Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan onderhoud inclusief banden, brandstof, naderhand aangebrachte accessoires en het CJIB kost ie me € 0.13 per kilometer. Zonder CJIB is dat € 0.11
Komt natuurlijk houderschapsbelasting en verzekering bij, staan nog niet in m'n berekening, maar dat is ook geen wereldbedrag. Ook afschrijving op de motor zelf heb ik nog niet meegerekend. Lijkt me alleszins betaalbaar.
Maar als je 'm niet echt nodig hebt is 't natuurlijk anders. Dan tellen juist de vaste kosten.
Lijkt me trouwens zo op 't eerste gezicht een heel leuk ding met die vraagprijs. Laat 'm maar lekker zakken in de te koop hoek. Niet kicken. Zo heb je je best gedaan en kun je tegen je eega zeggen dat ie echt Niet Te Verkopen is. ;-)
 
Jullie hebben we aan het denken gezet. Het is ook een van de redenen geweest dat ik 'm kocht, dat ie zo makkelijk is. Bijna net een auto. Kicken ga ik 'm zeker niet, haha. Reden dat ik zo laat nog aan het typen ben is dat ik op de vaste lasten eens ben gaan kijken en zie dat ik daar nog wel wat kan winnen. Ik lag er gewoon wakker van, moet niet gekker worden. Kortom, verzekeringen ga ik maar eens omgooien. Heb 'm nu voor iets meer dan een tientje per maand in de verzekering en dat kan dus meer dan de helft goedkoper :o. Auto evenzo..
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben we aan het denken gezet. Het is ook een van de redenen geweest dat ik 'm kocht, dat ie zo makkelijk is. Bijna net een auto. Kicken ga ik 'm zeker niet, haha. Reden dat ik zo laat nog aan het typen ben is dat ik op de vaste lasten eens ben gaan kijken en zie dat ik daar nog wel wat kan winnen. Ik lag er gewoon wakker van, moet niet gekker worden. Kortom, verzekeringen ga ik maar eens omgooien. Heb 'm nu voor iets meer dan een tientje per maand in de verzekering en dat kan dus meer dan de helft goedkoper :o. Auto evenzo..

€58,- bij Unive :Y
 
Nou, het project gaat maar door.....
Donderdag naar de Dynojet geweest.

WOEHAAA!!!! What a DIFFERENCE.

Ik had zelf al wat gerommeld met sproeiers en luchtfilters etc, maar het middengebied bleef zwak.
De eerste run gaf 50PK 175km/u en top RPM van 8200?
De laatste run gaf 56PK 195km/u en top rpm 9500!
Dus alles niet voor niets geweest.

Sproeiers zijn nu beiden 144 en de verstelbare gasnaalden zitten op stand 4.
De run met alles goed afgesteld maar met Hein-Gericke open filters was echt dramatisch, een enorme krater bij de 4000rpm. Daarna een run zonder enige filters maar wel een duct-tapeje op de inlaat gaf een mooie curve zonder dip.

Als laatste de K&N filters...
Een schitterende Dynorun uit het boekje.
Top vermogen, topsnelheid, top curve zonder afwijkingen.
Voor een fiets van 1993 gewoon de fabriekswaarden verslaan is toch best knap.
Dolf van HillTech bedankt daarvoor.

Volgens mij zei PretPiloot dit een jaar geleden al, maar nu heb ik een Dynorun die het bevestigd, er is echt niks beters dan K&N filters.
(Vandaag blok antraciet gespoten en morgen frame staalkleurig, en daarna alle kappen matzwart en hij is af.)
 
Laatst bewerkt:
Dynorun.
full


Dus 55 PK aan achterwiel.
Niet slecht.
 
Laatst bewerkt:

Wat een prachtige handleiding weer.
Ziet er erg betrouwbaar uit, compleet met modellen van toepassing + bouwjaar, is veel zorg aan besteed.
Lijkt me leuk idee om, als ik er aan toekom, van de winter de NTV in een onbewaakt ogenblik eens in de kamer te zetten :X en dan te vertroetelen.
En die modificatie uit te voeren.
Hoewel het me als volslagen electonicaleek toch ook een raar idee lijkt om iets te gaan aanpassen wat goed werkt... (if it ant broken; don't fix it :o )
Ook goed om te weten dat je zonder de benzinepomp kan rijden igv van nood.

Zijn er nog anderen die deze modificatie overwegen?
Is er ook een km-stand bekend dat die dingen het vaak gaan begeven?
Als dat bv vanaf 100000 km is dan heb ik geen haast...
 
Sommige pompjes houden het bij minder dan 40k km al voor gezien. Ik wilde die diode ook plaatsen toen de pomp net vervangen was, maar was het weer vergeten, thanks for the reminder, diode ligt klaar.
Overigens zijn er ook alternatieven voor de originele pomp. Je kunt ook een (veel goeienkopere) vacuumpomp gebruiken, die kent uiteraard het probleem met ingebrande punten niet.
 
Ik heb mijn pomp moeten vervangen bij 67000 km. Ik heb er een nieuwe pomp op gezet. Als die hetzelfde uithoud dan staat ie al dik over de ton. Dus dat is prima
 
Tuurlijk. Als ie toch al kapot is, kun je 'm (laten) reviseren. Maar als ie 't nog doet...
Zo ingrijpend is het plaatsen van een diode niet en revisie kost, wie 't ook doet, meer dan € 0.15
Of zijn er lieden die de aanpassing deden en daar problemen door kregen?

Mooie lijnen en cijfertjes trouwens Verbal Kint! 195 echte km/u...
Da's ech wel teweej degtig ;-)
 
Nou, het project gaat maar door.....
Donderdag naar de Dynojet geweest.

WOEHAAA!!!! What a DIFFERENCE.

Ik had zelf al wat gerommeld met sproeiers en luchtfilters etc, maar het middengebied bleef zwak.
De eerste run gaf 50PK 175km/u en top RPM van 8200?
De laatste run gaf 56PK 195km/u en top rpm 9500!
Dus alles niet voor niets geweest.

Sproeiers zijn nu beiden 144 en de verstelbare gasnaalden zitten op stand 4.
De run met alles goed afgesteld maar met Hein-Gericke open filters was echt dramatisch, een enorme krater bij de 4000rpm. Daarna een run zonder enige filters maar wel een duct-tapeje op de inlaat gaf een mooie curve zonder dip.

Als laatste de K&N filters...
Een schitterende Dynorun uit het boekje.
Top vermogen, topsnelheid, top curve zonder afwijkingen.
Voor een fiets van 1993 gewoon de fabriekswaarden verslaan is toch best knap.
Dolf van HillTech bedankt daarvoor.

Volgens mij zei PretPiloot dit een jaar geleden al, maar nu heb ik een Dynorun die het bevestigd, er is echt niks beters dan K&N filters.
(Vandaag blok antraciet gespoten en morgen frame staalkleurig, en daarna alle kappen matzwart en hij is af.)

die Delo troep is gewoon niet knap af te stellen, ik zeg altijd maar, doe het goed of doe het niet :Y
K&N FTW *O* en BMC is ook wel goed (zit in me VFR)
 
Tuurlijk. Als ie toch al kapot is, kun je 'm (laten) reviseren. Maar als ie 't nog doet...
Zo ingrijpend is het plaatsen van een diode niet en revisie kost, wie 't ook doet, meer dan € 0.15
Of zijn er lieden die de aanpassing deden en daar problemen door kregen?
Bij mij waren de contactpuntjes al versleten, en hij moest toch voor de beurt. Maar inderdaad, als ik dit eerder had geweten, had ik de problemen voor kunnen zijn met een simpele diode.
 
die Delo troep is gewoon niet knap af te stellen, ik zeg altijd maar, doe het goed of doe het niet :Y
K&N FTW *O* en BMC is ook wel goed (zit in me VFR)
Green filters zijn ook OK, maar als ze in het zicht hangen is dat eigenlijk alleen leuk op een Kawa :)

Dikke uitdraai trouwens voor een NTV!! :}
 
Dankje, ik vond 56pk achterwiel ook wel mooi.
Inlaat dus open K&N met gasnaalden, uitlaat van de VFR 800 met eigen collectortje.
Nog legaal ook nog.
De V-Max blijft steeds vake in de schuur.........
 
Sommige pompjes houden het bij minder dan 40k km al voor gezien. Ik wilde die diode ook plaatsen toen de pomp net vervangen was, maar was het weer vergeten, thanks for the reminder, diode ligt klaar.
Overigens zijn er ook alternatieven voor de originele pomp. Je kunt ook een (veel goeienkopere) vacuumpomp gebruiken, die kent uiteraard het probleem met ingebrande punten niet.
ook ik heb de pomp net vervangen, dus de diode moet ik nog ff aanschaffen, morgen maar ff doen!
 
Als het originele luchtfilter er nog op zit (?) zou ik even checken of die rubberen inlaatsnorkel er nog wel op zit. Het euvel wat jij omschrijft treed op als die snorkel weg is. Die "snorkel" is een rubberen luchtdoorlaat die vanaf de voorkant van je luchtfilter naar de frameopening naast je balhoofd gaat en er voor zorgt dat de luchttoevoer clean is.


Daar zijn we weer.

Snorkel zit erop, en het hok liep weer beroerd van het weekeinde. Waar te beginnen? Af laten stellen? Andere luchtfilters erop? Rubbers tussen carbs en kop checken? Wie herkent het en heeft een oplossing?

Wel zgan Michelin Pilot Sports erop, weliswaar iets lager, maar je legt hem nu een stuk simpeler van oor op oor......

Ohja, fotootje komt!
 
Vandaag Defi aan het werk gezet om de ingekorte BSM pas te maken voor de NTV.
De demper die er nu nog onder zit gaat de schuur in voor als m'n meissie toe is aan en pijpje ( rijdt op een hawk ), is een hawkpijp zonder binnenwerk in de einddemper.
In verband met de ophande zijnde motorAPK ( helaas heb ik uit betrouwbare bron dat dit binnen een paar jaar een feit is ) houd ik de kachelpot ook achter de hand.
Zondag even een korte inspectieronde gemaakt rond de NTV en tot mijn schrik is m'n achterschokbreker lek. wat gaat er rond de 125000 km nog meer de geest geven?
van het voorjaar eerst maar eens de cbrvoovork klaar maken om in de ntv te hangen. want de originele voorvork heeft ook z'n beste tijd gehad.
het word nog een drukke periode.
 
Vandaag Defi aan het werk gezet om de ingekorte BSM pas te maken voor de NTV.
De demper die er nu nog onder zit gaat de schuur in voor als m'n meissie toe is aan en pijpje ( rijdt op een hawk ), is een hawkpijp zonder binnenwerk in de einddemper.
In verband met de ophande zijnde motorAPK ( helaas heb ik uit betrouwbare bron dat dit binnen een paar jaar een feit is ) houd ik de kachelpot ook achter de hand.
Zondag even een korte inspectieronde gemaakt rond de NTV en tot mijn schrik is m'n achterschokbreker lek. wat gaat er rond de 125000 km nog meer de geest geven?
van het voorjaar eerst maar eens de cbrvoovork klaar maken om in de ntv te hangen. want de originele voorvork heeft ook z'n beste tijd gehad.
het word nog een drukke periode.

ik denk niet dat je je druk hoeft te maken over die APK, daarbij zullen ze alleen checken op gasdichtheid van de uitlaat, niet op welk merk en of het E-keur heeft...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan