Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Oja er word maar aan één kant een lager op gesloten en die zit aan de kant waar het dikke deel van de vooras zit dat andere lager zweeft klem in de passing om lengte verschil van de diverse bewerkingen op te vangen ( hierdoor komen de lagers niet zijdelings onder druk te staan )
 
Hoewel Drachten en nabij Zoetermeer een heel uit elkaar is ben je altijd welkom om langs te komen om dit aan de hand van voorbeelden uit te leggen als je wil gaan ombouwen en er niet zeker van bent hoe en wat je nodig hebt
 
Laatst bewerkt:
Als direct passende wil dan moet je op zoek naar een paar spaakwielen van de T3 helaas zijn die erg zeldzaam geworden als losse verkoop onderdelen
Zijn teveel mensen naar op zoek ben ik bang voor .
Maar die zet van markplaats zal niet veel werk zijn denk ik .
Achter is er maar een klein verschil namelijk hoe de losse meenemer in het wiel geborgd is .
Bij die van jou gietwiel zit die met een ring en drie boutjes opgesloten .
In het spaakwiel met een grote segerring de rest is het zelfde dus je kan je eigen rubberblokkken gebruiken en je eigen meenemer en als de segerring er niet bij zit is deze wel te koop bij een van de guzzi dealers ( is erg groot )
Voor kan je met een set ( lagerdrager) en je eigen schijven het redden
De set uit de link is compleet en de naaf van de Calli III zou voor vijf en zes gaats schijfrem bevestiging geschikt zijn ( was voor de Calli 1100 wiel welke ik gebruikt ook zo )
Bedankt voor deze waardevolle informatie!! Wel wat werk dus, maar zeker haalbaar
 
;)
 

Bijlagen

  • received_329324281323637.jpeg
    received_329324281323637.jpeg
    227,8 KB · Weergaven: 12
Tijdens het rijden is een stuurgewicht van onze V35 Imola verloren gegaan. Het is een afwijkend ding met een borst van 22mm diameter zodat het stuur als het ware verlengd wordt.
Alle stuurgewichten die normaal in de winkel liggen verdwijnen helemaal in het stuur.
Als ik de plaatjes op internet vergelijk is ons stuurgewicht wel de originele. Heeft er iemand nog zo'n ding of weet waar ik er aan zou kunnen komen?
In het ergste geval draai ik een paar verloopstukjes voor vlakke gewichten maar origineel is wel zo netjes.

Zie plaatje. Het deel tussen de 14 en 17cm is 22mm dik en gaat tegen het stuur, niet er in.
1409578
 
Laatst bewerkt:
Naar voren wil niet daar de framebuizen daar dichter naar elkaar toegaan lopen.(zie 1e foto) Bij de latere modellen van de nevada is de luchtfilterbox gewijzigd en kan je de voorkant van de box openenen en het filter naar voren uitnemen. Hier staan ook wel filmpjes van op YouTube. Helaas niet bij mijne van 1997.

Grtz,

Cees
 
Haha, ik heb ook zo lopen pielen, was het toen zo zat dat ik losse filters had geplaatst( later weer origineel overigens). Volgens mij kun je het bovenste deksel nog delen dmv een paar schroefjes, maar het is een vreselijk gepiel. Als ik je filter zie zou ik hem lekker laten zitten.
 
Deksel is niet verder deelbaar. Het is niet mijn bedoeling om het filter te wisselen, maar ik heb last van olie lekkage via de luchtfilterbox. Oliestand is niet te hoog, compressie is prima in orde, dus ik wil het binnenwerk van de box inspecteren op scheurtjes/ verstoppingen die het systeem verstoren.

Grtz,

Cees
 
Hoekje waar het filterbak mee op het blok vast zit aan de voorkant weg halen ( twee boutjes) dan kan het filterhuis net genoeg naar beneden om het filter met boven kap er tussen uit te nemen maar het is en blijft behelpen .
had er vroeger één keer mee geworsteld en toen maar gelijk een K&N vervangingsfilter in gezet je hoef dan niets aan te passen en je kan meer dan 60.000km rijden voor je weer moet gaan worstelen om dat filter eruit te krijgen

Is echt weer iets wat alleen een Italiaan kan verzinnen
 
Ook met het hoekje gedemonteerd er niet tussen weg gekregen. Uiteindelijk alle slangen en de olieafscheider doorgeblazen.Op de weer gesloten filterbox een beetje druk gezet. Heb geen rare lekkages kunnen ontdekken. Inmiddels weer een paar keer woon/werk (35 km) gereden en nog geen lekkage weer gezien. Hoop dat het zo blijft en dat het toch een minor verstoppinkje geweest is. Wat mij opviel is dat er enige mayonaisevorming uit de olieafscheider van de kleppendeksels kwam. Vermoed dat dat met condensvorming in de kleppendeksels te maken heeft. Wordt hopelijk niet vervolgd:):):)

grtz,

Cees
 
Ook met het hoekje gedemonteerd er niet tussen weg gekregen. Uiteindelijk alle slangen en de olieafscheider doorgeblazen.Op de weer gesloten filterbox een beetje druk gezet. Heb geen rare lekkages kunnen ontdekken. Inmiddels weer een paar keer woon/werk (35 km) gereden en nog geen lekkage weer gezien. Hoop dat het zo blijft en dat het toch een minor verstoppinkje geweest is. Wat mij opviel is dat er enige mayonaisevorming uit de olieafscheider van de kleppendeksels kwam. Vermoed dat dat met condensvorming in de kleppendeksels te maken heeft. Wordt hopelijk niet vervolgd:):):)

grtz,

Cees
Die mayo word veroorzaakt door vocht in je olie. Goed ver rijen met deze tempraturen en het is zo weg.
Niet te korte ritten rijden. 😊
 
2vjv0uu.jpg

30j4q6c.jpg


Geachte Guzzi liefhebbers.
Mijn vriend heeft vorige week zijn guzzi blok opgeblazen. Hij zoekt een andere.
Geen carbu's en versnellingsbak nodig.
Het is een V11 (sport) ?
Ik ken er zeer weinig van want race met oud japans 4 in lijn.

Ik help hem met het vinden van zo'n blok, want die zijn dun gezaaid. (de aangeboden V11 blokken)
 
Hoi mensen, ik heb pas een California III uit 1992 gekocht nadat ik al jaren een Moto Guzzi wilde hebben :)
Alleen nu blijkt hij niet bij te laden, heb het een en ander gecontroleerd maar er zitten wat verschillen in hoe het laadsysteem werkt met wat ik gewend ben, kan ik dat hier in het topic vragen of kan ik dan beter een topic in Techniek starten? ik ben bang dat er daar veel algemene dingen geblaat worden terwijl ik specifieke Guzzi kennis zoek. ;)

Ook ben ik op zoek naar een werkplaatsboek, in papier of digitaal, hebben jullie tips? is "Guzziology" een goede aankoop? of is dat meer voor naast een werkplaatsboek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan