Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik had toen op de NTV een Bridgestone BT-023 in 110/70 R17, scheelt een boel qua sturen. :)
Zaten er bij mij ook onder nadat ik de Dunlop shit banden vervangen had.
Ook op de Deauville de orginele Michelin Macadam snel laten vervangen door Bridgestone. Laatste band op de Deauville was een Pilot Road van Michelin.
Heb de hele serie BT's van Bridgestone wel zo'n beetje gehad, iedere 10 tot 15000km nieuwe banden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Zaten er bij mij ook onder nadat ik de Dunlop shit banden vervangen had.
Ook op de Deauville de orginele Michelin Macadam snel laten vervangen door Bridgestone. Laatste band op de Deauville was een Pilot Road van Michelin.
Heb de hele serie BT's van Bridgestone wel zo'n beetje gehad, iedere 10 tot 15000km nieuwe banden.
Ik heb nu 14.000 weg op een setje bt45 van vorig najaar. En heb t idee nog zeker wel 10.000 te kunnen doen ermee
 
Ik heb nu 14.000 weg op een setje bt45 van vorig najaar. En heb t idee nog zeker wel 10.000 te kunnen doen ermee
Moet je wat harder gaan rijden en sneller door de bochten en ook later aan remmen voor een bocht :)
24 tot 28000 km is gemiddeld wel normaal en ik denk dat ik dat met mijn huidige NTV650 ook wel zal gaan halen.
Achter zit er net een nieuwe op die is 400km oud en voor gaat er volgend jaar een nieuwe op maar geen 110/70 R17 maar een 120/70 R17 BT-023
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Moet je wat harder gaan rijden en sneller door de bochten en ook later aan remmen voor een bocht :)
24 tot 28000 km is gemiddeld wel normaal en ik denk dat ik dat met mijn huidige NTV650 ook wel zal gaan halen.
Achter zit er net een nieuwe op die is 400km oud en voor gaat er volgend jaar een nieuwe op maar geen 110/70 R17 maar een 120/70 R17 BT-023
Ja, dat gaat wat lastig op de snelweg. Helaas is 90% of meer woon-werk kilometers. En dan krijg je die achterband ook niet meer rond gereden '(
 
Afgelopen weekend weer eens mijn NTV zijspan uitgelaten naar een Ratbikeclubtreffen..vooral op langere stukken snelweg lijkt het me zeker fijn wat meer vermogen en windbescherming te hebben..aan de andere kant kom ik ook gewoon goed mee met rest van het verkeer...en zoveel langere stukken rij ik tegenwoordig ook niet meer.
Ben weleens bezig geweest met een Deauville voor betrekkelijk weinig geld maar dat ging niet door..lijkt me wel leuk om in elk geval wel een keer te proefrijden..
Weet niet wat de wielbasis van een Deauville is maar de vorksprong is in elk geval groter dan een NTV dus dat zal weliets rustiger sturen..
 
Hoe hoog draait het toerental stationair bij jullie als de motor al even gereden heeft ? Bij mij 1500 toeren. Dat lijkt me normaal? Maar t klinkt zo wild.... :')
 
Hoort 1200 +/- 100rpm te zijn. En dat doet de mijne ook.

Je zou dus iets terug kunnen stellen (met goed warme motor) maar het is ook niet belachelijk hoog
 
Vandaag vrij, dus de fiets uit de schuur getrokken voor een klein tochtje langs de IJssel. Kleine stop om de schoonheid ff op de foto te zetten. :)

NTV01092020a.jpg
 
Wat ik slecht begrijpen kan, is dat de NTV’s zoals Defiduc omschrijft, echt rete-strak rijdende machientjes zijn (daarmee ben ik het 500% eens)…

Daarbij hebben ze een enorme bouwkwaliteit, zijn zeer onderhoudsvriendelijk, en ook (mits redelijk onderhouden) uiterst betrouwbaar…

En toch zijn ze NIET populair, in de zin van vraag (gewildheid) van de markt. Ze worden zelfs omschreven als ‘saai’ (terwijl andere, ‘spannender’ machientjes allang kapot gelopen zijn, of weggerot)

Wat is er saai aan een machientje wat nu al minimaal 28 jaar oud is, vaak (erg) veel km heeft gereden wat ze prima, eigenlijk ontzettend goed aankunnen (dat zegt heel veel over de kwaliteit ervan), en dan nog steeds in goede staat verkeert, en eigenlijk erg goedkoop en plezierig rijdt?

Wat is daar mis mee ?

Waarom is daar geen club o.i.d. van ?

Iemand ?

Retestrak sturen is relatief he ;)
Vind de Ntv eigenlijk maar een loom sturend geval. Wanneer je een keer op een echt strak sturende fiets hebt gezeten, zoals een Tuono of street triple, dan ontdek je wat echt strak sturen is 😁.
Voor mijn doeleinden is de ntv ovrrigens top, dagelijks woonwerk over de snelweg.
 
Twee mooie rode NTVs allebei in topvorm zo te zien.

Ik kan maar beter geen foto plaatsen van mijn werkpaardje. Al ziet die er niet eens zo gek uit voor z'n ervaring. Maar poetsen is er bij mijn gebruik niet bij.
 
Mijn NTV ziet er ook nog wel aardig uit hoor. Het is alleen jammer dat de vorige eigenaar met zilver heeft lopen spuiten en dat zit her en der... :/ En heb de uitlaat van een revere/hawk ? ipv een NTV. Niet dat, dat wat uitmaakt. Maar, vraag me af waarom.....
En, er zitten scheurtjes in de kappen van de achterkant waar de schroeven zitten. Dus hopelijk houd dat nog even vol.

Ohja, weten jullie trouwens hoe ik het zadel weer wat meer naar voren krijg ? Hij wiebelt zeg maar heen en weer... en ik merk dat ik nogal graag op mijn tank zit, en dan zit ik net op 't harde gedeelte van de zadel.... :+ ( oude foto )

WhatsApp Image 2020-06-12 at 15.03.32.jpeg
 
Mijn NTV ziet er ook nog wel aardig uit hoor. Het is alleen jammer dat de vorige eigenaar met zilver heeft lopen spuiten en dat zit her en der... :/ En heb de uitlaat van een revere/hawk ? ipv een NTV. Niet dat, dat wat uitmaakt. Maar, vraag me af waarom.....
En, er zitten scheurtjes in de kappen van de achterkant waar de schroeven zitten. Dus hopelijk houd dat nog even vol.

Ohja, weten jullie trouwens hoe ik het zadel weer wat meer naar voren krijg ? Hij wiebelt zeg maar heen en weer... en ik merk dat ik nogal graag op mijn tank zit, en dan zit ik net op 't harde gedeelte van de zadel.... :+ ( oude foto )

Bekijk bijlage 1539550
Je hebt gewoon een originele uitlaat, langer model kwam pas op de laatste NTV's (ergens rond 1995)
 
Mijn NTV ziet er ook nog wel aardig uit hoor. Het is alleen jammer dat de vorige eigenaar met zilver heeft lopen spuiten en dat zit her en der... :/ En heb de uitlaat van een revere/hawk ? ipv een NTV. Niet dat, dat wat uitmaakt. Maar, vraag me af waarom.....
En, er zitten scheurtjes in de kappen van de achterkant waar de schroeven zitten. Dus hopelijk houd dat nog even vol.

Ohja, weten jullie trouwens hoe ik het zadel weer wat meer naar voren krijg ? Hij wiebelt zeg maar heen en weer... en ik merk dat ik nogal graag op mijn tank zit, en dan zit ik net op 't harde gedeelte van de zadel.... :+ ( oude foto )

Bekijk bijlage 1539550
Waarschijnlijk zit je zadel er niet goed op.
 
Kunnen we een rood NTV-treffen organiseren. De korte uitlaat vind ik ook mooi. Die is rond '95 vervangen door de langere vanwege nieuwe geluidsnormen. De korte heeft inderdaad een wat luidere roffel. Ze zien er alledrie goed uit voor hun leeftijd!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan