Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
accu was echt he-le-maal leeg, de dashboard lampjes branden niet eens. dus aanduwen niet geprobeerd.
nachtje aan de lader gehad, net teruggeweest gingen in ieder geval wel alle lampjes e.d. gewoon branden en ook de startmotor ging rond, maar aanspringen, ho maar.....
ik dus aanduwen, maar ook dat werkte niet. 10x geprobeerd, in zn 2, in zn 3, wel choke geen choke alles mocht niet baten. Terwijl het me eerder wel een paar keer is gelukt met aanduwen bij mn vorige accu die half overleden was....
nu dus maar even 2 nachtjes in de lader, net thuis doorgemeten en gaf 12,3 volt aan dat is volgens mij ook wel wat laag.....
en anders maandag maar via startkabels proberen ofzo. gehobby. maar kan ik die parkeerstand er dus vanaf flikkeren of niet?
Een druppel lader gaat een diep ontlade accu wel weer optimaal krijgen, maar dan heb je wel een hele boel tijd nodig.
redm, ik zou in jou geval wel een nieuwe accu aanschaffen en die vast aan de druppelaar hangen om hem echt goed vol te krijgen ( nieuw zijn ze wel geladen, maar niet helemaal. )
Leg ook gelijk een extra massa-kabeltje, die zorgt ook nog al eens voor problemen.
is nieuwe accu. onderhoudsvrij ofzo, staat op dat ik m niet mag bijvullen of openmaken...
in slechtste geval nieuwe accu kopen, of kunnen startkabels m weer tot leven wekken?
is nieuwe accu. onderhoudsvrij ofzo, staat op dat ik m niet mag bijvullen of openmaken...
in slechtste geval nieuwe accu kopen, of kunnen startkabels m weer tot leven wekken?
Naar mijn weten is het zo dat het vermogen van de accu's in A geen invloed heeft op de spanning. En aangezien autosystemen op hetzelfde voltage (tussen 12 en zeg 14, met draaiende motor) functioneren is het geen enkel probleem de auto te starten. De startmotor zal vragen wat hij nodig heeft, en de motor zal verder met het electrisch systeem van de auto niet heel veel te maken krijgen anders dan de accu en de laadspanning. Die laadspanning zal niet anders zijn dan van een motor, op het grotere amperage van de accu na, maar dat heeft geen invloed.Met jou linkerhanden in het achterhoofd even het volgende over startkabels:
Een autodynamo is veel te sterk voor het electrisch systeem van een motor. Dus als je een auto gebruikt is het slim om de motor (van de auto) niet te starten en wel wat stroomgebruikers aan te zetten zoals de kachel, airco, lichten enz.
en dan de motor starten.
Als je een nieuwe accu hebt (en het is het goede type) zou ik geen nieuwe kopen. Eerst opladen en kijken of het niet ergens anders aan kan liggen.
succes,
Jaap
Met jou linkerhanden in het achterhoofd even het volgende over startkabels:
Een autodynamo is veel te sterk voor het electrisch systeem van een motor. Dus als je een auto gebruikt is het slim om de motor (van de auto) niet te starten en wel wat stroomgebruikers aan te zetten zoals de kachel, airco, lichten enz.
en dan de motor starten.
Als je een nieuwe accu hebt (en het is het goede type) zou ik geen nieuwe kopen. Eerst opladen en kijken of het niet ergens anders aan kan liggen.
succes,
Jaap
Je kunt het even bij Scarpa Moto in Barendrecht proberen Zij zijn Ducati specialist, dus ze zullen je een tel vreemd aankijken, maar met hun gouden handen komt je vering in ieder geval weer in orde.
Overigens denk ik dat je best kans maakt bij MotoPort, gewoon een aangetekende brief wegens wanprestaties. Ze hebben je niet gebeld en een reparatie uitgevoerd die geen zin heeft, zonder je daarover op de hoogte te stellen. Ze zijn verplicht (!) je op de hoogte te stellen van dit soort gevallen, nu hebben ze namelijk een ondeugdelijke reparatie verricht.
Iedereen mag geld verdienen, maar niet zo...
Bedankt. ik heb een brief geschreven en ik krijg het geld van een poot terug.
Met dank aan Henk S. voor de link op Marktplaats zal ik een andere poot kopen.
Nu ga ik wel zelf proberen het binnenwerk over te zetten.
Al met al lijkt het mij toch niet zo moeilijk met alle tips die ik gekregen heb.
Een nieuwe binnenpoot kan ik je leveren voor € 130,- en als je zelf nieuwe olie+keerringen meeneemt dan kun je in Zoetermeer langskomen en bouw ik het geheel voor je in elkaar
Naar mijn weten is het zo dat het vermogen van de accu's in A geen invloed heeft op de spanning. En aangezien autosystemen op hetzelfde voltage (tussen 12 en zeg 14, met draaiende motor) functioneren is het geen enkel probleem de auto te starten. De startmotor zal vragen wat hij nodig heeft, en de motor zal verder met het electrisch systeem van de auto niet heel veel te maken krijgen anders dan de accu en de laadspanning. Die laadspanning zal niet anders zijn dan van een motor, op het grotere amperage van de accu na, maar dat heeft geen invloed.
Ok. Bedankt. Ik heb een brief geschreven en ik krijg het geld voor enen poot terug.
Met dank aan Henk S. voor de link op Marktplaats ga ik daar een andere poot halen.
Het binnenwerk zet ik nu wel zelf over. Lijkt mij toch niet zo moeilijk met alle tips die ik van jullie gekregen heb.
nou het is dus niet de accu.
vandaag met startkabels van collega geprobeerd. niet gelukt. daarna naar garage vlakbij gegaan, van hun zo'n powerstart mogen lenen, ook geen succes. Mede (dacht ik) doordat ik die klemmen met geen manier fatsoenlijk op de accu kreeg. toen teruggebracht en is die eigenaar van de garage even meegereden en het nogmaals geprobeerd. bleef het niet doen. Hij bougies gecheckt en die vonkte dus niet. Superaardig dat ze al die moeite voor me hebben genomen terwijl ik daar helemaal geen klant ben ofzo, maar het mocht dus niet baten.
Wordt nu donderdag opgehaald door molenaar motors... hoop dat ie volg zaterdag klaar kan zijn ivm VRO 1 cursus....
en gaat dus geld kosten..hoop niet teveel, maar reken alvast op 200 euro ofzo (incl ophalen).
Ehhhhhhhhh niet per ongeluk de dodemansknop. Ingedrukt ???
komt qua timing allemaal flink beroerd uit....