Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Dit lijkt nog een heel mooie frisse motor, ik weet zo niet hoeveel je op een volle tank doet, maar ze lopen redelijk zuinig, ik zou er wel goed spul in gooien, geen E10 in ieder geval. ;-)

Ik heb geen idee of het nou wel of niet in Miles is. Begin te twijfelen ( en anders gewoon beginnersfoutje he ) :+
Ja ik zat te denken aan gewoon E5.
Iniedergeval tank lijkt bijna leeg dus bijna 400km zou me ergens niks verbazen. Maargoed, de beste man waar ik hem van gekocht heb had gezegt, ongeveer 350 km...
 
Als je hem regelmatig gaat gebruiken dan minstens E5, zelf heb ik de Revere erbij en rijd er (te) weinig mee, omdat hij vaak wat langer stilstaat en de literprijs door het weinige gebruik voor mij onbelangrijk is gaat er enkel Premium brandstof in zoals V-Power, de oudere motoren met carburateurs hebben veel sneller problemen met de toevoegingen van tegenwoordig in de brandstof.
 
Als je hem regelmatig gaat gebruiken dan minstens E5, zelf heb ik de Revere erbij en rijd er (te) weinig mee, omdat hij vaak wat langer stilstaat en de literprijs door het weinige gebruik voor mij onbelangrijk is gaat er enkel Premium brandstof in zoals V-Power, de oudere motoren met carburateurs hebben veel sneller problemen met de toevoegingen van tegenwoordig in de brandstof.

Bedankt voor de tip. Ik las wel dat deze motoren op E10 kunnen draaien. Maar wil achteraf ook geen problemen krijgen door E10 te gebruiken. Daarom was ik al van plan om minstens E5 te tanken of beter. Het is ook zo dat je met premium brandstof toch al snel wat KM verder komt.
 
Ja klopt hoor, met E10 neem je volgens testen 8% meer brandstof, dus je prijsvoordeel is dan alweer grotendeels weg.
Ik verneem het wel met de auto. Ik rij bijna 80 km minder met E10.. Uiteindelijk komt het volgensmij op t zelfde neer. dan als ik E5 tank en die is soms 10 a 12 cent duurder per liter.
 
Je hebt met de Revere echt een goede en veilige keuze gemaakt, ze zijn bij goed onderhoud zo ongeveer bulletproof, en nog sterk ondergewaardeerd en dus heel betaalbaar, je krijgt voor het geld nooit een betere en betrouwbare motor.
 
Net nog contact gehad met de vorige eigenaar. De tripmeter is dus toch wel in KM ! Maar, het laatste beetje brandstof voor de overige 100km gaat waarschijnlijk aan de zijkanten van de tank zitten en dan idd is het bovenop gewoon '' droog ''. :)
 
Ik reed ongeveer 350km op een tank voor die op reserve moest.
En bij toeren was het vaak pas bij over de 400km.
Reed ongeveer 1:20 met de rode NTV en 1:17 met de groene ( die laatste heeft nooit echt lekker gelopen ).
 
Ik reed ongeveer 350km op een tank voor die op reserve moest.
En bij toeren was het vaak pas bij over de 400km.
Reed ongeveer 1:20 met de rode NTV en 1:17 met de groene ( die laatste heeft nooit echt lekker gelopen ).

Klopt 350 wel aardig dus. Wanneer schakelen jullie eigenlijk? ik ben de auto zo gewend dat ik al ga schakelen bij 2500 toeren. Bij de ntv doe ik dat bij 3500... of kan dat nog anders.
 
Nog een Nederlandse folder van de Revere gevonden.
 

Bijlagen

  • 2020-02-02 22.04.11.jpg
    2020-02-02 22.04.11.jpg
    171,5 KB · Weergaven: 16
  • 2020-02-02 22.02.46.jpg
    2020-02-02 22.02.46.jpg
    135,8 KB · Weergaven: 15
Klopt 350 wel aardig dus. Wanneer schakelen jullie eigenlijk? ik ben de auto zo gewend dat ik al ga schakelen bij 2500 toeren. Bij de ntv doe ik dat bij 3500... of kan dat nog anders.
Ik schakelde vaak bij zo'n 5 á 6000rpm op de NTV, dat natuurlijk wel bij accelereren. Bij een constante snelheid gewoon in een zo'n hoog mogelijk versnelling. En bij vlot/sportief rijden zo'n 7 á 8000rpm.

De NTV heeft een aardig ongestrest blok dus wat meer of minder toeren heeft niet zo veel invloed op de levensduur van het blok, wel op je verbruik uiteraard. :)


Ik tankte overigens meestal bij zo'n 300km op de tripteller, had hem altijd standaard in de reserve stand staan. Deed meestal zo'n 1 op 16/17, bij rustig/normaal rijden 1 op 19/20.
 
Nooit echt op gelet wanneer ik schakelde.
was bij de rode altijd gewoon op gevoel een tikkie geven ( zonder koppeling 😱 ).
Geloof dat het ergens rond de 3000 rpm was.
 
Hierbij de foto's van mijn Honda ntv 650 uit 1993. Misschien niet de meest mooie achtergrond... ;)

Bekijk bijlage 1464336

Bekijk bijlage 1464337

Vind het wel grappig hoe de velgen in iets minder daglicht zwart lijken, maar dan met vol daglicht toch blauw/paars/grijzig.

Zat trouwens naar de Trip meter te kijken en die stond op 250 dus dacht, ohh dan kan ik nog wel even vooruit. Keek in de tank.. hmm de bodem is meer in zicht dan het benzine. Kijk in de manual van de Honda ntv... oh dat is in miles. Dan mag ik inderdaad binnenkort wel even tanken :}
Dat is nog een knappe NTV, mooie aankoop! En ook naar mijn ervaring oerdegelijk. Ik rij er 400-500km per week mee, nooit gezeur. En ik tank meestal net voor de 350km. Verbruik bij mij 1:19.

Over het algemeen zit ik al op reserve voor ik ga tanken, went snel genoeg om op de snelweg onder je linker knie even die kraan te verdraaien zodra je vermogen ineens wegvalt. En dat de tank op het zicht al leeg lijkt dan, dat klopt, maar zit nog een paar liter aan de zijkant 8-)
 
Bij goed onderhoud zijn ze onverwoestbaar. Mijn rode is met 140K op de klok nog aan een tweede leven begonnen bij zijn nieuwe eigenaar.
De groene stond ergens rond de 60K toen ik hem weg heb gedaan.
 
Dat is nog een knappe NTV, mooie aankoop! En ook naar mijn ervaring oerdegelijk. Ik rij er 400-500km per week mee, nooit gezeur. En ik tank meestal net voor de 350km. Verbruik bij mij 1:19.

Over het algemeen zit ik al op reserve voor ik ga tanken, went snel genoeg om op de snelweg onder je linker knie even die kraan te verdraaien zodra je vermogen ineens wegvalt. En dat de tank op het zicht al leeg lijkt dan, dat klopt, maar zit nog een paar liter aan de zijkant 8-)
Bedankt! inclusief 3 koffers.. heb er 900 euries voor neergeteld. Ben er zeer blij mee.

Ja dat dacht ik al.. de tank loopt nog verder door. xD
 
Das niet verkeerd, welke km-stand als ik vragen mag?. Die koffers (of iig het kofferrek) an sich zijn al behoorlijk zeldzaam en daardoor aardig prijzig.

Maar op je foto zie ik helemaal geen kofferrek? Heb je dat er los bij?
 
Das niet verkeerd, welke km-stand als ik vragen mag?. Die koffers (of iig het kofferrek) an sich zijn al behoorlijk zeldzaam en daardoor aardig prijzig.

Maar op je foto zie ik helemaal geen kofferrek? Heb je dat er los bij?
Kofferrek heb ik eraf gehaald. Aangezien ik dat nog nietga gebruiken.

45.500 km op dit moment
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Hierbij de foto's van mijn Honda ntv 650 uit 1993. Misschien niet de meest mooie achtergrond... ;)

Bekijk bijlage 1464336

Bekijk bijlage 1464337

Vind het wel grappig hoe de velgen in iets minder daglicht zwart lijken, maar dan met vol daglicht toch blauw/paars/grijzig.

Zat trouwens naar de Trip meter te kijken en die stond op 250 dus dacht, ohh dan kan ik nog wel even vooruit. Keek in de tank.. hmm de bodem is meer in zicht dan het benzine. Kijk in de manual van de Honda ntv... oh dat is in miles. Dan mag ik inderdaad binnenkort wel even tanken :}

Staan er miles op je kilometerteller? Zo niet, dan is je tripteller gewoon in km :Y

Veel plezier van je NTV, hij staat er mooi bij!
 
Even wat leven hier brengen hoor.

Ik heb voor het eerst met de motor getankt. Om te gieren.
Ik wist niet hoeveel ik nog in de tank had zitten alleen aan de zijkanten zat nog wat benzine, dus dacht.. misschien is hij bijna leeg.
Het was iets wat onwennig. Had hem op de zij standaard gezet. Normaal gesproken gaan mensen zitten en dan tanken, maar daar voelde ik me nog iets te onstabiel voor.
Slang erin en E5 maar tanken.... ik kijken in de tank mwahh zit al wel aardig vol geloof ik. Dop erop en kijken naar de liters.. staat er 7,35 liter getankt..... :Y
Ik dacht bij mezelf.... volgensmij kon daar nog wel op zn minst 5 liter bij... maar voor mijn gevoel en zoals mijn ogen zagen, zat hij bijna vol (Achteraf zit hij helemaal niet vol, maar het lijkt heel raar als je erop neer kijkt ) _O- Maar, ik kom iniedergeval niet stil te staan, haha.

Trouwens, ben opzoek naar een telefoon houder voor op de motor liefst ook met waterdichte hoes ( voor zover waterdicht ) welke raden jullie aan ?
 
Even wat leven hier brengen hoor.

Ik heb voor het eerst met de motor getankt. Om te gieren.
Ik wist niet hoeveel ik nog in de tank had zitten alleen aan de zijkanten zat nog wat benzine, dus dacht.. misschien is hij bijna leeg.
Het was iets wat onwennig. Had hem op de zij standaard gezet. Normaal gesproken gaan mensen zitten en dan tanken, maar daar voelde ik me nog iets te onstabiel voor.
Slang erin en E5 maar tanken.... ik kijken in de tank mwahh zit al wel aardig vol geloof ik. Dop erop en kijken naar de liters.. staat er 7,35 liter getankt..... :Y
Ik dacht bij mezelf.... volgensmij kon daar nog wel op zn minst 5 liter bij... maar voor mijn gevoel en zoals mijn ogen zagen, zat hij bijna vol (Achteraf zit hij helemaal niet vol, maar het lijkt heel raar als je erop neer kijkt ) _O- Maar, ik kom iniedergeval niet stil te staan, haha.

Trouwens, ben opzoek naar een telefoon houder voor op de motor liefst ook met waterdichte hoes ( voor zover waterdicht ) welke raden jullie aan ?

Haha top, dat zijn de leuke kennismakingen met zo'n motor ;) dat doe je beter dan een klant van me, die langs de snelweg kwam te staan met zijn NTV omdat hij niet bekend was met het begrip 'benzinekraan' en 'reserve' 8)7 de ANWB lachte hem uit toen hij beweerde dat zijn NTV kapot was: "Meneer, een Honda NTV gaat niet kapot" _O-
Je kunt hem voltanken tot aan de onderrand van de buis van de vulopening, en met een beetje heen en weer klotsen past er nog aardig wat in zijn 'wangzakken'.
 
Haha top, dat zijn de leuke kennismakingen met zo'n motor ;) dat doe je beter dan een klant van me, die langs de snelweg kwam te staan met zijn NTV omdat hij niet bekend was met het begrip 'benzinekraan' en 'reserve' 8)7 de ANWB lachte hem uit toen hij beweerde dat zijn NTV kapot was: "Meneer, een Honda NTV gaat niet kapot" _O-
Je kunt hem voltanken tot aan de onderrand van de buis van de vulopening, en met een beetje heen en weer klotsen past er nog aardig wat in zijn 'wangzakken'.
Haha moest even lachen om de woordkeuze 'wangzakken' die houden we erin. Ja, dat de NTV een grote tank heeft was al duidelijk. Maar ik werd een beetje onrustig om t feit dat ik meer de binnenkant van de tank zag, dan brandstof xD. Er was zo'n 280 km meegereden. dus hij had nog wel op zn minst 50 kunnen rijden. Maar, tankte al heel voorzichtig omdat ik bang ben dat ik het zo laat overstromen. Maar geloof dat ik er nog best 5 liter bij had kunnen doen. achja, onkunde. Trouwens, tanken op de zijstandaard is niet erg? denk het niet... maar, je ziet het wel slechter hoe vol die al is.
 
Bij goed onderhoud zijn ze onverwoestbaar. Mijn rode is met 140K op de klok nog aan een tweede leven begonnen bij zijn nieuwe eigenaar.
De groene stond ergens rond de 60K toen ik hem weg heb gedaan.

Wat is goed onderhoud? Ik gooi er om de 12d nieuwe olie in, nieuw oliefilter, 1 keer p/j kleppen en nieuwe bougies. Af en toe nieuw luchtfilter. Verder gewoon blijven rijden. Al 200d km lang 🤪
 
Wat is goed onderhoud? Ik gooi er om de 12d nieuwe olie in, nieuw oliefilter, 1 keer p/j kleppen en nieuwe bougies. Af en toe nieuw luchtfilter. Verder gewoon blijven rijden. Al 200d km lang 🤪
Lekker hoor, haha. Ik ben van plan 1x alles per jaar te doen. Maar ik rijdt ook maar 10.000 per jaar waarschijnlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan