Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Het is wel aan te raden om eventuele lak er eerst af te schuren.
Wat ik bij sommige delen heb gedaan is blank maken en dan een flinke laag poeder er op doen en dan lijm er op en dan aan de anderenkant van de breuk precies het zelfde.
Maar dit gaat alleen als de passing niet heel erg vlak hoeft te zijn.
Wat ik ook wel heb gedaan is de delen 1mm van elkaar leggen (stukje schilderstape er achter plakken) dan de breuk opvullen met poeder en dan de lijm er over.
 
Ik weet niet of je een Ratbike hebt waar dat prima op kan staan, maar als ik je beschrijving zo lees wordt het een nog een klusje om het passend te krijgen. Je hebt dus een collector op de oude demper zitten? De eerste poging om iets anders te bouwen was voor mij een oude originele ducati demper van een monster. Dat is een reflectiedemper met een aluminium huls maar met een RVS achterkant. Als je de collector van de originele honda demper af slijpt, zou je die op de demper van de monster kunnen vastlassen. Dat werkte prima. Zag er alleen nog niet zo mooi uit.
Ik heb nu even geen tijd maar kan wel weer eens een demper klaar maken voor een NTV of een Hawk. Ik heb de mallen voor die fietsen nog liggen. Alleen of-the-shelf collectoren heb ik niet meer. Die moet ik dan zelf weer maken.
Defi, heb jij in jouw werkplaats verzameling niet nog een originele hawk bochtenset liggen ? ik heb mijne te kort afgeslepen en geen las apparaat of mogelijkheid tot lassen
 
vraagje passen de binnen poten van de voorvork van een deauville ook in een ntv 650 voorvork.
die van mij hebben wat pitten in het chroom.
voor een ntv zijn ze slecht te vinden dus dacht ik als ze van een deauville ook passen word het zoek gebied wat groter.
 
Defi, heb jij in jouw werkplaats verzameling niet nog een originele hawk bochtenset liggen ? ik heb mijne te kort afgeslepen en geen las apparaat of mogelijkheid tot lassen
Je kunt ook de NTV bochten nemen. Deze zijn iets langer, maar kun je eenvoudig afzagen/afslijpen tot de juiste maat. Specifiek voor een Hawk zijn ze moeilijk te vinden, maar voor een NTV valt het nog mee.
Achterste heb ik nog wel liggen, voorste zit op mijn Hawk :+
 
Na nog geen anderhalf jaar ben ik klaar met mijn revere, hij heeft mij trouw gediend.
Ik wil toch overstappen naar een nog lichtere motorfiets.
Heb je interesse .. een pb tje....
 

Bijlagen

  • IMG_20210123_144945.jpg
    IMG_20210123_144945.jpg
    205,3 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20210312_171811.jpg
    IMG_20210312_171811.jpg
    173,9 KB · Weergaven: 30
  • IMG_20200418_153749.jpg
    IMG_20200418_153749.jpg
    200 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20210221_150447.jpg
    IMG_20210221_150447.jpg
    296,1 KB · Weergaven: 31
Goeie tip !
Dat ga ik proberen 👍
Bedankt; en ik laat uiteraard weten of die knop daarmee wel blijft vastzitten
Nou, helaas…

Ook met die speciale lijm: niks. Na het vastlijmen blijft die goed zitten; heb er met de hand kracht op gezet; en dan verbuig je zelfs dat voetje waar het op gelijmd zit; maar bij het plaatsen, breekt hij meteen weer af. Heb het nu maar opgelost met een ty-wrap. Krijg je dat zij deksel er niet gemakkelijk meer af, maar dat moet dan maar.
 
Dan misschien met iets van glasvezel matjes eromheen iets proberen? Meer oppervlakte creeeren. Er is niet heel veel ruimte, maar het hoeft ook niet mooi omdat je het niet ziet
 
Hallo Allemaal.
Heb een nog een uitlaat in de aanbieding ,
Ook heb ik nog een origineel achterlicht,
Ben op zoek naar een iets schuiner collector , zodat uitlaat iets meer omhoog loopt.
Groet Michel.
Screenshot_20210412-163400_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20210412-163400_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20210408-152725_Samsung Internet.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal, volgens mij heb ik me hier ooit een keer gemeld en een keer een vraag gesteld en het lijkt erop dat het daarbij blijft wat de NTV van mijn vriendin gaat in de verkoop. Mocht iemand dus iemand kennen die nog een betrouwbare en daarnaast goed onderhouden ntv zoekt, let me know. Ze is niet zo gelikt als sommige ntv en Hawk hier en ze heeft al wat van de wereld gezien maar starten doet ze met een stelling van de startknop en rijden gaat nog steeds heerlijk.
 

Bijlagen

  • IMG_20210707_200953.jpg
    IMG_20210707_200953.jpg
    708,8 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20210713_222548.jpg
    IMG_20210713_222548.jpg
    389,6 KB · Weergaven: 11
Hoi Allemaal, volgens mij heb ik me hier ooit een keer gemeld en een keer een vraag gesteld en het lijkt erop dat het daarbij blijft wat de NTV van mijn vriendin gaat in de verkoop. Mocht iemand dus iemand kennen die nog een betrouwbare en daarnaast goed onderhouden ntv zoekt, let me know. Ze is niet zo gelikt als sommige ntv en Hawk hier en ze heeft al wat van de wereld gezien maar starten doet ze met een stelling van de startknop en rijden gaat nog steeds heerlijk.
Skoon! Ze blijven gaan he... 8-)
 
Net als bij mij, een revere met een zwarte bodykit waar geen revere op staat 8-)

Welke kleur had deze origineel?
Yes indeed!
Pimpelpaars... mooie periode-correcte kleurstelling, maar hij verkocht daarmee niet. Destijds had ik hem al helemaal technisch aangepakt, maar de biedingen bleven steken rond die van een afgeragde NTV. Dus nieuw zadel, nieuw lakwerk, technisch was hij al goed, nu kan hij gewoon tegen een reëel bedrag weg.
 
Yes indeed!
Pimpelpaars... mooie periode-correcte kleurstelling, maar hij verkocht daarmee niet. Destijds had ik hem al helemaal technisch aangepakt, maar de biedingen bleven steken rond die van een afgeragde NTV. Dus nieuw zadel, nieuw lakwerk, technisch was hij al goed, nu kan hij gewoon tegen een reëel bedrag weg.
Oh, check, het was die paarse. Ja ik vind hem zo ook veel mooier, en dat heeft weinig te maken met het feit dat de mijne ook zwart is, die bodykit kreeg ik er toevallig bij bij mijn witte.
 
Hier is weer een NTV klaar, lekker vers in de lak en technisch helemaal aangepakt *O*

Purple2Black-1.jpg

Purple2Black-2.jpg

Purple2Black-3.jpg

Purple2Black-4.jpg

Purple2Black-5.jpg
Wow. Dat heb je weer fraai gedaan Michiel!
De strakke tankstickers vind ik een grote verbetering t.o.v. de mijne met van die kakelbonte kleuren.
(Ze zitten helaas onder de vernis dus ik kan ze er niet afhalen.)
Zo moet je hem toch makkelijk kunnen verkopen. Benieuwd wat hij gaat opbrengen.
Misschien een klein puntje op de i.
Het lijkt erop (foto 3, maar ik weet niet of ik dat goed zie) dat je voor-knippers een beetje hangen.
Als dat zo is, kan je ze voorzichtig omhoog buigen.
Je zou verwachten dat het massief rubber is waar je niks aan kan doen, maar er zit een aluminium (buigbaar) pijpje in.
 
Wow. Dat heb je weer fraai gedaan Michiel!
De strakke tankstickers vind ik een grote verbetering t.o.v. de mijne met van die kakelbonte kleuren.
(Ze zitten helaas onder de vernis dus ik kan ze er niet afhalen.)
Zo moet je hem toch makkelijk kunnen verkopen. Benieuwd wat hij gaat opbrengen.
Misschien een klein puntje op de i.
Het lijkt erop (foto 3, maar ik weet niet of ik dat goed zie) dat je voor-knippers een beetje hangen.
Als dat zo is, kan je ze voorzichtig omhoog buigen.
Je zou verwachten dat het massief rubber is waar je niks aan kan doen, maar er zit een aluminium (buigbaar) pijpje in.
Thanks! Op naar de volgenden ;)
Eventueel heb ik deze stickersets ook te koop, ik heb een paar sets laten maken en heb setjes in zwart, zilver en oranje op voorraad.

Goed punt, ga ik even aanpakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Eindelijk de velgen en het spuitwerk eens naast elkaar kunnen houden. Aardig goede match :Y

Orange-Black-Velg.jpg


En de AfriHawk eens naast de nu-zwarte beauty kunnen zetten, de Beauty and the Beast

Beauty-and-the-Beast.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan