Het Moto Guzzi topic, The Italian job

81E437B9-426E-45CA-8C39-A13AEE050C6C.png


Dit is de mijne, 1992, 77.000 km
 
Hoi,
Ik heb momenteel een Moto Guzzi V7 III Stone van 2017 in mijn schuurtje staan. Ik weet het, geen klassieker, maar aangezien dit hét Guzzi-topic is, wil ik het hier toch proberen.

Momenteel staan er clip-ons op (gemonteerd op de vorkpoten), maar ik zou er graag een gewoon stuur met korte risers op monteren. Stuur en risers heb ik. Rubbers, bussen en rondellen (afdekringen) om de risers te monteren in de gaten van de kroonplaat niet.
Weet iemand waar je online Guzzi-onderdelen kan bestellen aub? Meeste sites hebben enkel Japanse merken of Harley.

Heb ik nog iets anders nodig?

Hierbij een foto van de kroonplaat en de risers.

Alvast bedankt.
Tim
IMG_2258.JPG

IMG_2259.JPG
 
Zit bij Guzzi iets anders vast dan wat jij hebt .
In die gaten komen vier rubbers en een pijpje waar de bout voor de risers doorheen gaat .
Online te bestellen bij TLM of Robbers motoren
rubbers heeft als bestelnummer AP8144222
Bij TLM zijn ook de onderboeken te downloaden ( via de webshope kan de link vinden naar de boeken )
 
Oja de rubbers kosten ongeveer 4,5 euro perstuk en je hebt er vier nodig .
Hmm een stuk rubberslang en wat ringen kan ook de oplossing zijn
Zo hardt trillen de guzzi's nu ook niet rij al veertig jaar met guzzi zonder in het rubber gemonteerd stuur .
 
Hoe zet je een Guzzi vooraan omhoog?
Om de clip-ons te verwijderen, moet ik de vorkpoten kunnen laten zakken door de kroonplaat.
Ik heb een klein motorliftje (krik) dat ik voor andere motoren gebruik, maar bij deze V7 lopen er geen framebuizen aan de onderkant. Mag ik het liftje, eventueel met een stuk hout er tussen, onder het carter plaatsen om de motor op te tillen. Of is dit teveel gewicht voor het carter?
 
Als het is om de voorkant iets te ontlasten zodat je poot voor poot laat zakken, moet het wel kunnen. Verdiend geen schoonheidsprijs😜Als je geen middenbok hebt kan het handig zijn om aan de rechterkant, bv waar de steun voor een middenbok zit, een pootje te maken. Klosje hout onder de jiffy en je achterwiel is van de grond. Nu kun je makkelijk een schaarkrik oid met een houtje ertussen gebruiken om het voorwiel te lichten. Kun je heel veel plezier van hebben😁
 
@ guzzigek, TLM is momenteel in vakantie. Nog even wachten dus.
Heb jouw raad gevolgd en tijdelijk zelf stuurrubbers gemaakt van rubberslang en ringen. De risers zitten goed vast.

Wat de clip-ons betreft; die heb ik kunnen verwijderen door de kroonplaat te verwijderen met die grote inbus. Veel makkelijker dan de motor vooraan optillen en de poten laten zakken. Goeie tip!

Bedankt voor jullie hulp en advies!
 
Hoe zet je een Guzzi vooraan omhoog?
Om de clip-ons te verwijderen, moet ik de vorkpoten kunnen laten zakken door de kroonplaat.
Ik heb een klein motorliftje (krik) dat ik voor andere motoren gebruik, maar bij deze V7 lopen er geen framebuizen aan de onderkant. Mag ik het liftje, eventueel met een stuk hout er tussen, onder het carter plaatsen om de motor op te tillen. Of is dit teveel gewicht voor het carter?
Ik gebruik een paddockstand die het balhoofd optilt.
 
Ik heb een probleem. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
De bedieningsschakelaars op het stuur kunnen ronddraaien. Aan de binnenkant van deze schakelaarbehuizingen zaten pinnetjes.
In de originele clip-ons van Guzzi zaten gaatjes waar deze in pasten. In het nieuwe stuur niet.
Op een ander forum las ik de tip om deze pinnetjes te verwijderen om de schakelaars te kunnen monteren op een ander stuur.
Bij andere motors heb ik deze pinnetjes ook nog nooit gezien, dus ik dacht dat de behuizingen voldoende zouden klemmen met de 2 schroeven (zoals bij andere motors).
Dat is dus niet het geval. Ze kunnen ronddraaien...
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Iemand een idee?
Deze motor is van een vriend, en ik wil hem graag goed werkend terugbezorgen.
Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan