Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Blijft lachen die AfriHawk 8-)
Zeker, heerlijk speelgoed! Ik speel nog wel met het idee de kont aan te pakken, want deze zit is niet comfortabel. Niet een beetje "niet zo zeuren" niet comfortabel, maar serieus arelaxt :X dan moet er alleen zoveel meer aangepast worden...
 
  • Haha
Waarderingen: KvM
En de volgende Hawk staat ook weer op de pootjes *D

BlackHawkUp.jpg


Met een heel lijstje aan upgrades:
- Vers gespoten lakdelen (metallic zwart)
- Gepolijste vorkpoten
- Nieuwe achtertandwielrubbers
- Grote beurt met kleppen
- Motorblokdeksels en kleppendeksel zwart gepoedercoat
- Breed ABM stuur
- Kleine cat-eye knipperlichten
- Alle vloeistoffen vervangen
> Olie + filter
> Koelvloeistof
> Remvloeistof voor + achter
> Voorvork olie (10)
- Remklauwen voor + achter gereinigd
- Voorremblokken vervangen
- Kleppen gesteld
- Carburateurs synchroon gesteld
- Achterwiellagers gereinigd en gesmeerd
- Transmissierubbers in de tandwieldrager vervangen
- Remhendel en koppelingshendel vervangen
- Werking radiatorfan + schakelaar gecontroleerd
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Wie heeft voor mij nog 1 van die plastic doppen die in het frame zitten?
Ik bedoel die ter hoogte van de enkels als je op de NTV zit; die afdek doppen voor de bouten
van de swingarm.
Die zaten beide al los (”tandjes” aan de binnenkant van die dop waren al voor het grootste deel weg) en 1 ervan blijkbaar zo los dat deze onderweg vakantie aan het vieren is gegaan.

Dus ’mis’ ik er 1. Die wil ik er wel graag weer in, twee stuks mag ook.

Ik hoor graag wie nog voor mij die dop (of doppen) voor mij heeft. Als het een beetje in buurt van mijn woonplaats is (Enschede) haal ik ze op, maar als dat erg ver is en je zou ze willen verzenden betaal ik dat uiteraard, naast de doppen zelf natuurlijk.

Mag ook per pb.

Bedankt vast.
Mvrgr Robert
 

Bijlagen

  • 9E747EF2-28AD-48B5-AC24-1C7D9D8B7025.jpeg
    9E747EF2-28AD-48B5-AC24-1C7D9D8B7025.jpeg
    283 KB · Weergaven: 6
Goedemorgen,

Wie heeft voor mij nog 1 van die plastic doppen die in het frame zitten?
Ik bedoel die ter hoogte van de enkels als je op de NTV zit; die afdek doppen voor de bouten
van de swingarm.
Die zaten beide al los (”tandjes” aan de binnenkant van die dop waren al voor het grootste deel weg) en 1 ervan blijkbaar zo los dat deze onderweg vakantie aan het vieren is gegaan.

Dus ’mis’ ik er 1. Die wil ik er wel graag weer in, twee stuks mag ook.

Ik hoor graag wie nog voor mij die dop (of doppen) voor mij heeft. Als het een beetje in buurt van mijn woonplaats is (Enschede) haal ik ze op, maar als dat erg ver is en je zou ze willen verzenden betaal ik dat uiteraard, naast de doppen zelf natuurlijk.

Mag ook per pb.

Bedankt vast.
Mvrgr Robert
Eventueel 3D laten printen? ik heb wel een rear wiel kap gevonden voor de NTV650 die 3D geprint is.
 
Gisteren olie en oliefilter vervangen. Cardan olie vervangen en remvloeistof voor en achter vervangen.
Kunnen we weer wat kilometers maken.
 
Vraagje:
De dagteller van mijn NTV Revere (RC33, 1992) is stuk. Ik kan het hele zwikkie vervangen door een speedometer+dag+totaal teller van een 1998-2001 Deauville (RC47). Vraag is: zou dat passen, in de bestaande behuizing van de RC33 NTV? (ik moet die RC47 teller nog bestellen, maar wil weten of het zin heeft). Thanks.
Naschrift: Betreft dus vervanging van binnenwerk (wijzerplaat plus tellers). Niet van behuizing zelf.
Naschrift 2: It's not gonna work. De RC47 heeft de de knop voor op '0' zetten aan de voorkant, de RC33 aan de zijkant. Binnenwerk van een Hawk GT zou wel uitwisselbaar zijn met RC 33 denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Wie heeft voor mij nog 1 van die plastic doppen die in het frame zitten?
Ik bedoel die ter hoogte van de enkels als je op de NTV zit; die afdek doppen voor de bouten
van de swingarm.
Die zaten beide al los (”tandjes” aan de binnenkant van die dop waren al voor het grootste deel weg) en 1 ervan blijkbaar zo los dat deze onderweg vakantie aan het vieren is gegaan.

Dus ’mis’ ik er 1. Die wil ik er wel graag weer in, twee stuks mag ook.

Ik hoor graag wie nog voor mij die dop (of doppen) voor mij heeft. Als het een beetje in buurt van mijn woonplaats is (Enschede) haal ik ze op, maar als dat erg ver is en je zou ze willen verzenden betaal ik dat uiteraard, naast de doppen zelf natuurlijk.

Mag ook per pb.

Bedankt vast.
Mvrgr Robert
Volgens mij heb ik die doppen liggen. Stuur maar ff pb
 
  • Leuk
Waarderingen: RTMK
Denk dat er wel wat tellersetjes oa. op Marktplaats te koop staan voor niet al te veel, makkelijkste manier ws.
Ik heb niks meer liggen,, misschien andere hier nog wel, succes!
 
Kan iemand me een link bezorgen van de evoluties van deze NTV's?
Ik zie dat er modellen zijn met clip-ons, andere met een stuur. Ik zoek een modelletje met stuur.
Sinds wanneer hebben ze dat?
Alvast bedankt voor de tips...
 
Hoi dames en heren,

Ik heb afgelopen zondag een impuls aankoop gedaan, er staat nu bij ons een NTV 650 in de garage. Ik was al bekend met de motor en dacht hé deze is goedkoop en kan ik mooi wat aan klussen om hem weer goed op de weg te krijgen. Mijn vader en ik erg blij, hij wou stiekem al langer een NTV in de garage hebben staan, maar het kwam er maar niet van.

Lang verhaal kort, de motor loopt, maar heeft wat onderhoud nodig. Vloeistoffen vervangen, keerringen, kleppen stellen etc.

Nu ben ik op zoek naar enkele dingen:
  • Werkplaatshandboek (pdf als het kan)
  • Originele demper of sportdemper met db killer of e-keur
  • Rubber voor onder de tank, wat tussen het frame zit
Als iemand één van deze dingen heeft liggen dan hoor ik het graag!
IMG_20210824_193304.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Kan iemand me een link bezorgen van de evoluties van deze NTV's?
Ik zie dat er modellen zijn met clip-ons, andere met een stuur. Ik zoek een modelletje met stuur.
Sinds wanneer hebben ze dat?
Alvast bedankt voor de tips...

De NTV650 Revere van 1988-1991/1992 is voorzien van clip-ons en heeft Revere op de tank
De NTV650 (zonder 'Revere') van 1992-1997 is voorzien van stuur en heeft NTV op de tank

De Revere heeft een paar pk meer vermogen, maar ziet er vaak wat ouderwetser uit. Ze zijn om te bouwen, je kunt de bovenste kroonplaat van de NTV op de Revere zetten, dan steken de vorkpoten alleen 3-4cm door. Je zit daarbij ook met het kastje van de zekeringen, deze zit bij de Revere op het stuur gemonteerd (onder het zilverkleurige dekseltje) en moet dan een andere plaats krijgen.
 
Hoi dames en heren,

Ik heb afgelopen zondag een impuls aankoop gedaan, er staat nu bij ons een NTV 650 in de garage. Ik was al bekend met de motor en dacht hé deze is goedkoop en kan ik mooi wat aan klussen om hem weer goed op de weg te krijgen. Mijn vader en ik erg blij, hij wou stiekem al langer een NTV in de garage hebben staan, maar het kwam er maar niet van.

Lang verhaal kort, de motor loopt, maar heeft wat onderhoud nodig. Vloeistoffen vervangen, keerringen, kleppen stellen etc.

Nu ben ik op zoek naar enkele dingen:
  • Werkplaatshandboek (pdf als het kan)
  • Originele demper of sportdemper met db killer of e-keur
  • Rubber voor onder de tank, wat tussen het frame zit
Als iemand één van deze dingen heeft liggen dan hoor ik het graag!Bekijk bijlage 1668983

Gefeliciteerd, leuk! *D

- Werkplaatshandboek in pdf kan ik je wel mailen
- Rubber voor onder de tank heb ik nieuw op voorraad (en vanuit m'n webshop gegshop.nl kan ik alle onderdelen leveren)

Veel rijplezier!
 
Misschien wordt het tijd om een soort "NTV / Revere" club op te richten...

Aangezien het hele duurzame machientjes zijn (de overgrote meerderheid van wat ooit is geleverd rijdt nog) denk ik dat er misschien nog best wel belangstelling voor is.

Dus: genoeg animo, dan wil ik wel eens kijken wat er in die zin mogelijk is !
Ik zie de reacties wel tegemoet; mag uiteraard ook per pb
 
Wat had je daarbij in gedachten? Er zitten hier wel een paar mensen die het NTV virus een beetje te pakken hebben geloof ik, ik rij er vooral gewoon lekker goedkoop op met veel plezier en betrouwbaarheid. Maar als er animo is ben ik ook wel benieuwd hoor 8-)
 
Wat had je daarbij in gedachten? Er zitten hier wel een paar mensen die het NTV virus een beetje te pakken hebben geloof ik, ik rij er vooral gewoon lekker goedkoop op met veel plezier en betrouwbaarheid. Maar als er animo is ben ik ook wel benieuwd hoor 8-)
Een soort club(je) van NTV rijders, dat bedoel ik ermee. Beetje vergelijkbaar met de Deauville club.

Door de enorme bouwkwaliteit rijden, terwijl het allemaal al best oude machientjes zijn, er nog veel van rond. Vrijwel iedereen die er een heeft is erg enthousiast over de NTV / Revere, of die er ooit een gehad heeft denkt er met plezier aan terug, of heeft (hoor je ook vaak) spijt dat die NTV weg is gedaan.
Ja het is geen flitsende machine, maar hij (zij) doet wat die moet doen, en dat doet ze erg goed.

Misschien eerst een soort bijeenkomst van NTV / Revere rijders ?
 
Er is ooit in een ver verleden een rondritje georganiseerd vanuit hier..(topic 1 ws. ) dat was wel leuk..
Een samenzijn kan ook wel eens georganiseerd worden lijkt me ..ergens aan zee bv of een eetgelegenheid oid
 
Een soort club(je) van NTV rijders, dat bedoel ik ermee. Beetje vergelijkbaar met de Deauville club.

Door de enorme bouwkwaliteit rijden, terwijl het allemaal al best oude machientjes zijn, er nog veel van rond. Vrijwel iedereen die er een heeft is erg enthousiast over de NTV / Revere, of die er ooit een gehad heeft denkt er met plezier aan terug, of heeft (hoor je ook vaak) spijt dat die NTV weg is gedaan.
Ja het is geen flitsende machine, maar hij (zij) doet wat die moet doen, en dat doet ze erg goed.

Misschien eerst een soort bijeenkomst van NTV / Revere rijders ?
Goed idee, máár ik zou er niet aan beginnen tenzij je van plan bent het zelf de nodige jaren te trekken ;) heel veel verenigingen hebben moeite om besturen etc. te vinden en worden daarom opgeheven.

Gewoon informeel samenkomen, een aantal keren per jaar en op verschillende locaties, altijd leuk!
Ik ga met bedrijf+motoren verhuizen richting Apeldoorn, op de nieuwe locatie kan ik prima een keer (/aantal keer) een Meet&Greet organiseren, met alle plezier.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Da's jammer voor mij Michiel, je zat lekker dichtbij ;) ..
Maar als je 10 man/vrouw bijelkaar krijgt is het al heel wat , maar ook voldoende denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan