Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Mijn GT Leotje60 is één van de eerste uit 1972 die had dus net de V7 de duplex en dat kleine cardanhuis
wat later kwam die dubbele duplex er in en de wat grotere cardanhuis met de lossen pannetje er onder
En ik kan je zeggen dat die enkele duplex met wat er nu verkrijgbaar is aan remvoeringen het echt niet red om die bijna 300 kilo stil te krijgen in een zelfde afstand als een moderne auto vandaar die ombouw naar schijfremmen .
 
Chris een V7 is een motor waar je met veel plezier mee rond ga rijden als je er voor kies zolang er maar rekening mee houd dat die minimaal 45 jaar oud is en je rem vermogen minder is daar kan je makkelijk op inspelen met wat meer afstand te houden
Ook onderhoud moet met wat
meer gebeuren vooral olie wisselen ( om de 3000 km) voordeel is wel dat je de goedkoopse auto olie kan gebruiken die al tien keer beter is dan wat er toen als raceolie verkrijgbaar was
Ondanks de hoge kosten van de krukas revise heb ik er geen één moment spijt gehad van de aanschaf van Maya ( de v7 -850 GT )
Kort om als je er tegen komt die beval gewoon doen

Er is hier en bij de MGCN meer dan genoeg kennis beschikbaar om je overal mee te kunnen ondersteunen mocht je problemen krijgen of ergens niet zeker van zijn .
Maya heeft er meer dan 100.000 km plus opstaan die plus is omdat ik niet weet hoeveel keer ze die 100.000 keer eerder gezien heeft
De Mille die ik in 1988 nieuw gekocht heeft en nog heeft staat ver over de 200.000 km en het blok is buiten de koppelingsplaat nog niet open geweest en het blok is naast het oliefilter vrijwel gelijk aan die van een V7
 
Met dat argument zou ik een poster of een model kopen, en dan een T3 of een Cali2 om op te rijden. En ja, het ontwerp is legendarisch maar daarom zou ik hem nog niet kopen.
Nog nooit een gehad?

Echt zou niet anders willen....alleen nu met regen ff opletten je voorrem geregeld droog te remmen. Hahaha.
 
Nee, nooit een gehad. Maar zoals met meer klassiekers vind ik ze wel mooi maar zou er uit kosten, praktische overwegingen geen willen hebben. Bovenaan mijn wensenlijstje staat een 1100 Sport. Prachtige machine. Maar ik zal er nooit een kopen.Te duur, te onhandig, te kwetsbaar.
Ik kan me een V7 nog wel voorstellen uit romantische overwegingen, maar op het uiterlijk, nee.
 
Ik ben 15 jaar geleden op zoek geweest naar een 1100 Sport, die was toen 5000 Euro. Dat zijn ze nog steeds, ik denk dat ze nog steeds geliefd zijn, alleen geen allemanskindje.
 
Eerste blik in de versnellingsbak.
Ziet er redelijk uit, wel corrosie op schakelwals (niet kritisch) en 2e versnellingstandwiel (wel kritisch). Ook een dubieuze schakelvork wel. Nokken zien er verder allemaal acceptabel uit verder.
 

Bijlagen

  • 20200701_190049.jpg
    20200701_190049.jpg
    936,9 KB · Weergaven: 15
  • 20200701_190159.jpg
    20200701_190159.jpg
    932,5 KB · Weergaven: 16
  • 20200701_190933.jpg
    20200701_190933.jpg
    727,2 KB · Weergaven: 15
Nee, nooit een gehad. Maar zoals met meer klassiekers vind ik ze wel mooi maar zou er uit kosten, praktische overwegingen geen willen hebben. Bovenaan mijn wensenlijstje staat een 1100 Sport. Prachtige machine. Maar ik zal er nooit een kopen.Te duur, te onhandig, te kwetsbaar.
Ik kan me een V7 nog wel voorstellen uit romantische overwegingen, maar op het uiterlijk, nee.
De v7, 850gt. De mooiste machine. Maar ja ik ben bevoorordeelt. 2 x gehad bijde probleemloos mee gereden. Maar echt een mooie machine....😷🙄
 
En door de vijfbak beter te gebruiken dan de oudere V7 met een vierbak die laatste is de vier eigenlijk wat te lang om in te rijden op de binnen wegen dan rij je namelijk te laag in toeren en zonder een transmissidemper in je achterwiel gaat je cardan en kruiskoppeling een stuk minder lang mee .
Er zijn zogenaamde Van Gent uitvoeringen die wel een vijfbak hebben deze laatste zijn in de jaren 70 gebouwd
 
Ik ga er eens een nachtje over slapen, bedankt zover voor alle tips en advies.

Als je er uit bent, er staat een solomachine op marktplaats en een Belgisch zijspan op oldtimers-te-koop.

Als je het budget hebt en ze het waard vindt dan gewoon doen! Prachtige motor. Valt het onderhoud of het rijden op termijn tegen dan kom je er wel weer van af. En dan heb je wel een tijdje op je jongensdroom gereden.
 
Die V7 uit de link van N.Holgerson ziet er niet verkeerd uit en ik denk dat de prijs ook niet al te slecht is. Hij heeft nog wel het oude gladde carter, die wilden nog wel eens scheuren. Overigens, zo vaak kwam dat ook weer niet voor. De voorrem is niet origineel. Heel goed kan ik het niet zien, maar het lijkt me een Grimeca. Voor een trommel een prima rem.
 
Mn Guzzi gaat in de verkoop..

Teveel modificaties om op te noemen dus hieronder de link van het verbouw topic, momenteel zitten er Duc 1098s Brembo Monoblocs op gemonteerd ipv van de Aprilia RSV Factory bembos op de foto.
Verder een probleemloze snelle, zeer goed sturende en remmende 4V Guzzi.

Moto Guzzi Daytona verbouwsel.

Wat sites waar de fiets te zien is:

BikeExif

The Bike Shed

The Kneeslider

Zou zeggen doe een serieus bod via Mail of PM want weggeven doe ik hem niet.



1593973272823.png

1593973291633.png


1593973308151.png
 
Mn Guzzi gaat in de verkoop..

Teveel modificaties om op te noemen dus hieronder de link van het verbouw topic, momenteel zitten er Duc 1098s Brembo Monoblocs op gemonteerd ipv van de Aprilia RSV Factory bembos op de foto.
Verder een probleemloze snelle, zeer goed sturende en remmende 4V Guzzi.

Moto Guzzi Daytona verbouwsel.

Wat sites waar de fiets te zien is:

BikeExif

The Bike Shed

The Kneeslider

Zou zeggen doe een serieus bod via Mail of PM want weggeven doe ik hem niet.



Bekijk bijlage 1519949
Bekijk bijlage 1519950

Bekijk bijlage 1519951
Mooi ding zeg.
Maar ik doe geen bod.
 
Iemand geinteresseerd in de mooiste V11 Sport van NL.
Slechts 18.000 km en een sluitende onderhouds historie, inclusief alle modificatie's.

Buttinge.jpg
 
Is er hier iemand die de binnenkant van het Monza kuipje kan/wil fotograferen?
Ik heb nette koplampsteuntjes gevonden, een koplamp en kuipje had ik nog, maar ik weet niet meer hoe een en ander vast zit.
Wordt het kuipje aan de zijkanten door de knipperlichten gesteund of door een beugeltje bovenlangs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan