Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12


Geef je hier op voor de NT(V) Meetup voor 07 mei!
 
Even ter info: m'n Hawk staat te koop.
3 motoren in de garage is 1 teveel...
Hawk GT 1988 (2).jpg
 
Heeft iemand een idee hoeveel olie er in een ntv voorvork gaat of hoe groot de luchtkamer is?

Ik heb in mijn caferacer een ntv voorvork en net de keerringen vervangen maar nu word het tijd voor de olie....
 

Geef je hier op voor de NT(V) Meetup voor 07 mei!
Waar zijn alle NTVr's en Hawkers gebleven hier?
:)
 
Heeft iemand een idee hoeveel olie er in een ntv voorvork gaat of hoe groot de luchtkamer is?

Ik heb in mijn caferacer een ntv voorvork en net de keerringen vervangen maar nu word het tijd voor de olie....
Ligt eraan welke NTV. Is het de NTV of de Revere? Hoeveel weet ik niet, wel dat de vorken verschillend zijn qua lengte
 

Uiteraard! :+

Een ntv maar ik heb geen idee van het bouwjaar.
Dat is de belangrijkste vraag... ;)

Het antwoord zul je hier moeten vinden:
J model . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182 mm
K, M and P models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123mm
S and T models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 mm
Oil capacity
J model . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 405 cc
K, M and P models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 466 cc
S and T models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 482 cc

J = 1988
K = 1989
L = 1990
M = 1991
N = 1992
P = 1993
R = 1994
S = 1995
T = 1996
 
Daar was ik al bang voor,ik heb echt geen idee.
Ik neem het gemiddelde maar ,denk ik...

Hoe lang is je voorvork in totaal? De Revere vorken (1988-1992) zijn langer dan de NTV650 vorken (1993-1996), dus daaraan kunnen we het zien.
De NTV650 1993-1996 binnenpoten zijn 597mm, zijn jouw poten langer dan heb je een Revere voorvork. Op de lengte na zijn ze verder volledig identiek.
 
Michiel, ik kan er zaterdag helaas niet bij zijn. Ik heb de kids dan.
Ik wens jullie wel veel plezier en hopelijk knap weer voor de meeting! Volgende keer ben ik er bij.
 
Hoe lang is je voorvork in totaal? De Revere vorken (1988-1992) zijn langer dan de NTV650 vorken (1993-1996), dus daaraan kunnen we het zien.
De NTV650 1993-1996 binnenpoten zijn 597mm, zijn jouw poten langer dan heb je een Revere voorvork. Op de lengte na zijn ze verder volledig identiek.
Het zijn zeker weten ntv poten maar geen idee van een bouwjaar.
Ik heb ze in 2012 gekocht van iemand die een ntv ging strippen.
 
aan de heren NTV650 techneuten een vraag.
Na twee jaar stil te hebben gestaan het werkezeltje weer van stal gehaald. Motortje start met choke erop en blijft ongeveer een minuut of 5 lopen en valt daarna stil.
Choke eraf motor valt stil
Gas geven motor valt stil
NIeuwe bougies en verse benzine, geen verschil.
Carberateurs zien er schoon uit, ik zou deze nog eens extra kunnen reinigen

Vergis ik me, is dit een gevalletje teveel lucht en/of te weing brandstof...!?
 
aan de heren NTV650 techneuten een vraag.
Na twee jaar stil te hebben gestaan het werkezeltje weer van stal gehaald. Motortje start met choke erop en blijft ongeveer een minuut of 5 lopen en valt daarna stil.
Choke eraf motor valt stil
Gas geven motor valt stil
NIeuwe bougies en verse benzine, geen verschil.
Carberateurs zien er schoon uit, ik zou deze nog eens extra kunnen reinigen

Vergis ik me, is dit een gevalletje teveel lucht en/of te weing brandstof...!?

Dat klinkt als een gevalletje van verstopte toevoer, waarschijnlijk opgehoopt residu van de E5/E10. Hij krijgt nèt genoeg brandstof om draaiend te blijven, maar zodra er meer gevraagd wordt slaat hij uit. Ik zou beginnen met de toevoer checken; komt overal voldoende brandstof uit, draait de brandstofpomp, etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan