Het Michael van der Mark topic II

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
Eh, ja..dan gaan we hier maar verder..na deel I nu deel II! *D

full


Michael van der Mark (Gouda, 26 oktober 1992).

In 2005 begint Michael van der Mark, zoon van voormalig 24 uur van Le Mans-winnaar Henk van der Mark, met motorracen op een 125 cc Aprilia in de Dutch Junior Cup.

In 2006 maakte hij de overstap naar het ONK 125 cc en werd daarin tweede in het algemeen klassement. Ook in 2007 werd hij tweede en een jaar later wist hij kampioen te worden. In 2008 reed hij tevens het Duits kampioenschap, waarin hij derde werd en nam met een wildcard deel aan de TT Assen, waarin hij 26e werd.

Nadat hij in 2009 eveneens Nederlands kampioen werd, maakte Van der Mark in 2010 de overstap naar het Lambretta Reparto Corse-team dat uitkwam in het wereldkampioenschap wegrace. Hij kon het seizoen niet afmaken, wegens problemen bij het team en stapte over naar het Ten Kate Junior Team, het opleidingsteam van Ten Kate Racing dat uitkomt in het Europees kampioenschap Superstock 600.

In 2011 wist hij vier races te winnen en werd daarmee derde in het algemeen klassement.

In 2012 wist Van der Mark voor het Ten Kate Junior Team kampioen te worden in de Superstock 600 klasse.

Na het kampioenschap in de Superstock-klasse maakte Van der Mark de overstap naar het Wereldkampioenschap SuperSport voor Ten Kate racing. In de eerste race van het seizoen wist Van der Mark met een derde plek gelijk op het podium te komen. Met een tweede plek een race later en een derde plaats in Turkije behaalde hij uiteindelijk de vierde plaats in het eindklassement in zijn eerste seizoen.

Link naar zijn eigen site 8-)

Voor de twitteraars.
 
Laatst bewerkt:
Hoe Michael's eerste race van het seizoen is verlopen weten we, maar hier nog even een verslag;

Gretige motorcoureur Van der Mark onderuit

PHILLIP ISLAND
Motorcoureur Michael van der Mark is het wereldkampioenschap Supersport (600cc) teleurstellend begonnen. De 21-jarige Rotterdammer kwam met grote ambities aan de start van zijn tweede seizoen in de raceklasse die onderdeel vormt van de Superbike-weekeinden, maar op het Australische circuit van Phillip Island kwam hij ten val en finishte zonder punten.

Van der Mark die voor het Nederlands geleide Pata Honda-team uitkomt, heeft dit seizoen als doelstelling om voor de wereldtitel te strijden. In de kwalificatie onderstreepte hij zijn voornemen met een tweede tijd achter de Turkse favoriet Kenan Sofuoglu (Kawasaki). Ook in de race deed de Nederlander van zich spreken door in het begin van de race over 18 ronden de koppositie te pakken en afwisselend met ‘Sofu’ en de Brit Kev Coghlan de dans te leiden.

Uitglijders
Na een code rood wegens olie op de baan kwam Van der Mark bij de herstart minder goed weg en werd naar de vierde plaats verdrongen. In zijn gretigheid om evenals vorig jaar op Phillip Island naar het podium te rijden, kwam hij in de laatste vijf ronden buiten de ideale lijn en gleed onderuit. In dezelfde ronde crashte eveneens koploper Sofuoglu, waardoor de nummers 1 en 2 uit de kwali puntloos bleven. Van hun uitglijders profiteerde de Franse winnaar Jules Cluziel op MV Agusta.

Coveña
De tweede Nederlandse deelnemer en Supersport-debutant Tony Coveña hield zijn Kawasaki wel op de baan. De 21-jarige Hagenaar pakte met zijn twaalfde plaats zijn eerste WK-punten.


bron: de televaag
 
Laatst bewerkt:
Nah, niet zo piepen allemaal. Niemand heeft alleenrecht op een topic openen en als je in discussie zit en moet wachten tot er iemand een topic opent is onzin natuurlijk.

Deze blijft gewoon open. De OP kan gewoon gekopieerd worden, dat is niet zo moeilijk.


Nou weer allemaal lief zijn tegen elkaar. :j
 
Nah, niet zo piepen allemaal. Niemand heeft alleenrecht op een topic openen en als je in discussie zit en moet wachten tot er iemand een topic opent is onzin natuurlijk.

Deze blijft gewoon open. De OP kan gewoon gekopieerd worden, dat is niet zo moeilijk.


Nou weer allemaal lief zijn tegen elkaar. :j

Piep!
 
Maak je niet druk.....daar bereikt je geen flikker mee , en hoe je mij noemt boeit me niet hoor ...kan er alleen maar om lachen , maar topic 2 van MvdM is in ieder geval gestart en aangezien dit behoorlijk loopt de laatste tijd . met ook nog eens met een waarschuwing van een moderator van dit topic is vol er moet een nieuwe komen .....vind ik het logisch dat men niet op jou wacht om een topic te openen .....met alle goede bedoelingen . :) :)

Beste lieve Michael van der Mark fans, M-Férs, motorrijders en andere etterbakken *D

Zullen we het weer gaan hebben over waar het over hoort te gaan in dit topic ?
Reply van MGG was duidelijk genoeg.

Back ON-TOPIC !!
 
Beste lieve Michael van der Mark fans, M-Férs, motorrijders en andere etterbakken *D

Zullen we het weer gaan hebben over waar het over hoort te gaan in dit topic ?
Reply van MGG was duidelijk genoeg.

Back ON-TOPIC !!

_O- U roept mij?

Vind het bij nader inzien best een goed plan om een vergadering te beleggen voor elk vervolgtopic. Dan hebben de modjes eindelijk iets zinnigs te doen!


















:+ }) _O-
 
Beste lieve Michael van der Mark fans, M-Férs, motorrijders en andere etterbakken *D

Zullen we het weer gaan hebben over waar het over hoort te gaan in dit topic ?
Reply van MGG was duidelijk genoeg.

Back ON-TOPIC !!


Maar nu zijn we pas echt aan het bibberen ;)
 

Nee, gebruik ik wel een andere term voor O-) ;)



Maar nu zijn we pas echt aan het bibberen ;)

Niemand hoeft te bibberen, als je maar niet jankt als je merkt dat er toch gevolgen zijn....




Topic schoongemaakt. Er is nu maar weinig zinnigs over })
Aan jullie de schone taak er weer een waardig topic van te maken ;)
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- _O- Mooi dit, lijkt wel vrijdagmiddag. Letterlijk, mijn weekend is vandaag begonnen. :+

Mag ik de mods dan uitdagen of de eer geven ook on-topic te gaan en een foto van Van der Mark te plaatsen ter uitleg van de te volgen richtlijn? :P

En ik heb van der Marks naam genoemd (nu zelfs twee keer), dus ben on-topic. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan