Het Michael van der Mark topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het blijft angstvallig stil rondom onze nationale held.

Zal hy dan toch dat felbegeerde GP zitje krygen of laat hy zyn kunsten (weer) zien in het onk of idm?

Zo jammer dat tegenwoordig alles om geld draait. De tyd dat de beste coureurs het beste materiaal krygen ligt helaas ver achter ons.
Het ziet er inderdaad erg slecht uit voor nu ;( Geen Dutch Racing Team en geen GP zitje. Ik hoop echt voor hem en zijn vader dat dit niet zo gaat eindigen voor aankomend seizoen. Zo zonde dit voor Michael!
 
En nou las ik op racesport dat Iwema ook er misschien niet bij is volgend jaar/ Je zou bijna zeggen dat Dorna een hekel heeft aan Nederland. Gelukkig is dat bij de SUperbikes wel anders. Daar kijken ze niet naar iemands afkomst.
 
En nou las ik op racesport dat Iwema ook er misschien niet bij is volgend jaar/ Je zou bijna zeggen dat Dorna een hekel heeft aan Nederland. Gelukkig is dat bij de SUperbikes wel anders. Daar kijken ze niet naar iemands afkomst.

Dorna heeft vast en zeker geen hekel aan Nederland.
Wel heeft Dorna bepaalde eisen in de lichtere klassen is de instroom groot en een rijder meer of minder zo minder erg zijn dan een rijder minder in de MotoGP.
Ondanks dat het startveld in de 125 cc rustig gezegd groot genoemd mag worden, wil Dorna toch competitiviteit zien op de baan.
En er zullen dus resultaten geboekt moeten worden in de vorm van punten.
Haal je geen punten dan is er ergens ter wereld wel een andere rijder die het mag proberen.
Voor zover ik het weet is de instap in het WSBK/WSS iets lager en die 2 met elkaar vergelijken.......
Dit doet uiteraard niets af aan de kwaliteiten van het WSBK ( dit seizoen vond ik spannender dan de MotoGP ) en van de 125cc en 250cc heb ik vergeleken met voorgaande jaren te weinig gezien.
Ik denk dat de grootste pech voor Nederlanders het beperkte aantal circuits plus grote sponsoren.
Met Jurgen v/d Goorbergh was het al redelijk dun gezaaid qua sponsoring, maar zonder sponsoring kom je veelal bij een wat minder team ( andere motoren dan de topteams ) en zijn de mogelijkheden om te schitteren ook minder.
Ondanks de kwaliteiten van de rijders speelt het materiaal ook een zeer grote rol.
Wat betreft Jasper Iwema zou het zonde zijn, maar ik denk wel dat v/d Mark er komt.
Desnoods een seizoen Spaans open en daar schitteren om zo in een team terecht te komen waar hij ook competitief kan zijn.
Dat v/d Mark een talent is, is een ding wat zeker is.
 
En ben jij de race in Le Mans vergeten dan? Daar heeft Jasper meer punten vergaart dan alle Nederlandse 125cc coureurs van de afgelopen jaren bij elkaar! Daar heeft hij zich bewezen!
 
En ben jij de race in Le Mans vergeten dan? Daar heeft Jasper meer punten vergaart dan alle Nederlandse 125cc coureurs van de afgelopen jaren bij elkaar! Daar heeft hij zich bewezen!


Volgens mij gaat het er niet om wat ik "vergeten" heb of niet "vergeten" heb.
Het gaat om het beleid welke Dorna hanteert.
Vanaf afgelopen zondag ben ik iedere dag in Thialf geweest bij het kwalificatie toernooi, waarbij de winnende deelnemers en op sommige afstanden de beste 3, deel mogen nemen aan de Olympische spelen.
Ondanks ijzersterke optredens tijdens wereldbeker wedstrijden eerder dit jaar waren er al een aantal zeker van deelname ( Wüst, Boer,Gerritsen, de Vries, Kramer,de Jong etc,etc ). Totdat er het een en ander omgegooid werd en opnieuw de eigenlijk al geplaatsten nogmaals in actie moesten komen om zo met een podium plaats rechtstreeks naar Vancouver mogen.
Normaal is er een skate off voor de reserve rijders of welke een wereldbeker wedstrijd hebben moeten missen, maar nu moest iedereen.
En in Januari doen ze het nog eens dunnetjes over.
Elke sportorganisator hanteert eigen regels zo ook Dorna.
 
En ben jij de race in Le Mans vergeten dan? Daar heeft Jasper meer punten vergaart dan alle Nederlandse 125cc coureurs van de afgelopen jaren bij elkaar! Daar heeft hij zich bewezen!
Volgens mij ben jij vergeten dat het halve veld toen is uitgevallen vanwege de weersomstandigheden.
Al met al ging ie nog als drienalaatste ofzo over de finish _O-
 
Dat is inderdaad heel erg goed nieuws! Ben ongelooflijk benieuwd naar zijn verrichtingen dit seizoen! Het is en blijft een leerjaar natuurlijk, dat is iets dat we niet moeten vergeten dus prestaties als die van Iwema (die alle circuits al kent) moeten we niet verwachten en dus moeten we ook niet te snel teleurgesteld raken, maar mocht 'ie er volgend jaar nog bij zijn dan heb ik goede hoop dat we twee Nederlanders geregeld in de punten zullen zien! :}
 
Dat is inderdaad heel erg goed nieuws! Ben ongelooflijk benieuwd naar zijn verrichtingen dit seizoen! Het is en blijft een leerjaar natuurlijk, dat is iets dat we niet moeten vergeten dus prestaties als die van Iwema (die alle circuits al kent) moeten we niet verwachten en dus moeten we ook niet te snel teleurgesteld raken, maar mocht 'ie er volgend jaar nog bij zijn dan heb ik goede hoop dat we twee Nederlanders geregeld in de punten zullen zien! :}
Inderdaad , ben erg blij voor hem en gun het hem van harte , ik denk dat hij nog wel puntjes gaat pakken als die fiets goed is .
 
Laatste nieuws:

Wildcard voor Van der Mark in MOTO 2 tijdens TT Assen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan