Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zie net bij powerbronze dat zijn mijn kuip weer maken, moet wel ff gaan sparen om deze te kunnen aanschaffen, de huidige kuip heeft zo zijn gebruikers spren er op zitten(ooit tijdens het sleutelen zijn mijn veerpoten op het kuipwerk gevallen.)
 
Dag luitjes

jaja ik leef nog.
Gisteren ook weer een lekker onzinnig bezig geweest. heb bij mij reserve NTV de voorvork uit elkaar gehaald om de keerringen te vervangen. Meteen even het onderste deel mooi blinkend gemaakt ( wat een kolere klus ).

van de week het hele zooitje weer in elkaar zetten.

Mzzl Muppet
 
Heb er tegenwoordig ook eentje, voor erbij! Geweldige fiets!!

424378_355074007870882_100001048564109_1138667_894599992_n.jpg
 
voorrempomp... bli... bla... remmen

Lekken deed die van mij ook.
Ik heb gewoon het zooitje uit elkaar gehaald, de rempomp zelf van bloemkool ontdaan en het spulletje weer gemonteerd. Klaar. Lekvrij. Sinds februari vorig jaar zo'n 22k km mee gereden, geen druppel meer verloren.

Dit is zeer waarschijnlijk ook bij de jouwe de oorzaak. Rubbers gaan eigenlijk niet stuk. De rempomp zelf gaat corroderen en daarlangs gaat ie lekken.
Plukje scotchbrite op de dremel (oid) en schrobben maar. Natuurlijk wel met beleid. Revisiesetje is niet nodig.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Morrits,

Bedankt voor je commentaar.

Bedoel je met het woord rempomp de cilinder - waar de zuiger in heen en weer beweegt als je de rem bediend - of toch de zuiger? Want voor mij is de rempomp het geheel van het reservoir, de zuiger en de cilinder.

Heb dit bericht ook nog in het techniek gedeelte van het forum geplaatst omdat het natuurlijk niet NTV specifiek is. http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/331140/Rempomp-reviseren-1.html Daar geeft Raymond aan dat hij de zuiger schoonmaakt met lucht en een doekje.

In het howto topic over reviseren van je voorrempomp http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/233321// zegt Merlijn:
de cilinder schoon maken met brakeclean en een tandenborstel

Om de cilinder te schuren met scotchbrite lijkt me vergeleken bij de andere genoemde methoden vrij grof.
Wat is wijsheid?
:?
 
Tja, wat Merlijn aan het doen is heeft een andere reden. Die heeft gare leidingen en pakt meteen alles even mee. Niets verkeerds aan natuurlijk.

Overigens heeft die het ook over een seal die helemaal weg is. De foto daarbij laat een vergaan rubbertje zien. Dat is níet de seal. Dat is alleen een stofhulsje. Lelijk zo, maar niet direct reden voor paniek of zelfs zorg. Natuurlijk even vervangen, dat wel.
Als de rempomp daar wel lekt, dan is het echt bijna altijd zo dat corrosie (van de cilinder dus) de oorzaak is. Als je die weg wilt poetsen met een doekje en wat lucht, be my guest, maar dat lijkt mij niet afdoende. Je moet het niet uit gaan boren natuurlijk, maar schoonpoetsen met scotchbrite was bij mij echt de oplossing. Nogmaals, je kunt een revisiesetje gebruiken, maar dat is niet nodig en het helpt ook niet als de doorgang niet zuiver is. Het rubber is in 99% van de gevallen nog goed. De stofhuls is vaak wel gaar, net als bij Merijn het geval is, maar die kun je los vervangen. Kost € 2,- ofzo. Of € 1,31. Of iets daar in de buurt. :p

Succes!

Oh... ik bedoelde met rempomp dus inderdaad de 'cilinder', maar die maakt deel uit van het reservoir. De 'zuiger' is eigenlijk geen zuiger, maar een wokkel.
 
Laatst bewerkt:
XXXXXXXXXXXXXXXXX
Zeiden ze dat er putjes in de poot zitten. Die zorgen ervoor dat er olie meekomt met het uitveren. Volgens mij zit dan niet de hele poot onder de olie.
Ze hadden niet gezegd dat de poot beschadigd was en de kans op lekken heel groot was. Volgens hun gaat het meestal goed en daardoor hadden ze het niet vermeld.
Maar ja, het ik ik alleen tegen een hele grote zaak dus je bereikt toch niks. Heb nu een goede en een lekke poot.
XXXXXXXXXXXXXXXX.

Ventje, is dit wat voor je?

http://link.marktplaats.nl/537251258
 
Gisteravond nieuwe rempomp gereviseerd. Zuigertje (bij mij ziet hij er echt uit als een zuiger en niet als een wokkel...) eruitgehaald, en schoongewreven met een stukje keukenpapier. Zat klein beetje roest / zooi op het pompje. Dat heb ik er zo goed als dat ging afgekrabd. Daarna met klein beetje remvloeistof rubbertjes ingevet.

Zuiger doorgespoten met remmenreiniger en daarna schoongemaakt met keukenpapier. Er zat geen bloemkool op of andere harde aanslag in de zuiger.

Toen alles weer in elkaar gezet en op de motor gemonteerd. Via het reservoir remvloeistof in de leiding gepompt en door stuur beetje scheef te houden tegelijk ontlucht.
Het leek of ik eindeloos moest pompen, maar op een gegeven moment kwam er toch tegendruk.

Vannacht de hele nacht rem op druk gehouden met elastiekje. Vanochtend vroeg even gekeken en er lekt geen remvloeistof meer uit aan de achterkant van de zuiger. *D

Helemaal top. Leuk als je zoiets zelf kunt fixen. *O*
Kijken of ik vanavond een klein rondje kan rijden om mijn remmen te testen en dan binnenkort weer lekker toeren. :]
 
Laatst bewerkt:
Beste NT(V) rijdertjes,

Even heb ik er over gedacht de NTV weg te doen, maar...... emotie he! Het ding laat je nooit staan (alleen toen met die brandstofpomp). Voor dit jaar groot onderhoud. Bijna weer klaar:
- Nieuwe remmerij aan de voorzijde,
- Nieuwe vorkolie en 1 keerringetje vervangen
- Hagon demper laten reviseren
- Kleiner koffersetje erbij (nu twee mensen in de vakantiecrew met Stahlkoffer zeecontainers, vandaar)
-Stuurgewichtjes weer mooi strak in de lak
 
- Subframe gericht nadat in 2005 een ongelukje (60km/h) dit een beetje had verzet.
- Nieuwe achterband
- Spatbord verlenger achter

Zo, dan kunnen we er weer een tijdje tegenaan.

En de kosten vallen ook wel mee. Ga maar na wat je op een nieuwe motor afschrijft. Bovendien vind ik de afwerking van moderne betaalbare motoren (tot 10k) niet altijd op een hoog niveau. Nee, ik blijf bij mijn NTV'tje.
 
Heeft de Revere niet dezelfde maat poten as een Hawk? in dat geval heb ik nog een set knappe vorkpoten, eventueel inclusief velg met knappe remschijf (1,5 jaar gebruikt) en remmelarij in de aanbieding, overbodig omdat ik een VFR voorpartij geinstalleerd heb.
 
volgens mij ipv op stuurslot per ongeluk op parkeerstand gezet...

kwam net mn werk uit en deed he-le-maal niets meer. niet eens mn lampjes gingen branden...
accu dus helemaal leeg vrees ik.

irritante is ook dat ook bij de parkeerstand het stuur op slot staat merkte ik. want daarmee controleerde ik altijd of hij goed stond. even tegen het stuur duwen....

nu maar met OV naar huis gegaan en terug naar werk gefietst (gelukkig vlakbij) om mn accu eruit gte schroeven en nu aan de oplader thuis...

hoop dat dat het probleem was, want iets anders kan ik me niet voorstellen aangezien ik nog gewoon naar mn werk was gereden sochtends zonder problemen.

dacht ooit eens gelezen te hebben dat je die parkeerverlichting uit kan schakelen via zekering ofzo, is dat ook zo bij de hawk? want in dit gehobby heb ik geen zin meer
 
volgens mij ipv op stuurslot per ongeluk op parkeerstand gezet...

Heb je geen collega's die ff konden duwen (of zelf, ding in z'n 3 (of zelfs 4) ff lopen, koppeling op laten komen en rijden maar).

Mijn suzuki is ook een keer aangeduwd door een collega die ik niet kende (hij in pak achter mij aan _O- en weer vrolijk naar huis *O*, was maar goed ook, Rotterdam-Tiel is met het OV geen pretje :N )
 
Tuurlijk duw je dat ding zo aan. In je eentje ook nog wel. Maar niet als de accu helemaal niet thuis geeft. Dan wil ie echt niet lopen. Dat laat ie dan aan jou over.
 
Okee, hartstikke mooi. Mijn ervaring is anders, zowel met een NTV als met een Hawk. Áls ie al liep, dan liep ie alleen stationair en heel slecht. Zodra er gas werd gegeven, hoe subtiel ook, sloeg ie af.
Met opgeladen accu was dit probleem verleden tijd.
 
Hallo mensen!

Voor het eerst op MF, maar al 2,5 jaar en 38.000km een NTV uit '96. Rij het hele jaar door dus mooi is hij inmiddels al niet meer, maar waardeer het oude beestje steeds meer.
Hang wel op het deauville forum rond want technisch gelijk, maar heb nu pas deze hoek van het motor-forum gevonden!

 
Laatst bewerkt:
accu was echt he-le-maal leeg, de dashboard lampjes branden niet eens. dus aanduwen niet geprobeerd.

nachtje aan de lader gehad, net teruggeweest gingen in ieder geval wel alle lampjes e.d. gewoon branden en ook de startmotor ging rond, maar aanspringen, ho maar..... :(


ik dus aanduwen, maar ook dat werkte niet. 10x geprobeerd, in zn 2, in zn 3, wel choke geen choke alles mocht niet baten. Terwijl het me eerder wel een paar keer is gelukt met aanduwen bij mn vorige accu die half overleden was....

nu dus maar even 2 nachtjes in de lader, net thuis doorgemeten en gaf 12,3 volt aan dat is volgens mij ook wel wat laag.....

en anders maandag maar via startkabels proberen ofzo. gehobby. maar kan ik die parkeerstand er dus vanaf flikkeren of niet?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan