pretpiloot
MF veteraan
Maar wacht even ... wat kost zo'n NTV nou helemaal? Volgens mij is dat een van de goedkoopste motoren om rijdend te houden.
Zonde dat je hem verkoopt dan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar wacht even ... wat kost zo'n NTV nou helemaal? Volgens mij is dat een van de goedkoopste motoren om rijdend te houden.
Zonde dat je hem verkoopt dan.
Jullie hebben we aan het denken gezet. Het is ook een van de redenen geweest dat ik 'm kocht, dat ie zo makkelijk is. Bijna net een auto. Kicken ga ik 'm zeker niet, haha. Reden dat ik zo laat nog aan het typen ben is dat ik op de vaste lasten eens ben gaan kijken en zie dat ik daar nog wel wat kan winnen. Ik lag er gewoon wakker van, moet niet gekker worden. Kortom, verzekeringen ga ik maar eens omgooien. Heb 'm nu voor iets meer dan een tientje per maand in de verzekering en dat kan dus meer dan de helft goedkoper . Auto evenzo..
Maar wacht even ... wat kost zo'n NTV nou helemaal? Volgens mij is dat een van de goedkoopste motoren om rijdend te houden.
Zonde dat je hem verkoopt dan.
is dit al bekend hier?! Welkom bij de Honda Deauville Club
Nou, het project gaat maar door.....
Donderdag naar de Dynojet geweest.
WOEHAAA!!!! What a DIFFERENCE.
Ik had zelf al wat gerommeld met sproeiers en luchtfilters etc, maar het middengebied bleef zwak.
De eerste run gaf 50PK 175km/u en top RPM van 8200?
De laatste run gaf 56PK 195km/u en top rpm 9500!
Dus alles niet voor niets geweest.
Sproeiers zijn nu beiden 144 en de verstelbare gasnaalden zitten op stand 4.
De run met alles goed afgesteld maar met Hein-Gericke open filters was echt dramatisch, een enorme krater bij de 4000rpm. Daarna een run zonder enige filters maar wel een duct-tapeje op de inlaat gaf een mooie curve zonder dip.
Als laatste de K&N filters...
Een schitterende Dynorun uit het boekje.
Top vermogen, topsnelheid, top curve zonder afwijkingen.
Voor een fiets van 1993 gewoon de fabriekswaarden verslaan is toch best knap.
Dolf van HillTech bedankt daarvoor.
Volgens mij zei PretPiloot dit een jaar geleden al, maar nu heb ik een Dynorun die het bevestigd, er is echt niks beters dan K&N filters.
(Vandaag blok antraciet gespoten en morgen frame staalkleurig, en daarna alle kappen matzwart en hij is af.)
Bij mij waren de contactpuntjes al versleten, en hij moest toch voor de beurt. Maar inderdaad, als ik dit eerder had geweten, had ik de problemen voor kunnen zijn met een simpele diode.Tuurlijk. Als ie toch al kapot is, kun je 'm (laten) reviseren. Maar als ie 't nog doet...
Zo ingrijpend is het plaatsen van een diode niet en revisie kost, wie 't ook doet, meer dan € 0.15
Of zijn er lieden die de aanpassing deden en daar problemen door kregen?
Green filters zijn ook OK, maar als ze in het zicht hangen is dat eigenlijk alleen leuk op een Kawadie Delo troep is gewoon niet knap af te stellen, ik zeg altijd maar, doe het goed of doe het niet
K&N FTW en BMC is ook wel goed (zit in me VFR)
En mooie vermogensopbouw, zal lekker rijden!
die Delo troep is gewoon niet knap af te stellen, ik zeg altijd maar, doe het goed of doe het niet
K&N FTW en BMC is ook wel goed (zit in me VFR)
ook ik heb de pomp net vervangen, dus de diode moet ik nog ff aanschaffen, morgen maar ff doen!Sommige pompjes houden het bij minder dan 40k km al voor gezien. Ik wilde die diode ook plaatsen toen de pomp net vervangen was, maar was het weer vergeten, thanks for the reminder, diode ligt klaar.
Overigens zijn er ook alternatieven voor de originele pomp. Je kunt ook een (veel goeienkopere) vacuumpomp gebruiken, die kent uiteraard het probleem met ingebrande punten niet.
Als het originele luchtfilter er nog op zit (?) zou ik even checken of die rubberen inlaatsnorkel er nog wel op zit. Het euvel wat jij omschrijft treed op als die snorkel weg is. Die "snorkel" is een rubberen luchtdoorlaat die vanaf de voorkant van je luchtfilter naar de frameopening naast je balhoofd gaat en er voor zorgt dat de luchttoevoer clean is.
Vandaag Defi aan het werk gezet om de ingekorte BSM pas te maken voor de NTV.
De demper die er nu nog onder zit gaat de schuur in voor als m'n meissie toe is aan en pijpje ( rijdt op een hawk ), is een hawkpijp zonder binnenwerk in de einddemper.
In verband met de ophande zijnde motorAPK ( helaas heb ik uit betrouwbare bron dat dit binnen een paar jaar een feit is ) houd ik de kachelpot ook achter de hand.
Zondag even een korte inspectieronde gemaakt rond de NTV en tot mijn schrik is m'n achterschokbreker lek. wat gaat er rond de 125000 km nog meer de geest geven?
van het voorjaar eerst maar eens de cbrvoovork klaar maken om in de ntv te hangen. want de originele voorvork heeft ook z'n beste tijd gehad.
het word nog een drukke periode.
en wat heeft het voor nut om de gas dichtheid te controleren van een motor..?