Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Weet iemand trouwens welke olie en hoeveel? En meet je het niveau in de vork, of de CC's die je erin giet? En welke seals ik nodig heb als ik de poten aan wil pakken? Kan geen rocket science zijn maar heb t nog nooit gedaan 8-)
Ik heb de seals bij ik meen bij Ali besteld, zag er prima uit en je wil niet weten wat er allemaal toch uit China komt als je het hier besteld. ;-) Olie is bij iedere groothandel of olieboer te bestellen, dikte vind je wel ergens op dit forum, anders wil ik wel even op het flesje kijken, uitgebreide instructie vind je wel op youtube, ik heb het tooltje om de nieuwe seals erin te meppen bij Louis heb besteld, 41mm zo uit mijn hoofd, maar dat kan ook met universeel spul.
 
In de boeken staan diverse inhouden voor diverse bouwjaren..zal niet mega invloed hebben maar zou het wel opzoeken..
Zelfs met originele vorkseals heb ik (ook met andere Honda types) merkwaardige soms spontane lekkages meegemaakt...heb nu setje liggen met 3 voudige afdichtlip..eens kijken of dat uitmaakt, Michiel weet het merk nog wel. Hij had ook andere hoogwaardige liggen, waren die niet van SKF?
 
Geen idee, ik laat banden altijd doen bij de eenmanszaak in t dorp. Zal vast een tientje of misschien wel 2 goedkoper kunnen maar geen gezeur en ken die man ook al heel lang, dus vind t wel prima.

mag ik vragen bij welke zaak het is?

en er zit veel verschil qua prijs als ik online bandjes koop ben ik €184 kwijt en dan nog €40 voor het monteren.
en bij motopoort heb ik opgevraagd ben ik €320 incl kwijt.
 
Paul's motoren in Reeuwijk.

Ik heb zelf de velgen gedemonteerd en weggebracht. Paar dagen later weer opgehaald. Betaalde een jaar terug €276 voor een BT45 voor en achter.
 
mag ik vragen bij welke zaak het is?

en er zit veel verschil qua prijs als ik online bandjes koop ben ik €184 kwijt en dan nog €40 voor het monteren.
en bij motopoort heb ik opgevraagd ben ik €320 incl kwijt.


en voor de voorvork om ze op de plek te krijgen heb ik een oud kit tube gebruikt dat paste er goed omheen.
let wel goed op dat je alles weer terug zet, en niet zoals mij helemaal in elkaar en dan erachter komen dat je een ring vergeet kan alles weer terug af....
was voor mij ook de eerste keer maar was niet heel moeilijk staan goede filmpjes met uitleg op youtube
 
Ik heb de seals bij ik meen bij Ali besteld, zag er prima uit en je wil niet weten wat er allemaal toch uit China komt als je het hier besteld. ;-) Olie is bij iedere groothandel of olieboer te bestellen, dikte vind je wel ergens op dit forum, anders wil ik wel even op het flesje kijken, uitgebreide instructie vind je wel op youtube, ik heb het tooltje om de nieuwe seals erin te meppen bij Louis heb besteld, 41mm zo uit mijn hoofd, maar dat kan ook met universeel spul.

Er komt wel veel uit China, maar er zit nogal een verschil in of je een Europees bedrijf er tussen hebt dat de Quality Control doet en eisen stelt, of dat de Chinezen het zelf maken tegen de laagste specs. Zelfs in een keerring zit de nodige engineering qua materialen en toleranties, en helaas zijn er ook de nodige Chinese bedrijven die simpelweg copy+paste doen zonder die kennis.

In de boeken staan diverse inhouden voor diverse bouwjaren..zal niet mega invloed hebben maar zou het wel opzoeken..
Zelfs met originele vorkseals heb ik (ook met andere Honda types) merkwaardige soms spontane lekkages meegemaakt...heb nu setje liggen met 3 voudige afdichtlip..eens kijken of dat uitmaakt, Michiel weet het merk nog wel. Hij had ook andere hoogwaardige liggen, waren die niet van SKF?
Die set heb ik inderdaad van SKF:
skf_oliekeerringen_en_stof_kappen_set_1_1_1_1_1_1_1.jpg

Kost wat, maar dan heb je ook wat :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motor maar even aan de lader geslingerd, kijken wat hij strakt doet. Hij startte weer moeilijk :/ Na gas bijgeven ging die wel aan en dat ff paar keer herhalen, choke eraf en niks aan de hand. Rijdt verder ook wel goed. Maar, als het de accu niet blijkt te zijn, ben ik er wel lichtelijk klaar mee.
 
Net 35 km gereden. Weer aangezet na 3 kwartier stilstaan en aan de lader, hij starte redelijk gelijk. Tijdens rijden ook nog ff aan uit en toen starte die meteen. ( Logisch )

Ga morgen even starten zonder choke ( koud ) kijken hoe hij het daarop doet. Ben verplicht om met de motor naar het werk te gaan morgen, dus hopelijk laat hij me niet staan...................... :/ Want, 3x is scheepsrecht.
 
Overigens niet ondenkbaar dat je accucellen beschadigd zijn als je hem een keer (of meerdere keren) helemaal leeg getrokken hebt met starten.
 
?? Wat bedoel je allemaal. Hij is nog nooit helemaal leeggetrokken tijdens het starten.

Hij rookt niet ? Hij loopt gewoon prima. Starten is gewoon weer een kwaaltje.
 
Eh, tijdje geleden had je toch last van vervuilde bougies (onverbrand mengsel). Had volgens mij nog niet gelezen wat daar de directe oorzaak van was, of ik heb er overheen gelezen, kan ook. :)

Maar loopt de startmotor enig zins moeizaam rondt dan of wil hij gewoon niet aanslaan? Maar accu is ook simpel door te meten, als het voltage te veel zakt tijdens het starten kun je de accu weggooien. En het had gekund dat de accu kapot is gegaan door meervoudig starten, maar kan ook gewoon oud zijn of gewoon een slecht ding als die nog wel aardig nieuw is (het kan allemaal :+)
 
Er komt wel veel uit China, maar er zit nogal een verschil in of je een Europees bedrijf er tussen hebt dat de Quality Control doet en eisen stelt, of dat de Chinezen het zelf maken tegen de laagste specs. Zelfs in een keerring zit de nodige engineering qua materialen en toleranties, en helaas zijn er ook de nodige Chinese bedrijven die simpelweg copy+paste doen zonder die kennis.


Die set heb ik inderdaad van SKF:
skf_oliekeerringen_en_stof_kappen_set_1_1_1_1_1_1_1.jpg

Kost wat, maar dan heb je ook wat :Y
Topmerk! En dat weet ik na enkele decennia de inkoop bij een groothandel in automaterialen verzorgd te hebben, zeer belangrijk blijft dat de poten mooi glad zijn en geen pitting hebben of ergens een braam, anders zijn die van SKF er ook zo aan.
 
Mijn NTV besloot tijdens het sleutelen op z'n zij te gaan liggen 8)7, met de tank tegen de stalen poot van de werkbank .
Vandaar de vraag: heeft iemand nog een NTV / revere tank liggen waar ie vanaf wil? Kleur onbelangrijk en kleine deukjes geen bezwaar!
Pffff... dan heb je even pech :/
 
Goedenavond ik zoek ff hulp.
Ben opzoek naar nieuwe bandjes heb nog nooit motorbandjes gekocht dus kan het nergens mee vergelijken. Maar er zijn zoveel soorten meningen.

Ben dus opzoek naar betaalbare bandjes. Gaat eigenlijk voornamlijk om achter en eventueel voor. en die goede grip bij natwegdek hebben

Wat zijn jullie goede ervaringen?( maxxis promaxx 6102 of 6103, bridgestone bt45)

Sorry voor de heel late (te late?) reactie.
Bridgestone bt45 bevallen goed; op dat cuppen van de voorband na dan.

Maar ik heb nu de Maxxis Promaxx voor en achter erop (gekocht omdat ik Maxxis Premitra op mijn auto heb; en die bevallen heel erg goed). Absoluut geen spijt van; goede banden (uitstekend grip, ook bij nat weer (!); en géén last van cuppen. Absolute aanrader. Komen ook tzt op mijn andere motor (bmw r1100rt)
 
Weet iemand trouwens welke olie en hoeveel? En meet je het niveau in de vork, of de CC's die je erin giet? En welke seals ik nodig heb als ik de poten aan wil pakken? Kan geen rocket science zijn maar heb t nog nooit gedaan 8-)

Eigenlijk hoort er 10w in; maar gezien dat niet leverbaar is van Procycle (Louis), de Procycle 10w20 vorkolie erin gedaan; werkt goed 👍
En met een maatbekertje per vorkpoot 405ml erin gedaan.

Die vorkpoten haal je best gemakkelijk uit en weer in elkaar; ik heb er geen speciaal gereedschap voor nodig gehad. Alleen een inbussleutel dop 17mm.
 
Net 35 km gereden. Weer aangezet na 3 kwartier stilstaan en aan de lader, hij starte redelijk gelijk. Tijdens rijden ook nog ff aan uit en toen starte die meteen. ( Logisch )

Ga morgen even starten zonder choke ( koud ) kijken hoe hij het daarop doet. Ben verplicht om met de motor naar het werk te gaan morgen, dus hopelijk laat hij me niet staan...................... :/ Want, 3x is scheepsrecht.

Sorry Malissa, maar een NTV hoort niet ‘redelijk’ te starten; dan is er iets mis. Bij mijn NTV hoef ik bij wijze van spreken maar naar de startknop te kijken en ze loopt al. Ook als de accu niet meer zo sterk is.

Een paar berichten terug heb je nog filmpjes hier neergezet; bij gasgeven zag je duidelijk een zwarte rookpluim. Dat is niet goed; dan krijgt ze veel te veel benzine. Dat moet je na (laten) kijken!
 
Net 35 km gereden. Weer aangezet na 3 kwartier stilstaan en aan de lader, hij starte redelijk gelijk. Tijdens rijden ook nog ff aan uit en toen starte die meteen. ( Logisch )

Ga morgen even starten zonder choke ( koud ) kijken hoe hij het daarop doet. Ben verplicht om met de motor naar het werk te gaan morgen, dus hopelijk laat hij me niet staan...................... :/ Want, 3x is scheepsrecht.
Die van mij start ook niet zonder choke (denk ik iig). Dus weet niet of dat nou het streven moet zijn. Koude start met choke open, dan choke half dicht. In de zomer eind vd straat choke helemaal dicht, in de winter wat langer open houden.
 
Hij starte vanochtend wel weer gewoon normaal. Dus, geen idee wat het was. Hij had die dag wel de heletijd in de zon gestaan, zo'n 7 uur lang.
 
Sorry Malissa, maar een NTV hoort niet ‘redelijk’ te starten; dan is er iets mis. Bij mijn NTV hoef ik bij wijze van spreken maar naar de startknop te kijken en ze loopt al. Ook als de accu niet meer zo sterk is.

Een paar berichten terug heb je nog filmpjes hier neergezet; bij gasgeven zag je duidelijk een zwarte rookpluim. Dat is niet goed; dan krijgt ze veel te veel benzine. Dat moet je na (laten) kijken!
Dat is allang opgelost... :)
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Mijn NTV besloot tijdens het sleutelen op z'n zij te gaan liggen 8)7, met de tank tegen de stalen poot van de werkbank .
Vandaar de vraag: heeft iemand nog een NTV / revere tank liggen waar ie vanaf wil? Kleur onbelangrijk en kleine deukjes geen bezwaar!
heb ik nog wel liggen pb me maar even bij interesse
 
Terug
Bovenaan Onderaan