Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
eerlijk gezegd weet ik de oplossing niet, ik heb toendertijd de Hawk bij Hoogland laten modificeren, en die hebben alle slangen afgedopt en weggestopt waarbij dat moest.

voor de rest heb ik nooit problemen gehad met niet willen lopen, dus heb er ook nooit aan gesleuteld :9

toch bedankt voor je reaktie
 
Je zegt dat hij een tijdje heeft stilgestaan. Zal me niks verbazen dat de statio sproeiers dicht zitten. Aangezien hij op choke wel wil draaien.

Sorry darth, fijn dat je meedenkt maar het probleem heb ik al gevonden, alleen de oplossing niet.
Vanaf iedere carburateur loopt een slang naar je luchtfilter.
die zijn nu ontkoppelt omdat het originele luchtfilter vervangen is door pods.
Ik heb dus twee slangen over.
dop ik ze af, loopt het motortje goed maar ik denk niet dat dat de oplossing is
 
Ik heb dezelfde Hoogland kit en bij mij liggen de slangen er af en is de opening op beide carburateurs open. Heb ze alleen naar beneden gedraaid om te voorkomen dat er water in komt. Hierbij ga ik er van uit dat we het inderdaad over die haakse (draaibare) plastic buisjes hebben?
 
Ik heb dezelfde Hoogland kit en bij mij liggen de slangen er af en is de opening op beide carburateurs open. Heb ze alleen naar beneden gedraaid om te voorkomen dat er water in komt. Hierbij ga ik er van uit dat we het inderdaad over die haakse (draaibare) plastic buisjes hebben?

Ja klopt, ik denk dat ze bij jouw inwendig zijn afgeplugd.
 
Nee, ze zijn open. Als ik er een dichthoudt met mijn vinger gaat hij beroerd lopen.
Hier trouwens een foto
full

Kan het helaas niet testen want alles ligt er af voor schade herstel :X
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij slobberen die eventuele olieresten terug uit het originele luchtfilter. Maar dit zeg ik eerlijk gezegd op gevoel.....
Als ik ze dichthoud verzuipt hij meen ik me te herinneren. Ik denk dat je ergens een ander probleem hebt wat een brandstoftekort veroorzaakt
 
Volgens mij slobberen die eventuele olieresten terug uit het originele luchtfilter. Maar dit zeg ik eerlijk gezegd op gevoel.....
Als ik ze dichthoud verzuipt hij meen ik me te herinneren. Ik denk dat je ergens een ander probleem hebt wat een brandstoftekort veroorzaakt

neen beide slangen zitten tezamen aangesloten op een filtertje wat aan je luchtfilter vastzit en dit is dan weer in openverbinding met de buitenlucht, ik ga morgen de deksels er maar eens afschroeven, ben bang voor een gescheurd membraam van een van de carbs

subr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Ik heb net naar mijn originele luchtfilter gegluurd en het verzorgt gefilterde buitenlucht. Nu ben ik weer nieuwsgierig waar dat weer voor is
 
Inderdaad. Ik heb net naar mijn originele luchtfilter gegluurd en het verzorgt gefilterde buitenlucht. Nu ben ik weer nieuwsgierig waar dat weer voor is

Nou ik heb beide deksels van de carbs eraf gehaald, membramen heel.
De slangen zijn inderdaad voor beluchting van het membraam.
Ze komen onder het membraam uit, blaas je erop gaat de gasschuif omhoog.
Weer een manier om te kijken of je membramen heel zijn.
Maar goed ik ben geen stap verder.
Morgen maar verder kijken
 
Die 2 slangen moeten open blijven voor een correcte afstelling. 100% zeker.
Dus je probleem zit ergens anders.

Heb je ook gasnaalden en sproeiers vervangen?
Met choke krijgt ie in verhouding meer benzine en
door nieuwe open filters meer lucht?
Dat klopt dan aardig op het eerste gezicht.

Uit mijn hoofd heb ik 10 maten grotere sproeiers nodig met open K&N pods.
(Pretpiloot melde toen al dat K&N eigenlijk de enige serieuze optie zijn, andere rommel is bijna niet ftsoenlijk niet af te stellen.)
 
Die 2 slangen moeten open blijven voor een correcte afstelling. 100% zeker.
Dus je probleem zit ergens anders.

Heb je ook gasnaalden en sproeiers vervangen?
Met choke krijgt ie in verhouding meer benzine en
door nieuwe open filters meer lucht?
Dat klopt dan aardig op het eerste gezicht.

Uit mijn hoofd heb ik 10 maten grotere sproeiers nodig met open K&N pods.
(Pretpiloot melde toen al dat K&N eigenlijk de enige serieuze optie zijn, andere rommel is bijna niet ftsoenlijk niet af te stellen.)

Hij gaat op stal, zal deze winter de carbs er even af schroeven, ik denk dat er vuil inzit.
Stom natuurlijk ik had de oude hawk tank er los naast gehangen voor de brandstof, geen filtertje er tussen....... Dus ben bang.
Maar goed heb ik weer een klusje, sproeiers ben ik niet bang voor, hij heeft vaker gelopen zonder filters en liep toen goed stationair.
Evengoed bedankt voor je reaktie.
Heb gister nog even gekeken en het blijkt dat hij alleen op de voorste cilinder draait, de achterste vonkt goed, druppel ik wat benzine in de carb van de achterste cilinder dan komt ie erbij.
 
2 cillinders zonder filter is weer gelijk en dan loopt ie wel.
Ondanks foute afstelling (ofzo).

Heb je een synchroon meter? Wat zegt die dan?

Succes ermee!
 
2 cillinders zonder filter is weer gelijk en dan loopt ie wel.
Ondanks foute afstelling (ofzo).

Heb je een synchroon meter? Wat zegt die dan?

Succes ermee!

Beter nog een digitale drukverschil meter maar ik zal eerst de boel eens openschroeven, ik had er al een k&n inleg filter in en een dyno jet in maar ik moet nu naar stage 2 volgens mij, alleen weet de naaldinstelling niet meer
 
Op mijn dynosheet staat stage 3. Ik zou hem indien mogelijk op een dynobank zien te krijgen. Dan weet je zeker wat er moet gebeuren en dat het uiteindelijk ook goed is.
 
Hier en daar had ik wat vernomen dat de Hawk weleens eerder dan verwacht leeg kan raken maar had nooit gedacht dat het mij zou overkomen want ik tank altijd netjes rond de 100 miles.....
Vorige week maandagavond was het zo ver, was voor 1 keer redelijk op tijd klaar met werken en zou nog rond half 10 thuis zijn en met 114 miles op de teller dacht ik dat ik wel de volgende ochtend kon tanken, de pomp is hooguit 4 km bij mijn huis vandaan en theoretisch zou ik 125 a 130 miles op 1 tank kunnen rijden.
Ongeveer 1 km van huis begint mijn beestje te stotteren, was net een Shell voorbij gereden, begon uiteraard te mompelen in mijn helm want kon ook nog eens de benzinekraan rijdend niet goed vinden! :$ Enfin sta ik precies bij de turborotonde stil, niet meer te starten dus ff duwen naar het plateau van de rotonde, benzinekraan omdraaien en aanslaan deed ie niet! Nog een poging en één en nog één, lampjes brandden zachter, accu wilde dus ook niet meer. Dus maar naar huis gebeld, manlief opgetrommed met Impreza om te starten en jerrican benzine uit de kelder om te tanken!
Daar stond ik om half 10 's avonds (en niet echt warm!) op een rotonde: koffer eraf, zadel eraf, had net het weekend ervoor mijn electrische handschoenen aangesloten op de accu en de draden hier en daar netjes met tie-wrap vastgezet dus het afdekplaatje van de accu ging er ook niet makkelijk af.... Terwijl ik me zelf een avondje gamen had beloofd als ontspannende voorbereiding op een examen de volgende dag '(

Ik ben ook gelijk gaan tanken, er ging hooguit 8 liter in, in de jerrican zat max 2 liter en als ik het goed heb, heeft de Hawk een totale tankinhoud van 12 liter inclusief reserve. Ik vermoed inmiddels dat de benzinepomp het niet goed doet want ik had toch verder moeten kunnen rijden nadat ik hem op reserve had gezet?
 
Babyblade gedeelde smart is halve smart, ik stond gisteren eerst op de universiteit, daarna op de snelweg 3x stil, en op de route naar huis vanaf de snelweg nog 2x. 3,5 uur in de regen / kou stilstaan in het donker haha, ik was blij toen ik thuis was.
 
Hier en daar had ik wat vernomen dat de Hawk weleens eerder dan verwacht leeg kan raken maar had nooit gedacht dat het mij zou overkomen want ik tank altijd netjes rond de 100 miles.....
Vorige week maandagavond was het zo ver, was voor 1 keer redelijk op tijd klaar met werken en zou nog rond half 10 thuis zijn en met 114 miles op de teller dacht ik dat ik wel de volgende ochtend kon tanken, de pomp is hooguit 4 km bij mijn huis vandaan en theoretisch zou ik 125 a 130 miles op 1 tank kunnen rijden.
Ongeveer 1 km van huis begint mijn beestje te stotteren, was net een Shell voorbij gereden, begon uiteraard te mompelen in mijn helm want kon ook nog eens de benzinekraan rijdend niet goed vinden! :$ Enfin sta ik precies bij de turborotonde stil, niet meer te starten dus ff duwen naar het plateau van de rotonde, benzinekraan omdraaien en aanslaan deed ie niet! Nog een poging en één en nog één, lampjes brandden zachter, accu wilde dus ook niet meer. Dus maar naar huis gebeld, manlief opgetrommed met Impreza om te starten en jerrican benzine uit de kelder om te tanken!
Daar stond ik om half 10 's avonds (en niet echt warm!) op een rotonde: koffer eraf, zadel eraf, had net het weekend ervoor mijn electrische handschoenen aangesloten op de accu en de draden hier en daar netjes met tie-wrap vastgezet dus het afdekplaatje van de accu ging er ook niet makkelijk af.... Terwijl ik me zelf een avondje gamen had beloofd als ontspannende voorbereiding op een examen de volgende dag '(

Ik ben ook gelijk gaan tanken, er ging hooguit 8 liter in, in de jerrican zat max 2 liter en als ik het goed heb, heeft de Hawk een totale tankinhoud van 12 liter inclusief reserve. Ik vermoed inmiddels dat de benzinepomp het niet goed doet want ik had toch verder moeten kunnen rijden nadat ik hem op reserve had gezet?

Heb je wel de choke gebruikt bij het starten toen je hem op reserve hebt gezet?. Anders trek je de accu leeg voordat de vlotterbakken zijn gevuld.
 
Heb je wel de choke gebruikt bij het starten toen je hem op reserve hebt gezet?. Anders trek je de accu leeg voordat de vlotterbakken zijn gevuld.

Ik kan het me niet goed herinneren maar ik dacht het wel. Het zou ook heel goed kunnen dat ik eerst zonder choke heb geprobeerd, ik stond midden op de weg dus wilde wel snel weg wezen! Mocht het weer gebeuren dan zal ik er wel aan denken en ga toch even dat pompje even checken!
 
Hallo allemaal! :W

Ik kreeg de tip van hawk gt om hier eens
te leuren met de NTV Revere benzinetank die ik nog heb liggen.
Schijnbaar zijn er nog wel eens Hawk eigenaren die een wat grotere tankinhoud prefereren, dus wie weet...

Zoals in het topic beschreven: er zitten nogal wat deukjes in, maar hij is absoluut lekvrij en inclusief kraantje en sleutel.


enne, het is maar een vraagprijs.. :+
 
Laatst bewerkt:
De hawk heeft de snelheidsmeter (kabel) in de voorvork zitten. Is dit bij de vorkvork van een cbr of vfr hetzelfde?
En hoe hebben jullie dit probleem opgelost?

thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan