Het MF NTV650 Revere & NT650V Hawk Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo luitjes

hehe Ben net terug van meer dan 7000km toeren in 19 dagen op mijn NTV door belgie, frankrijk, spanje, en portugal en terug natuurlijk :) .
Was een erg gave toer een paar foto's volgen nog van mijn Honda Goldwing Light.

oja heeft iemand nog een rechter voetsteuntje liggen de mijne is op vakantie na een valletje afgebroken. Ik ben met een van de reserve steunen die om de een of andere rare rede achter gemonteerd zitten maar nooit gebruikt worden thuis gekomen.

mzzl muppet
jij hebt verder er niks aan overgehouden

die reserve wil ik er juist gaan af flexen zitten alleen maar in de weg
 
Vorige week een Hawk uit '91 gekocht (Voor hen die geïnterseerd zijn: mijn Hawk heeft 41 kms gereden, heeft lage clip ons, wp voorvering, stalen remleiding, open uitlaat carbon). Ben nu op zoek naar een (transparant) windschermpje, een goede (instelbare) monoshock) en een onderhoudsboek (en eventueel een remschijfslot (art4)). Misschien heeft iemand dit nog liggen en kan ik het van je overnemen. Of anders weet je misschien een goede site.

O ja, lijkt me leuk me aan te sluiten bij de groep Hawk en nvt rijders.

Bedankt voor je reactie.

Gebeurd!! *D welkom!! :)


Hallo luitjes

hehe Ben net terug van meer dan 7000km toeren in 19 dagen op mijn NTV door belgie, frankrijk, spanje, en portugal en terug natuurlijk :) .
Was een erg gave toer een paar foto's volgen nog van mijn Honda Goldwing Light.

oja heeft iemand nog een rechter voetsteuntje liggen de mijne is op vakantie na een valletje afgebroken. Ik ben met een van de reserve steunen die om de een of andere rare rede achter gemonteerd zitten maar nooit gebruikt worden thuis gekomen.

mzzl muppet

Hoi Muppet die voetsteun moet niet moeilijk te krijgen zijn, het is een vrij standaard Honda steuntje die ook op oudere CBR's,VFR's & CB's is gebruikt, dus elke gemiddelde motorsloop kan je er waarschijnlijk wel aan helpen!! 8-)

:? :? :? reserve voetsteun????

Hier worden waarschijnlijk de bijrijders steuntjes bedoeld!! :+ die grapjasjes hier ook!! ;)
 
Is dat NTV handboek ook ergens te downloaden?? Of kan iemand het me mailen??

Enneh, hoe kan ik als geïnteresseerde voor de NTV-club worden aangemeld?

sen als je je aanmeld op www.hawkster.de kan je bij downloads de complete werkplaats handboek vinden in adobe acrobat

ik heb hem zelf ook uit gedraaid en in een map gedaan ideaal naast mijn NTV wph die ik ook heb
 
:o sorry Beukie!! ik zag net dat ik jou nog helemaal niet in "onze" club had toegevoegd |( nou ja, bij deze dan *D als nog welkom!! :}
 
Hai allemaal!

om nog wat verder uit te wijden, heb n NTV 650 Revere uit '91, sinds 1 1/2 maand. Errug blij mee!
Als er iets leuks georganiseerd wordt, hoor ik t graag!

enneh, hou me nog steeds aanbevolen voor zo'n handboek :-)

en wie kan me vertellen hoe ik aan een leuke motorroute over de Veluwe kom?

:o sorry Beukie!! ik zag net dat ik jou nog helemaal niet in "onze" club had toegevoegd |( nou ja, bij deze dan *D als nog welkom!! :}
 
Oh en ik vergeet het bijna: ben erg benieuwd wat voor schermpjes er allemaal op een NTV gesleuteld (kunnen) worden. Wie heeft er voorbeelden (foto's, sites, enz)

Heb nu een klein zwart schermpje, wat voornl. rammelt :-) :]
 
Zoiets heb ik ook .. maar wordt gek van dat gerammel. en vind de hoogte niet zo logisch. Voor het mooi haal ik em er het liefst helemaal af maar voor het plezier zou ik liever een iets hogere willen geloof ik... :?
gerammel? als ik iets buk dan zit ik uit de wind maar ik heb er geen last van. als je last heb van wind moet je geen naked nemen
 
Vraagje: Kan iemand mij info/tips geven!
Goededag waarde Hawk en NTV liefhebbers. Ik heb pas geleden een Hawk GT gekocht uit 1988. Van een particulier. N een probleempje:
De hawk hield wat in wanneer ik constant reed. (bij vrijwel iedere snelheid, ieder toerental) bij de motorzaak wisten ze me te vertellen dat ie te rijk liep en bleek dat er verschillende sproeiers in zaten. Dus 2 dezelfde sproeiers in laten zetten, maar hij loopt nog niet lekker. Hij sputtert nu bij het optrekken, waarschijnlijk staat ie nog te rijk (je ruikt benzine). Om het helemaal goed te krijgen moet ik volgens de monteurs de originele sproeiermaten en naaldafstellingen weten. Er zit een andere uitlaat onder, geen idee wat, met een IXIL demper. De monteurs denken dat het zelfbouw is.
Kan iemand mij:
-helpen aan de originele sproeiermaten en carbafstellingsgegevens
-andere tips geven wat te doen (ervaringen).
Ik hoop dat dit probleem op te lossen is want wil graag net zo'n tevreden Hawk rijdertje worden als jullie........... :]
 
Leuk hoor! 69 pagina's berichten over de NTV650! Hoe moet ik daar ooit uit wijs worden? Ik neem aan dat ik er gewoon een avondje voor moet gaan zitten?

Ik zal mezelf even kort voorstellen: Ik heb me net geregistreerd op dit forum en ben de kersverse bezitter van een zwarte NTV uit 1995. Hiervoor heb ik 14 jaar en 170.000 km rondgereden op een CX500. Of me dat ook zal gaan lukken op de NTV is natuurlijk de vraag. Ik vind het wel een fijne allround motor (géén kuip, maar koffers liggen in de planning), maar moet er nog een beetje aan wennen. De zitpositie van de CX was in elk geval beter (nog ontspannener, iets rechterop en grotere hoek benen/knieën en zachtere buddy), rustigere versnellingsbak en ik vind het nog steeds jammer dat dit ding niet gemaakt is met 850cc inhoud en zo'n 75PK. Maar verder tot nu toe het enigste allround alternatief (V-Twin / cardan) dat ik kon bedenken. Bovendien vond ik hem in zijn strakke eenvoud altijd al erg mooi om te zien. En hij rijdt dus lekker. Iets meer vermogen dan de CX, strakkere wegligging (hoewel ik over de keuze van de volgende banden goed zal gaan nadenken), zuinig, minder roestgevoelig, lekker geluidje. Een foto volgt misschien later.

Leuk dit forum in elk geval, ik kende het nog niet. Maar dat komt misschien omdat ik de laatste drie jaar geen motor heb gehad (oh, hoe heb ik dit ooit kunnen doorstaan!). Ik zal die 69 pagina's dus eens rustig gaan doorlezen voor de lol en de weetjes, en wellicht dat ik binnenkort wel eens hier terugkom met een vraagje. Jullie zijn per slot van rekening voor mij de NTVeteranen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: Kan iemand mij info/tips geven!
Goededag waarde Hawk en NTV liefhebbers. Ik heb pas geleden een Hawk GT gekocht uit 1988. Van een particulier. N een probleempje:
De hawk hield wat in wanneer ik constant reed. (bij vrijwel iedere snelheid, ieder toerental) bij de motorzaak wisten ze me te vertellen dat ie te rijk liep en bleek dat er verschillende sproeiers in zaten. Dus 2 dezelfde sproeiers in laten zetten, maar hij loopt nog niet lekker. Hij sputtert nu bij het optrekken, waarschijnlijk staat ie nog te rijk (je ruikt benzine). Om het helemaal goed te krijgen moet ik volgens de monteurs de originele sproeiermaten en naaldafstellingen weten. Er zit een andere uitlaat onder, geen idee wat, met een IXIL demper. De monteurs denken dat het zelfbouw is.
Kan iemand mij:
-helpen aan de originele sproeiermaten en carbafstellingsgegevens
-andere tips geven wat te doen (ervaringen).
Ik hoop dat dit probleem op te lossen is want wil graag net zo'n tevreden Hawk rijdertje worden als jullie........... :]


klinkt als dat je kleppen gesteld moeten worden.

ik heb zel fis gehad dat mijn kleppen te strak stonden , hier door was de uitgaan de klep aan het sluiten en stond de ingaan al vol open.

brnadstof verbruik is hoger
stinkt naar benzine
en rij je daar te lang mee door dan kan het uit eindelijk je kleppen kosten
 
Wat ik niet snap is dat een motorzaak het raar vind dat er 2 verschillende sproeiers in zitten. En dat ze niet ff de originele achterhalen.
 
heee muppet. met hoeveel motoren was je weg? welke route heb je gevolgt? ik wil volgend jaar misschien ook zoiets doen

Ik kan maar op een motor tegelijk rijden :)
Als ik ff tijd heb zal ik wel ff een route uitdraai maken en wat foto's posten.

mzzl muppet
 
was je in je eentje weg dan?? ik ben in mei met wat vrienden door frankrijk heen gegaan,gelijk F1 in monaco gekeken maar willen volgend jaar wat verder en wat langer weg.
 
Welkom Startertjuh en Freedrus
Ik heb jullie beiden aan de (steeds langer wordende *D ) lijst van leden toegevoegd :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan