Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
ps kan het nu zijn dat ik met al die startpogingen mn motor heb verzopen en dat dat nu mn volgende probleem is? en zo ja, kan ik dat fixen? (met mijn 2 linkerhanden in het achterhoofd)
 
accu was echt he-le-maal leeg, de dashboard lampjes branden niet eens. dus aanduwen niet geprobeerd.

nachtje aan de lader gehad, net teruggeweest gingen in ieder geval wel alle lampjes e.d. gewoon branden en ook de startmotor ging rond, maar aanspringen, ho maar..... :(


ik dus aanduwen, maar ook dat werkte niet. 10x geprobeerd, in zn 2, in zn 3, wel choke geen choke alles mocht niet baten. Terwijl het me eerder wel een paar keer is gelukt met aanduwen bij mn vorige accu die half overleden was....

nu dus maar even 2 nachtjes in de lader, net thuis doorgemeten en gaf 12,3 volt aan dat is volgens mij ook wel wat laag.....

en anders maandag maar via startkabels proberen ofzo. gehobby. maar kan ik die parkeerstand er dus vanaf flikkeren of niet?

12,3 v onbelast is vrij laag en liggend aan je meter misschien zelfs wel aan de hoge kant van het werkelijke voltage, maar een druppellader gaat een volledig ontladen accu niet opnieuw kunnen opladen, daar heb je een wat serieuzere voeding voor nodig.
de waarde die de accu belast geeft (tijdens het starten) zegt veel meer over de staat van de accu.

waar je naar zou kunnen kijken is of het vloeistofpijl wel goed is zo niet dan mag je hem bijvullen met gedestilleerd water.

(vloeistofpijl van de accu)
 
Laatst bewerkt:
is nieuwe accu. onderhoudsvrij ofzo, staat op dat ik m niet mag bijvullen of openmaken...

in slechtste geval nieuwe accu kopen, of kunnen startkabels m weer tot leven wekken?
 
Een druppel lader gaat een diep ontlade accu wel weer optimaal krijgen, maar dan heb je wel een hele boel tijd nodig.
redm, ik zou in jou geval wel een nieuwe accu aanschaffen en die vast aan de druppelaar hangen om hem echt goed vol te krijgen ( nieuw zijn ze wel geladen, maar niet helemaal. )
Leg ook gelijk een extra massa-kabeltje, die zorgt ook nog al eens voor problemen.
 
kan ik die parkeerstand er dus vanaf flikkeren of niet?

ja dat kan

in zekeringkastje onder de koplamp
zekering nr. 1 (10 A) er uithalen
of
de geel / zwarte draad van je contactslot doorknippen !
en isoleren
 
Op zoek naar zoiets:
6ef24f20.jpg


Iemand een idee?
 
Een druppel lader gaat een diep ontlade accu wel weer optimaal krijgen, maar dan heb je wel een hele boel tijd nodig.
redm, ik zou in jou geval wel een nieuwe accu aanschaffen en die vast aan de druppelaar hangen om hem echt goed vol te krijgen ( nieuw zijn ze wel geladen, maar niet helemaal. )
Leg ook gelijk een extra massa-kabeltje, die zorgt ook nog al eens voor problemen.

Druppellader - Wikipedia
Loodaccu - Wikipedia

Verder ben ik niet zo thuis in acculaden etc. maar met een druppellader een accu weer opladen is volgens mij niet de juiste methode.
het werkt vast wel een beetje maar behalve dat je zeer lang moet wachten is het ook niet de beste methode daar zijn speciale opladers voor die tevens een stuk duurder zijn en een hoge stroom kunnen leveren.

hoewel deze het wel zou moeten lukken:
http://shop.conrad.nl/auto/onderhoud-en-pechhulp/loodaccus-acculaders/acculader/857185.html
 
is nieuwe accu. onderhoudsvrij ofzo, staat op dat ik m niet mag bijvullen of openmaken...

in slechtste geval nieuwe accu kopen, of kunnen startkabels m weer tot leven wekken?

Met jou linkerhanden in het achterhoofd even het volgende over startkabels:

Een autodynamo is veel te sterk voor het electrisch systeem van een motor. Dus als je een auto gebruikt is het slim om de motor (van de auto) niet te starten en wel wat stroomgebruikers aan te zetten zoals de kachel, airco, lichten enz.
en dan de motor starten.

Als je een nieuwe accu hebt (en het is het goede type) zou ik geen nieuwe kopen. Eerst opladen en kijken of het niet ergens anders aan kan liggen.

succes,

Jaap
 
is nieuwe accu. onderhoudsvrij ofzo, staat op dat ik m niet mag bijvullen of openmaken...

in slechtste geval nieuwe accu kopen, of kunnen startkabels m weer tot leven wekken?

Met jou linkerhanden in het achterhoofd ;) even het volgende over startkabels:

Een autodynamo is veel te sterk voor het electrisch systeem van een motor. Dus als je een auto gebruikt is het slim om de motor (van de auto) niet te starten en wel wat stroomgebruikers aan te zetten zoals de kachel, airco, lichten enz.
en dan de motor starten.

Als je een nieuwe accu hebt (en het is het goede type) zou ik geen nieuwe kopen. Eerst opladen en kijken of het niet ergens anders aan kan liggen.

succes,

Jaap
 
Met jou linkerhanden in het achterhoofd ;) even het volgende over startkabels:

Een autodynamo is veel te sterk voor het electrisch systeem van een motor. Dus als je een auto gebruikt is het slim om de motor (van de auto) niet te starten en wel wat stroomgebruikers aan te zetten zoals de kachel, airco, lichten enz.
en dan de motor starten.

Als je een nieuwe accu hebt (en het is het goede type) zou ik geen nieuwe kopen. Eerst opladen en kijken of het niet ergens anders aan kan liggen.

succes,

Jaap
Naar mijn weten is het zo dat het vermogen van de accu's in A geen invloed heeft op de spanning. En aangezien autosystemen op hetzelfde voltage (tussen 12 en zeg 14, met draaiende motor) functioneren is het geen enkel probleem de auto te starten. De startmotor zal vragen wat hij nodig heeft, en de motor zal verder met het electrisch systeem van de auto niet heel veel te maken krijgen anders dan de accu en de laadspanning. Die laadspanning zal niet anders zijn dan van een motor, op het grotere amperage van de accu na, maar dat heeft geen invloed.
 
Met jou linkerhanden in het achterhoofd ;) even het volgende over startkabels:

Een autodynamo is veel te sterk voor het electrisch systeem van een motor. Dus als je een auto gebruikt is het slim om de motor (van de auto) niet te starten en wel wat stroomgebruikers aan te zetten zoals de kachel, airco, lichten enz.
en dan de motor starten.

Als je een nieuwe accu hebt (en het is het goede type) zou ik geen nieuwe kopen. Eerst opladen en kijken of het niet ergens anders aan kan liggen.

succes,

Jaap

Ik zou t er nog een keer opzetten........of weghalen
 
Je kunt het even bij Scarpa Moto in Barendrecht proberen :Y Zij zijn Ducati specialist, dus ze zullen je een tel vreemd aankijken, maar met hun gouden handen komt je vering in ieder geval weer in orde.

Overigens denk ik dat je best kans maakt bij MotoPort, gewoon een aangetekende brief wegens wanprestaties. Ze hebben je niet gebeld en een reparatie uitgevoerd die geen zin heeft, zonder je daarover op de hoogte te stellen. Ze zijn verplicht (!) je op de hoogte te stellen van dit soort gevallen, nu hebben ze namelijk een ondeugdelijke reparatie verricht.
Iedereen mag geld verdienen, maar niet zo...

Bedankt. ik heb een brief geschreven en ik krijg het geld van een poot terug.
Met dank aan Henk S. voor de link op Marktplaats zal ik een andere poot kopen.
Nu ga ik wel zelf proberen het binnenwerk over te zetten.
Al met al lijkt het mij toch niet zo moeilijk met alle tips die ik gekregen heb. :)

Een nieuwe binnenpoot kan ik je leveren voor € 130,- en als je zelf nieuwe olie+keerringen meeneemt dan kun je in Zoetermeer langskomen en bouw ik het geheel voor je in elkaar :Y
 

Ok. Bedankt. Ik heb een brief geschreven en ik krijg het geld voor enen poot terug.
Met dank aan Henk S. voor de link op Marktplaats ga ik daar een andere poot halen.
Het binnenwerk zet ik nu wel zelf over. Lijkt mij toch niet zo moeilijk met alle tips die ik van jullie gekregen heb.
:)
 
Naar mijn weten is het zo dat het vermogen van de accu's in A geen invloed heeft op de spanning. En aangezien autosystemen op hetzelfde voltage (tussen 12 en zeg 14, met draaiende motor) functioneren is het geen enkel probleem de auto te starten. De startmotor zal vragen wat hij nodig heeft, en de motor zal verder met het electrisch systeem van de auto niet heel veel te maken krijgen anders dan de accu en de laadspanning. Die laadspanning zal niet anders zijn dan van een motor, op het grotere amperage van de accu na, maar dat heeft geen invloed.

Ik heb toch geleerd dat Watt = Amp x Volt...
Dus bij een gelijk aantal Volt (12-14 bij auto's en motoren) met een veel hoger Amp (10-20 bij NTV, 700 bij VW Golf Diesel) een veel groter vermogen geeft...

En dat grote vermogen is waar het systeem van een motor niet op is berekend. Wel eens een dieselmotor geprobeerd te starten met goedkope startkabels? Die worden dan al helemaal warm...

Jaap

Ok, moet toegeven dat er vorig jaar een stuk in het ANWB-blaadje heeft gestaan _O- _O-
 
je moet dan nog wel het verschil maken in capaciteit AmH van de accu, en wat een accu op 1 moment levert.

levert ie 3 ampere, of 30? dat is de bepalende factor voor het vermogen
 
nou het is dus niet de accu.
vandaag met startkabels van collega geprobeerd. niet gelukt. daarna naar garage vlakbij gegaan, van hun zo'n powerstart mogen lenen, ook geen succes. Mede (dacht ik) doordat ik die klemmen met geen manier fatsoenlijk op de accu kreeg. toen teruggebracht en is die eigenaar van de garage even meegereden en het nogmaals geprobeerd. bleef het niet doen. Hij bougies gecheckt en die vonkte dus niet. Superaardig dat ze al die moeite voor me hebben genomen terwijl ik daar helemaal geen klant ben ofzo, maar het mocht dus niet baten.

Wordt nu donderdag opgehaald door molenaar motors... hoop dat ie volg zaterdag klaar kan zijn ivm VRO 1 cursus....
en gaat dus geld kosten..hoop niet teveel, maar reken alvast op 200 euro ofzo (incl ophalen).



komt qua timing allemaal flink beroerd uit....
 
Laatst bewerkt:
nou het is dus niet de accu.
vandaag met startkabels van collega geprobeerd. niet gelukt. daarna naar garage vlakbij gegaan, van hun zo'n powerstart mogen lenen, ook geen succes. Mede (dacht ik) doordat ik die klemmen met geen manier fatsoenlijk op de accu kreeg. toen teruggebracht en is die eigenaar van de garage even meegereden en het nogmaals geprobeerd. bleef het niet doen. Hij bougies gecheckt en die vonkte dus niet. Superaardig dat ze al die moeite voor me hebben genomen terwijl ik daar helemaal geen klant ben ofzo, maar het mocht dus niet baten.

Wordt nu donderdag opgehaald door molenaar motors... hoop dat ie volg zaterdag klaar kan zijn ivm VRO 1 cursus....
en gaat dus geld kosten..hoop niet teveel, maar reken alvast op 200 euro ofzo (incl ophalen).

Ehhhhhhhhh niet per ongeluk de dodemansknop. Ingedrukt ???

komt qua timing allemaal flink beroerd uit....
 
Ik heb afgelopen zondag een heerlijk eerste toerrit gemaakt op m'n NTV.
Het was nog een beetje fris, en de NTV had daar ook last van leek het. De temperatuurnaald kwam eigenlijk net niet van het "C"(old) blokje af.

Ik wil voor de zekerheid de thermostaat vervangen, maar waar kan ik er 1 (naast de Honda dealer natuurlijk) kopen?
 
nee, hij maakt geluid alsof hij 'bijna' wil starten, maar lukt net niet. zowel met als zonder choke.

er gebeurt dus een hele hoop bij starten, maar niet datgene wat het moet doen.
dodemansknop ook gecheckt, maar dan zou ie volgens mij echt niets moeten doen.

je maakt me wel aan het twijfelen natuurlijk haha
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan