Het moet ECHT niet gekker worden!!

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Ald dit er ooit doorheen komt dan ga ik emigreren, echt te triest voor woorden...HOEZO BETUTTELING :? :? :(

...
Zo zouden volgens de SWOV snelheidsovertredingen binnen tien jaar tot het verleden moeten behoren.

De wegen zouden daarvoor moeten worden aangepast aan de snelheidslimiet die er geldt, de politie zou strenger moeten handhaven en technologische ontwikkelingen zouden de automobilist een handje moeten helpen het gaspedaal niet te diep in te drukken.

...
De overheid zou de scooter moeten verbieden en alleen nog het gebruik van de fiets met hulpmotor moeten toestaan. De minimumleeftijd voor het berijden van een brommer zou naar 18 jaar moeten. Voor beginnende automobilisten zou een nachtelijk rijverbod moeten gelden en een verbod om passagiers mee te nemen.

Bron: http://nu.nl/document?n=47584 (nu.nl)
 
Jaja... dit kunnen ze toch niet serieus menen? |(
Dit is ECHT te gek voor woorden.

Nu nog even een land met goeie wegen, het gehele jaar mooi weer en zonder
snelheidslimieten vinden.
Kunnen we daar met z\'n allen naar emigreren.

En anders verzamelen we ons toch en nemen we gewoon een stuk van NL over.
- geen snelheidslimieten. :]
- verboden voor koekblikken :j

MF-ers UNITE!! :+

OK, ik ben ziek, zwak en misselijk, dus vergeef me m\'n geraaskal.
Ik denk dat ik zo naar huis ga, dit gaat niet goed hier.
En zo te lezen hebben meer mensen in NL last van dit fenomeen. (Stichting SWOV)
 
Laatst bewerkt:
In tilburg hebben ze ook zo\'n leuke proef. Tineke vindt het fantastisch!

...De brandstoftoevoer bij een auto wordt automatisch verminderd als een bestuurder de maximale snelheid overschrijdt. Deze maximale snelheid wordt bepaald door een boordcomputer die precies weet waar de auto is (met GPS) en dat wordt door die computer vergeleken met een kaart waar de snelheden op aangegeven staan. Met andere woorden: gas geven voor 80 terwijl de auto in de wijk toch maar 30 rijdt. Bedenk eens wat dàt alleen al aan bezuinigingen levert……….. geen borden meer nodig, geen drempels meer, lekker zuinig rijden, nauwelijks wegaanpassingen…………., en dan praten we nog niet eens over de verkeersveiligheid. Samen met Zweden en Engeland is Nederland vrij ver. Nu nog hopen dat we Europees en wat mij betreft mondiaal afspraken kunnen maken.

Lijkt me leuk voor op de motor. Opeens gas automatisch dicht in een bocht omdat daar de 30 km zone start |(
 
Dit is een voorstel van het SWOV. Een stelletje sukkels wat een plan bedenkt waardoor er veel minder doden in het verkeer zullen gaan vallen. Alleen volgens mij pakken ze het op de verkeerde manier aan.

Ze moeten niet een oplossing gaan zoeken, door leeftijdsgrenzen omhoog bij te stellen en maximumsnelheden aan te passen, maar gewoon bij de bron te beginnen. De opleiding!!

En dat belachelijk over dat je als jonge bestuurder geen passagier mee mag nemen slaat natuurlijk nergens op. Word je 18, wil je lekker met je vriendin op vakantie, romantisch naar frankrijk in een tentje, moet je met 2 auto\'s gaan, want je mag geen passagier meenemen. En wat dan met carpoolen???

Nog 1 woordje: BULLSHIT!!!! :r
 
In tilburg hebben ze ook zo\'n leuke proef. Tineke vindt het fantastisch!

...De brandstoftoevoer bij een auto wordt automatisch verminderd als een bestuurder de maximale snelheid overschrijdt. Deze maximale snelheid wordt bepaald door een boordcomputer die precies weet waar de auto is (met GPS) en dat wordt door die computer vergeleken met een kaart waar de snelheden op aangegeven staan. Met andere woorden: gas geven voor 80 terwijl de auto in de wijk toch maar 30 rijdt. Bedenk eens wat dàt alleen al aan bezuinigingen levert……….. geen borden meer nodig, geen drempels meer, lekker zuinig rijden, nauwelijks wegaanpassingen…………., en dan praten we nog niet eens over de verkeersveiligheid. Samen met Zweden en Engeland is Nederland vrij ver. Nu nog hopen dat we Europees en wat mij betreft mondiaal afspraken kunnen maken.

Dit kunnen ze niet menen!!

Het word toch tijd om de politiek in te gaan! En dan ipv een auto met chauffeur, gewoon op de motor aankomen zetten. De voordelen hoef ik hier niet uit te leggen.
 
Heb net even het rapport \"Veiligheidsconsequenties van Intelligente Snelheidsadaptatie\" door Ir Oei Hway-liem van het SWOV (Nationaal wetenschappelijk instituut voor verkeersveiligheidsonderzoek)gelezen.

Geen woord te vinden over de risico\'s voor motorrijders. Dus dan kan Tineke het systeem ook zonder problemen voor motorrijders verplichten |(
 
Laatst bewerkt:
no sweat man, ze moeten het inderdaad bij de opleiding pakken, en zorgen dat fietsers ook eens leren om normaal in het verkeer te gaan, gister nog een achterlijk wijf dat 3x of 4x achter elkaar door rood fietste, ik zat toen op de scooter van m\'n vriendin, en zeg tegen d\'r dat het rood is en niet groen.. en toch blijft ze doorgaan... nou \'ik hoop dan dat je een keer aangereden wordt\' was het enige wat ik nog tegen d\'r kon zeggen.. Domme muts. Ik haat dat soort fietsers want ik heb er zelf bijna een dood gereden die door rood ging.

Maaruh de weg nog meer aanpassen, lazer op, gister ben ik bijna op m\'n bek gegaan door een drempel op de weg die NIET ZICHTBAAR was doordat er daar geen lantaarnpaal ofzo stond. Ging bijna op m\'n plaat.. kon nog niet op tijd iets in de remmen gaan, om op die drempel te knallen, gelukkig geen deuk in m\'n velg.

Drempels zijn levensgevaarlijk man.. koleredingen. Gelukkig bleef ik overeind gister.. ben ook een keer met m\'n GS500e op een drempel geklapt die ik over het hoofd zag omdat ik meer lette op een straatje waar vaak ongelukken gebeuren, om te zorgen dat het niet fout zou gaan... (nee ik ben niet blind, maar sommige drempels liggen gewoon op de verkeerde plekken, ik kan niet 10 dingen tegelijk zien).

Maaruh scooters en alles verbieden, alleen fiets met hulpmotor -> spartametjes dus... trouwens, een bromfiets en scooter zijn ook fietsen met hulpmotor, zo zijn ze omschreven in de wet. Dus ze hebben geen poot om op te staan, laat ze. Denk je dat ze aan de macht komen? Het zijn gewoon een stel ouwe mannen die een keer met Netelenbos willen neuken ofzo... bruine armen-halers.
 
JK, je kan in zo\'n drempel-geval de gemeente aansprakelijk stellen als je op je plaat gaat!

Ze moeten dan onderzoeken of de drempel inderdaad niet goed zichtbaar is, en als je geluk hebt krijg je alles vergoed, en passen ze het aan.

Een vriend van me kreeg zelfs zijn auto vergoed omdat hij zijn bumpers kwijtraakte op een drempel...en zijn auto is 6cm verlaagd, hehe!
Zo kan het dus ook! Ik had verwacht dat hij geen klap zou krijgen omdat zijn auto zwaar verlaagd was...WEL dus! :) :)
 
En dan vragen ze me nog waarom ik uit Nederland verhuist ben....... :j
Spanje loopt zo\'n 20 jaar achter op Nederland, maar soms ben ik daar niet treurig om......
 
Laatst bewerkt:
JK, je kan in zo\'n drempel-geval de gemeente aansprakelijk stellen als je op je plaat gaat!

Ze moeten dan onderzoeken of de drempel inderdaad niet goed zichtbaar is, en als je geluk hebt krijg je alles vergoed, en passen ze het aan.

Een vriend van me kreeg zelfs zijn auto vergoed omdat hij zijn bumpers kwijtraakte op een drempel...en zijn auto is 6cm verlaagd, hehe!
Zo kan het dus ook! Ik had verwacht dat hij geen klap zou krijgen omdat zijn auto zwaar verlaagd was...WEL dus! :) :)

Ik zal van de week dan \'s avonds nog eens kijken of het daar echt slecht verlicht is of dat ik gewoon half zat te slapen :)

Zou erg zijn als je kuip achter een drempel blijft haken ;) hehehe.. even wat gas erbij en je hebt een naked! :)
 
In tilburg hebben ze ook zo\'n leuke proef. Tineke vindt het fantastisch!

...De brandstoftoevoer bij een auto wordt automatisch verminderd als een bestuurder de maximale snelheid overschrijdt. Deze maximale snelheid wordt bepaald door een boordcomputer die precies weet waar de auto is (met GPS) en dat wordt door die computer vergeleken met een kaart waar de snelheden op aangegeven staan. Met andere woorden: gas geven voor 80 terwijl de auto in de wijk toch maar 30 rijdt. Bedenk eens wat dàt alleen al aan bezuinigingen levert……….. geen borden meer nodig, geen drempels meer, lekker zuinig rijden, nauwelijks wegaanpassingen…………., en dan praten we nog niet eens over de verkeersveiligheid. Samen met Zweden en Engeland is Nederland vrij ver. Nu nog hopen dat we Europees en wat mij betreft mondiaal afspraken kunnen maken.

Lijkt me leuk voor op de motor. Opeens gas automatisch dicht in een bocht omdat daar de 30 km zone start |(
Goed nieuws voor de hackers onder ons... Systeem een beetje verbouwen zodat het ding \'denkt\' dat je altijd op de Autobahn blaast.... })

Wat een onzin.... en dat romantische reisje naar Frankrijk kan je als 18-jarige helemaal vergeten, want \'rijden na het donker\' mag dan ook niet.... Waarschijnlijk mag je dan ook niet parkeren in het donker....
 
Goed nieuws voor de hackers onder ons... Systeem een beetje verbouwen zodat het ding \'denkt\' dat je altijd op de Autobahn blaast.... })

Wat een onzin.... en dat romantische reisje naar Frankrijk kan je als 18-jarige helemaal vergeten, want \'rijden na het donker\' mag dan ook niet.... Waarschijnlijk mag je dan ook niet parkeren in het donker....

Ach, het valt nog mee, straks moet je eerst 1000 rijuren hebben voordat je een solo rit mag maken (zonder rij instructeur) en dan moet je weer 1000 rijuren maken voordat je een passagier mee mag nemen.

En als je 2km/u te hard rijdt wordt je rijbewijs voorgoed afgenomen en mag je de komende 4 jaar geen nieuw rijbewijs halen.

Hopelijk breng ik nu geen V&W internetgebruikers op het idee om een plannetje aan netelenbos te presenteren.
 
De Swov is dezelfde organisatie de zich al jaren lang met hand en tand verzet tegen de europese regeling waarin automobilsten toegang krijgen op lichte motorfietsen. Een heel gevaarlijke organisatie met ziekelijk dictatoriaal gedrag.

De europese commissie is momenteel druk doende (dat duurt nog 2 jaar) om de 125cc licensies te harmoniseren. Dat betekent dat als dat wet wordt, dwarsliggende landen als Denemarken en Nederland er straks toch aan moeten geloven, waar door de autorijder zijn kunsten mag uitproberen op een lichte motor of Scooter. Daar komt nog bij dat er zelfs van globalisering sprake is. Wanneer dat werkelijkheid wordt zijn de rapen helemaal gaar. Niemand weet hoe dat zal uitpakken.

Ook de bromfietsgerechtigde leeftijd wil men europees omlaag brengen naar 14 jaar. Ook daar is de Swov helemaal niet blij mee. Maar als het wet wordt zullen ze er toch aan moeten geloven.

Men probeert nu tegengas te geven door dit soort dolle ideeën op te dringen. Er is echter (in dit geval gelukkig) een te sterke lobby om deze prietpraat te verstommen. Ieder weldenkend mens weet dat de auto wereldwijd het verkeersleed veroorzaakt en niet de scooter. Per dag zijn er wereldwijd door de auto 1100 doden te betreuren. Dit getal stijgt alleen maar ondanks de grotere passieve veiligheden. Kennelijk zijn de Swovvers allemaal 4 wielig verliefden, anders hadden ze hun onderzoeksmaatstaven anders gelegd.
 
Ik heb net dat artikel gelezen....ik wist niet wat ik zag...!!!
Ik ben gelijk in de pen geklommen en heb een meeltje naar de redactie gestuurd.
Dat we hier betutteld worden is al erg genoeg maar wat ik daar las slaat alles....!!Zijn ze nu helemaal van de potgetrokken...stelletje ouwe wijven.....Als dit inderdaad door gaat dan pak ik mijn boeltje bijelkaar en vertrek naar een land waar ze de mens nog gewoon zijn gang laat gaan en niet als een klein kind behandelen...waar dat dan ook mag zijn...!!
 
Wat is die Swov eigenlijk?

Stichting Wause Oto Verkopers ofzo?

(wist niet zo goed wat ik voor de W moest verzinnen)
 
Scooters verbieden vind ik een prima initiatief. Die gasten rijden als gekken! :(
 
zal ik het echt gek maken,wat dacht je van auto\'s die door de GPS worden geleid geen stuur,gaspedaal,rempedaal,ect maar gewoon ingeven waar je naartoe wil en armen over elkaar en daar gaat de auto volautomatisch in-en uit parkeren ect.
en brom-en motor fietsen zijn dan niet meer toegestaan op de openbareweg.
alle voetgangers(ook kinderen) en fietsers hebben een GPS zendertje zodat de auto\'s kunnen zien waar die zich bevinden.
 
zal ik het echt gek maken,wat dacht je van auto\'s die door de GPS worden geleid geen stuur,gaspedaal,rempedaal,ect maar gewoon ingeven waar je naartoe wil en armen over elkaar en daar gaat de auto volautomatisch in-en uit parkeren ect.
en brom-en motor fietsen zijn dan niet meer toegestaan op de openbareweg.
alle voetgangers(ook kinderen) en fietsers hebben een GPS zendertje zodat de auto\'s kunnen zien waar die zich bevinden.

Nou, dat parkeren automatisch zou DE uitvinden zijn voor mijn buurman. DAMN nooit plek meer op de parkeerplaats, ik zet \'m altijd maar voor het huis neer nu, met alle gevolgen van dien.

Ach die lul kan niet rijden ook, nu heeft ie ALWEER een ongeluk gehad, z\'n linkerportier is ingedeukt, hij zal wel weer geen voorrang hebben gegeven, om de 2, 3 maanden heeft ie een deuk in z\'n auto en laat ie \'m weer uitdeuken, en dan krijgt ie een leaseautootje mee. Die vent kan ECHT niet rijden, zovaak dat hij ongelukken maakt. Maarja wat wil je 80 jaar... rijbewijs afpakken of GPS systeem !
 
als ze zoiets gaan doen is er maar één oplossing. jou motor vrij van alle rommel. zorgen dat hij heel snel is, en je nummerbord definitief verwijderen...

EN GAAN!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan