Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geeft bij jullie de koplamp van je NTV ook zo weinig licht? Bij mij lijkt het wel of er een kaars instaat...

heb ik nog een oplossing voor liggen :+ een mooie H4 kit, heb je binnen de kortste keren veel licht.

Heb je de reflector en binnen+buitenzijde van het koplampglas al schoongemaakt? Ze geven standaard al weinig licht, maar als deze vuil zijn wordt het praktisch 0 lumen...
 
heb ik nog een oplossing voor liggen :+ een mooie H4 kit, heb je binnen de kortste keren veel licht.

Heb je de reflector en binnen+buitenzijde van het koplampglas al schoongemaakt? Ze geven standaard al weinig licht, maar als deze vuil zijn wordt het praktisch 0 lumen...

ehh...wa's een H4 kit? Een chanoeka?
 
bdf1c66d.jpg
meet even hoeveel volt er op je koplampje staat.
 
Ik ben al een tijd niet actief maar ik heb nu echt een probleem waar ik hulp bij nodig heb.

Mijn Hawk GT heeft een kuurtje. De achterste cilinder doet het niet. De voorste wel. En het rijdt voor geen meter.
Wie o wie heeft tips waar ik naar zou kunnen kijken.

Wat al gedaan is (door de Honda dealer) vorige keer toen hij een soortgelijk probleem had:
Brandstofpompcontact vervangen.
Carburateurs schoongekookt.
Bougies vervangen en vonken gewoon.
CDI unit verzonden naar Honda en teruggestuurd gekregen. Is goed.

Wat zou het in godsnaam kunnen zijn?
Het volgende wat ik wil na gaan kijken is of ie wel genoeg compressie maakt, maar ik tast hier een beetje in het duister.
Any tips?
 
Ik ben al een tijd niet actief maar ik heb nu echt een probleem waar ik hulp bij nodig heb.

Mijn Hawk GT heeft een kuurtje. De achterste cilinder doet het niet. De voorste wel. En het rijdt voor geen meter.
Wie o wie heeft tips waar ik naar zou kunnen kijken.

Wat al gedaan is (door de Honda dealer) vorige keer toen hij een soortgelijk probleem had:
Brandstofpompcontact vervangen.
Carburateurs schoongekookt.
Bougies vervangen en vonken gewoon.
CDI unit verzonden naar Honda en teruggestuurd gekregen. Is goed.

Wat zou het in godsnaam kunnen zijn?
Het volgende wat ik wil na gaan kijken is of ie wel genoeg compressie maakt, maar ik tast hier een beetje in het duister.
Any tips?

bobine van de achterste cilinder al getest? wissel hem ff uit met de voorste, verplaatst het probleem zich, weet je het gelijk, verplaatst het probleem niet, zijn je bobines goed en kan je verder zoeken
 
Hey Motomarkje

Zou de carbs voor alle zekerheid toch nog eens een flink ultrasoon badje geven, bobine nameten en even checken of het stekkertje van je hoofdzekering bij je pluskabel niet is geoxideerd.
Als dit niet werkt toch eens een ander carburateurtje proberen of dat dan verschil maakt.[

Grt,

Patrickilos
Ik ben al een tijd niet actief maar ik heb nu echt een probleem waar ik hulp bij nodig heb.

Mijn Hawk GT heeft een kuurtje. De achterste cilinder doet het niet. De voorste wel. En het rijdt voor geen meter.
Wie o wie heeft tips waar ik naar zou kunnen kijken.

Wat al gedaan is (door de Honda dealer) vorige keer toen hij een soortgelijk probleem had:
Brandstofpompcontact vervangen.
Carburateurs schoongekookt.
Bougies vervangen en vonken gewoon.
CDI unit verzonden naar Honda en teruggestuurd gekregen. Is goed.

Wat zou het in godsnaam kunnen zijn?
Het volgende wat ik wil na gaan kijken is of ie wel genoeg compressie maakt, maar ik tast hier een beetje in het duister.
Any tips?
 
Geeft bij jullie de koplamp van je NTV ook zo weinig licht? Bij mij lijkt het wel of er een kaars instaat...

wat ook heel veel helpt om meer licht te krijgen,
is geen standaard h-4 lamp er in doen,
maar een h-4 lamp die claimt meer licht te geven
(is gevuld met ander gas ipv halogeen)
deze zijn veel goedkoper als standaard lamp bij auto of motor materialen zaak
te verkrijgen bij oa. action en hebben dezelfde levensduur
ik gebruik ze zelf in de auto (ford escort diesel) en in de hawk
in de auto pas na 3 jaar één vervangen.
het is een wereld van verschil in lichtopbrengst.
 
Wie glibberde er vanmiddag op z'n rode Hawk door de stoplichten op de Johan van Hasseltweg in Amsterdam Noord? Ik heb je daar wel eens vaker gespot, volgens mij werk je op/rond de Hamerstraat.

Ik stond voor het stoplicht linksaf richting rotonde, op die ouwe Revere met stuurmoffen ;) Hopelijk ben je veilig thuisgekomen!
 
Dat was ik :). Ik ben zelf heelhuids thuisgekomen, al kostte het me wel een uur en een spiegeltje, maar die vond ik toch al niet mooi. Als je me op de Hamerstraat ziet rijden ben ik onderweg naar de Dirk voor de lunch :P, ik werk op de Johan van Hasseltweg. Volgens mij heb ik jou dan ook wel vaker zien rijden, alleen kan ik me niet herinneren dat ik ooit een stickertje heb gezien..
 
Laatst bewerkt:
Ben de laatste tijd wat aan het rond kijken naar nieuwe banden maar vooral de voorband
110-80-17 is nogal een lastige maat voor modernere banden.

is er hier enige ervaring met bijvoorbeeld het plaatsen van een iets bredere band die 70 hoog is? bijvoorbeeld de conti roadattack 120-70-17?
 
Zijn goede banden. Maar wel oppassen. Want omdat de velg te smal is staat de band heel erg bol. Daardoor heb je ook een kleiner contactvlak. Wat niet altijd goed uitpakt. Hij wordt erg nerveus van voren. Ik heb zelf inmiddels me voorvelg vervangen voor een 3,50 exemplaar.
 
Zijn goede banden. Maar wel oppassen. Want omdat de velg te smal is staat de band heel erg bol. Daardoor heb je ook een kleiner contactvlak. Wat niet altijd goed uitpakt. Hij wordt erg nerveus van voren. Ik heb zelf inmiddels me voorvelg vervangen voor een 3,50 exemplaar.

dus niet te, doen eigenlijk?

van wat voor motorfiets heb je de velg geplaatst?
vind het niet zo erg om een paar busjes/asje te draaien.
 
Ik heb zelf een vtr 1000 voorvork en wiel gebruikt. Maar bijvoorbeeld een cbr 600 wiel zou ook kunnen. Wel rekening houden met een km teller. Aangezien de meeste modernere motoren hebm niet op het voorwiel hebben.
 
De BT45's zijn vind ik prima, maar je hebt idd weinig keus binnen die maat. Ga ze nu zelf op de Xj900 zetten, want die macadams vind ik zo kut haha.
 
Er zijn gewoon geen knappe banden te krijgen die nog een beetje lang mee gaan in deze maat. Ik heb het zelf altijd goed kunnen uithouden met een 120 band om de orginele velg. Ik reed met een conti sport attack voor en road attack achter. Alsnog een 2:19 op zandvoort kunnen rijden ermee.
 
De BT45's zijn vind ik prima, maar je hebt idd weinig keus binnen die maat. Ga ze nu zelf op de Xj900 zetten, want die macadams vind ik zo kut haha.

dat gaat het waarschijnlijk weer worden, heb zelf goede ervaring met die conti roadattacks op een kawa er6 (ik denk zelfs dat ze ook op de les motor hebben gezeten xj600n)

heb met deze banden nooit het idee dat ik echt grip heb maar misschien komt dat puur doordat ze al lang op zijn, heb er onderhand al alweer bijna 15.000 opzitten sinds de koop (idioot veel km op die banden), helaas vorige week gekeken hoe hard de grond was....

motor is nu weer redelijk spik en span toen ik toch bezig was, heb ik de kuip direct maar verstevigt met polyester, maar de scheurtjes ga ik pas weer weg werken in de lente/zomer dan word ie ook honda rood gespoten zodat de kappen niet meer afsteken in het zonnetje.

was wel een goed excuus om eindelijk die kromme koppelingshendel en straks het kromme stuur te vervangen haha had nu een nog krommere koppelingshendel en het stuur met beleid weer terug gebogen.....

nog niet aan het stuur toegekomen ben benieuwd hoe goed je het linkerhandvat vast hebt zitten B|
 
Laatst bewerkt:
dat gaat het waarschijnlijk weer worden, heb zelf goede ervaring met die conti roadattacks op een kawa er6 (ik denk zelfs dat ze ook op de les motor hebben gezeten xj600n)

heb met deze banden nooit het idee dat ik echt grip heb maar misschien komt dat puur doordat ze al lang op zijn, heb er onderhand al alweer bijna 15.000 opzitten sinds de koop (idioot veel km op die banden), helaas vorige week gekeken hoe hard de grond was....

motor is nu weer redelijk spik en span toen ik toch bezig was, heb ik de kuip direct maar verstevigt met polyester, maar de scheurtjes ga ik pas weer weg werken in de lente/zomer dan word ie ook honda rood gespoten zodat de kappen niet meer afsteken in het zonnetje.

was wel een goed excuus om eindelijk die kromme koppelingshendel en straks het kromme stuur te vervangen haha had nu een nog krommere koppelingshendel en het stuur met beleid weer terug gebogen.....

nog niet aan het stuur toegekomen ben benieuwd hoe goed je het linkerhandvat vast hebt zitten B|

Daar zit (dacht ik) een kit tussen. Mn vader is aannemer, ik zei, vast maar iets flexibel zodat hij goed te plaatsen is, hij zei : deze kitspuit. Ik spuit dat handvat vol en schuif hem erop. Dus, hoe vast, ik denk best vast O-) . Ik zou de einddop eraf draaien en gewoon met een dunne schroevendraaier er tussendoor tikken en steeds iets opschuiven. beetje vet ertussen steeds en weer een stukje lostikken / draaien. Ben er toevallig met de Xj net nog mee bezig geweest. Is mij nog nooit niet gelukt, maar er is wat kracht en overtuiging bij nodig inderdaad.

Jij verder niets? 15.000 erbij op de banden is écht veel. Bij mij zaten ze er al ik denk 10k op? vanaf 62 of 67.000 en ik verkocht m met 78.000 of niet? De leeftijd kan het niet geweest zijn, banden waren nog van 2010 dacht ik en met recente dotcode. Bon van Defi zit er nog bij. Mooi dat hij iig weer netjes gaat worden, dat doet me goed. :}
 
Ik was alleen een beetje beurs, was zo dom geweest om met die gladheid de weg op te gaan, had de pech dat ik iemand tegen kwam die de bocht wat te hard in ging en dus met de auto wijd uitkwam....
normaal was er dus niks aan de hand geweest maar omdat ik niks anders kon doen dan de motor het ijs op sturen ben ik met iets van 20 onderuit gegaan tja wijze les zullen we maar zeggen.

maar kit, das mazzel dat kan ik er met veel geduld vast wel af krijgen.. was bang dat je er iets van twee componenten spul tussen had gedaan omdat ik meende dat het vast zetten de eerste keer niet zo'n succes was...

netjes zal hij zeker wel weer worden, ben wel wat angstig voor een versleten schakel wals zo heel af en toe knalt hij onder last uit de twee, hoewel het wel altijd gebeurt als ik zelf het idee heb dat ik hem er niet goed in zit (zeg maar half tussen de vrij en de twee).

maar dan dus iets van 25.000 op die achterband :D en het canvas komt er nog steeds niet doorheen +- 1mm dan rijden we vast allebei als oude lullen _O-
(zal morgen even checken of dat klopt ... 25.000 *D )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan