Het MF-Testweekend 2018

Heb je weer die rooie pilletjes gesnoept Martell :?
Hier mocht ik net een rondje in stortregen met de honden. Zelf de honden vonden het niks, laat staan dat ik er lol in had.

Ik ga uit van een subliem en vooral droog kampeerweekend. Ik heb alleen mijn tweedehands tent nog nooit opgezet en wil dat eigenlijk toch wel even van tevoren doen. Anderzijds kan ik een rol ductape meenemen en gokken dat de tent daarmee te allen tijde te redden is. Nu in de regen de tent opzetten is een mooie test, maar ik laat 'm effe voorbij gaan. :Z

Anders gewoon voor de zekerheid een stukje folie meenemen :) Blijft het in iedergeval droog in de tent ;)
 
Huidige verwachting voor t weekend:
17 gr en droog.

Kan allemaal nog veranderen natuurlijk, maar het lijkt wel ok te zijn. Liever een trui of jas aan 's avonds, dan allemaal schuilen in een tent voor de regen.
 
ik ben eens benieuwd of er ervaren mensen bijzijn tijdens het weekend die me wat kunnen uitleggen over routes maken , ik heb verleden jaar een tomtom rider 410 gekocht maar ik gebruik die alleen maar om een adres in te geven , routes maken daar ken ik nog niets van . Ik zou bvb graag uitstippelen hoe je naar boven rijd op de stella alpina , maar gewoon een adres ingeven boven op de top lukt natuurlijk niet , en onderaan de berg het juiste offroad weggetje vinden waar de beklimming begint weet ik ook niet hoe je dat doet of waar je dat weggetje vindt .Voor ervaren rijders zullen dit achterlijke vragen lijken , maar ikzelf heb dus totaal geen idee hoe je zoiets doet met een tomtom rider 410 of op pc of tablet
 
Laatst bewerkt:
Ik neem een laptop mee. We kunnen dan samenook wel eens naar het routemaken kijken.

ik ben eens benieuwd of er ervaren mensen bijzijn tijdens het weekend die me wat kunnen uitleggen over routes maken , ik heb verleden jaar een tomtom rider 410 gekocht maar ik gebruik die alleen maar om een adres in te geven , routes maken daar ken ik nog niets van . Ik zou bvb graag uitstippelen hoe je naar boven rijd op de stella alpina , maar gewoon een adres ingeven boven op de top lukt natuurlijk niet , en onderaan de berg het juiste offroad weggetje vinden waar de beklimming begint weet ik ook niet hoe je dat doet of waar je dat weggetje vindt .Voor ervaren rijders zullen dit achterlijke vragen lijken , maar ikzelf heb dus totaal geen idee hoe je zoiets doet met een tomtom rider 410 of op pc of tablet
 
Ik heb onlangs de TomTom 550 aangeschaft ter vervanging van mijn Urban Rider.
De 550 en ik denk ook de 410 in combinatie met de mydrive app of website vind ik gewoon geniaal en voor iedereen toegankelijk.
 
Ik heb onlangs de TomTom 550 aangeschaft ter vervanging van mijn Urban Rider.
De 550 en ik denk ook de 410 in combinatie met de mydrive app of website vind ik gewoon geniaal en voor iedereen toegankelijk.


ja volgens wat ik vind op internet is mijn 410 even bruikbaar als jouw 550 , alleen gaat jouw versie sneller een route laden/berekenen en heb jij wifi en ik niet , maar dat de mijne trager is stoort me niet echt
 
Klopt inderdaad en nog een paar features extra. Maar het is natuurlijk maar net wat je nodig heb. Ikzelf vind de wifi al een hele verademing.
Maar ik zal even luisteren naar Borisz, misschien leer ik ook nog weer wat.
 
Kan best een poging wagen als ik afkom.
Echter zit ik vooral in de Garmin hoek en TomTom niet :) haha
 
Ik neem een laptop mee. We kunnen dan samenook wel eens naar het routemaken kijken.


Ik kan mijn iPad meenemen. Kan ik laten zien hoe je daar een route in maakt in MRA en hoe die dan in de MRA navigatie app op de iPhone verschijnt. Ben er nog niet heel bedreven in, maar misschien zijn er mensen die het leuk vinden om even te zien.
 
poeh ..... jullie kenen er allemaal al wat van , ben ik waarschijnlijk weer de enige sukkel :$
Je bent niet alleen hoor.
Ik heb nog nooit een pc gebruikt om een route te maken. Enkel om een bestaande route in de gps te krijgen.

Eigen routes maak ik op de gps zelf. Veel sneller en makkelijker, voor mij dan :)

Ik ben dan ook geniaal met gps dingen, vraag maar rond O-)
 
mooi zo borisz :t , dan kan ik ter plaatse nog de bevraging doen of ik de off-road rit kan meedoen zonder al te grote kans op krassen op mijn 700km oude versys 650
 
Er zijn voor de zaterdag 2 routes. Een tourtocht over de reguliere wegen en er is dit keer ook een off-road tocht!!
Wordt deze route ook gedeeld?
mooi zo borisz :t , dan kan ik ter plaatse nog de bevraging doen of ik de off-road rit kan meedoen zonder al te grote kans op krassen op mijn 700km oude versys 650
Als het te zwaar is navigeren we even om het mulle zand of de te diepe drek heen. Met mijn AT ben ik ook niet de grootste held ivm kans op schade. Met het KTM'etje doe ik maar wat.
 
Wordt deze route ook gedeeld?Als het te zwaar is navigeren we even om het mulle zand of de te diepe drek heen. Met mijn AT ben ik ook niet de grootste held ivm kans op schade. Met het KTM'etje doe ik maar wat.

De routes worden het aanstaande weekend testgereden. De routes zullen daarna worden gedeeld zodat een ieder kan kijken welke route hij wil/kan rijden. Zoals het zich laat aanzien zijn de off-road routes niet heel erg zwaar. Ik had begrepen van de Off-Road crew dat het merendeel zandpaden zijn. Wellicht dat Chef-Lege-Dozen hier meer over kan vertellen in zijn hoedanigheid als Master (off)Roadcaptain!
 
Terug
Bovenaan Onderaan