Het Moto Guzzi topic, The Italian job

oh, wacht, dit topic staat in "Brikken en Klassiekers"

O.K. dan maar een paar brikken en klassiekers.

M'n Superalce:

superalce-1a-07-10-07.jpg


m'n Nuovo Falcone

nf_aug27_2008kl.jpg


m'n V7 850 California:

koffers_links.jpg


deze Galletto is ook nog een blauwe maandag mijn eigendom geweest (staat nu in het Oldtimer Motoren Museum in Oudenburg):

galletto_left_front.jpg


en dan is er nog m'n California II - Moturist span:

08-02-24_1kl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie enig idee van de marktwaarde van een nette Le Mans V in de Ultima Edizione uitvoering?

Achtergrond van de vraag: mijn stiefvader heeft 3 Guzzi's in het bezit maar wegens zijn gezondheid kan hij er niet meer oprijden. We beginnen maar met de mooiste uit de collectie..(andere zijn een 850 T3 en een California)

Zal vanavond wel een foto plaatsen.
 
Apart ja.... gaaf dempertje trouwens.

Ik zou willen dat de mijne klaar was, maar ik ben pas halverwege. Ff posten hoe die was dan maar..
DSC00008.jpg

Zoiets wordt het. Hopelijk. Met wat geduld.
SPaob.jpg
 
Hey Guzzi rijders... is er iemand die me kan vertellen waarom mijn vrouw toch een V7 Classic zou kopen...ik hoor eerlijk gezegd niet veel goede reklame ivm de 1200 stelvio en norge,20.000km koppelingsplaat stuk, elctro problemen sensor snelheid bij nat weer,enz.... dus waarom een aprilia verkopen die altijd en overal perfect zijn werk doet voor een Guzzi die...naar ik hoor niet zo betrouwbaar is.... OF BEN IK FOUT!!!! Daarom guzzi rijders....overtuig me een keer...
Rij zelf al bijna 20 jaar italiaans,eerste 10 jaar ducati en nu reeds 9 jaar aprilia ,en alles samen toch zo'n mooie +-210.000km.....en eigenlijk nooit problemen gehad met mijn italiaantjes...zeker nooit met de aprilia...vrouwlief rijdt nu met pegaso strada,maar droomt van V7 classic,heel mooi geef ik eerlijk toe...maar of het een verbetering gaat zijn,ik twijfel nog...
grtz Steve
 
Ik ga jou of je vrouw niet overtuigen met rationele argumenten, kan ik niet ,wil ik niet..........

Overtuig jezelf,
Ga proefrijden....

........langer dan 5 minuten.....

langer dan een uur.........


Na 100km HAAT je de Guzzi of je bent er voor eeuwig op verliefd.........technisch malheur neem je dan voor lief....
 
Ik ga jou of je vrouw niet overtuigen met rationele argumenten, kan ik niet ,wil ik niet..........

Overtuig jezelf,
Ga proefrijden....

........langer dan 5 minuten.....

langer dan een uur.........


Na 100km HAAT je de Guzzi of je bent er voor eeuwig op verliefd.........technisch malheur neem je dan voor lief....

Kan niet oordelen over de nieuwe guzzi's, maar die zullen kwa kwalitiets controle e.d. heus wel met hun tijd meegegaan zijn, probleem met Guzzi is dat de fabriek nooit moeite heeft gedaan om het negatieve imago recht te zetten, een imago wat ontstaan is in de jaren 80 (mijns insziens niet helemaal terecht) door klein electrisch geneuzel.

Zelf rij ik al 20 jaar guzzi; ben met mijn 2e bezig maar heb de eerste nog steeds, de nieuwste is van 1985 en heeft in 255.000km (waarvan zo'n 70.000 met zijspan) nauwelijks problemen gekend. Ik zeg dus gewoon doen, maar ben het wel met bovenstaande eens: ga proefrijden; een guzzi is door haar motor-karakteristiek een motor die je of vreselijk saai vind of die je meeneemt op een reis die de rest van je leven duurt
 
Ik heb dan wel een "moderne"Guzzi, een Breva 1100 van 2006, rijd er elke dag mee, en dat kan gewoon. ;)
Het is een "varken" van een motor maar dat maakt toch niet uit. Ik ben helemaal om en weet nu wat ik al die jaren gemist heb,... })
 
DANK VOOR DE INFO,en ja het zal zeker een (lange) proefrit worden,daar zit er al eentje te grijnzen naast me...dat een Guzzi anders rijdt weet ik en hoort zo te zijn,dat heeft zeker zijn charmes,en mooi dat hij is,ga ik zeker niet ontkennen,eerder ophemelen,ben ook verkocht aan zijn uitstraling. Een echte duc is ook niet meer de duc van nu,mijn 900ss had ook zijn nukken bij koude temperaruren en vochtigheid,maar heeft me altijd gebracht waar ik moest zijn. En eerlijk ,een nieuwe duc mist toch en beetje de uitsraling van vroeger...en die uitstraling heeft Guzzi nog wel!!!!
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij hier gaat staan... :-)

veel rijgenot en wie weet tot...on the road
 
Hallo op dit bijzonder rustige forum :W

Twee weken terug m'n kawa total loss gereden |(
Ben hierdoor nog z'n 2mnd uit de running,maar gelukkig heeft alles ook een goede kant *D
Kan nu over een tijdje op zoek naar een loop of sloop v50 of v65 die ik kan opbouwen naar mijn eigen zin.
Als het zover is hoop ik hier wat meer te posten.
groet :]
 
*O* Guzzi topic. Mijn schatje ook maar posten dan :)

guzzi6pb8.jpg


heeft wel een ander zadel. en gaat volgende maand onder het mes. de achterste krukaskeering lekt dus die moet ik even vervangen. ook zit de achterrempomp vast dus daar moet ik ook even naar kijken. en als ik dan toch bezig ben kan een goeie schoonmaak beurt ook geen kwaad. wil ook een ander m-stuur, en Le Mans1 stuurkuipje en een caferacer kontje en nieuwe achterveren en nieuwe remschijven voor want ze zijn krom en dat remt niet lekker.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan