Het moet ECHT niet gekker worden!!

Ondertussen zijn ze al aardig bezig met de beperkingen. Vandaag ritje gemaakt vanuit Amersfoort, naar Woudenberg, Amerongen, over de dijk naar Wijk bij Duurstede, binnendoor terug naar Amerongen en over Maarsbergen weer naar Amersfoort. Leuk ritje, maar als ik eens naga ,dan zijn de meeste wegen tegenwoordig 60km zones, dan veel 70 en soms 80 km wegen waar je tegenwoordig ook niet meer mag inhalen. De lol gaat er dan wel een beetje vanaf.

De regering heeft als doel minder verkeersdoden, dat is uiteraard een loffelijk streven. Maar alles wordt beperkt om maar aan die doelstelling te voldoen.Er wordt bijna niets meer aan de verantwoordelijkheid van de verkeersdeelnemers overgelaten. Men vindt blijkbaar dat de verkeersdeelnemer zelf niet meer kan nadenken.
Ik persoonlijk ga me daar steeds meer aan ergeren met als gevolg dat ik de regels ga overtreden. (ik blijf echt niet achter een koekblikker hangen die amper 65 rijdt waar je 80 mag. Inhaalverbod of niet daar ga ik echt wel langs). Ik ben van mening dat ik zelf goed ik kan schatten wat wel en niet kan.

En het zal alleen maar erger worden. Even voor de duidelijkheid: ik en ook voor minder verkeersdoden, maar niet op deze manier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan