Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik weet niet waar je die info weg hebt maar naar mijn mening is e5 en e10 sowieso bagger. Voor elke verbrandingsmotor.
De nieuwste auto's en motoren zijn er misschien beter tegen bestand, maar wat ik heb begrepen gaan ook die sneller slijten. De ethanol zorgt hoe dan ook voor vocht en troep en zelfs de nieuwste injectoren moeten sneller worden gereinigd/vervangen.
Voor onze oudjes zijn vooral de rubbers (pakking, slangen, membraan) gevoelig.
Advies blijft dus zo min mogelijk ethanol.
Een keertje tanken kan geen kwaad zolang je de tank leeg rijd en dan weer 98 met e5 tankt.
Ik ga er van uit dat je bike niet weer 2 jaar stil gaat staan 😜

Ah, ik heb ze verwisseld. Ik heb dus E5 getankt. Shell V-Power is dus Euro98 en E5. Goed om te weten dat dit de beste optie is dan.
 
Ik tank 2 a 3x per week, en gooi er altijd E10 in. Tot nu toe merk ik niks, zolang er niks mis gaat blijf ik E10 tanken. Geen garanties van mij kant, maar voorlopig rij ik door op E10.

In mn auto op LPG (bj 2011) tank ik wel 98 omdat t ongeveer 1 jaar in de tank zit.voor dat een keer op is.
 
Ik tank 2 a 3x per week, en gooi er altijd E10 in. Tot nu toe merk ik niks, zolang er niks mis gaat blijf ik E10 tanken. Geen garanties van mij kant, maar voorlopig rij ik door op E10.

In mn auto op LPG (bj 2011) tank ik wel 98 omdat t ongeveer 1 jaar in de tank zit.voor dat een keer op is.

Grappig, ik wist niet dat een auto op LPG nog benzine verbruikte. Weer wat geleerd. Meteen maar even e.e.a. over gegoogled. Trouwens, vandaag winterhandschoenen gekocht bij Biker Outfit, mooie winkel! Helaas lijken de vingers toch iets te kort (ondanks vakkundig advies van het personeel) en ik ben het gevoel met de motor helemaal kwijt. Gelukkig kwam ik er direct achter toen ik op de motor zat. Helaas heb ik ze gekocht vlak voor sluitingstijd en deed ik rustig aan met weer wegrijden, eerst even wat gegeten enzo. Toen deed ik de handschoenen aan met schone handen en voelde ik dat met de dikke grips de handschoenen eigenlijk mijn vingers tot het einde van de vingertoppen duwden. Balen dat ze al dicht waren. Ben dus met mijn herfst handschoenen terug naar huis gereden met 3 graden haha, heerlijk. Morgen maar even terug om de handschoenen te ruilen *O* Niet erg, want die NTV rijdt best wel lekker :)

Hoe ervaren jullie dat, rijden met winterhandschoenen? Ik vind het echt lastig, je wil geen afgevroren vingers, maar je wil ook niet het gevoel met je motorfiets kwijtraken. Wat ideaal zou zijn is handschoenen met een dikke bovenlaag en wat dunner aan de binnenkant van je hand.
 
Ik had aan het begin van het winterseizoen echt t idee, wow ik mis die dunne zomerhandschoenen. Zelfs een beetje kramp in m rechterhand 1e week. Maar nu is t weer gewend en niks aan de hand.

Gisteravond een set gebruikte verwarmde handschoenen gekregen van m'n oom, ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen. Die zijn behalve verwarmd ook nog iets dikker, maar als de handen nu lekker warm blijven :-D

En inderdaad, een moderne G3 lpg installatie start altijd op benzine tot de motor warm is. Oude LPG installaties kunnen wel op gas starten, maar ook daar zit eigenlijk altijd de benzine tank toch nog in.
 
Iemand weleens een NTV met dubbele koplamp gezien? Ik zat te denken, misschien staat dat wel mooi met de dubbele claxon maar kon er zo 1-2-3 geen foto van vinden. Heb nog een oude bodywork kit van Honda CB500r (twin) liggen met dubbele koplamp setje waarvan een van de connectors helaas mist. Verkoper had mij een beetje genaaid met dat kitje. Maar misschien kan ik er nog wel wat van maken.
 
Laatst bewerkt:
Iemand weleens een NTV met dubbele koplamp gezien? Ik zat te denken, misschien staat dat wel mooi met de dubbele claxon maar kon er zo 1-2-3 geen foto van vinden. Heb nog een oude bodywork kit van Honda CB500r (twin) liggen met dubbele koplamp setje waarvan een van de connectors helaas mist. Verkoper had mij een beetje genaaid met dat kitje. Maar misschien kan ik er nog wel wat van maken.
Zoiets?
 
IMG_POCO_F1_20200106_164600-01.jpeg


Handguards toegevoegd! Moet nog even een cable-guide maken voor de kabel van de heated grips want die blijven een beetje hangen tegen de bout van de handguard.

IMG_POCO_F1_20200106_165039-01.jpeg

Tevens een hele mooie hoes van Louis binnen gekregen. Later deze week nog even de H4 koplamp plaatsen 👌
 
ziet er knap uit die handguards. ook omdat ze doorzichtig zijn. Is het nu een reflector of zijn het indicators die er op zitten?
En nu vaker luchten die motor!
 
Had m ook gezien, maar twijfel heel erg. Ergens lijkt t me ideaal voor vakantie, maar zeker niet voor dagelijk woonwerk.

En afgelopen zomer met een goede zadeltas, tent daar bovenop + topkoffer ging ook prima. Dan neem je ook niet teveel zooi mee...
 

Ai, als ik dit zie ben ik blij met de kofferset die ik op de ntv heb zitten. Mijn set heeft eigen knipperlichten en de koffers hebben maar één slotje per koffer. Supersnel toegang. Overigens ideaal voor woon/werk. Je kunt er alles in doen, lunch, schoenen, extra kleding, slot, gereedschap. En als je even geen koffers nodig hebt laat je ze gewoon thuis.

Ik weet het niet met deze set. Zou misschien nog even wachten tot er een andere set voorbij komt? Die van mij is van Krauser.
 
Dit is een aftermarket set van Hepco Bekker volgens mij en kost weinig. En koffers voor een NTV zijn zo mogelijk nog zeldzamer dan de originele uitlaat dempers.
Voor woonwerk heb ik aan een topkoffer ruim voldoende. Veel meer dan een broodtrommel neem ik niet mee
 
Koffer rekje heeft wel een beetje liefde nodig, maar koffers zijn nog als nieuw, zeker voor 20 jaar oud (productie datum 1999). Rekjes dus maar mee naar t werk vanochtend, vanmiddag even zandstralen en dan opnieuw spuiten.

Voor 60 euro en een beetje hobby-en denk geen slechte deal. Wel ff 400km moeten rijden maar ach, houd je bezig. En LPG kost toch weinig :)

WhatsApp Image 2020-01-12 at 19.33.28.jpeg
WhatsApp Image 2020-01-11 at 19.52.08.jpeg
 
heeft iemand nog een paar voetsteunen liggen van een deauville of een paar nette rubbers die daar op passen.
of een adres waar je die rubbers kan kopen voor een nette prijs.
 
heeft iemand nog een paar voetsteunen liggen van een deauville of een paar nette rubbers die daar op passen.
of een adres waar je die rubbers kan kopen voor een nette prijs.

Heb je Deauville steuntjes op je NTV? En waarom?

Ik merk dat ik niet altijd even lekker zit op de NTV, vooral met mijn schakelvoet. Benieuwd naar het achtergrondverhaal.
 
ik heb de complete schetsplaten van een deauville over gezet op mijn ntv.
de voet steunen komen ongeveer 2 cm lager te zitten waardoor ik met mijn knieën dan beter uitkom bij de tank.
rubbers reeds gevonden bij roukama 17 euro een set
 
ik heb de complete schetsplaten van een deauville over gezet op mijn ntv.
de voet steunen komen ongeveer 2 cm lager te zitten waardoor ik met mijn knieën dan beter uitkom bij de tank.
rubbers reeds gevonden bij roukama 17 euro een set

Klinkt goed! Ben benieuwd of je er foto's van hebt :)
 
20200119_132444.jpg

20200119_132038.jpg

20200118_220218.jpg


Zo, weer als nieuw. T is ff werk, zandstralen, 2x primer, 4x zwart, knipperlichten vervangen en verplaatsen. En dan ff nieuwe boutjes en moertjes maar dan heb je ook wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan