Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog nooit valdoppen gezien die het stuur en de hendels kunnen ontzien. Zelfs bij valbeugels kan dat bijna niet.

valbeugels die dat kunnen zijn er zat.
veel lesmotoren hebben die
al lijken ze meer op val "rekken"
full
 
ik heb bij die valdoppen ook wel is gezien dat het ook een vervelend neveneffect heeft, en dat betekent dat je radiator wel wordt beschermt, maar je frame kan eventueel een deel van wegbreken door het te hard op de valdop terecht komen.
 
Eh....'fork legs' zouden de poten zelf zijn....zo ver ik het weet zijn die nooit van diameter veranderd.... heel misschien de veren wel....maar ook dat lijkt me stug. Ik weet wel dat ze van lengte zijn veranderd. Maar wie weet hebben ze gelijk :)
Denk alleen niet dat het uit maakt verder....alleen de spacer moet natuurlijk wel even breed zijn :P

Nah, ik had een beetje haast, planning liep anders enzo. Aangezien ik de voorvork nog niet uit elkaar had, maar tot de conclusie kwam dat ik een NTV uit 94 zou hebben (NTV 650 P) heb ik de veren alvast besteld. En ja hoor, er moet bij mij dus een voorvork van "96 of nieuwer ingezeten hebben. Oude veer is 1,7 mm meer in doorsnee(35mm). Dus als je zo'n piet precies bent als ik ben je gewaarschuwd dat er dus kleine verschilletjes zijn.
En de Wirth veren die ik heb besteld zorgen ervoor dat er geen luchtkamer meer is, snapte het eerst niet helemaal, totdat ik de lengte zag :z Ach, al doende leert men.
 
Mede hondabezitters,

even voorstellen, ik ben Dries, 37jaar, en sinds een jaar in het bezit van een Hawk uit 1992.
Beetje aangepraat door broerlief, die dacht dat ik er een leuk sturend fietsje aan had. Voor mij mijn eerste motorfiets, na het behalen van het bijbehorende papiertje.

Hoewel de Hawk kwam voor weinag (250 euro) hebben we er nog voor 600 euro aan mogen verspijkeren voor het apparaat dan lekker rijdbaar was.

Na de nodige bijbehorende ellende, benzinepomp, startrelais, gecorrodeerde stekkers etc loop ik nu tegen een probleempje op wat ik niet zomaar kan tekkelen:

De hawk heeft behoorlijk last van vlagerige tegenwind, je voelt het blok dan inhouden. Hoewel het meestal weer te corrigeren valt met de gashendel wordt het rijgedrag zo wel erg nerveus. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik denk zelf aan de versleten? vacuumschuiven, maar vraag me af of dit een kwaaltje is van de revere/hawk/xrv etc, of dat het toeval is.

Ik hoor graag jullie enthousiaste reacties, foto volgt nog

Dries

Ps BSM Vampire klinkt lekker!
 
Mede hondabezitters,

even voorstellen, ik ben Dries, 37jaar, en sinds een jaar in het bezit van een Hawk uit 1992.
Beetje aangepraat door broerlief, die dacht dat ik er een leuk sturend fietsje aan had. Voor mij mijn eerste motorfiets, na het behalen van het bijbehorende papiertje.

Hoewel de Hawk kwam voor weinag (250 euro) hebben we er nog voor 600 euro aan mogen verspijkeren voor het apparaat dan lekker rijdbaar was.

Na de nodige bijbehorende ellende, benzinepomp, startrelais, gecorrodeerde stekkers etc loop ik nu tegen een probleempje op wat ik niet zomaar kan tekkelen:

De hawk heeft behoorlijk last van vlagerige tegenwind, je voelt het blok dan inhouden. Hoewel het meestal weer te corrigeren valt met de gashendel wordt het rijgedrag zo wel erg nerveus. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik denk zelf aan de versleten? vacuumschuiven, maar vraag me af of dit een kwaaltje is van de revere/hawk/xrv etc, of dat het toeval is.

Ik hoor graag jullie enthousiaste reacties, foto volgt nog

Dries

Ps BSM Vampire klinkt lekker!

Welkom :W

Als het blok verder gewoon goed loopt zou het mij niks verbazen als dat 'inhouden' gewoon de extra weerstand van de vlaag tegenwind is.
 
Welkom :W

Als het blok verder gewoon goed loopt zou het mij niks verbazen als dat 'inhouden' gewoon de extra weerstand van de vlaag tegenwind is.

Nee, daarvoor houdt ie te veel in, ook als je bijvoorbeeld een vrachtwagen inhaald gaat het gas echt helemaal dicht door de 'boeggolf'.

Daarbij: 58 pk en niet tegen de wind in kunnen? Kom op zeg! :+
 
even een simpel welkom.

58pk? gemeten of fabrieksopgave?

net als motor-arie schreef, hoe loopt het blokkie verder. hoeveel heeft ie gelopen.
Er zijn zoveel factoren die invloed kunnen hebben.

Snel foto's van de hawk tonen. zijn we dol op.
 
Als het originele luchtfilter er nog op zit (?) zou ik even checken of die rubberen inlaatsnorkel er nog wel op zit. Het euvel wat jij omschrijft treed op als die snorkel weg is. Die "snorkel" is een rubberen luchtdoorlaat die vanaf de voorkant van je luchtfilter naar de frameopening naast je balhoofd gaat en er voor zorgt dat de luchttoevoer clean is.
 
Ben bezig met het controleren van de klepspeling van mijn NTV.
Met de voorste cilinder begonnen, dan heb ik wat om naar uit te kijken.

Ik heb alle k-water slangen laten zitten, alleen het bevestigingsboutje van het thermostaathuis los gemaakt. Kan het klepdeksel er zo op de een of andere manier tussenuit? Kan hem nu wel kantelen en de rechter inlaatklep stellen.

Hoe doen jullie dat? Koelvloeistof eruit en alle slangen verwijderen? Of toch laten zitten en het deksel er tussendoor puzzelen?
 
Ben bezig met het controleren van de klepspeling van mijn NTV.
Met de voorste cilinder begonnen, dan heb ik wat om naar uit te kijken.

Ik heb alle k-water slangen laten zitten, alleen het bevestigingsboutje van het thermostaathuis los gemaakt. Kan het klepdeksel er zo op de een of andere manier tussenuit? Kan hem nu wel kantelen en de rechter inlaatklep stellen.

Hoe doen jullie dat? Koelvloeistof eruit en alle slangen verwijderen? Of toch laten zitten en het deksel er tussendoor puzzelen?

Ik haal zelf de koelvloeistof eruit, dat is uiteindelijk het makkelijkst. Ook met terugplaatsen van het kleppendeksel, met pakking.
 
Ben bezig met het controleren van de klepspeling van mijn NTV.
Met de voorste cilinder begonnen, dan heb ik wat om naar uit te kijken.

Ik heb alle k-water slangen laten zitten, alleen het bevestigingsboutje van het thermostaathuis los gemaakt. Kan het klepdeksel er zo op de een of andere manier tussenuit? Kan hem nu wel kantelen en de rechter inlaatklep stellen.

Hoe doen jullie dat? Koelvloeistof eruit en alle slangen verwijderen? Of toch laten zitten en het deksel er tussendoor puzzelen?

kleppen stellen = grote beurt = gelijk KVS vervangen :Y
alles in 1 keer doen, ben je klaar ook
 
Hi NTV rijders,

Rij zelf alweer bijna twee jaar een NTV als woonwerk fiets, naast m'n Triumph Street Triple R.
Heeft een van jullie er zelf weleens een kuip op gezet? Bij Kalsbeek zijn universele kuipen te koop, en met de winter in aantocht is het toch wel lekker. Rij nu volledig naakt, en het wordt toch wel frisjes...Bedoel dus een topkuip, geen schermpje oid. Is dat een beetje eenvoudig erop te fabrieken?
 
Als het originele luchtfilter er nog op zit (?) zou ik even checken of die rubberen inlaatsnorkel er nog wel op zit. Het euvel wat jij omschrijft treed op als die snorkel weg is. Die "snorkel" is een rubberen luchtdoorlaat die vanaf de voorkant van je luchtfilter naar de frameopening naast je balhoofd gaat en er voor zorgt dat de luchttoevoer clean is.

K&N Pods + juiste jetting erop zetten en probleem is gegarandeerd opgelost :Y en je blok loopt er meteen een stuk vrolijker van :Y
 
Ik heb op mijn NTV een JS kuip gezet, montage stelde eigenlijk niet zoveel voor. Met wat geluk vindt je zo een kuip voor niet te gek veel geld.


Hi NTV rijders,

Rij zelf alweer bijna twee jaar een NTV als woonwerk fiets, naast m'n Triumph Street Triple R.
Heeft een van jullie er zelf weleens een kuip op gezet? Bij Kalsbeek zijn universele kuipen te koop, en met de winter in aantocht is het toch wel lekker. Rij nu volledig naakt, en het wordt toch wel frisjes...Bedoel dus een topkuip, geen schermpje oid. Is dat een beetje eenvoudig erop te fabrieken?
 
Ik haal zelf de koelvloeistof eruit, dat is uiteindelijk het makkelijkst. Ook met terugplaatsen van het kleppendeksel, met pakking.

kleppen stellen = grote beurt = gelijk KVS vervangen :Y
alles in 1 keer doen, ben je klaar ook


Duidelijk. En die optie leek mij ook het beste, maar in het boekje wat ik heb stond dat het zo moest kunnen.

Maar dan rijst de volgende vraag. Hoe vul je dat systeem weer? Heb nooit eerder met een watergekoeld blokje gewerkt. In de vulopening van het thermostaathuis? In het expansievaatje? En hoe komt het dan rond?

Nu ja... bedankt voor de snelle reacties, ik zal eens zien of daar iets over in het boekje staat.
 
Duidelijk. En die optie leek mij ook het beste, maar in het boekje wat ik heb stond dat het zo moest kunnen.

Maar dan rijst de volgende vraag. Hoe vul je dat systeem weer? Heb nooit eerder met een watergekoeld blokje gewerkt. In de vulopening van het thermostaathuis? In het expansievaatje? En hoe komt het dan rond?

Nu ja... bedankt voor de snelle reacties, ik zal eens zien of daar iets over in het boekje staat.

vulopening thermostaat huis :Y onder je tank dus.
expansie tankje moet een klein laagje in maar daar kan je hem absoluut niet vullen :N
 
Mooi. Ik laat 'm leeglopen.
Zat alleen even met ontluchten, want die thermostaat is dicht als ie koud is lijkt me.

Maar goed, dat is van later zorg. Eerst leeg en uit de weg, daarna lekker vullen en maar zien hoe ik 'm ontlucht.

Bedankt en werk ze! ;)
 
Nou nou... ik heb in ieder geval iets geleerd.

Tot nog toe kleppen gecontroleerd/gesteld van een Honda PC50, Honda C50, Honda CB250N, Yandrama FJ600, Suzuki Alto, Renault 4 en vast nog wel wat andere oude auto's. Nu dus van de NTV.

Wat ik wijzer ben geworden is dat van dat rijtje die handige sleutelvriendelijke NTV toch wel de vervelendste is. ;)
Geen vergelijk natuurlijk met die brommertjes, dat snap ook ik.

Maar goed. K-water is eruit, thermostaathuis en slangen liggen op de plank, bobine voor 't gemak ook maar even weggelegd. Maar nog krijgen mijn Hollandse handen dat verfoeide deksel niet uit het frame gepeuterd.
Halen jullie 'm er via rechts uit -wat ik aanneem- en zo ja, moet er dan nog meer weg? Of halen jullie ook meteen de carbs eraf (geen zin in...). Of moet de draadboom los (zit ook lichtjes in de weg - ook geen zin in).

Of moet ik gewoon beter leren puzzelen? :X
 
Nou nou... ik heb in ieder geval iets geleerd.

Tot nog toe kleppen gecontroleerd/gesteld van een Honda PC50, Honda C50, Honda CB250N, Yandrama FJ600, Suzuki Alto, Renault 4 en vast nog wel wat andere oude auto's. Nu dus van de NTV.

Wat ik wijzer ben geworden is dat van dat rijtje die handige sleutelvriendelijke NTV toch wel de vervelendste is. ;)
Geen vergelijk natuurlijk met die brommertjes, dat snap ook ik.

Maar goed. K-water is eruit, thermostaathuis en slangen liggen op de plank, bobine voor 't gemak ook maar even weggelegd. Maar nog krijgen mijn Hollandse handen dat verfoeide deksel niet uit het frame gepeuterd.
Halen jullie 'm er via rechts uit -wat ik aanneem- en zo ja, moet er dan nog meer weg? Of halen jullie ook meteen de carbs eraf (geen zin in...). Of moet de draadboom los (zit ook lichtjes in de weg - ook geen zin in).

Of moet ik gewoon beter leren puzzelen? :X

carbs moet je er gegarandeerd af halen :Y anders krijg je t niet voor elkaar :N
 
Okee. Hmmmm..... wat een rotbrommer. ;)

Nee... super, dankjewel! Hoef ik in ieder geval niet door te prutson.
Ik duik de schuur weer in.
 
moet je es een hawk proberen, dat frame is nog een slag smaller en kleiner ;)

Die Hawk moet nog maar even wachten... ;)
Voorlopig is dit krap genoeg voor mijn boertigheid.

Excuus dat ik mijn vragen hier zo ongegeneerd neerplemp, maar die carbs...
Ik heb benzineslangen en gas-/chokekabels losgemaakt. Lijkt me dat ik nu die carbs eraf zou kunnen halen als ik beide klemmen om de rubberen inlaatringen los?
Ik zou zelf kiezen om de bovenste los te draaien en de carbs uit het inlaatrubber trekken.
Is dat de manier?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan