Het Michael van der Mark topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

The DanMan

MF veteraan
25 jun 2005
8.574
1.901
Rotterdam
Aangezien er nog geen topic over deze Rotterdamse wegrace coureur was vond ik het nu een mooie tijd om deze aan te maken.

Post hier alle nieuwtjes, feiten, uitslagen en alle andere Michael van der Mark gerelateede zaken!

Er gingen geruchten dat hij aanstaand seizoen op een Aprilia RSA van het Molenaar team zou zitten, weet iemand of dit er al door is? Of gaat hij het proberen in het IDM en/of Spaans Open?

Wat mij betreft heeft hij zijn talent duidelijk laten blijken door tijdens de TT van Assen een groot aantal vaste GP deelnemers achter zich te laten en bijna in de punten te finishen.

Michael van der Mark *O*

[imgat]http://www.racesport.nl/pics/fotos/29056.jpg[imgat]
 
foto plaatsen:

;) of gewoon je url selecteren en op het foto'tje klikken op de 'werkbalk' als je een bericht stuurt! :)

Michael van der Mark, hoop dat hij naast Iwema de 2e NL'er in de GP's wordt! Iwema is er in 2010 hoe dan ook weer bij, en heeft af en toe mooie dingen laten zien! Van der Mark heeft zich keurig bewezen tijdens de TT, dus een 2e NL'er zou super zijn! :}
 
Dat manneke verleden jaar op Almeria rond zien gaan :}
Gewoon met dat machientje alle dikke brommers via alle kanten inhalen echt geweldig.
Hij heeft goeie begeleiding dus hopen dat het goed komt met hem.
 
Laatst bewerkt:
Michael in de GP lijkt me vet. Naast Iwema de man die ook wel eens wat zou kunnen laten zien :Y

Was altijd fan van z'n Geert Timmer techniek, dit deed ie geloof ik vorig jaar met de Paasraces elke ronde bij het omgooien van de motor:

87_1016.jpg
 
Laatst bewerkt:
Michael in de GP lijkt me vet. Naast Iwema de man die ook wel eens wat zou kunnen laten zien :Y

Was altijd fan van z'n Geert Timmer techniek, dit deed ie geloof ik vorig jaar met de Paasraces elke ronde bij het omgooien van de motor:

[afbeelding]

Niet om het een of het ander, maar ik vind Michael persoonlijk een niveautje hoger dan Jasper.
Niks ten nadele van Jasper zelf, maar v/d Mark kon tijdens de TT behoorlijk goed meekomen.
Echter als we de geschiedenis eens nakijken van het Nederlandse talent en de samenwerking met Molenaar zijn veelal de rijders die slecht uit de verf komen ( Janssen, v/d Goorbergh, Veneman, Schouten etc,etc ) en niet echt een kans kunnen krijgen ( met name te wijten aan de terechte strenge selectie van Dorna en de toelating van rijders en teams )het is een team met aspiraties, maar de materialen zijn niet zo competitief als de rest van het veld.
V/d Mark is jong en het lijkt mij verstandiger dat hij eerst IDM/Spaans open gaat rijden om zich zo in de kijker te spelen bij grotere teams.
 
Geef het de tijd, zou ik zeggen. Ik ben er echter wel van overtuigt dat wij Nederlanders beter uit de voeten zouden kunnen op een Moto 2 machine, dan op een 125cc of 250cc'tje.

Jammer dat Litjes gecrashed is op Hengelo. Die reed een formidabele wedstrijd tijdens het WSBK evenement in Assen, en was in mijn ogen een geschikte Moto 2 kandidaat.
Hopelijk is de nieuwe aanwas GP mannen in de vorm van Iwema en van der Mark iets dat wat teweegbrengt! :)
 
Niet om het een of het ander, maar ik vind Michael persoonlijk een niveautje hoger dan Jasper.
Niks ten nadele van Jasper zelf, maar v/d Mark kon tijdens de TT behoorlijk goed meekomen.
Echter als we de geschiedenis eens nakijken van het Nederlandse talent en de samenwerking met Molenaar zijn veelal de rijders die slecht uit de verf komen ( Janssen, v/d Goorbergh, Veneman, Schouten etc,etc ) en niet echt een kans kunnen krijgen ( met name te wijten aan de terechte strenge selectie van Dorna en de toelating van rijders en teams )het is een team met aspiraties, maar de materialen zijn niet zo competitief als de rest van het veld.
V/d Mark is jong en het lijkt mij verstandiger dat hij eerst IDM/Spaans open gaat rijden om zich zo in de kijker te spelen bij grotere teams.

Vind niet dat je alleen op basis van het resultaat van de TT kunt kijken of Michael of jasper nu beter is of beter rijd. Vorig seizoen was Jasper vaak sneller op de Duitse en Spaanse circuits. Het is duidelijk te zien dat Iwema op Assen nooit zo presteerd als hij op andere banen wel doet. Laten we duidelijk zijn, het zijn twee talenten die met het juiste budget en materiaal beide regelmatig punten kunnen halen. Iwema heeft dit jaar een paar keer pech gehad (Donington, Sachsenring) of was te gretig, maar daar leert hij van. Zoals het nu lijkt zien we Iwema terug volgend jaar, als hij zijn budget rond kan krijgen. Ik denk dat we dan leuke dingen van hem gaan zien, mede doordat bijna elk circuit bekend voor hem is.

V.d Mark is idd jong, maar je bent nooit te jong om te leren en als je over zoveel talent beschikt als deze twee jongens leer je denk ik meer in de GP's als in het Spaans Open. Alleen je moet jezelf afvragen of je idd genoeg middelen hebt voor fatsoenlijk materiaal.
 
tijdens de speedweek vorig jaar een tijdje met z'n vader zitten praten. Volgens mij is budget de grote bottelneck. Michael rijdt nu niet op topmateriaal, terwijl concurrenten die wel sponsoren meenemen maar minder talent hebben wel de aansluiting naar de fabrieksteams / GP vinden. Je schrikt er van als je hoort wat de lease kosten zijn voor blokjes frame's etc.

De enige methode die dan overblijft, is je profileren in IDM of Spaans open om je in de kijker te rijden, maar zelfs dan is het lastig als je geen “sponsorkruiwagen” hebt.

Talent ontbreekt het hem niet aan, ik denk de meest talentvolle rijder die we in jaren hebben gehad..
 
Laatst bewerkt:
Vind niet dat je alleen op basis van het resultaat van de TT kunt kijken of Michael of jasper nu beter is of beter rijd. Vorig seizoen was Jasper vaak sneller op de Duitse en Spaanse circuits. Het is duidelijk te zien dat Iwema op Assen nooit zo presteerd als hij op andere banen wel doet. Laten we duidelijk zijn, het zijn twee talenten die met het juiste budget en materiaal beide regelmatig punten kunnen halen. Iwema heeft dit jaar een paar keer pech gehad (Donington, Sachsenring) of was te gretig, maar daar leert hij van. Zoals het nu lijkt zien we Iwema terug volgend jaar, als hij zijn budget rond kan krijgen. Ik denk dat we dan leuke dingen van hem gaan zien, mede doordat bijna elk circuit bekend voor hem is.

V.d Mark is idd jong, maar je bent nooit te jong om te leren en als je over zoveel talent beschikt als deze twee jongens leer je denk ik meer in de GP's als in het Spaans Open. Alleen je moet jezelf afvragen of je idd genoeg middelen hebt voor fatsoenlijk materiaal.

Ik kijk niet enkel naar het resultaat van de TT.
Als je ziet hoe v/d Mark wint blijkt wel dat hij in Nederland min of meer uitgeracet is.
Een paar seizoenen blijven plakken is leuk, maar groeien doe je ook door nieuwe uitdagingen aan te gaan en je te meten met de rest.
Iedere keer een race uit rijden zonder enige vorm van competitie of een verdwaalde Duitser die mee doet zo af en toe is ook niet bevorderlijk voor de ontwikkeling.
Tuurlijk zijn de GP's leuk, maar je kunt beter een reputatie opbouwen en je in de kijker spelen dan stilletjes het toneel te moeten verlaten omdat je resultaten te mager zijn.
Ik ben enkel van mening dat Jasper de overstap te snel heeft gemaakt en zo ondergesneeuwd raakt door het succes van zijn collega rijders, terwijl met een goeie aanpak v/d Mark een soort van Bradley Smith kan worden ( niet raar bedoelt )
Een groot struikelblok blijft in Nederland de financiën in Nederland zal motorsport helaas nooit een grote rol van betekenis gaan spelen.
Na Streuer/Schnieder is er geen grote in de motorsport opgestaan ( Wilco Zeelenberg heeft de pech gehad om teammaat van Ruben Xaus te zijn geweest ) ondanks de mooie praatjes van teammanagers/bazen in het WK is er gewoon geen plek voor een Nederlander.
Voor 1 getalenteerde Nederlander heb je 10 talentvolle Italianen en 10 talentvolle Spanjaarden.
Het klinkt cru, maar het is zo Nederland is te klein om een wereldkampioen te leveren.
 
Dat manneke verleden jaar op Almeria rond zien gaan :}
Gewoon met dat machientje alle dikke brommers via alle kanten inhalen echt geweldig.
Hij heeft goeie begeleiding dus hopen dat het goed komt met hem.
Heb 'm ook op Almeria rond zien gaan, bovenin de tijdswaarnemingstoren kon je mooi zien hoe 'ie zelfs groep 1 inhaalde op z'n 'brommer', ventje komt d'r wel :}
 
Heb 'm ook op Almeria rond zien gaan, bovenin de tijdswaarnemingstoren kon je mooi zien hoe 'ie zelfs groep 1 inhaalde op z'n 'brommer', ventje komt d'r wel :}
Reed daar bijna 2 sec. sneller dan de rest.

offtopic: stond je toen te kijken daar waar de tijdwaarneming zat want stond daar zelf ook namelijk
 
Reed daar bijna 2 sec. sneller dan de rest.

offtopic: stond je toen te kijken daar waar de tijdwaarneming zat want stond daar zelf ook namelijk

Ja daar stond ik :)
Maar reed ook soms op de baan hoor :P In de groep van de mindere goden ;)
 
tijdens de speedweek vorig jaar een tijdje met z'n vader zitten praten. Volgens mij is budget de grote bottelneck. Michael rijdt nu niet op topmateriaal, terwijl concurrenten die wel sponsoren meenemen maar minder talent hebben wel de aansluiting naar de fabrieksteams / GP vinden. Je schrikt er van als je hoort wat de lease kosten zijn voor blokjes frame's etc.

De enige methode die dan overblijft, is je profileren in IDM of Spaans open om je in de kijker te rijden, maar zelfs dan is het lastig als je geen “sponsorkruiwagen” hebt.

Talent ontbreekt het hem niet aan, ik denk de meest talentvolle rijder die we in jaren hebben gehad..

Helaas werkt het zo in Nederland.

Ik zie Michael echt als een talent, iemand die uit het juiste race-hout is gesneden..
Een Jasper Iwema doet het ook zeker niet slecht, maar ik denk dat v/d Mark net even dat beetje extra heeft.

Zou zonde zijn als hij weer een jaar weggooid door in het ONK te blijven rijden en geen enkele tegenstand te krijgen uitgezonderd, zoals al eerder gepost, een verdwaalde duitser uit het IDM.

Maarja, sponsors sponsors en nog eens sponsors...

Kijk maar naar Barry, of van iets langer terug, Jurgen v/d Goorbergh... Beide zeer snelle wegrace coureurs maar zonder sponsors ben je nergens.
 
Zevende plaats voor Van der Mark in Jerez

Tijdens de voorlaatste Spaans Open race van het seizoen 2009 op het circuit van Jerez de la Frontera heeft Dutch Racing coureur Michael van der Mark in de 125cc klasse een meer dan verdienstelijke zevende plaats weten te behalen.

Nadat de coureur uit Rotterdam vanaf de zestiende plaats op de grid aan de race mocht beginnen wist hij uiteindelijk als zevende over de eindstreep te komen.

Winnaar van de race op het Zuid Spaanse circuit werd de Fransman Johann Zarco. De vanaf de pole vertrokken WTR San Marino Team coureur kwam ruim drie seconden voor een drietal achtervolgers Miguel A. Oliveira, Hiroki Ono en Maverick Vinales over de finish die respectievelijk de tweede, derde en vierde plaats wisten te behalen. Achter het voornoemde drietal was het Ivan Maestro die op vijf seconden van de winnaar als vijfde finishte.

Achter voornoemd vijftal waren het Nicolas Stizza en Van de Mark die streden voor de zesde en zevende plaats, een strijd die op de finish door Stizza in zijn voordeel werd beslist.

Met de zevende plaats in dit zeer sterk bezette deelnemersveld laat Van der Mark opnieuw zien dat hij klaar is om de stap te maken naar het hoogste niveau. Er wordt door het Dutch Racing Team samen met het De Graaf Grand Prix Team dan ook hard gewerkt om dit voor het komende seizoen mogelijk te maken zodat we in 2010 naast Jasper Iwema een tweede Nederlander in actie kunnen zien op het hoogste niveau.

BRON: Racesport.nl
 
in Moto73 een stukje dat Molenaar erg graag Michael naast Krummenacher ziet ryden. Danny Webb is sowieso exit, die gaat voor het Jack & Jones team ryden.

Maarja, alles is afhankelijk van het beschikbare butget.

Er wordt door beide partijen keihard aan gewerkt, dus hopelijk zien we dit talent volgend jaar in de GP's!
 
Van der Mark over zijn breuk met het Dutch Racing Team

Racesport.nl, de snelste motorsportwebsite van Nederland

Het komende seizoen zal Van der Mark dus niet meer uitkomen voor het Dutch Racing Team. De verwachtingen waren dat het jonge Nederlandse wegracetalent het volgend jaar uit zou gaan komen in de 125cc klasse van het MotoGP kampioenschap echter afgelopen week werd duidelijk dat dit financieel gezien een hele moeilijke en misschien zelfs wel onmogelijke opgave is.
 
Het blijft angstvallig stil rondom onze nationale held.

Zal hy dan toch dat felbegeerde GP zitje krygen of laat hy zyn kunsten (weer) zien in het onk of idm?

Zo jammer dat tegenwoordig alles om geld draait. De tyd dat de beste coureurs het beste materiaal krygen ligt helaas ver achter ons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan