Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Bedankt voor het advies. Heb zelf verder niets kunnen vinden waar ik mijn vraagtekens bij had. Laat overigens die hele stand weg gezien ik die toch niet ga gebruiken.
 
Heb je er de onderhoudsgeschiedenis erbij ??
Deze modellen rijden zonder een oliefilter en dan moet je om de 3000km de olie vervangen .
Ik heb een gelijk model V7-850 GT en daar heb ik de krukas bij 100.000km moeten schonen en ik kwam er achter door dat het bigend speling ging vertonen
Ik trof dit aan
P3290001-1.jpg

Het oliekanaal die door het bigend loopt was tot aan de boring voor het smeren van het bigend dicht geslipt
Ik haal nu van elk blok wat ik voor een Guzzi gaat gebruiken de krukas eruit voor controle deze grappen ( nieuwe lagers en krukas slijpen) kost veel meer dan een paar pakkingen
 
Hee met de originele koffers , die zijn zeldzaam !! Ik heb de onderhoudsgeschiedenis erbij , de motor heeft na volledige restauratie slechts 3900km gelopen Er is een oliefiltermodificatie in gekomen !! blok, bak en cardan zijn volledig gereviseerd nieuwe zuigers en cilinders, nieuw gespoten, nieuwe chroomdelen , voor zover nog te verkrijgen , de vorige eigenaar had in 5 jaar slechts 3900 km gereden . Hij vond een nieuw restauratie project , maar moeder de vrouw vond dat deze Guzzi dan weg moest , als hij aan dat nieuwe project zou beginnen . Ik was de gelukkige die hem over mocht nemen
 
En dat rijden met plezier gaat zeker gebeuren 👍🏻 Vorig jaar al 3 leuke ritjes kunnen maken. Maar dat was al ver in t najaar. Staan nu leuke ritjes op de kalender. 😀
 
Zijn er onderdelen die jullie preventief zouden vervangen bij de aanschaf van een V50 I ten aanzien van de ontsteking?
 
Zijn er onderdelen die jullie preventief zouden vervangen bij de aanschaf van een V50 I ten aanzien van de ontsteking?
Alles.
De V50 1 had een beroemde Bosch ontsteking, de reden waarom de 2 weer puntjes kreeg. Wil je echt alles uitsluiten dan vervang je de hele ontsteking. Maar je kunt ook gewoon doorrijden en zorgen dat je lid bent van de ANWB. Dat laatste zou ik zelf doen.
 
Eigenlijk nooit echt problemen met die Bosch ontsteking gehad
Door de ouderdom komt wel voor de isolatie van de gevers draden bros worden en afbrokkelen
Helaas zijn de gevers al tientallen jaren niet meer gemaakt en dus goede of nieuw vinden zal lastig zijn .
 
Over gaan naar punten is bij de V50 I niet mogelijk daar de nokkenas net lang genoeg is .
Trouwens is niet bij de V50II dat ze overgegaan zijn naar punten maar bij de V50III
Verschil tussen de V50I en V50II is de locatie van fabriek .
De V50I werdt in Mandello gebouwd en de V50 II werd in Milaan gebouwd na overname van de Inconentie fabriek door Tomaso ( eigenaar van Guzzi en Benelli )
Wist je dat de V50III in Pesero gebouwd werd in de fabriek van Benelli

Zelf gezien bij een fabriekstoer welke georganiseerd werd door Willy van Gent oud importeur van Guzzi
 
Heb ook een III gehad met contactpunten maar ben nu een I aan het opbouwen. Zocht wel een 3 maar toen ik aan het zoeken was kon ik geen goede vinden dus gezwicht voor een I. Heb de gehele kabelboom al vernieuwd op de bekabeling na van de pick ups. Twee van de 4 van deze kabels zijn geheel zonder isolatie, hoort dat origineel zo?

Zijn die draden van de gevers op voorhand te vervangen? Of zijn dat de kabels die dus geheel blank zijn?
 
Nee die horen gewoon geïsoleerd te zijn loopt stroom door
Die pickups bestaan uit een spoel met daar twee kernen in en tussen de kernen zit een magneet
door dat de vin op de krukas er voorbij komt veranderd het magneet veld en wekt de spoel een stroompje op waar de Bosch kasten wat mee doen

Dat de isolatie weg verbaast me niets want zoals ik al schreef ze zijn minimaal 42jaar oud
 
Jullie nog ideeen voor een blokontluchting vanwege het rijden met open luchtfilters? Heb nu een tankje bij de Gamma gekocht waar ik gaten boor waar ik de slangen op aansluit
 
Er moet in de tank een schot zitten waar de olie tegen aan kan slaan en daarna teruglopen in het carter.Hij schijnt uit de carterontluchting behoorlijk wat olie mee te nemen. Het cartervolume wisseld aanmerkelijk meer als bij een 180 graden twin of een viercilinder. Je moet eigenlijk het tankje hebben dat achter het balhoofd zit.
 
Klopt maar die is niet meer te krijgen. Of daar een schot ook nog in zat weet ik niet. Werkt het niet gewoon als een diffuser? Olie is zwaarder dan lucht dus de olie zakt naar beneden en de overdruk ontsnapt uit het bovenste gat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan