangezien ik toch wel graag ook in de winter en het voorjaar wil blijven rijden is het geen overbodige luxe on een kuipje te installeren plus handvat verwarming. Heb laatst een stukje gereden op de motor van een vriendin en die had een kleine kuip, ik moet zeggen dat het prettiger rijdt, minder rijwind op je lijf, en het voelt zelfs gestroomlijnder. Ik denk zelfs dat het verbruik van je motor lager is met een kuip (afhankelijk van hoe goed het ontworpen is natuurlijk).

Waar zou je zoiets nog kunnen vinden, of zijn er kuipen van andere modellen motor die op een NTV passen?
Ertjes nieuwe fietsje.JPG
 
Laatst bewerkt:
@Marinus. Als je toch ettelijke honderden euro's wilt investeren, investeer dan in verwarmde kleding. Want onderschat de turbulentie (en dus irritatie) van zo'n kuip niet. En overschat de verwarming van zo'n kuip niet.
Lijkt mij.
 
Kuipen voor NTV's zijn behoorlijk zeldzaam volgens mij, nooit origineel door Honda gemaakt namelijk.

Ik heb er wel een hoge ruit op, scheelt een hoop kou op je lichaam, en geen winddruk op de snelweg. Maar zoals hierboven al gezegd, je krijgt er wel turbulentie (herrie om je helm) voor terug. Maar aangezien ik dagelijks snelweg rij naar mn werk ben ik er wel blij mee. Benen gewoon in de wind dus, maar die zijn nog nooit koud geworden, ook bij lichte vorst niet.
 
Kuipen voor NTV's zijn behoorlijk zeldzaam volgens mij, nooit origineel door Honda gemaakt namelijk.

Ik heb er wel een hoge ruit op, scheelt een hoop kou op je lichaam, en geen winddruk op de snelweg. Maar zoals hierboven al gezegd, je krijgt er wel turbulentie (herrie om je helm) voor terug. Maar aangezien ik dagelijks snelweg rij naar mn werk ben ik er wel blij mee. Benen gewoon in de wind dus, maar die zijn nog nooit koud geworden, ook bij lichte vorst niet.

Nee precies, en met dat kleine raampje dat er nu bij mij op zit heb ik ook al turbulentie, dus ik heb dat sowieso al wel. Als ik ga rijden met koud weer draag ik altijd een wollen trui en daar overheen een goede motorjas met warme voering. Heb ook een synthetische broek met warme voering waar ik met mijn eigen broek aan perfect in pas dus dat zit wel snor. Het enige dat warmer kan zijn handschoenen. Dus ik zat wat te kijken naar mogelijkheden. Het blijkt dus echt onmogelijk om een kuipje te vinden. No problemo. Niemand gaat zijn kuip los verkopen namelijk. Eerst maar weer eens goed gaan rijden. Heb er echt veel zin in, ik kan niet wachten!

Ik hoop met een jaartje financieel wat ruimer te zitten, wellicht dat ik voor woon-werk dan een BMW wil aanschaffen want ik ben erg gecharmeerd van een aantal BMW modelletjes zoals de K75. Die hebben vaak al een kuip, er zijn er veel van en vind het injectie systeem ook erg interessant.

Maar eerst: NTV fixen!
 
Ik heb wel een hawk met een aftermarket kuipje, ik wil wel terug naar origineel. Maar volgens mij gaat dat van een revere niet passen, iemand die dat weet?
 
Zie foto's
 

Bijlagen

  • IMG_20190222_173129.jpg
    IMG_20190222_173129.jpg
    152,8 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20190222_173117.jpg
    IMG_20190222_173117.jpg
    184,8 KB · Weergaven: 12

Nice, maar ben wel echt op zoek naar een vollere kuip. Zoals op de foto's die ik eerder postte. Nouja, gewoon elke week marktplaats checken en een automatisch bericht instellen als er een advertentie geplaatst wordt. Raad ik sowieso iedereen aan die iets zoekt! :)
 
Als je aangeeft dat je de kleding wel voldoende warm vindt zou Ik alleen investeren in handvatverwarming en dan sparen voor een andere fiets met kuip. Ik zou dan eerder naar een pan european kijken dan naar een BMW. Al is het maar voor het vervangen van een versleten koppeling 🤔
 
Als je aangeeft dat je de kleding wel voldoende warm vindt zou Ik alleen investeren in handvatverwarming en dan sparen voor een andere fiets met kuip. Ik zou dan eerder naar een pan european kijken dan naar een BMW. Al is het maar voor het vervangen van een versleten koppeling 🤔

En dan direct de uitlaat en de achterbrug moeten vervangen, ook leuk.
 
En dan direct de uitlaat en de achterbrug moeten vervangen, ook leuk.

Haha, inderdaad.

Elke motor heeft zo weer zijn eigen euvel. Ik vind de Pan Europeans net iets te groot en krachtig en vier cilinders is eigenlijk twee teveel als je het mij vraagt *O* Heb destijds voordat ik de NTV kocht wel naar Pan Europeans gekeken want ik vind ze wel mooi en vooral erg praktisch. Daarna kwam ik op de Deauville's uit maar uiteindelijk toch voor een NTV gegaan omdat die kwa formaat en formfactor meer leek op de CB500r twin waar ik op ben begonnen. Wat een fijn fietsje was dat zeg. De Yamaha SRX600 vond ik dan weer niks.

De drie cilinders van de K75 vind ik wel weer iets hebben, ze klinken net als naaimachientjes. Ben er wel een beetje verliefd op. Maar inderdaad, sowieso bij BMW's een bekend probleem die koppelingen. Er staat in bijna elke marktplaats advertentie die ik zie dat de koppeling is vervangen haha.

Voorlopig zal het nog de NTV blijven, maar het kan geen kwaad om een beetje te dromen :) Nu ik wat meer ervaring heb met rijden weet ik dat er een aantal dingen zijn die ik graag wil:
- grotere actieradius
- standaard kofferset plus topkoffer
- duidelijk waarschuwingslampje voor bijna leeg en reserve
- ABS
- kuip (en dan met name eentje die ook de benen een beetje afschermt)
- middenbok (en niet alleen een jiffy)
- cardan
- alarmlichten ipv alleen knipperlichtfunctie
- liefst lichtgewicht frame
- veel van gemaakt, dus veel onderdelen beschikbaar
- betaalbaar zowel in aanschaf als in onderhoud
- optioneel injectie
- twee of drie cilinders
- geen kolos, ik ben 1m76

Beetje blijven rondkijken, ik heb zeker het komende jaar geen concreet plan om de NTV te verwisselen voor iets anders.
 
Okay, heb mijn schatje eventjes afgesopt, nog niet met vaseline ingespoten want die spuitbare vaseline kan ik nergens vinden. Misschien ook handig om pas ná de werkzaamheden weatherproof te maken.

Defiduc komt haar zo ophalen, dit is hoe de NTV er momenteel uit ziet, het valt best mee voor ene motor die zo lang buiten heeft gestaan!!

IMG_20191204_164541-01.jpeg


IMG_20191204_164528-01.jpeg


De tank heeft een paar roestplekjes aan de onderkant/rand, dus ik ga dat zeker komend jaar behandelen en dan schuur en spuit ik meteen alle kappen mee in een gelijke kleur als de tank want het is allang niet meer zo mooi diep rood als het ooit is geweest. Waarschijnlijk een mooiere diepere kleur rood, meer cherry-red ofzo.

Is dat een beetje te doen, zo'n tank en kappen zelf spuiten? En wat voor spuitlak raden jullie aan? Op de academie waar ik werk is een spuitcabine aanwezig waar ik in mijn eigen tijd spullen mag spraypainten. Ze hebben daar ook een speciale paint gun maar ik geloof dat het met een goede lak direct uit de spuitbus ook wel moet kunnen. Ik heb zo'n opzetstuk waardoor je de spuitbus als een gun kunt vasthouden om te spuiten, werkt ontzettend fijn. Dan wordt het opschuren, primen, schuren, primen, schuren, primen, dan de kleurlaag in twee lagen en daarna een laag blanke lak er overheen denk ik? Weet niet of ik de rode kleur wil houden overigens.. Ik ben ook wel gecharmeerd van matzwart, dat betekent wel dat de toplaag waarschijnlijk clearcoat satin finish wordt of clearcoat matte, maar ik weet niet hoe dat werkt. De decals zijn natuurlijk glimmend en het is mooi als die glimmend blijven terwijl de rest mat is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan