Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Hi team, vraagje ik heb mijn Hawk na enkele weken schoonmaken/poetsen en verschonen weer in elkaar kunnen zetten. (was door de vorige eigenaar flink verpest door achterstallig onderhoud) .

Nou draaide deze wel ok toen ik hem kocht, maar gister met het starten draait die +/- 800-1100 toeren maar zodra ik een beetje gas geef killed die, of als ik de choke maar een beetje uitzet killed die ook.
De carb van de voorste cilinder bewoog ook niet (gestart zonder filter om even te kijken hoe dat ging)

heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en misschien de gouden tip voor ik alles weer uit elkaar ga trekken?

PS. vlotterkamers zijn schoongemaakt, maar ben verder niet aan de afstelling of gasnaalden e.d. gekomen van de carb
 
Mijn motor is geloof ik echt een hoop ellende... allemaal achterstallig onderhoudt wat nu naar boven komt... :/ Ook op de meest vervelende momenten komt dit.

Hierna maar goed voor haar zorgen....

Niet te min.... ik baal echt serieus heel erg hoor...



Ohja vergeten bij te zeggen... komt waarschijnlijk niet door benzine. Jammer dat motors niet kunnen praten ook trouwens..... _O-
 
Mijn motor is geloof ik echt een hoop ellende... allemaal achterstallig onderhoudt wat nu naar boven komt... :/ Ook op de meest vervelende momenten komt dit.

Hierna maar goed voor haar zorgen....

Niet te min.... ik baal echt serieus heel erg hoor...

Achterstallig onderhoud is niet zo raar (in 27 jaar kan er best wat gebeuren; laat onverlet dat ook bij veel jongere machines het onderhoud slecht kan zijn)
Plus ervan is wel dat je nu zelf 'alles' gaat (moet) doen, of laten doen om dat bij te werken. En als je dat goed doet kun je er jaaaaren plezier van/mee hebben :}

Even terugkomend op de filmpjes: jouw NTV loopt (geluid) wel zoals een NTV hoort te lopen :)

Ohja vergeten bij te zeggen... komt waarschijnlijk niet door benzine. Jammer dat motors niet kunnen praten ook trouwens..... _O-

Die conclusie klopt niet :N ik hoop toch echt niet dat jouw monteur de conclusie heeft getrokken.

Je zie duidelijk dat je bij gasgeven een pluk zwarte walm uitblaast.
Dan krijgt de NTV echt veel te veel benzine (bij iets te veel zie je nog niks aan de uitlaatgassen); bedenk ook dat het luchtfilter er niet in zit; dat zorgt ook nog voor een armer mengsel. Met het filter erin wordt het nog veel rijker (rijker is te veel aan benzine); dan is het helemaal niet vreemd dat de bougies al na enkele km het opgeven.
Zitten die choke plunjertjes niet vast ? Dat verdenk ik met alle info nu het eerst...
 
Achterstallig onderhoud is niet zo raar (in 27 jaar kan er best wat gebeuren; laat onverlet dat ook bij veel jongere machines het onderhoud slecht kan zijn)
Plus ervan is wel dat je nu zelf 'alles' gaat (moet) doen, of laten doen om dat bij te werken. En als je dat goed doet kun je er jaaaaren plezier van/mee hebben :}

Even terugkomend op de filmpjes: jouw NTV loopt (geluid) wel zoals een NTV hoort te lopen :)



Die conclusie klopt niet :N ik hoop toch echt niet dat jouw monteur de conclusie heeft getrokken.

Je zie duidelijk dat je bij gasgeven een pluk zwarte walm uitblaast.
Dan krijgt de NTV echt veel te veel benzine (bij iets te veel zie je nog niks aan de uitlaatgassen); bedenk ook dat het luchtfilter er niet in zit; dat zorgt ook nog voor een armer mengsel. Met het filter erin wordt het nog veel rijker (rijker is te veel aan benzine); dan is het helemaal niet vreemd dat de bougies al na enkele km het opgeven.
Zitten die choke plunjertjes niet vast ? Dat verdenk ik met alle info nu het eerst...
Geen idee. hij gaat morgen Verder kijken. Maar hij vertelde ( vergeten te zeggen hier) dat als hij goed warm is hij veel rijker loopt ( te rijk) en dan kan wel eens kloppen.
 
De carb van de voorste cilinder bewoog ook niet (gestart zonder filter om even te kijken hoe dat ging)

Ik neem even aan dat je de zuiger bedoeld. (die zie je als je in de aanzuigbuis kijkt, met het luchtfilter eruit).
Die wordt bediend door vacuüm. Met het gashendel draai je een vlinderklepje open.
Wat wel eens voorkomt (NTV/Hawk is 20+ jaar oud) dat het rubber membraan scheurt (haarscheurtjes zijn genoeg) dan werkt het vacuüm slecht en wordt de zuiger niet / slecht omhoog getrokken. Je kunt het dekseltje bovenop de zuiger losdraaien dan kijk je op dat rubbermembraan; beetje voorzichtig eruit halen en goed controleren (met een felle lamp bv).
Trouwens die zuigertjes moeten soepel omhoog gaan (met vinger), en ook soepel terug (zit een veer in)
 
En nog een update gehad?

#nieuwsgierig :9
Helaas niet... anders had ik het jullie wel verteld :+ Duurt lang ja, maargoed.. ben ook niet de enige met een kapotte motor.
Voor woensdag kan ik hem wel weer halen, want hij gaat even met vakantie. :) Nja, hij loopt..... en rookt. Dus, als ie dan nog rookt, dan doe ik het er wel ff mee,.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Een NTV die rookt en zuipt. helaas mag geen extra motor.
Ik moet het maar houden bij m'n Duc.
Maar klinkt wel als beroerde ( verstopte )carburatie .
Mijn groene liep toen ik hem kocht als een manke die ook nog een een borrel teveel op had en een joint die verkeerd was gevallen. stationair direct afslaan en op toeren broddelen, als ie op temperatuur was liep hij ineens heel hoog op toeren en wilde niet terug.
Alles is goed gekomen na een grondige revisie van de carburateurs ( drie keer ultra soon en nieuwe membramen ).
Moet wel zeggen dat ie altijd duurder heeft gelopen dan de rode en nooit zo lekker als de rode, maar die had altijd gereden voor ik hem kocht. De groene had 5 jaar buiten gestaan.
 
Helaas niet... anders had ik het jullie wel verteld :+ Duurt lang ja, maargoed.. ben ook niet de enige met een kapotte motor.
Voor woensdag kan ik hem wel weer halen, want hij gaat even met vakantie. :) Nja, hij loopt..... en rookt. Dus, als ie dan nog rookt, dan doe ik het er wel ff mee,.
Ahké, wel ff vragen of die de choke plunjers ook in de handen heeft gehad denk ik. Zou lullig zijn als dat het gewoon is.
 
Van het weekend ook maar eens bezig geweest met het NTV spannetje...had nog wat spullen van Michiel wat nog gemonteerd moest worden...was wel beetje warm maar ventilator helpt wel in tuin..
Heel het achterrem gebeuren gewisseld..nu remt het weer eens een beetje..met klauw verwijderen viel de voering al deels van de plaatjes:X..kwaliteit was dus al niet veel..
Gelijk ook de radiateur gewisseld...mag wel met deze temperaturen...de keerringen van de Deauville vork beginnen ook al flink te zweten, da's dus het volgende project, nieuwe keerringen liggen al klaar..
 

Bijlagen

  • IMG-20200808-WA0012.jpeg
    IMG-20200808-WA0012.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 5
  • IMG-20200808-WA0014.jpeg
    IMG-20200808-WA0014.jpeg
    842 KB · Weergaven: 5
  • IMG-20200809-WA0026.jpeg
    IMG-20200809-WA0026.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 5
En de motor is er zo weer !! straks ophalen.

Carbs zijn gereinigd. Nieuwe bougies.. alweer _O- En, carterventilatie gereinigd, dat ding zat mook vol.
Als het goed is, laat ze mij nu niet gelijk weer binnen 2 week staan :+
Neem een borstel mee om bougies te reinigen of eventueel een setje bougies voor onderweg.
 
Van het weekend ook maar eens bezig geweest met het NTV spannetje...had nog wat spullen van Michiel wat nog gemonteerd moest worden...was wel beetje warm maar ventilator helpt wel in tuin..
Heel het achterrem gebeuren gewisseld..nu remt het weer eens een beetje..met klauw verwijderen viel de voering al deels van de plaatjes:X..kwaliteit was dus al niet veel..
Gelijk ook de radiateur gewisseld...mag wel met deze temperaturen...de keerringen van de Deauville vork beginnen ook al flink te zweten, da's dus het volgende project, nieuwe keerringen liggen al klaar..

Top!
 
Hi team, vraagje ik heb mijn Hawk na enkele weken schoonmaken/poetsen en verschonen weer in elkaar kunnen zetten. (was door de vorige eigenaar flink verpest door achterstallig onderhoud) .

Nou draaide deze wel ok toen ik hem kocht, maar gister met het starten draait die +/- 800-1100 toeren maar zodra ik een beetje gas geef killed die, of als ik de choke maar een beetje uitzet killed die ook.
De carb van de voorste cilinder bewoog ook niet (gestart zonder filter om even te kijken hoe dat ging)

heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en misschien de gouden tip voor ik alles weer uit elkaar ga trekken?

PS. vlotterkamers zijn schoongemaakt, maar ben verder niet aan de afstelling of gasnaalden e.d. gekomen van de carb

Heb je hem gesynchroniseerd?
Zijn de kleppen correct gesteld?
Lekt hij geen lucht langs de inlaatrubbers?
Zijn de bobines nog in goede staat?
 
Heb je hem gesynchroniseerd?
Zijn de kleppen correct gesteld?
Lekt hij geen lucht langs de inlaatrubbers?
Zijn de bobines nog in goede staat?
Ik ga hier vanavond weer aan verder, kleppen zijn goed gesteld, carb is niet opnieuw gesynched omdat deze wel liep voorheen. Heb de carbs alleen van buitenaf schoongemaakt en de vlotters nagekeken en die waren schoon.
Moet deze alsnog gesynched worden dan ?
Bobines kijk ik vanavond na.
 
Mijn bagage zit vast, voor een proefritje. Maandag naar limburg. Maar wil eerst kijken of het wel echt goed vast zit. Iniedergeval bij wat wiebelen gaat het niet ineens na 1 kant.
 
Bagage zat goed vast xD... 2 sjordbandjes links voor naar rechts achter en rechts voor naar links achter. En 2 van die elastieken... rechts voor onder de motor door links vast en visa versa. Sjordbanden ook vast gemaakt aan de handgreep achter. dus de elastieken trekken de tas wat naar mij toe en achter blijft dat dan wel klem zitten. Jaa lekker duidelijk.. maar 't bleef op z'n plek *O*
 
Bagage zat goed vast xD... 2 sjordbandjes links voor naar rechts achter en rechts voor naar links achter. En 2 van die elastieken... rechts voor onder de motor door links vast en visa versa. Sjordbanden ook vast gemaakt aan de handgreep achter. dus de elastieken trekken de tas wat naar mij toe en achter blijft dat dan wel klem zitten. Jaa lekker duidelijk.. maar 't bleef op z'n plek *O*
Ja moet goed kunnen. Slim om ff te testen, en veel plezier komende week en goede reis. Het weer is iig beter dan afgelopen week om op de motor weg te gaan
 
Na een rondje van 4327km en heel veel "hoogtemeters" zijn we weer thuis... Het was een feest om door de Alpen te dansen :], maar zo af en toe knap warm!
Door het relatief lage gewicht en uitstekende weggedrag van de NTV kom je prima berg op en af en heb je geen moment het gevoel dat je vermogen te kort komt! Genoten dus 8-)

20200811_142248.jpg
2020-aug-11-stelvio-1-1400-1430-IMG_5639.jpeg
 
Lekker gooi- en smijtfietsje voor dit soort werk. Jammer dat de Alpen niet wat dichterbij zijn. Ben vanochtend even door het vlakke IJssellandschap gereden. Alles tussen de 3-10m +NAP. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan